امپراطوری شهر باران(هواداران داماش گیلان)

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشگاه داماش گیلان مصیبت از دست رفتن عزیزان هموطن در زلزله اخیر را تسلیت گفت
در این پیام خطاب به باشگاه تراکتورسازی با مصیبت دیدگان اظهار همدردی شده است.

متن این پیام که از سوی روابط عمومی باشگاه صادر شده است به شرح ذیل است:
مدیریت محترم روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز
با سلام
حادثه ای که در بیست ویکم مرداد 91 در خطه پر افتخار آذر بایجان رخ داد برای شما بسیار حزن انگیز و سخت بود و برای ما یادآور خاطره تلخ یک شب ، خاطره تلـخ شـب سـی ویکم خـرداد 69 ، خاطـره ای که در آن با چشم های خویـش چهره های معصومانه ای را از کودکان، زنان و مردان در خاک دیدیم ، آن شب گریستیم و دیشب هم باز گریستیم ... خبر، جانکاه و سخت بود و باورش دشوار...
مدیریت ، کادر فنی ، پرسنل و هواداران تیم فوتبال داماش گیلان ضمن ابراز همدردی با حضرتعالی، مدیریت محترم ، کادر فنی ، بازیکنان و هواداران خونگرم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و مردم شهرها و روستاهای مصیبت دیده، تأسف عمیق خود را از این حادثه دلخراش اعلام می دارند و برای حادثه دیدگان از خداوند بزرگ کاهش آلام و صبروشکیبایی مسئلت می نمائیم.
علی احمدی سراوانی
مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمک 100 ميليوني باشگاه داماش به زلزله‌زدگان

کمک 100 ميليوني باشگاه داماش به زلزله‌زدگان

باشگاه داماش گيلان 100 ميليون تومان به مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقي کمک کرد.

باشگاه داماش گيلان مبلغ 50 ميليون تومان به صورت نقدي و 50 ميليون تومان به صورت غيرنقدي با تهيه اقلام مورد نياز به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي کمک کرد.

اين باشگاه همچنين اعلام کرد در روز بازي با پرسپوليس با هماهنگي‌ با هلال احمر کمک‌هاي مردمي جمع آوري مي‌شود و اين باشگاه اين آمادگي را دارد که پذيراي کمک‌هاي مردمي باشد.

عوايد بازي پرسپوليس و داماش نيز به زلزله زدگان اختصاص مي‌يابد.

اين دو تيم يکشنبه هفته آينده در چارچوب هفته پنجم ليگ برتر در استاديوم عضدي رشت با يکديگر روبرو مي‌شوند.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیانیه تسلیت هواداران داماش گیلان خطاب به مردم آذربایجان

بیانیه تسلیت هواداران داماش گیلان خطاب به مردم آذربایجان

بسم الله الرّحمن الرّحيم

((کلُ مَن عَليها فان))

هواداران باشگاه فرهنگي ورزشي داماش گيلان، به نمايندگي از مردم غيور سرزمين گيل و ديلم،ديار سردار بزرگ گيلان ميرزا کوچک خان جنگلي،حادثه جانگداز زلزله عصر شنبه مورخه 21/5/1391 استان آذربايجان شرقي (شهرستان هاي اهر،هريس و ورزقان) که منجر به درگذشت صدها نفر و مجروح شدن بيش از هزار تن از هموطنان روزه دار ما در آستانه سومين شب ليالي قدر گرديد را به کليه هموطنان آذري زبان بويژه خانواده هاي محترم داغديده ، تسليت و تعزيت عرض مينمايند .

بيراه نيست که بگوييم هواداران داماش و مردم گيلان خود را در غم اين حادثه بيش از سايرين سهيم مي دانند چرا که گيلاني ها نظير چنين روزهاي تلخي را در زلزله مهيب و جانسوز 31 خرداد ماه سال 1369 در منطقه رودبار و منجيل تجربه کرده اند و پس از سالها هنوز به ياد آن روزها سوگوار مي باشند . مردم گيلان هرگز کمک هاي بي شائبه ي مادي و معنوي هموطنان را در آن حادثه را فراموش نخواهند کرد.

از درگاه ايزد منان براي جان باختگان اين حادثه دلخراش،علو درجات و سعادت سرمدي و براي بازماندگان عزيز صبر و اجر جزيل مسئلت مي نماييم.
اِن الله مَع الصابرين...

وارش اسپرت-تارنماي هواداران داماش گيلان
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمک های غیرنقدی باشگاه داماش به زلزله زدگان آذربایجانی

درآمد حاصل از بلیط فروشی بازی داماش با پرسپولیس به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی تعلق خواهد گرفت
ok

سایت گل-کمک های باشگاه داماش پس از بازی با پرسپولیس در عضدی رشت،به مناطق زلزله زده شده ارسال می شود. علی احمدی سراوانی مدیر روابط عمومی باشگاه داماش از آمادگی این باشگاه جهت بارگیری یک دستگاه تریلی از نیازمندیهای مردم زلزله زده خبر داد.
وی افزود: شب گذشته در جلسه ای که با حضور آقایان شهرام قویدل و امیر عابدینی برگزار شد ضمن ابراز تاثر از حادثه دلخراش زلزله آذربایجان و اعلام همدردی با هم میهنان عزیزمان مقرر گردیده بود که درآمد حاصل از بلیط فروشی بازی داماش با پرسپولیس به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی تعلق گیرد که با توجه به اطلاعیه سازمان لیگ مبنی بر اختصاص بلیط فروشی هفته پنجم لیگ برتر به زلزله زدگان هدف ما نیز اجابت شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن این باشگاه در حال بارگیری یک دستگاه تریلی از نیازمندیهای مردم زلزله زده و ارسال آن به این مناطق است.
سراوانی همچنین از هواداران تیم داماش گیلان درخواست نمود تا در روز بازی این تیم مقابل پرسپولیس تهران کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را به مکانهایی که در ورزشگاه عضدی مستقر خواهند شد اهدا نمایند تا انشاءلله علاوه بر یکدستگاه تریلی که توسط باشگاه آماده می شود هدایای هواداران نیز به مناطق زلزله زده ارسال گرديد.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتیجه بازی داماش گیلان ------ پرسپولیس تهران

