مرجع تقلید شما کیست؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nima.trojan

عضو جدید
جوابت لابلای حرفای من بود.شما نمیخای ببینی
به خدا من موندم چطور پستهای منو نمیخونین و نظر میدید.
واسه رفع مشکلتون مجبورم اینطوری بنویسم.:
من اگه به مشکلی بربخورم یا با مطالعه یا با پرسش به جواب میرسم ولی مثل شما تقلید کورکورانه نمیکنم
فکر کنم لااقل 5 بار اینو لابلای حرفام گفتم اونم به زبون فارسی

واقعا ابروی هر چی تحصیلکرده رو بردی .
سوال من واضح و روشن بود . مصداق عینی مشکلی که هر مسلمونی که نماز میخونه بارها بهش دچار شده .
فقط به من بگو چه طوری از ایات و روایات این مشکل رو حل میکنی همین .
وقتی هیچ مرجعی رو قبول نداری از کی میخوای بپرسی ؟
سوال من واضحه جوابش هم باید واضح و روشن باشه .
این که من اگه به مشکلی بخورم مطالعه میکنم و یا میپرسم جواب من نیست .
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
واقعا ابروی هر چی تحصیلکرده رو بردی .
سوال من واضح و روشن بود . مصداق عینی مشکلی که هر مسلمونی که نماز میخونه بارها بهش دچار شده .
فقط به من بگو چه طوری از ایات و روایات این مشکل رو حل میکنی همین .
وقتی هیچ مرجعی رو قبول نداری از کی میخوای بپرسی ؟
سوال من واضحه جوابش هم باید واضح و روشن باشه .
این که من اگه به مشکلی بخورم مطالعه میکنم و یا میپرسم جواب من نیست .
یعنی فقط مشکلت با مرجع حل میشه خوب برو پیش مرجع تو که نه میخوای مطالعه کنی نه دنبال جوابت باشی باید تقلید کنی
 

westar

عضو جدید
واقعا ابروی هر چی تحصیلکرده رو بردی .
سوال من واضح و روشن بود . مصداق عینی مشکلی که هر مسلمونی که نماز میخونه بارها بهش دچار شده .
فقط به من بگو چه طوری از ایات و روایات این مشکل رو حل میکنی همین .
وقتی هیچ مرجعی رو قبول نداری از کی میخوای بپرسی ؟
سوال من واضحه جوابش هم باید واضح و روشن باشه .
این که من اگه به مشکلی بخورم مطالعه میکنم و یا میپرسم جواب من نیست .
ببخشید من جواب میدم..چون تقریبا تمام پست ها رو خوندم!
منظور اقای حامی روشنه..ایشون می پرسن ولی تقلید نمی کنن بلکه تحقیق میکنن و بعد قبول!!
حالا کجاش براتون سواله رومتوجه نمیشم!!!
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واقعا ابروی هر چی تحصیلکرده رو بردی .
سوال من واضح و روشن بود . مصداق عینی مشکلی که هر مسلمونی که نماز میخونه بارها بهش دچار شده .
فقط به من بگو چه طوری از ایات و روایات این مشکل رو حل میکنی همین .
وقتی هیچ مرجعی رو قبول نداری از کی میخوای بپرسی ؟
سوال من واضحه جوابش هم باید واضح و روشن باشه .
این که من اگه به مشکلی بخورم مطالعه میکنم و یا میپرسم جواب من نیست .
واااااای ینی درک پستای من اینقدر برات سخته؟
من میگم هیچ انسانی رو تحت عنوان مرجع تقلید که بتونه سرنوشت اعتقادی مردم رو در دست بگیره قبول ندارم. ولی این دلیل نمیشه تخصص کسی رو نفی کنم.
از اون شخص سوال میکنم ولی صرفا نمیگم چون این ادم مرجعه باید ازش بپذیرم(چون بسیاری مسائل سیاسی و ....پشت جواب اقایون نهفتس.
مثل همون موردی که توضیح دادم زنگ زدم . ولی چون جواب این مرجع تقلیدتون دقیقا مخالف ایات قران بود قبول نکردم وچیزی که دقیقا از ایات بر میومد عمل کردم(در ضمینه ربا و سود بانکی بود)
حالا شما بدون نگاه به قران و با تعطیل کردن عقل 100در 100 حرفاشونو میپذیرین.این دیگه واضح واضح.امیدوارم بفهمین
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی فقط مشکلت با مرجع حل میشه خوب برو پیش مرجع تو که نه میخوای مطالعه کنی نه دنبال جوابت باشی باید تقلید کنی

ببخشید من جواب میدم..چون تقریبا تمام پست ها رو خوندم!
منظور اقای حامی روشنه..ایشون می پرسن ولی تقلید نمی کنن بلکه تحقیق میکنن و بعد قبول!!
حالا کجاش براتون سواله رومتوجه نمیشم!!!
خداروشکر حرف من اینقدر واضح بوده که همه فهمیدن جز این اقای خاص
 

nima.trojan

عضو جدید
منم اگر مشکلی داشته باشم به یه عالم مراجعه میکنم (تا حالا که پیش نیومده به جز 1 بار)
ولی با انتخاب یک مرجع و تقلید ازون کاملا مخالفم.تا جایی که با توجه به ایات بتونم راهمو پیدا کنم از کسی تقلید نمیکنم.
بسیاری از ایات بسیار بسیار واضح و گویاست خوشبختانه.

