h_jaffari2000
عضو جدید
جواب دوستمون درست بود.
سلام در مورد موتور های پیل سوختی اطلاعاتی ندارید؟
علت چرخش میلنگ در یک سمت خاص در زمان انفجار سوخت چیست ؟ من مقداری با نظر اقا امیر موافقم ولی این قسمت پر فشار و کم فشار پیستون, شکل پیستون نیست.من این رو تو کتاب خوندم خیلی ام واسم سوال بود.یکی این که وقتی از جلو به موتور نگاه می کنید گژن پین که داخل پیستون هست دقیقا وسط پیستون نیست(اگر جهت گردش موتور رو هم جهت با گردش عقربه های ساعت فرض کنیم) گژن پین یه مقدار کمی به سمت راست پیستون نزدیک تره.همین باعث میشه درصد عمل "پیچش, واپیچش" کم بشه.یکی دیگه از دلیل هاش وجود "فلای ویل"ه! فلایویل یه چرخ دنده ی تو پر سنگینه که چندتا وظیفه داره.یکی از وظایفش اینه که از عمل پیچش, واپیچش جلو گیری کنه.به این ترتیب که وجود نیروی اینرسی باعث میشه فلایویل تمایل به حفظ وضعیت حرکتی خودش داشته باشه و از عمل یاد شده جلو گیری کنه.همین نیروی فلایویل وظیفه ی مرحله ی مکش و ترا کم و تخلیه ی دود (که سه تا از 4 عمل موتور های 4 زمانه است) رو به عهده می گیره.از وظایف دیگه ی فلایویل میشه به استارت ماشین و اتصال موتور به گیر بکس از طریق کلاچ اشاره کرد.در ضمن در موتور های بیش از 1 سیلندر انفجار هایی که در سیلندر های دیگه رخ میده به جلو گیری از این عمل و عمل مکش و تراکم و تخلیه دود کمک می کنه. اگر اشتباه میگم لطفا بهم بگید ممنون!
منظورت اینه که با برق کار کنه یه چیزی رو باهمین اسم شرکت مهندسی یکتا اگه اشتباه نکنم ساخته جایزه هم گرفتهمن میتونم باکمک چندتاازدوستانم موتوری طراحی کنیم که بدون سوخت کار کنه؟ولی کسی نبوده که برای ساختش کمک کنه به نظر شماچکارکنم