نتیجه بازی داماش گیلان ------ پرسپولیس تهران

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

داماش --- پرسپولیس

1 -- 0

===========================

هرندی : اشک هایم به خاطر هواداران بود/ با 10 بازیکن شاهکار کردیم

امید هرندی پس از پیروزی یک بر صفر داماش برابر پرسپولیس هنگام ورود به نشست خبری با تشویق هواداران گیلانی روبرو شد و گفت: این برد متعلق به شماست و اگر شما نبودید بازی در عضدی برگزار نمی‌شد و ما نتیجه نمی‌گرفتیم.

وی در مورد اینکه تیمش با وجود 10 نفره شدن پرسپولیس را شکست داد عنوان کرد: با وجود اخراج یک بازیکن تعویض های هجومی انجام دادیم و با تغییر سیستم به خواسته خود رسیدیم.چهار موقعیت گل داشتیم و پرسپولیس فرصت گلزنی نداشت.


هرندی خاطرنشان کرد: پرسپولیس تیم بزرگ و قابل احترامی است و مطمئن باشید این تیم در آینده بهتر خواهد شد. من زمانی‌که پیکان را بردیم گفتم این تیم درست خواهد شد و این‌طور نیز شد اکنون نیز می‌گویم پرسپولیس که مربی بزرگی دارد اگر نفرات خود را بشناسد شک نکنید که برای قهرمانی خواهد جنگید.
سرمربی داماش در پاسخ به این سوال که ترکیب تیم‌تان هجومی نبود اظهار داشت: این موضوع را قبول ندارم، زمانی که 10 نفره شدیم موقعیت‌های خوبی داشتیم و مقابل پرسپولیس از ابتدای بازی با توجه به داشته‌ها و پتانسیل مان وارد زمین شدیم. هیچ مربی جرات نمی‌کند وقتی تیمش 10 نفره شد مهاجم بیاورد ولی من این کار را انجام دادم.

هرندی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای این موضوع که بازیکنان‌تان در باد این بازی نخوابند می‌اندیشید، تصریح کرد: پس از برد مقابل پیکان برابر سایپا نمایش خوبی داشتیم و حقمان شکست نبود،‌فوتبال برد و باخت دارد و من قول می‌دهم که داماش در تمام مسابقاتش تهاجمی بازی کند اما شما داشته‌های ما را هم ببینید.

وی ادامه داد: ما حتی برای تعویض کردن هم مشکل داریم؛‌مهدی و چاوشی قبل از بازی با پرسپولیس فقط یک جلسه تمرین کرده بودند. بازی با پرسپولیس از نظر بازیکن جنگ دارا و ندار بود.
هرندی در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن تیم‌تان چه کسی بود گفت:‌بهترین بازیکن تیم من تماشاگران بودند.

وی عنوان کرد: پس از اینکه 10 نفره شدیم توپ‌گیری و استفاده از شکاف بین بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس را در دستور کار قرار دادیم و با این روش حتی می‌توانستیم گل دوم را نیز بزنیم اما شانس با ما یار نبود من بیشتر به خاطر مردم شهرم خوشحالم چون به آنها بدهکار هستم.


هرندی در پاسخ به سوال خبرنگار وارش اسپرت که اشک‌های پس از پایان بازی‌اش اشک شوق بود و یا به خاطر حرف و حدیث‌ها و حاشیه سازی های روزهای اخیر حول محور تغییرات روی نیمکت ،‌اظهار داشت: من با یک ساک آمده‌ام و با یک ساک هم می‌روم. 6 سال بیرون بودم و اصلا برایم مهم نیست که بمانم یا نمانم اگر ناراحت بودم برای مردم شهرم ناراحتم و نه خودم ، امشب هم به خاطر خوشحالی هواداران و مردم شهر اشک ریختم.

وی ادامه داد : روز گذشته شاهکار کردیم و 10 نفره پرسپولیس را بردیم شما ببینید تیم‌های نظیر پیکان، ملوان و سایپا چه مهره‌هایی دارند. ملوان در این فصل 8 بازیکن گرفته اما ما 8 بازیکن از دست دادیم این غیرت و تعصب بچه ها بود که باعث شد ببریم در نیم فصل می‌توانیم بازیکن بگیریم و این کار را خواهیم کرد.
هرندی یادآور شد: اگر می‌خواستم کمک‌مربی باشم در 6 سالی که بیرون بودم این کار را می‌کردم مطمئن باشید تا زمانی که مرا بخواهند می‌مانم و اگر احساس کنم نمی‌توانم خودم می‌روم عابدینی به خوبی حمایت کرده و هر بازیکنی را می‌خواستیم با دست خالی جذب کرد.

وی گفت: هفته گذشته یک بازیکن خارجی را به ما معرفی کردند و گفتند در پورتو و براگا پرتغال بازی کرده اما گفتم باید او را ببینم زمانی که یک جلسه در تمرین ما شرکت کرد گفتم به درد ما نمی‌خورد و گفتم اگر بیاید باید نیمکت نشین شود.