طبق این حرف شما معلوم میشه شما کلا یک بار به عالم مراجعه کردی (در مورد ربا و بانک) و اون رو در تضاد با ایات قران دیدی و بهش عمل نکردی .


یعنی فقط مشکلت با مرجع حل میشه خوب برو پیش مرجع تو که نه میخوای مطالعه کنی نه دنبال جوابت باشی باید تقلید کنی

مرسی از نظرتون

ببخشید من جواب میدم..چون تقریبا تمام پست ها رو خوندم!
منظور اقای حامی روشنه..ایشون می پرسن ولی تقلید نمی کنن بلکه تحقیق میکنن و بعد قبول!!
حالا کجاش براتون سواله رومتوجه نمیشم!!!

طبق پستی که بالا گذاشتم ایشون به جز یک بار تا حالا نشده به عالم مراجعه کنن .
اینجاش واسه من سواله که مسائل روزمره شون رو چه طوری از طریق ایات و روایات برداشت میکنن ؟

واااااای ینی درک پستای من اینقدر برات سخته؟
من میگم هیچ انسانی رو تحت عنوان مرجع تقلید که بتونه سرنوشت اعتقادی مردم رو در دست بگیره قبول ندارم. ولی این دلیل نمیشه تخصص کسی رو نفی کنم.
از اون شخص سوال میکنم ولی صرفا نمیگم چون این ادم مرجعه باید ازش بپذیرم(چون بسیاری مسائل سیاسی و ....پشت جواب اقایون نهفتس.
مثل همون موردی که توضیح دادم زنگ زدم . ولی چون جواب این مرجع تقلیدتون دقیقا مخالف ایات قران بود قبول نکردم وچیزی که دقیقا از ایات بر میومد عمل کردم(در ضمینه ربا و سود بانکی بود)
حالا شما بدون نگاه به قران و با تعطیل کردن عقل 100در 100 حرفاشونو میپذیرین.این دیگه واضح واضح.امیدوارم بفهمین

تا الان که من میگفتم باید به اهل فن و متخصص مراجعه کنیم شما قبول نمیکردی.

اینجاش واسه من سواله که تاحالا تو مسائل روزمره مثل نماز و روزه و ...... به مشکل بر نخوردی ؟

به عالم که مراجعه نکردی . پس یا تا حالا به مشکل نخوردی و یا به مشکل خوردی و خودت از طریق مطالعه ایات و روایات برطرفش کردی .

کدومش درسته؟

اگه که تا حالا به مشکل نخوردی که دیگه من هیچی نمیتونم بگم چون واقعا کارت درسته مثل امام معصوم بی نقص و بی مشکل .

اگه به مشکل خوردی بگو چطوری تحقیق و مطالعه میکنی و به کدوم منابع رجوع میکنی؟ و درستی و غلطی منابعت رو چه جوری بهش رسیدی و کلا

کارت رو چطوری پیش میبری تا منم یاد بگیرم .
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
واااااای ینی درک پستای من اینقدر برات سخته؟
من میگم هیچ انسانی رو تحت عنوان مرجع تقلید که بتونه سرنوشت اعتقادی مردم رو در دست بگیره قبول ندارم. ولی این دلیل نمیشه تخصص کسی رو نفی کنم.
از اون شخص سوال میکنم ولی صرفا نمیگم چون این ادم مرجعه باید ازش بپذیرم(چون بسیاری مسائل سیاسی و ....پشت جواب اقایون نهفتس.
مثل همون موردی که توضیح دادم زنگ زدم . ولی چون جواب این مرجع تقلیدتون دقیقا مخالف ایات قران بود قبول نکردم وچیزی که دقیقا از ایات بر میومد عمل کردم(در ضمینه ربا و سود بانکی بود)
حالا شما بدون نگاه به قران و با تعطیل کردن عقل 100در 100 حرفاشونو میپذیرین.این دیگه واضح واضح.امیدوارم بفهمین
کاملا" موافقم
مرجع تقلید در واقع حق انتخاب رو ازت میگیره و تورو بنده خودش میکنه
ولی اگه بحث مرجع تقلید رو کنار بگذاریم آدم واسه سوالی که براش پیش میاد میتونه بره تحقیق کنه و از کسایی که بلدن بپرسه بعد اونو با عقل و فکر خودش حلاجی کنه اگه به نظرش درست بود بهش عمل کنه
طبق این حرف شما معلوم میشه شما کلا یک بار به عالم مراجعه کردی (در مورد ربا و بانک) و اون رو در تضاد با ایات قران دیدی و بهش عمل نکردی .