==================================

گزارش تصویری از ورزشگاه عضدی رشت






































" قرمز و آبی پایتخت اهمیتی برای ما ندارد

قلب مردمان شهرباران به عشق داماش و سپیدرود می تپد . "

 
آخرین ویرایش:

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز

6.یاشاسئن سپاهانی هایی که با پلاکارد آزربایجان ما را در غم خود شریک بدان
7.یاشاسئن استقلال و مربیش قلعه نوعی که سیاهپوش بود و در سینه هایشان روبان مشکی رنگشان
8.یاشاسئن علی دایی
9.یاشاسئن کریم باقری
10.یاشاسئن سیروس دین محمدی
11.یاشاسئن رسول خطیبی
12.یاشاسئن پاشازاده
13.یاشاسئن مهدی رحمتی و... که بچه های هیمن دیار قهرمان پرور آزربایجان هستند بی نهایت ممنونیم و می گوییم آفرین بر غیرت شما که هنوز هم غیرت آزربایجانیتان و ترک بودنتان زبانزد عام و خاص است و نشان دادید که همیشه آزربایجان در قلب شما ها جای دارد از ورزشکاران و قهرمانان المپیکمان نیز جداگانه تشکر می کنیم و الحق که شایسته قهرمانی در این آوردگاه بزرگ بودید .

در پایان می گوییم یاشاسین آزربایجان کی هر بیر زمان یاشیییسن و یاشاداسان و یاشاداجاخسان. یاشاسئن غیرتلی دوسلاریمیز و غیرتلی اوغولاریمیز یا حق
Saygılarla R.F.A

منبع: تراکتور اف سی ( TractorFC.com )
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز


محمد آبشک یکی از خوب های داماش در فصل های اخیر به امید رهایی از بند مصدومیت ...
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس هایی از رشت قدیم

عکس هایی از رشت قدیم




























" درب ورود باغ سبزه میدان "


" رودخانه زرجوب در گذشته ی نه چندان دور "







" ابتدای خیابان سعدی "




" پل عراق رشت "









نخستین دکان میوه‌فروشی و گل‌فروشی رشت متعلق به الله‌وردی وطن‌آبادی، دوره‌ی پهلوی اول
 
آخرین ویرایش:

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیروز عجب سناریویی درست کردند برای برکناری هرندی !

واقعا حیف شد !
با نامردی اخراجش کردند !
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم موافقم اخراج هرندی واقعا نامردی بود و یه برنامه از پیش تعیین شده
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه روز تیم 5 تا میزنه یه روز 6 تا میخوره در حق هرندی نامردی شد و مردم رشت هم زود پشتش رو خالی کردن ... درخشان یه مربی دلال باز هستش که همیشه بالای سر تمام تیمهایی که مشکل دارن پیداش میشه و تا جایی که یادم هست شاهین رو پارسال همین مربی سقوط داد...
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز



دیشب تو برنامه نود دلم برای هرندی سوخت ... نه واسه اینکه اخراج شده ... فقط واسه اینکه مظلوم واقع شده و قربانی باند بازی و کثافت بازی قدرتمندان فوتبالی شده ... و جالب تر اینکه مردم رشت و هواداران داماش خیلی راحت تر از اون که فکرشو میشه کرد پشت هرندی(تنها کسی که بعد از بازی با ملوان پشت مردم رشت وایستاد) رو خالی کردن ... تا بی معرفتی این مردم بیش از گذشته اثبات بشه ... هرندی میگه ناصرخان حجازی بهم گفته بود که هیچوقت دستیار نمون و همیشه سرمربی باش واسه همین سالها منتظر موند تا این اتفاق براش افتاد اما ... بهرحال خیلیا تو فوتبال قربانی همین قدرت ها شدن ... دم هرندی گرم که با شجاعت از دخالت های عابدینی تو ترکیب تیم گفت،دمش گرم که حرفشو زد،دمش گرم که واسه بازیکنش با مشت زد تو صورت سرپرست،دمش گرم که 5 تا به پیکان زد،دمش گرم که 10 نفره پرسپولیس رو برد و خیلی دمش گرم های دیگه ... دوای درد داماش اخراج سرمربی نبود داماش تو پست های مختلف نقطه ضعف داشت اما به قول عادل فردوسی پور و خود امید خان هرندی مدیر عامل و مالک منتظر بودن که بهونه ای گیرشون بیاد و هرندی رو بذارن کنار ... متاسفم که مردم هم بجای حمایت از امید خان هرندی میرن پشت عابدینی و قدرت و پولش قایم میشن ... چیزی که مسلمه چند سال دیگه عابدینی توی رشت نخواهد بود و حرص تیم رشت رو نخواهد خورد اما ... بی خیال نگم بهتره ...
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تنها چیزی که باعث میشد از هرندی خوشم بیاد این بود که نسبت به رشت تعصب داشت ...

واقعا چیزی که آدم حرصش میگیره اینکه هرندی رفت ولی کی اومد جاش ؟ درخشان !!!

امروز مصاحبه ش رو خوندم حالم بهم خورد . تا الان که عابدینی پسپولیسی بازی در میاورد درخشان هم اضافه شد !!!

فقط میشه تاسف خورد که فوتبال شهر ما افتاده تو دست یه مشت تهرانی !!!
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تنها چیزی که باعث میشد از هرندی خوشم بیاد این بود که نسبت به رشت تعصب داشت ...

واقعا چیزی که آدم حرصش میگیره اینکه هرندی رفت ولی کی اومد جاش ؟ درخشان !!!

امروز مصاحبه ش رو خوندم حالم بهم خورد . تا الان که عابدینی پسپولیسی بازی در میاورد درخشان هم اضافه شد !!!

فقط میشه تاسف خورد که فوتبال شهر ما افتاده تو دست یه مشت تهرانی !!!