مرسی از نظرتون



طبق پستی که بالا گذاشتم ایشون به جز یک بار تا حالا نشده به عالم مراجعه کنن .
اینجاش واسه من سواله که مسائل روزمره شون رو چه طوری از طریق ایات و روایات برداشت میکنن ؟



تا الان که من میگفتم باید به اهل فن و متخصص مراجعه کنیم شما قبول نمیکردی.

اینجاش واسه من سواله که تاحالا تو مسائل روزمره مثل نماز و روزه و ...... به مشکل بر نخوردی ؟

به عالم که مراجعه نکردی . پس یا تا حالا به مشکل نخوردی و یا به مشکل خوردی و خودت از طریق مطالعه ایات و روایات برطرفش کردی .

کدومش درسته؟

اگه که تا حالا به مشکل نخوردی که دیگه من هیچی نمیتونم بگم چون واقعا کارت درسته مثل امام معصوم بی نقص و بی مشکل .

اگه به مشکل خوردی بگو چطوری تحقیق و مطالعه میکنی و به کدوم منابع رجوع میکنی؟ و درستی و غلطی منابعت رو چه جوری بهش رسیدی و کلا

کارت رو چطوری پیش میبری تا منم یاد بگیرم .
خوب حالا ایشون چون فقط 1 بار به مرجع رجوع کرده مشکلی داره؟
قران خیلی از چیزا رو مشخص کرده
و در مورد فکر کردن در مورد آیات خدا خیلی سفارش کرده که متاسفانه ما میخوایم آک بند مخمون تحویل کرام الکاتبین بدیم
عقل و شرع تو یه مسیر حرکت میکنن هیچ جای قران و حدیث و روایت در مورد مخالفت عقل و شرع حرفی زده نشده پس چرا از غقل و شعوری که خداوند بهمون داده استفاده نکنیم
حالا من از شما میپرسم
فرق انسان با حیوانات در چیه؟
این همه در مورد نماز و روزه برامون حرف میزنن میشه گفت طی این مدت که به نماز جمعه رفتم همش حرفای تکراری زدن
از گذشته ای گفتن که بدرد الان من نخورده
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانم ظاهرا محترم،شما واقعا اگه سواد داری برو پستامو بخون تا بفهمی.جواب دوستتوت هم داده شده ولی ایشون دنبال بهانست.اصلا من متوجه نمیشم شما این وسط چی میگی؟من چند تا دلیل با سند و مدرک از قران اوردم و چون شما اطلاعات کتفی نداشتی و فقط ادای باسوادارو در میاری عاجز از جواب بودی و بلافاصله بدون دلیل منطقی گفتی من با شما بحث نمیکنم.من هم گفتم خوشحالم که این کارو میکنی.حالا دقیقا الان چی میخای؟من دارم با یکی دیگه صحبت میکنم دلیل این پستای نامربوط شما در حین بحث رو نمیدونم؟به خدا فارسی نوشتم برو بخون میبینی از تو بیشتر قران خوندم(چون هی مثل الارم ساعت میای اینو میپرسی دارم میگم و گرنه نمیگفتم) ولی شما طاهرا سواد خوندن جملات فارسی رو هم نداری و هی میری رو نرو ادم.
من جواب دادم و شما باز تکرار کردی من هم گفتم لابد سواد نداری.حالا اگه به شما توهین شده تقصیر خودتونه که پستارو نمیخونه و فقط حرف میزنی.
با این جمله اخرت هم حال نکردم.پاکش کن.شما در جایگاهی نیستی که این حرفو بزنی چون با اقای حامدیا صحبت شد.