دیروز مالک باشگاه می گفت درخشان توصیه رویانیان به ما بود!؟! من موندم رویانیان بنزینی که تو جمع کردن تیم میلیاردی خودش مونده و الان با تیم ته جدول 1 امتیاز فاصله داره چطور به خودش اجازه میده که برای تیم داماش مربی تعیین کنه؟!!
راستش درخشان از اون مربیای باند باز بوده که همیشه سایه اش رو سر تمام مربیای جوون و مربیای که نتیجه نمی گیرن بوده ... متاسفم برای عابدینی که چنین انتخابی داشت ... آخه چطور میشه فراموش کرد بلایی که درخشان سر شاهین بوشهر آورد رو؟؟؟ سوای عدم نتیجه گیری تو شاهین چنان اختلافی بین اعضای تیم انداخته بود که ... تهش هم نتیجه اش شد سقوط به دسته یک ... خیلی عجیبه به هرندی که بومی همین شهره و مطمئنا چه مربی داماش باشه چه نباشه قلبش برای تیم شهر خودش می تپه یه بازی هم فرصت داده نمیشه بعد درخشان با این کارنامه داغون میاد میشه سرمربی!!! متاسفانه اگه خدایی نکرده اتفاقی مشابه اتفاق شاهین برای داماش بیوفته ناراحتی و غمش برای ماها و هرندی خواهد بود و عابدینی ها و درخشان ها باندشون رو برمیدارن و میرن سراغ یه تیم دیگه ...
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
داماش نه نام یک برند تجاری، که متعلق به منطقه‌ای از گیلان همیشه سرسبز در ارتفاعات رودبار و دیلمان است. نامی که برای مردم گیل و دیلم نه فقط اسم یک باشگاه که سمبل وحدت شده است




برند، نام تجاري، نام انسان و هر واژه اي كه موجب شناخته شدن يك مكان، يك سازمان و يا موجود زنده اي مي شود ، تصوير و هويتي را در جوامع با گستردگي هاي مختلف از خود بر جاي مي گذارد كه هزينه هاي مالي و زماني بسياري را در برداشته است تا به مرحله ي كنوني اش رسيده است. ممكن است يك نشان تجاري يا يك نشان ملي و يا يك نشان مذهبي عمري چند صد ساله داشته باشد و كوچكترين تغيير و يا جايگزين كردن نشان يا نامي ديگر بجاي ان هزينه هاي جبران ناپذيري را بر آن تحميل كند.

داماش:
زمزمه هايي شنيده مي شود كه ممكن است نام باشگاه داماش تغيير كند و با هويتي جديد ادامه كار دهد. من نميدانم تصميم گيرندگان در اين پروژه ي ضد گيلاني چه كساني هستند و چه هدفي را دنبال مي كنند.

كساني كه چنين نيتي را دنبال مي كنيد توجه كنيد، داماش فراتر از يك برند و نشان تجاري است. داماش يك هويت است . نمادي از طبيعت بكر و پاكيزگي است. نماد سرزمين گيل و ديلم و تالش است.

هزينه ي تغيير هويت غير قابل جبران است. احساسات و دلخوشيهاي مردم گيلان را بازيچه قرار ندهيد. خريدار تيم هر كس يا ارگاني كه مي خواهد باشد فرق نمي كند . نام اين باشگاه داماش است و داماش و داماش هويت گيلاني هاست . هويت همه ي اقوام ساكن در اين خطه ي زيباي دنياست. سعي كنيد درك كنيد موضوع را.

اگر قرار باشد اين تيم هر چند سال يكبار بر اساس نظر اسپانسر تغيير نام دهد بهتر است برچيده شود. نبودن يك نام و هويت بهتر است از بازيچه قرار گرفتن آن است.

داماش نشان تجاري آقاي مه آفريد خسروي نيست كه مي خواهند با او دفن شود!

داماش نماد فوتبال ييلاقي گيلان است كه از دهها سال پيش مسابقات محلات ديلم نشين در آن برگزار مي گرديد.

از مسئولين محترم گيلان تقاضا مي شود كمي از روزمرگي درامده و به اين مسايل هويتي و حيثيتي كه هر از چند گاهي سراغ ما گيلاني ها مي آيد بپردازيد. كمي از خود غيرت و اقتدار نشان دهيد. نگذاريد هر كسي از راه برسد و اينگونه ما گيلاني ها را بازيچه قرار دهد. برخي بدخواهان نمي خواهند گيلان هميشه سرافراز ما سر و سامان هويتي بگيرد. ردپاي ان نه تنها در فوتبال بلكه در عرصه هاي ديگر مثل صدا و سيما(مخصوصا شبكه باران) و ... هم هويداست. هشيار باشيد

ما شديدا مخالف تغيير نام تيم داماشيم و در صورت تحقق اين امر مسببان اين اقدام ضد گيلاني را نمي بخشيم. هويت ما را به سخره نگيريد.

منبع : دیلمستان
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش سایت گل از بازی تراکتورسازی و داماش گیلان در تبریز،رودباریان بهترین بازیکن میدان

گزارش سایت گل از بازی تراکتورسازی و داماش گیلان در تبریز،رودباریان بهترین بازیکن میدان

تراكتورسازی دو - داماش دو: پیشکش صدر به استقلال توسط رشتی ها!
این تساوی سبب شد که درخشان یک تساوی دیگر و البته حساس بدست آورد و تراکتور با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر از استقلال صدر را تا شروع دوباره لیگ به نام پسران آبی تهران سند بزنند
سايت گل-سه شنبه نهم آبان ماه نود و یک.
ورزشگاه یادگار تبریز - لیگ دوازدهم هفته چهاردهم.
گلها: محمد رضا مهدوی دقیقه 12،مهدی کیانی دقیقه 50 (داماش)-مهدی کریمیان دقیقه 22،محمد ابراهیمی دقیقه 84 (تراکتورسازی)
تماشاگر: بیست هزار نفر - هوا: آفتابی.
داور: محسن قهرمانی - کمک داوران:تورج عیوض محمدی و مهدی الوندی.
کارت زرد:محمد ابراهیمی دقیقه 61،حاج صفی دقیقه 94 (تراکتور سازی) - مهدوی دقیقه 94 (داماش)

تراکتورسازی:
عقیل اعتمادی،مرتضی اسدی،آنسلمو گونزالز،فلاویو لوپز( از دقیقه 58 محمد ابراهیمی)،سید مهدی سید صالحی(از دقیقه 65 فرزاد حاتمی)،میلاد فخر الدینی( از دقیقه 70 احسان حاج صفی)،مهدی کیانی،محمد نصرتی،قاسم دهنوی،مهدی کریمیان،مصطفی اکرامی..
سرمربی: تونی اولویرا.
داماش:
حسن رودباریان،هادی سهرابی،علی رضا نظیف کار،مرتضی ابراهیمی،محمد سیاه،محمد رضا مهدوی،ابوالفضل حاجی زاده،مصطفی حاجتی،مهدی کیانی( بهنام افشه از دقیقه 82)،امین متوسل زاده( از دقیقه 85 افشین چاوشی)،حسین ابراهیمی( محمد دادرسی دقیقه 94).
سرمربی: حمید درخشان.

شرح بازی:
دو تیم تراکتور و داماش در حالی مقابل هم صف آرایی کردند که انگیزه های هر کدام از آنها زمین تا آسمان با هم فرق داشتند. تراکتور هفته ها است که عالی بازی می کند و فوق عالی نتیجه می گیرد آمده بود تا نوار پیروزی هایش را ادامه دهد و صدر را از آبی های تهران باز پس گیرد و در سوی دیگر داماش که هفته گذشته ها با درخشان به برد رسیده بود می خواست از تبریز دست خالی به خانه برنگردد و حداقل امتیاز بازی را به خانه ببرد و وضعیتش را در جدول سر و سامان بهتری دهد.غایب بزرگ داماش در این بازی جهانبخش کاپیتان تیم ملی جوانان بود که در اردوی تیم ملی حضور داشت.
مسابقه دو تیم هم با همین استراتژی آغاز شد و تراکتور با فشار همه جانبه می خواست همان ابتدای بازی خود تاکتیک خود را بر حریف دیکته کند و داماشی ها هم با دفاع چند لایه نیم نگاهی به ضد حمله ها داشتند. هنوز بازیکنان خود را داخل زمین پیدا نکرده بودند که فرار فلاویو لوپز در دقیقه 2 با تکل از کنار هادی سهرابی داخل محوطه جریمه همراه شد و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. ضربه ی پنالتی را خود لوپز می خواست به شکلی نمایشی به ثمر برساند که شیرجه ی دقیق و سریع رودباریان او را در این راه ناکام گذاشت تا رودباریان دومین ضربه ی پنالتی را در دومین هفته متوالی مهار نماید.

پس از این اتفاق بازی کمی متعادل شد و در یک فرار ناگهانی و سریع داماشی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ی ایستگاهی شدند که کاپیتان مهدوی با یک ضربه ی استادانه داماش را پیش انداخت.پس از این گل داماش در لاک دفاعی فرو رفت و تراکتوری ها با حضور همه جانبه در زمین داماش چندین موقعیت عالی را بدست آوردند که 2 بار تیر دروازه داماش را در این میان نشانه گرفتند و در نهایت در میانه های این نیمه موفق به گل زنی توسط کریمیان شدند.
پس از اینکه نتیجه تساوی شد تراکتوری ها دست از حمله نکشیدند و باز هم صاحب موقعیت های حساسی شدند که با بی دقتی مهاجمان و البته خوش شانسی داماشی ها ناکام ماندند. البته داماشی ها هم در هر فرصتی دست به ضد حمله می زدند و چند بار توسط سهرابی و متوسل زاده می توانستند بار دیگر از میزبان پیش بیفتند که آنها هم راه به جایی نبردند. تا این بازی علی رقم تلاش دو تیم با نتیجه تساوی در نیمه اول به پابان برسد.
نیمه دوم:
در ابتدای این نیمه دو تیم بدون هیچگونه تغییری در نفرات گام به زمین گذاشتند. در حالی که تراکتوری ها خود را برای یک فشار همه جانبه به مانند نیمه اول آماده کرده بودند در یک ضربه ی کرنر که برای داماش همان ابتدا بدست آمده بود رشتی توسط یکی از دو مهدی کیانی میدان - البته از نوع داماشی اش!- به گل برتری دست یافتند.نوع ضربه ی سر کیانی ما را به یاد سر طلایی دهه ی شصت کریم باوی انداخت که هد های او کمی از شوت نداشت.پس از گل دوباره فشار تبریزی ها بر روی دروازه داماش فزونی گرفت و چندین موقعین حساس را تراکتوری ها صاحب شدند که البته در این میان خط دفاع داماش موفق تر عمل کرد. میل به جبران نتیجه توسط تونی باعث شد که هنوز به دقیقه 70 نرسیده، هر سه تعویض اش را تراکتوری ها انجام دهند. البته همین سه تعویض بود که به تراکتوری ها نیرویی مضاعف بخشید و فشار سنگین آنها در نهایت نتیجه داد و بر روی همکاری دو بازیکن تازه به میدان آمده گل تساوی را به ثمر رساندند. در این بازی بسیار زیبا مطمئنن تماشاگران پیروز مسابقه بودند که شاهد یک فوتبال مهیج بودند. این تساوی سبب شد که درخشان یک تساوی دیگر و البته بسیار حساس بدست آورد و تراکتور با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر از استقلال صدر را تا شروع دوباره لیگ به نام پسران آبی تهران سند بزنند.