آها مننطقتون رو فهمیدم
اگر کسی موافق شما حرف بزنه عیبی نداره بیاد وسط حرف شما ولی اگر برخلاف شما باشه نباید دخالت کنه
اتفاقا پاکش نمیکنه اگر هم لازم باشه پررنگش میکنم تا بهتر ببینید
نمردیم و معنی سواد رو هم فهمیدیم
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاملا" موافقم
مرجع تقلید در واقع حق انتخاب رو ازت میگیره و تورو بنده خودش میکنه
ولی اگه بحث مرجع تقلید رو کنار بگذاریم آدم واسه سوالی که براش پیش میاد میتونه بره تحقیق کنه و از کسایی که بلدن بپرسه بعد اونو با عقل و فکر خودش حلاجی کنه اگه به نظرش درست بود بهش عمل کنه

خوب حالا ایشون چون فقط 1 بار به مرجع رجوع کرده مشکلی داره؟
قران خیلی از چیزا رو مشخص کرده
و در مورد فکر کردن در مورد آیات خدا خیلی سفارش کرده که متاسفانه ما میخوایم آک بند مخمون تحویل کرام الکاتبین بدیم
عقل و شرع تو یه مسیر حرکت میکنن هیچ جای قران و حدیث و روایت در مورد مخالفت عقل و شرع حرفی زده نشده پس چرا از غقل و شعوری که خداوند بهمون داده استفاده نکنیم
حالا من از شما میپرسم
فرق انسان با حیوانات در چیه؟
این همه در مورد نماز و روزه برامون حرف میزنن میشه گفت طی این مدت که به نماز جمعه رفتم همش حرفای تکراری زدن
از گذشته ای گفتن که بدرد الان من نخورده

ولی ما قدرت و سواد تفسیر قرآن و احادیث رو نداریم
ما نمی تونیم شکیات نماز رو مثلا از تو قرآن در بیاریم
کجای قرآن نوشته اگر رفتی سفر ، خونه داشتی ولی زادگاه یا وطنت نیست باید نماز رو کامل بخونی
کجای قرآن نوشته اگر بین دو عمل سخت ترین رو انتخاب کنی درست تره
 

ahmadpashaei

عضو جدید
بچه های این مراجع دارن مملکت رو تاراج می کنن و شما دارین به هم میپرین تا در اثبات قداست اونا از هم سبقت بگیرین؟!!!! بیخیال بابا.
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداروشکر حرف من اینقدر واضح بوده که همه فهمیدن جز این اقای خاص