:شرح گلها:
تراکتور 0-1 داماش: فرار در عمق حسین ابراهیمی یک ضربه ی آزاد را برای داماش به ارمغان آورد و کاپیتان مهدوی پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه ی استادانه کنج دروازه ی اعتمادی را نشانه گرفت تا یکی از زیباترین گلهای هفته ی چهاردهم رقم بخورد.
تراکتور 1-1 داماش: سانتر بلند و دقیق قاسم دهنوی داخل محوطه ی جریمه داماش روی سر مهدی کریمیان فرود آمد و او به زیبایی توپ را داخل دروازه داماش وارد کرد.
تراکتور 1-2 داماش: ضربه ی کرنر داماش در دقایق ابتدایی نیمه دوم توسط سید صالحی با دفع ناقص سر بر روی سر مهدی کیانی که روی خط محوطه ی هجده قدم ایستاده بود قرار گرفت و او با قدرت هر چه تمام تر دروازه عقیل اعتمادی که با خروجی اشتباه بیش از حد آمده بود را گشود.
تراکتور 2-2 داماش: ضربه ی ایستگاهی تراکتوری ها را احسان حاج صفی با قدرت و زیبایی به سمت دروازه داماش شلیک کرد تا رودباریان با مشت به تیرک زد و توپ ریبندی را محمد ابراهیمی به راحتی وارد دروازه داماش کرد. تا یک گل توسط دو بازیکن تازه به میدان آمده به ثمر برسد.

بهترین بازیکن:
یک بازی زیبا به مانند این بازی مطمئنن بازیکن خوب زیاد خواهد داشت.از مهدوی داماش گرفته تا محمد ابراهیمی و اسدی و حاج صفی از تراکتورو اما به یقین اگر درون دروازه داماش غیر از رودباریان شخص دیگری ایستاده بود حتما اسکوربورد در پایان یک نتیجه دیگر را نشان می داد. رودباریان بر خلاف گفته گزارشگر تبریزی که گفت: - پنالتی را او نگرفت بلکه لوپز خراب کرد!-هم در مهار پنالتی عالی عمل کرد و هم بر روی تک تک حملات تراکتور فوق العاده عمل کرد. این دومین بازی پیاپی رودباریان است که چنین عالی بازی می کند.

اتفاق ویژه 1:
انگار گزارشگران شبکه ی استانی سهند به نوعی با مردم سایر شهرها لج کرده اند! درست نخستین بازی خانگی تراکتور پس از بازی با استقلال که با کلی حرف و حدیث منتقدان از گزارش یک سویه ی گزارشگر تبریزی همراه شده بود، در بازی با داماش باز هم شاهد همین اتفاق البته با پیاز داغ بیشتری بودیم! اوج این اتفاق پس از مهار پنالتی توسط رودباریان و گلهای داماش روی داد که گزارشگر محترم با دلداری دادن های همشهریانش و پیش بینی قاطعانه مبنی بر زدن گلهای بیشمار از سوی تراکتوری ها و اعلام ریز به ریز تشویق های هواداران تراکتوری! به صورت وحشتناکی بر روی اعصاب بینندگانی که از طریق سایر شبکه ها این بازی را مشاهده می نمودند،سوهان می کشید!او تنها نکته ی منفی زیبترین بازی هفته چهاردهم بود که در بیشتر موارد بیننده آرزوی دوران سینمای صامت را می کرد!

اتفاق ویژه 2:
ظاهرا پا قدم سیاسیون برای فوتبال خیلی هم خوب نیست.پس از ناکامی پرسپولیس با رویانیان، در تبریز هم به محض ورود استاندار آذربایجان به ورزشگاه، داماش در نیمه دوم به گل برتری دست یافت!
اتفاق ویژه 3:
در حالی که داماشی ها در موقعیت حمله بودند به دلیل مصدومیت نظیف کار توپ را به خارج فرستادند و در ادامه انتظارشان بازی جوانمردانه از سوی تراکتوری ها بود که در عین ناباوری تبریزی ها با در اختیار گرفتن توپ دست به یک ضد حمله زدند که البته توپ به خارج رفت و باعث به وجود آمدن یک درگیری بین بازیکنان دو تیم گردید و در پایان قهرمانی به حاج صفی و و مهدوی اخطار داد.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش تند روابط عمومی داماش به برنامه نود

واکنش تند روابط عمومی داماش به برنامه نود

واکنش تند روابط عمومی داماش به برنامه نود:
فروسی پور دوست دارد تصویری زشت از رشت نشان دهد


علی سراوانی مدیر روابط عمومی داماش درباره برنامه این هفته نود گفت: آقای فردوسی پور هر زمان که یک اتفاق منفی در رشت روی می دهد زمان بسیاری از برنامه اش را به داماش اختصاص می دهد اما کافی است که یک حرکت خوبی در رشت روی بدهد ایشان با یک آیتم 30 ثانیه ای از بازی داماش سر و ته اش را در می آورد.

استنباط ما این است که ایشان را شاید تهدید کرده اند که از رشت تعریف نکند.
سراوانی با اشاره به حرکت خوب هواداران داماش در استقبال از باشگاه گهر و هوادرانش در بازی هفته گذشته که به منظور پاسداشت از خاطره همراهی مردم دروود در کمک به تیم داماش بود گفت: بچه های رشت برای این تقدیر و حمایت از هواداران تیم مهمان نیازی به تعریف و تمجید شخص خاصی ندارند و اصلا آنها بدون توقع و فقط به منظور قدرشناسی دست به این کار زدند اما دلمان از این می سوزد در فوتبالی که باید چراغ برداشت تا دنبال یک حرکت زیبا و جوانمردانه بود، در فوتبالی که اگر سر بازیکن شکسته شود تیم حریف حاضر به توقف بازی نیست و در حالی که همه ی رسانه های ورزشی از روزنامه ها تا خبرگزاری ها و سایتها به این حرکت اشاره نمودند اما متاسفانه برنامه نود حتا یک عکس هم در این خصوص نشان نداد.

وی در ادامه افزود: در طول نود دقیقه بارها مردم درود و تیم گهر مورد تشویق قرار گرفتند و با گل و پرده نوشته مراتب قدرشناسی رشتی ها را نسبت به آنها اعلام کردند.
زیبایی این مراسم در خود جوش بودنش بود. وقتی پس از وقایع بازی با ملوان من در برابر دوربین نود هوادارانمان را محکوم می کنم و از آنها گله می کنم و همه ی آنها را تلویزیون چندین و چند بار پخش می کند این حداقل انتظارمان است که موارد مثبت را هم انعکاس دهند.
سراوانی در پایان گفت: هم خبرنگار نود از این مراسم فیلم گرفت و هم بسیاری از هواداران آن طور که به ما اطلاع دادند فیلم و عکس های خود را برای نود ارسال کردند اما دریغ از یک اشاره.