ببخشید که دوباره شروع می کنم
ولی می خواستم بگم من از اول قصد توهین نداشتم و شما شروع کردین و گفتین چرا با وهابیا متحد نمیشین بعد هم که مسخره کردن و .... بماند
فقط می خوام بگم میدونم شما نماز می خونی و قرآن می خونی
منم کاری به اینکه کدوم مراجع خوب و کدوم صلاحیت ندارن نمیگم
نمیگمم تقلید کورکورانه، به قول شما شعور داریم برای همین هم خدا میگه اون که صلاحیت بیشتری داره رو به عنوان مرجع انتخاب کنید
همه مراجع بد نیستن
شما میگی اگر به مشکل بخورم از کسی که قبولش دارم میپرسم ، پس میپرسید. حتما هم اینجور نیستید که هر دفعه مسئله ایی که براتون پیش میاد رو از یه آدم مختلف بپرسید همه رو از یه نفر میپرسید
خوب اون یه نفر تا حالا بهتون گفته روی چه حسابی بهتون جواب میده؟
مطمئنم اگر از روحانیون پرسیده باشید سوالتون رو اونها هم همون جواب مراجع رو بهتون دادن و از خودشون جواب ندادن
من حرفم اینه چرا به جای این همه واسطه یه راست از خود مرجع سوال نمی پرسید؟
یادمه یکی از دوستانم می گفت ن هروقت بخوام نماز می خونم، حرف هیچ کس رو هم قبول نداشت ولی یکی رو دوست داشت که برعکس خودش بود، حرف عقد موقت که شد به خاطره طرفش گفت قبول دارم فلان مرجع هم که گفته اجازه پدر لازم نیست، بهش گفتم تو که میگفتی قبول ندارمشون گفت چرا . گفتم چرا پس نماز همیشه نمی خونی، پیچوند
من میگم چرا هرچی رو میخوایم قبول می کنیم و هر چی دوست نداریم نمی خوایم قبولش کنیم
اتفاقا اون دوستم مثل شما می گفت تو سفر نماز کامل می کنم، من سخت رو انتخاب می کنم پس درست می گم
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببخشید که دوباره شروع می کنم
ولی می خواستم بگم من از اول قصد توهین نداشتم و شما شروع کردین و گفتین چرا با وهابیا متحد نمیشین بعد هم که مسخره کردن و .... بماند
فقط می خوام بگم میدونم شما نماز می خونی و قرآن می خونی
منم کاری به اینکه کدوم مراجع خوب و کدوم صلاحیت ندارن نمیگم
نمیگمم تقلید کورکورانه، به قول شما شعور داریم برای همین هم خدا میگه اون که صلاحیت بیشتری داره رو به عنوان مرجع انتخاب کنید
همه مراجع بد نیستن
شما میگی اگر به مشکل بخورم از کسی که قبولش دارم میپرسم ، پس میپرسید. حتما هم اینجور نیستید که هر دفعه مسئله ایی که براتون پیش میاد رو از یه آدم مختلف بپرسید همه رو از یه نفر میپرسید
خوب اون یه نفر تا حالا بهتون گفته روی چه حسابی بهتون جواب میده؟
مطمئنم اگر از روحانیون پرسیده باشید سوالتون رو اونها هم همون جواب مراجع رو بهتون دادن و از خودشون جواب ندادن
من حرفم اینه چرا به جای این همه واسطه یه راست از خود مرجع سوال نمی پرسید؟
یادمه یکی از دوستانم می گفت ن هروقت بخوام نماز می خونم، حرف هیچ کس رو هم قبول نداشت ولی یکی رو دوست داشت که برعکس خودش بود، حرف عقد موقت که شد به خاطره طرفش گفت قبول دارم فلان مرجع هم که گفته اجازه پدر لازم نیست، بهش گفتم تو که میگفتی قبول ندارمشون گفت چرا . گفتم چرا پس نماز همیشه نمی خونی، پیچوند
من میگم چرا هرچی رو میخوایم قبول می کنیم و هر چی دوست نداریم نمی خوایم قبولش کنیم
اتفاقا اون دوستم مثل شما می گفت تو سفر نماز کامل می کنم، من سخت رو انتخاب می کنم پس درست می گم
راستش منم دیگه حوصله بحث های بیفایده رو ندارم.
گفتین میگردین دنبال اون که صلاحیت بیشتری داره.درسته؟خوب قبول.صلاحیت این اقایون رو کی تایید کرده؟چرا مثلا x صلاحیت داره y نداره؟تنها خداست که میتونه صلاحیت افراد رو تایید کنه نه بنده خدا.خدا هم که 14 نفر رو تایید کرده.(طبق ایاتی که اوردم)
اگر همین اقایون دست از کار سیاسی و اقتصادی بر میداشتن و احکامشون منافعی رو به دنبال نمیداشت خیلی راحت تر میشد بهشون اعتماد کرد. نه این که به خاطر شرایط حاکم تو جامعه حلال خدا رو حرام و حرام خدا رو حلال کنند.بالاخره اونا هم انسانن و گرفتار هوی و هوس میشن ومیلغزن و به خاطر جایگاه اجتماعی و دک و پزی که به هم زدن نمیتونن حکمی خلاف شرایط حاکم صادر کنن(در صورتی که ائمه دستور از بالا میگرفتن و همچنین معصوم بودن)پس همواره احکامشون بر حق بوده.
بازم برای مثال خدمتتون عرض میکنم:تنها ایه ای که اقایون بهش استناد میکنن برای شکستن نماز،ایه 101 یا 110 سوره نسا هستش(الان قران دم دستم نیست.شاید استباه گفته باشم)با مطالعه شان نزول متوجه میشید که خداوند صراحتا نظرشو گفته.حالا اینکه چطور باید نمازو بشکنیم باز هم با مطالعه روایات نظیر نقل قول های صحیح از حضرت صادق و محمد باقر (فکر کنم) نحوه خوندنشم به دست میاد.
حالا این که من تو خونه دانشجویی کامل میخوندم دلیل داره.عده ای میگن شکستن مال زمان جنگ بوده و حالا که جنگ نیست باید کامل خونده بشه.من میگم نه خیر.درسته که شان نزول ایه مبین اینه که این ایه در زمان جنگ نازل شده ولی طبق روال کلی تا زمانی که ایه ای بر نسخش نیاد کسی حق سرپیچی نداره(اینو من نمیگم بزرگان میگن.مثلا علامه طباطبایی)و کاملا واضحه که این حکم نسخ نشده.با توجه ،تفکر،تدبر و دقت در ایه میفهمین که شرایط سفر بوده که باعث شده نماز شکسته بشه.(اصلا فلسفه این حکم همینه که خدا خواسته یه حال اساسی به مسافر بده).شما وقتی شرایط مسافر رو داشته باشی باید شکسته بخونی هر چند اگه تو هتل باشی و در اسایش باشی.ولی منی که تو شهر دیگه خونه دارم و تعداد روزهایی که در هفته ساکن اونجا هستم از روزهایی که خونه خودمون هستم بیشتره دیگه مسافر به حساب نمیام پس کامل میخونم.
این مسائل مطرح شده مثل وطن و ... هم توی قران دیده نشده پس زیاد بهش استناد نکنید
من هم هرگز نگفتم همیشه سخت ترین کار درست ترینه.گفتم مثل خیلیا دنبال راحت طلبی نیستم که به خاطر راحتی تقلید کنم .بعضی اوقات شده که به سخت ترینش عمل کردم.در ضمن باز هم مثه یه عده نیستم که هر جا به نفعشونه عمل کنم هر جا نیست عمل نمیکنم.واضح دارم میگم تقلید رو قبول ندارم نه مرجع رو.چون هر کسی ممکنه خودش رو اون چیزی که نیست معرفی کنه.اگه من بپذیرم تقصیر منه نه اون
یک مساله مهم که امروز دین مردم تقلیدی شده نه تحقیقی همین مساله تقلید از مقلده.
دین تقلیدی کوچکترین ارزشی برای خدا نداره.درسته که اول باید تحقیق کرد و بعد از پذیرش حق رفت دنبال باقیه ماجرا.ولی اگر حتی همین الان هم که خدا شرایطش رو برامون فراهم کرده به جای تقلید ،از همین مسائل کوچیک یاد بگیریم که تحقیق کنیم قذمی در راستای تحقیقیشدم دینمون برداشتیم.چون حتی اگه تمام این ریزه کاربو بلد باشیم ولی دینمون تقلیدی باشه خیلی ضرر کردیم.
 
آخرین ویرایش:

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
ولی ما قدرت و سواد تفسیر قرآن و احادیث رو نداریم
ما نمی تونیم شکیات نماز رو مثلا از تو قرآن در بیاریم
کجای قرآن نوشته اگر رفتی سفر ، خونه داشتی ولی زادگاه یا وطنت نیست باید نماز رو کامل بخونی
کجای قرآن نوشته اگر بین دو عمل سخت ترین رو انتخاب کنی درست تره
بهتره بهنتون بگم بیشتر این احکام با واسطه یا بی واسطه از قران استخراج میشن
در ضمن در مورد سفر اون واسه زمانی بدرد میخورد که روزه نگیره که مسافتش طولانی بود و پیاده مسافرت میرفتن یا با اسب و قاطربود که خیلی سخت بود نه الان که فاصله 100 کیلومتر رو با ماشین یک ساعته میرن تازه کولر هم روشن میکنن یه ذره عرقم نمیکنن
حالا این مراجع چرا در این مورد احکام رو تغییر نمیدن و آپدیت نمی کنن
یا همین نمازی که میگی قبلا" به خاطر تنگی وقت شکسته میخوندن به نظر من الان باید اصلاح بشه
در ضمن من گفتم میتونی بری بپرسی و تحقیق کنی ولی صرف اینکه هرچی مرجع بگه رو بدون چون و چرا قبول کنی رو قبول ندارم
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بهتره بهنتون بگم بیشتر این احکام با واسطه یا بی واسطه از قران استخراج میشن
در ضمن در مورد سفر اون واسه زمانی بدرد میخورد که روزه نگیره که مسافتش طولانی بود و پیاده مسافرت میرفتن یا با اسب و قاطربود که خیلی سخت بود نه الان که فاصله 100 کیلومتر رو با ماشین یک ساعته میرن تازه کولر هم روشن میکنن یه ذره عرقم نمیکنن
حالا این مراجع چرا در این مورد احکام رو تغییر نمیدن و آپدیت نمی کنن
یا همین نمازی که میگی قبلا" به خاطر تنگی وقت شکسته میخوندن به نظر من الان باید اصلاح بشه
در ضمن من گفتم میتونی بری بپرسی و تحقیق کنی ولی صرف اینکه هرچی مرجع بگه رو بدون چون و چرا قبول کنی رو قبول ندارم
با قسمت اپدیت کاملا موافقم.مثلا نمیدونم چرا این حکم و حکمی مثل زکات که الان فقط به اکثر روستاییا تعلق میگیره اپدیت نمیشه.
اخه کی الان گندم و جو و........داره؟
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
با قسمت اپدیت کاملا موافقم.مثلا نمیدونم چرا این حکم و حکمی مثل زکات که الان فقط به اکثر روستاییا تعلق میگیره اپدیت نمیشه.
اخه کی الان گندم و جو و........داره؟
اینو باید اونای بپرسن که میرن پیش مراجع و مشکلاتشونو براشون حل میکنن ما که 10 سال یه بار هم حضورشون شرفیاب نمیشیم
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینو باید اونای بپرسن که میرن پیش مراجع و مشکلاتشونو براشون حل میکنن ما که 10 سال یه بار هم حضورشون شرفیاب نمیشیم
شاید این حرفم یکم حاشیه ای باشه ولی دقیقا نمیفهمم چه ارتباطی بین خیابان فاطمی و شریعتی تهران با دفتر مراجع وجود داره؟مثلا اگه تو خیابونایه مرکز رو به جنوب بود نمیشد؟اخه اون بیچاره ای که میخاد از جنوب تهرون بیاد اونجا که باید یک پنجم حقوقه مبهشو پول کرایه بده بیاد.ودر عجبم از نحوه زندگی این اقابون که با در امد طلبگی چطور تونستن اونجا دفنر بزنن؟
و باز در عجبم که چه ارتباطی بین زندگیه ساده مولا علی واین اقایون وجود داره؟چون کسی که مرجعه تقلیده خودش باید اینه تمام نمای عدلو انصاف ودر یک کلام دینش باشه .پس یا علی بر حق نیست یا اینا
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
شاید این حرفم یکم حاشیه ای باشه ولی دقیقا نمیفهمم چه ارتباطی بین خیابان فاطمی و شریعتی تهران با دفتر مراجع وجود داره؟مثلا اگه تو خیابونایه مرکز رو به جنوب بود نمیشد؟اخه اون بیچاره ای که میخاد از جنوب تهرون بیاد اونجا که باید یک پنجم حقوقه مبهشو پول کرایه بده بیاد.ودر عجبم از نحوه زندگی این اقابون که با در امد طلبگی چطور تونستن اونجا دفنر بزنن؟
و باز در عجبم که چه ارتباطی بین زندگیه ساده مولا علی واین اقایون وجود داره؟چون کسی که مرجعه تقلیده خودش باید اینه تمام نمای عدلو انصاف ودر یک کلام دینش باشه .پس یا علی بر حق نیست یا اینا