آقای فردوسی پور ظاهرا دوست دارد هر زمان که توهینی انجام شد به سراغ رشت بیایید.
شاید ایشان علاقه دارند تصویری سیاه و زشت از رشت به مردم ایران نشان دهند که البته این نهایت کج سلیقگی است، من مطمئنم که این کار ایشان نه فقط موجب دلگیری گیلانی ها که مردم لرستان و همه ی آنها که به فوتبال جوانمردانه دلبسته اند را ناراحت کرده است.


 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
داماش گیلان - نفت تهران

داماش گیلان - نفت تهران

داماش شهرباران 2 - 0 نفت تهران

گل ها :
افشین چاوشی در دقیقه 51
و علیرضا جهانبخش در دقیقه 84



==================================

حاشیه ی بازی :

حرکت منحصر به فرد و جالب توجه افشین چاوشی و احترام نظامی به بنر میرزا پس از به ثمر رساندن گل...









=============================


هواداران داماش گیلان پرده نوشتی را با این مضمون که " آقای فردوسی پور بی عدالتی تا به کی ؟؟؟ " به استادیوم آورده بودند تا بدین شکل اعتراض خود به رفتارهای چندگانه فردوسی پور مجری برنامه نود را اعلام کنند .




========================================================
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس روز : سلام نظامی چاووشی به میرزا

عکس روز : سلام نظامی چاووشی به میرزا

چاوشی از هوادارانش خواسته بود که تا دقیقه ی آخر برای برد داماش مایه بگذارند تا هم داماش ببرد و هم او گل بزند و آنها هم البته از او یک قولی گرفته بودند که اگر گل زد انجامش دهد.




سایت گل- افشین چاوشی که از محبوب ترین بازیکنان داماش در بین هواداران تیفوسی به حساب می آید در آخرین تمرین پیش از بازی او از هوادارانش خواسته بود که تا دقیقه ی آخر برای برد داماش مایه بگذارند تا هم داماش ببرد و هم او گل بزند و آنها هم البته از او یک قولی گرفته بودند که اگر گل زد انجامش دهد. دیروز هم چاوشی خلف وعده نکرد و هم هوادارانش.
سلام نظامی و احترام افشین چاوشی به میرزا از حواشی جالب بازی داماش و نفت بود. داماش با این همدلی ها دارد دوباره جان می گیرد.

منبع : گل
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
[h=1]720 < 330! [/h]وقتی چند روز پیش تیتر زدیم، «فوتبال در سرزمین عجایب» ته دلمان کمی ناراضی بودیم که ای کاش می‌توانستیم حداقل کمی به این فضای فوتبال امید بدهیم اما اکنون با تصمیم سازمان لیگ در تعویق بازی استقلال و داماش دیگر می‌توان مطمئن شد که این بهترین توصیف بوده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فصل 2009-2010 لیگ قهرمانان اروپا بود و دو مدعی قهرمانی این جام یعنی بارسلونا و اینتر در مرحله نیمه نهایی به هم رسیده بودند. بازی رفت روز سه‌شنبه در میلان انجام می‌شد اما بارسلونا برای پرواز به ایتالیا با مشکلات بسیاری روبرو بود.

گرد وغبارهای ناشی از آتشفشان ایسلند در سراسر آسمان اروپا پراکنده شده بود و همه پروازهای قاره سبز تحت تاثیر این شرایط قرار داشت. بارسلونا روز شنبه در لالیگا با همشهری خود اسپانیول بازی کرده و قصد دارد دوشنبه با هواپیما به میلان برود تا رودروی شاگردان مورینیو قرار گیرد اما اکثر پروازهای اسپانیا لغو شده و بارسلونا باید مسیر دیگری برای رفتن به ایتالیا انتخاب کند. مسوولان آبی و اناری‌ها نشست ویژه‌ای می‌گذارند تا دراین مورد تصمیم گیری کنند. در نهایت تصمیم می‌گیرند که بلافاصله بعد از تمرین یکشنبه و از راه زمینی عازم میلان شوند. این درحالی است که بارسایی‌ها قصد داشتند دوشنبه با هواپیما به مقصد بروند.

در همان زمان گواردیولا درباره این تصمیم بارسلونا گفت: اگر با اتوبوس برویم نمی‌توانیم به اندازه کافی ریکاوری کنیم اما تیم‌های زیادی در لیگ دسته سه اسپانیا هستند که هر هفته 16-17 ساعت در راه هستند.

در همان روز یوفا اعلام کرده بود با وجود مشکلات جوی که برای رفت و آمد تیم ها وجود دارد هم بازی بارسلونا و اینتر در لیگ قهرمانان و هم بازی اتلتیکومادرید با لیورپول و هامبورگ با فولام در لیگ اروپا برگزار خواهد شد.

این‌ها را گفتیم که به موضوع لغو دیدار تیم‌های داماش و استقلال برسیم. همه اتفاقات این موضوع را هم می‌گوییم تا متوجه شویم فرق «فوتبال در سرزمین عجایب» و «فوتبال در اروپا» چیست.

قرار است روز دوشنبه استقلال در رشت با داماش بازی کند. دیدار پایانی نیم فصل نخست است و از آنجا که سپاهان در هفته قبل خود را به یک قدمی آبی‌های تهران رسانده اهمیت این بازی برای استقلال و امیر قلعه نویی چند برابر شده چرا که سرنوشت قهرمانی نیم فصل در آن مشخص می شود.


تصویری که به خوبی تفاوت ابهت آتشفشان ایسلند را در مقایسه با غبار تهران نشان می‌دهد

استقلالی‌ها برنامه خود را طوری تنظیم کرده‌اند که یکشنبه یعنی یک روز قبل از بازی به رشت بروند اما پرواز ساعت 18 آن‌ها به دلیل مه‌آلود بودن هوای استان گیلان لغو می‌شود و سازمان لیگ برای زمان برگزاری این بازی تصمیم را به شور می‌گذارد. ساعت 20 یکشنبه بهروان اعلام می‌کند بازی دو تیم به تعویق می افتد اما دو ساعت بعد رای‌شان به کلی تغییر کرد و گفت بازی همان دوشنبه انجام می‌شود.

اما ای کاش مشکل تنها ضد و نقیض گویی رییس سازمان لیگ بود. حالا خوب است به چند مقایسه کوچک توجه کنیم. دیدار نیمه نهایی اینتر و بارسلونا در نیمه نهایی معتبرترین رقابت باشگاهی جهان با میلیون‌ها بیننده تلویزیونی و میلیاردها دلار چرخه مالی بین یوفا، دو باشگاه و اسپانسرهایشان در برابر دیدار پایانی نیم فصل لیگ برتر ایران وتعیین کننده قهرمان نیم فصل. اعتبار یوفا در برگزاری مناسب بازی‌های تحت پوشش خود با وسعت یک قاره و اعتبار سازمان لیگ ایران در برگزاری مناسب یک بازی داخلی. فاصله 720 کیلومتری بارسلونا تا میلان و فاصله 330 کیلومتری تهران تا رشت. (این نکته را از یاد نبریم که بارسلونا شنبه در لالیگا بازی کرده بود و سه شنبه باید مقابل اینتر قرار می گرفت در حالی که استقلال چهارشنبه آخرین بازی خود را انجام داده بود.)

در اینجا سوال‌های زیادی مطرح می‌شود. آیا استقلالی‌ها نمی‌توانستند بلافاصله بعد از لغو پروازشان با اتوبوس فاصله چهار ساعته تهران تا رشت را طی کنند؟ آیا سازمان لیگ نمی‌توانست همانند دفاع از برنامه‌های تیم ملی روی برنامه خود هم بایستد و بر برگزاری بازی در روز دوشنبه تاکید کند؟

بد نیست به این نکته توجه کنیم که روز گذشته مشاور محیط زیست معاونت حمل و نقل ترافیک تهران از خطرناک بودن هوای تهران در روز دوشنبه برای برگزاری بازی‌های لیگ خبر داده بود و حتی احتمال داشت بازی پرسپولیس و تراکتورسازی هم لغو شود اما سازمان لیگ بدون در نظر گرفتن این هشدار اعلام کرد که بازی پرسپولیس و تراکتور در هوای وحشتناک آلوده تهران و به ویژه پایتخت باید برگزار شود.

آری! «فوتبال در سرزمین عجایب» بهترین صفتی است که با آن می توان این فوتبال را توصیف کرد. دیدار استقلال و داماش در نهایت یک روز به تعویق افتاد اما نه به با برنامه شدن و منظم شدن لیگ کمکی کرد و نه دلخوشی به ما و فوتبالدوستان داد که فوتبالمان فقط نامش حرفه‌ای نیست و می‌تواند حتی در زمان وقوع بلایای طبیعی هم به بهترین نحو برنامه خود را پیاده کند اما اینجا نه آتشفشانی در کار بود و نه حادثه دیگری.
-------------------------------------------------------
فقط میشه تاسف خورد به حال این فدراسیون که مثل همیشه تیم محبوبشو تنها نزاشت ... واقعا بی عدالتی تا کی ؟
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
داماش گیلان - استقلال تهران

داماش گیلان - استقلال تهران

داماش شهرباران 1 - 0 استقلال تهران

گل : بوباکر کبه در دقیقه 85 برای داماش گیلان

===============================================

حاشیه بازی :

- در حالی که بازی با یک روز تاخیر و در یک روز میان هفته برگزار می شد 17 هزار هوادار داماش و حدود 1200 هوادار استقلال باعث شدند تا استادیوم عضدی جای سوزن انداختن نداشته باشد . آنها در طول بازی چنان تیم خود را تشویق کردند که همگان را به تحسین وا داشتند تا امیر عابدینی نیز در رختکن از بازیکنانش بخواهد که به افتخار آنها و تشویقشان دست بزنند .

- پیش از آغاز بازی هواداران استقلال که گویی گمان می کردند با هواداران تیم رقیبشان رو به رو هستند با نشان دادن هواداران داماش با الفاظی آنها را پرسپولیسی دانستند که با "شعار پرسپولیس سوراخ و استقلال سوراخ " هواداران داماش ساکت شدند .

- هواداران داماش گیلان به مناسب سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی پس از تلاوت قرآن با شعار میرزا روحت شاد یاد و نام این اسطوره رشت و استان گیلان را گرامی داشتند . همچنین به غیر از بنر بزرگ میرزا که توسط وارش اسپرت و با کمک اعضای آن تهیه شده است چندین بنر و پرده نوشته نیز در همین راستا به چشم می خرود .

- افشین چاوشی در دقایق پایانی مسابقه و در شرایط تک به تک با رحمتی دروازه بان استقلال توپ را بدن او کوبید تا با از دست دادن این موقعیت آنقدر افسوس بخورد که درخشان ترجیح دهد او را تعویض کند! اشک های او پس از تعویض نیز متاثر از این اتفاق سرازیر شد...




================================

گروهی ازهواداران داماش که از اعضای یک NGO بودند با کاورهای متحدالشکل در حرکتی جالب به پاکسازی استادیوم از زباله پرداختند










 
آخرین ویرایش:

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری بازی داماش - استقلال

گزارش تصویری بازی داماش - استقلال













 
بالا