اینا حق نیستن و نمیشه با علی مقایسه بشن
این مراجع تو هر شهر حداقل یه دفتر دارن اونم تو بهترین منطقه شهر
حالا با یه حساب سر انگشتی ببین ثروتشون چقدره
چه دلیلی داره که باید خمس رو به مراجع بدیم مثلا" خودمون بریم و به آدم فقیر بدیم آسمون به زمین میاد
چرا میگن خمس حق مراجع ؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینا حق نیستن و نمیشه با علی مقایسه بشن
این مراجع تو هر شهر حداقل یه دفتر دارن اونم تو بهترین منطقه شهر
حالا با یه حساب سر انگشتی ببین ثروتشون چقدره
چه دلیلی داره که باید خمس رو به مراجع بدیم مثلا" خودمون بریم و به آدم فقیر بدیم آسمون به زمین میاد
چرا میگن خمس حق مراجع ؟
باز هم طبق ایات قران این حق تا زمان زنده بودن ائمه حق امام بوده وبه بعدش دیگه کسی حقی بر اون نداره ولی چطور اینا خودشونو امام میدونن نمیدونم؟
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
باز هم طبق ایات قران این حق تا زمان زنده بودن ائمه حق امام بوده وبه بعدش دیگه کسی حقی بر اون نداره ولی چطور اینا خودشونو امام میدونن نمیدونم؟

خوب اینا خودشونو نائب بر حق امام میدونن و حالا که امام در غیبت هستش خودشونو جانشینش میدونن
ما که درآمدی نداریم که خمس بهش تعلق بگیره تا بهشون بدیم اگه همه داشته باشم بهشون نمیدم خودم به یه نفر مستحق میدم
 

zeinab70

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان!من تاحدودی پست ها رو خوندم!با شناختی که ازتون توی تاپیک های دیگه دارم همه بچه های با اعتقاد و هم فکری هستید ولی نمی دونم چی باعث شده به هم توهین کنید!بهتر نبود منطقی تر با هم بحث کنید؟!!
اسلام دارای دستورات مختلفی در زمینه های گوناگون است. اگر کسی تمامی یا قسمتی از آن دستورات را از روی دلیل شرعی تشخیص دهد (که اصطلاحاً وی را مجتهد می نامیم) طبق نظریۀ خود عمل خواهد کرد. در غیر این صورت عقل برای او دو راه را معین می کند.
الف: (تقلید) یعنی طبق فتوا و نظریات مجتهدی که واجد شرایط است عمل کند.
ب: (احتیاط) یعنی بر اساس تمامی یا گروهی از مجتهدین وظیفه خود را انجام دهد. به این معنی که اگر مجتهدی کاری را جایز و دیگری حرام می داند آن را ترک کند. و اگر مجتهدی کاری را واجب و دیگری مباح می داند آن را به جا آورد. (نتیجه ای که از این مسأله گرفته می شود این است که در اهل مسأله تقلید نمی توان از کسی تقلید کرد)» (محمدتقی بهجت، ۱۳۷۳ ، ص ۱).
از قول آقای بهجت گفتم که نگید از خودم در آوردم!فکر کنم ایشونو اکثریت قبول داشته باشند!ما که مجتهد نیستیم درسته؟پس مجبوریم به یکی از دو راه دیگه عمل کنیم!
این که شما میگید اگه به مشکل برخوردم خودم جوابشو پیدا می کنم یعنی دارید به گزینه آخر عمل میکنید یعنی از استنباط مراجع استفاده میکنید!همه چی که تو قرآن واحادیث صریح نیست باید باعلم فقه استنباط بشه!
کلمه تقلید کورکورانه هم درست نیست!ما در اصول تحقیق کردیم اما در بعضی مواقع نیاز به تبعیت از عالم داریم!
از شرایط مرجع تقلید هم عادل بودنه یعنی کسی باشه که از هوای نفس پیروی نکنه و دانسته گناه انجام نده!اگه از نظر شما کسی عادل نیست نمی تونید ازش تقلید کنید!من نمی خوام الان در باره مراجع بحث کنم ولی فکر کنم مشکل شما موضع گیری های سیاسی بعضی مراجعه!خوب می تونید آقای سیستانی یا آقای وحید خراسانی رو انتخاب کنید!فکر نمی کنم موضع گیری از ایشون دیده باشین!
ببخشید پرحرفی کردم!قصدم ندارم اعتقاد خودمو به کسی تحمیل کنم!ولی به عنوان یه دوست پیشنهاد میکنم بیشتر در مورد این مساله تحقیق کنید و زود قضاوت نکنید!
یا علی
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان!من تاحدودی پست ها رو خوندم!با شناختی که ازتون توی تاپیک های دیگه دارم همه بچه های با اعتقاد و هم فکری هستید ولی نمی دونم چی باعث شده به هم توهین کنید!بهتر نبود منطقی تر با هم بحث کنید؟!!
اسلام دارای دستورات مختلفی در زمینه های گوناگون است. اگر کسی تمامی یا قسمتی از آن دستورات را از روی دلیل شرعی تشخیص دهد (که اصطلاحاً وی را مجتهد می نامیم) طبق نظریۀ خود عمل خواهد کرد. در غیر این صورت عقل برای او دو راه را معین می کند.
الف: (تقلید) یعنی طبق فتوا و نظریات مجتهدی که واجد شرایط است عمل کند.
ب: (احتیاط) یعنی بر اساس تمامی یا گروهی از مجتهدین وظیفه خود را انجام دهد. به این معنی که اگر مجتهدی کاری را جایز و دیگری حرام می داند آن را ترک کند. و اگر مجتهدی کاری را واجب و دیگری مباح می داند آن را به جا آورد. (نتیجه ای که از این مسأله گرفته می شود این است که در اهل مسأله تقلید نمی توان از کسی تقلید کرد)» (محمدتقی بهجت، ۱۳۷۳ ، ص ۱).
از قول آقای بهجت گفتم که نگید از خودم در آوردم!فکر کنم ایشونو اکثریت قبول داشته باشند!ما که مجتهد نیستیم درسته؟پس مجبوریم به یکی از دو راه دیگه عمل کنیم!
این که شما میگید اگه به مشکل برخوردم خودم جوابشو پیدا می کنم یعنی دارید به گزینه آخر عمل میکنید یعنی از استنباط مراجع استفاده میکنید!همه چی که تو قرآن واحادیث صریح نیست باید باعلم فقه استنباط بشه!
کلمه تقلید کورکورانه هم درست نیست!ما در اصول تحقیق کردیم اما در بعضی مواقع نیاز به تبعیت از عالم داریم!
از شرایط مرجع تقلید هم عادل بودنه یعنی کسی باشه که از هوای نفس پیروی نکنه و دانسته گناه انجام نده!اگه از نظر شما کسی عادل نیست نمی تونید ازش تقلید کنید!من نمی خوام الان در باره مراجع بحث کنم ولی فکر کنم مشکل شما موضع گیری های سیاسی بعضی مراجعه!خوب می تونید آقای سیستانی یا آقای وحید خراسانی رو انتخاب کنید!فکر نمی کنم موضع گیری از ایشون دیده باشین!
ببخشید پرحرفی کردم!قصدم ندارم اعتقاد خودمو به کسی تحمیل کنم!ولی به عنوان یه دوست پیشنهاد میکنم بیشتر در مورد این مساله تحقیق کنید و زود قضاوت نکنید!
یا علی
متاسفانه من دقیقا با اقای وحید تلفنی حرف زدم و اون جوابو شنیدم.من اهل خراسان هستم و نسبت فامیلیه دوری هم با ایشون داریم.
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
متاسفانه من دقیقا با اقای وحید تلفنی حرف زدم و اون جوابو شنیدم.من اهل خراسان هستم و نسبت فامیلیه دوری هم با ایشون داریم.
حامي جان اين جواب هميشه آخرين جوابت بوده براي رد تقليد در فروع دين!
تا حذف پستهاي اضافه و احيانا ادادن اخطار تاپيك قفل ميشه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا