مرجع تقلید شما کیست؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nima.trojan

عضو جدید
دقیقا به همین خازره که میگم چیزی تحت عنوان تقلید از یک مرجع کاریست که در هیچ جا ذکر نشده.
منم اگر مشکلی داشته باشم به یه عالم مراجعه میکنم (تا حالا که پیش نیومده به جز 1 بار)
ولی با انتخاب یک مرجع و تقلید ازون کاملا مخالفم.تا جایی که با توجه به ایات بتونم راهمو پیدا کنم از کسی تقلید نمیکنم.
بسیاری از ایات بسیار بسیار واضح و گویاست خوشبختانه.

دوباره پست منو بخون متوجه میشی.
من گفتم اگر سوالی داشته باشم از یه عالم میپرسم.افتاد؟
در مورد چیزایی که گفتی یه نمونه مثال میزنم تا متوجه بشی ادم عقل داره و میتونه با توجه به فلسفه بسیاری مسائل حکمشو استخراج کنه.
من ترم اول که میرفتم دانشگاه چون خونه نداشتم نمازمو شکسته میخوندم.فاصله شهر ما تا شهر دانشگاهم 120 تا بود.صبح میرفتم شب میومدم.بنابراین مسافر به خساب میومدم.ترم 2 به بعد که خونه داشتم دیگه مسافر نبودم بنابراین تا اخر دانشگاه نمازامو کامل میخوندم.کاری هم به هیچکس نداشتم.همخونه ایم ذقیقا مثل من بود ولی شکسته میخوند(طاهرا چون اسون تر بود)
حالا اگه همه یکم از عقلشون کمک بگیرن میتونن کارشونو راه بندازن به شرط اینکه فقط به فکر راحتی نباشن.
اتفاقا من مثل خیلی از شماها از کنارش راحت رد نمیشم و اغلب سخت ترین حکمو اجرا میکنم دوست عزیز.

خوش تیپ خودت گفتی اگه مشکلی پیش بیاد که کلا یک بار پیش اومده به عالم مراجعه کردی یعنی تو این عمر بیست و چند ساله فقط یه بار مشکل داشتی پس معلومه خودت یه پا عالمی واسه خودت . جالبه شما حرف از 120 کیلومتر و قصد 10 روز کردن حرف میزنی ولی هیچ جای قرآن اینارو نگفته پس معلوم میشه به رساله مراجعه کردی و مطالعه کردی و باهاش حال نکردی با راه خودت عمل میکنی . وگرنه هیچ جای قرآن این چیزها رو نگفته .
نحوه وضو گرفتن و نماز خوندن و ذکرهای نمازو هزارتا چیز دیگه رو از کجا یاد گرفتی ؟؟؟؟؟؟عقلت چطوری بهت گفته ؟هیچ کدوم تو قران نیومده . از رساله یاد گرفتی . حالا اگه مرجع نبود داد همه در میومد که این چه دینیه هر کی هرجور دوست داره و عقلش میگه بهش عمل میکنه و یه رویه واحد نداره که همه ازش تبعیت کنن .

کاربری به نام nima.trojan مدعی شد:



1- چون بحث اسلامیه کسی که مدام درباره اسلام به به و چه چه نمی کنه، حق اظهار نظر نداره.
آدم یاد نقدهای امثال مطهری و همین مراجع بر لیبرالیسم و سکولاریسم میوفته که وقتی اعتقادی به این چیزا ندارن روی چه حسابی کتاب ها در نقدش چاپ میکنند.
که دوستان مسلمان خیال برشون داشته کسانی میتونن اسلام رو نقد کنند که پایه اسلام رو قبول داشته باشند و این خیال خامی هست.



2- از یک تشبیه بسیار بی ربط دکتر علوم تجربی، با عالم علوم وهمی استفاده شد.
در علوم تجربی نتیجه اعتماد رو یا میگیری یا نمیگیری و اونوقت هست که میتونی تصمیم بگیری باز هم اعتماد کنی یا نه.
اما در علوم وهمی همه چیز در حد شعار و حرف هست.
چطور؟
همه مراجع متفق القول میگن دست دادن مرد و زن با هم اگر قبلش جملات عربی محرمیت تلاوت نشود !!!، حرام هست.
چون احتمال فساد میرود.
خوب این حکم آیا کلی هست؟
مسلما نه، این حکم با در نظر گرفتن انسان های بیمار دل در نظر گرفته شده ولی در صورت تقلید به همه عمومیت پیدا میکنه.
در حالیکه ما و دوستامون حدود خودمون رو میشناسیم و احترامی بر پایه صمیمیت و اخلاق هم داریم و با این چیزا به فکر رابطه جنسی نمیوفتیم، اما تقلید کاری به آدمش نداره، میگه الله گفته حرامه، دیگه باید گوش بدی، ندی بعدا بدبخت میشی.



3- دکتر علوم تجربی یا متخصص علوم تجربی، هر حرفی زد باید الزاما قبول داشت؟
به طور مثال آدمی از بیماری گوش رنج میبره، میره نزد دکتر، دکتر میگه در کتب دکتری باستان آمده اگر ناخن پایت را بگیری گوشت خوب میشود.
ممکن است شاکی شوی ای دکتر این چیه که میگی، دکتر خشمگین میشه تو بهتر میفهمی یا من؟


در علوم تجربی تکامل همراه یا تجربه و اثبات هست.
اما در علوم وهمی آسمانی، کوچکترین تکاملی نه تنها در کار نیست، بلکه احکامی فریز و منجمد شده بر مبنای صحرای عربستان در 1400 سال پیش، فقط تفسیر میشوند و پوشش آنها عوض میشود.


بنابراین در زمینه این علوم، دانش و علمی در کار نیست، همه چیز در حد حرف و استنباط های عوام پسند هست.


استنباط هایی که راحت ترین پاسخ ها را به کلیدی ترین پرسش های بشر داده و برای همین هرجا فقر علمی و مالی بیشتر هست، اسلام راحت تر ریشه میدواند.
سرعت گسترش اسلام در دهات ایران و افغانستان کجا و در مثلا سوئیس کجا !!!!

شما دوست عزیز هر وقت اومدی گفتی به چه دین و آیین و خدایی اعتقاد داری اونوقت بهتر میتونیم با هم صحبت کنیم . دقت کن میگم صحبت کنیم . هر وقت یاد گرفتی به اعتقادات کسی توهین نکنی و با منطق و عقلی نقدش کنی اونوقت بیا با هم گپ بزنیم . همون منتقد هایی که شما ازش حرف میزنید هم انتقاد میکردن و توهین نمیکردن .
در مورد فقر مالی و علمی هم خدمت شما عرض کنم همیشه دعا میکنم خدا هرچی بهم میده جنبه ش رو هم بده . وقتی کسی جنبه پول و علم رو نداره تا یه پولی دستش میاد یا به مدارج علمی میرسه دیگه فکر میکنه خودش عقل کل هست و هیچ کسی رو قبول نداره .
وگرنه من خدارو شکر هم تحصیلات دارم ( ارشد ) هم به قدری پول دارم که سالانه میلیون ها تومان خمس میدم ( هنر نمیکنم وظیفمه و واجبه ) و خداروشکر همیشه کم که نمیشه هیچ خدا 10 برارش رو بهم بر میگردونه . امثال من زیاد هستن پس فکر اشتباه نکن که پولدارها و تحصیلکرده ها همه یه جور هستن و با دین مشکل دارن .
بهتره یه سر به آمار کشورهای اروپایی و آمریکایی که مسلمون شدن بزنید تا ببینید سرعت گسترش اسلام تا چه حدی هست .


میدونین اشکال شما چیه؟فقط به ظاهر هر چیز نگاه میکنید.
خدا این همه تو قران گفته من فلان کارو کردم تا تفکر کنید.فلان کارو کردم تا تعقل کنین ولی شما فقط به ظاهر نگاه میکنین.
مگه شما وقتی میری جایی که قصد میکنی 10 روز وایستی اونجا وطنت شده؟
اگر به فلسفه هر چیزی دقت کنی متوجه میشی چیکار باید بکنی.تا حالا فکر کردی واسه چی خدا گفته تو سفر نمازتو شکسته بخون؟(مطمئنا نه چون تقلید جلوی تفکرو گرفته).ادم که همون ادکه پس چرا موقعیت و شرایط تونسته حکم خدا رو تو نماط عوض کنه؟؟؟؟خوب خدا خواسته شرایط اقامه نماز رو برای مسافر راحت کنه.ادم تو سفر ممکنه جا و مکان درست و درمونی نداشته باشه.ممکنه وقتش کم باشه(بالاخره به یه دلیلی رفته سفر دیگه)وخلاصه هزار تا دلیل دیگه که شرایط ادم مسافرو با ادم غیر مسافر عوض میکنه.واین باعث میشه که نماز رو شکسته کنه.
وقتی که من خونه داشتم دیگه شرایط ادم مسافر رو ندارم پس نمازمو کامل میخونم.
والا بلا هر کار خدا یه حکمتی داره.به جای اینکه کرکره عقلو بکشیم پایین و تقلید کنیم میفهمیم خدا چی خاسته.
تو رو خدا منو توجیح کن وطن چه ربطی به نماز داره؟بابا یکم فکرم بد نیستا
اینکه شما افکار منو اشتباه بخونید هم اصلا فرقی برام نداره چون با بسیاری از علمایی که اینکاره بودن هم بحث کردم و وقتی جوابی ندارن بحث رو بیراهه میبرن.مثل احکام ربا .بانکداری .خمس .زکات.و ........

خداوکیلی چند بار قرآن رو خوندی ؟
قرآن در مورد کلیات دین صحبت کرده . جزییات دین رو شما از کجا بدست میاری ؟ قرآن گفته روزه بگیرید ولی در مورد احکامش هیچی نگفته .شما احکامش رو از کجا میاری ؟
احکام غسل رو از عقلت چه طوری بدست میاری ؟
قران گفته اقم الصلوة همین .چه نمازی ؟کی؟کجا؟چه طوری؟چند بار؟از چه سنی؟تا کی؟ داداش اینا هیچ کدومش تو قرآن نیومده .واسه جواباش شما باید به متخصصش رجوع کنی .
داداش من شما که مسلمونی و نماز میخونی چرا اینجوری حرف میزنی ؟
شما چرا نماز ظهر 4 رکعت میخونی ؟ خوب 5 رکعت بخون .عقل من میگه یه رکعت بیشتر بخونم بیشتر ثواب میکنم . هیج جای قرآن هم نگفته چند رکعت بخونم . پس من هر چه قدر دلم بخواد میخونم . آیا اینجوری میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟همه چی رو نمیشه که با عقل خودت بسنجی عزیز من .
 
آخرین ویرایش:

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
میدونین اشکال شما چیه؟فقط به ظاهر هر چیز نگاه میکنید.
خدا این همه تو قران گفته من فلان کارو کردم تا تفکر کنید.فلان کارو کردم تا تعقل کنین ولی شما فقط به ظاهر نگاه میکنین.
مگه شما وقتی میری جایی که قصد میکنی 10 روز وایستی اونجا وطنت شده؟
اگر به فلسفه هر چیزی دقت کنی متوجه میشی چیکار باید بکنی.تا حالا فکر کردی واسه چی خدا گفته تو سفر نمازتو شکسته بخون؟(مطمئنا نه چون تقلید جلوی تفکرو گرفته).ادم که همون ادکه پس چرا موقعیت و شرایط تونسته حکم خدا رو تو نماط عوض کنه؟؟؟؟خوب خدا خواسته شرایط اقامه نماز رو برای مسافر راحت کنه.ادم تو سفر ممکنه جا و مکان درست و درمونی نداشته باشه.ممکنه وقتش کم باشه(بالاخره به یه دلیلی رفته سفر دیگه)وخلاصه هزار تا دلیل دیگه که شرایط ادم مسافرو با ادم غیر مسافر عوض میکنه.واین باعث میشه که نماز رو شکسته کنه.
وقتی که من خونه داشتم دیگه شرایط ادم مسافر رو ندارم پس نمازمو کامل میخونم.
والا بلا هر کار خدا یه حکمتی داره.به جای اینکه کرکره عقلو بکشیم پایین و تقلید کنیم میفهمیم خدا چی خاسته.
تو رو خدا منو توجیح کن وطن چه ربطی به نماز داره؟بابا یکم فکرم بد نیستا
اینکه شما افکار منو اشتباه بخونید هم اصلا فرقی برام نداره چون با بسیاری از علمایی که اینکاره بودن هم بحث کردم و وقتی جوابی ندارن بحث رو بیراهه میبرن.مثل احکام ربا .بانکداری .خمس .زکات.و ........

خوب به جای بقیه فکر می کنی و نظر میدید
بله تا حالا خیلی به این موضوعات فکر کردم و تونستم جواب قانع کننده ای بگیرم
اگر قرار باشه هرکس هرجور دلش میخواد نتیجه بگیره اون اتحاد بین مسلمانان معنیش از بین میره
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوش تیپ خودت گفتی اگه مشکلی پیش بیاد که کلا یک بار پیش اومده به عالم مراجعه کردی یعنی تو این عمر بیست و چند ساله فقط یه بار مشکل داشتی پس معلومه خودت یه پا عالمی واسه خودت . جالبه شما حرف از 120 کیلومتر و قصد 10 روز کردن حرف میزنی ولی هیچ جای قرآن اینارو نگفته پس معلوم میشه به رساله مراجعه کردی و مطالعه کردی و باهاش حال نکردی با راه خودت عمل میکنی . وگرنه هیچ جای قرآن این چیزها رو نگفته .
نحوه وضو گرفتن و نماز خوندن و ذکرهای نمازو هزارتا چیز دیگه رو از کجا یاد گرفتی ؟؟؟؟؟؟عقلت چطوری بهت گفته ؟هیچ کدوم تو قران نیومده . از رساله یاد گرفتی . حالا اگه مرجع نبود داد همه در میومد که این چه دینیه هر کی هرجور دوست داره و عقلش میگه بهش عمل میکنه و یه رویه واحد نداره که همه ازش تبعیت کنن .



شما دوست عزیز هر وقت اومدی گفتی به چه دین و آیین و خدایی اعتقاد داری اونوقت بهتر میتونیم با هم صحبت کنیم . دقت کن میگم صحبت کنیم . هر وقت یاد گرفتی به اعتقادات کسی توهین نکنی و با منطق و عقلی نقدش کنی اونوقت بیا با هم گپ بزنیم . همون منتقد هایی که شما ازش حرف میزنید هم انتقاد میکردن و توهین نمیکردن .
در مورد فقر مالی و علمی هم خدمت شما عرض کنم همیشه دعا میکنم خدا هرچی بهم میده جنبه ش رو هم بده . وقتی کسی جنبه پول و علم رو نداره تا یه پولی دستش میاد یا به مدارج علمی میرسه دیگه فکر میکنه خودش عقل کل هست و هیچ کسی رو قبول نداره .
وگرنه من خدارو شکر هم تحصیلات دارم ( ارشد ) هم به قدری پول دارم که سالانه میلیون ها تومان خمس میدم ( هنر نمیکنم وظیفمه و واجبه ) و خداروشکر همیشه کم که نمیشه هیچ خدا 10 برارش رو بهم بر میگردونه . امثال من زیاد هستن پس فکر اشتباه نکن که پولدارها و تحصیلکرده ها همه یه جور هستن و با دین مشکل دارن .
بهتره یه سر به آمار کشورهای اروپایی و آمریکایی که مسلمون شدن بزنید تا ببینید سرعت گسترش اسلام تا چه حدی هست .




خداوکیلی چند بار قرآن رو خوندی ؟
قرآن در مورد کلیات دین صحبت کرده . جزییات دین رو شما از کجا بدست میاری ؟ قرآن گفته روزه بگیرید ولی در مورد احکامش هیچی نگفته .شما احکامش رو از کجا میاری ؟
احکام غسل رو از عقلت چه طوری بدست میاری ؟
قران گفته اقم الصلوة همین .چه نمازی ؟کی؟کجا؟چه طوری؟چند بار؟از چه سنی؟تا کی؟ داداش اینا هیچ کدومش تو قرآن نیومده .واسه جواباش شما باید به متخصصش رجوع کنی .
داداش من شما که مسلمونی و نماز میخونی چرا اینجوری حرف میزنی ؟
شما چرا نماز ظهر 4 رکعت میخونی ؟ خوب 5 رکعت بخون .عقل من میگه یه رکعت بیشتر بخونم بیشتر ثواب میکنم . هیج جای قرآن هم نگفته چند رکعت بخونم . پس من هر چه قدر دلم بخواد میخونم . آیا اینجوری میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟همه چی رو نمیشه که با عقل خودت بسنجی عزیز من .
از همه خوش تیپ تر منظور من از قصد 10 روزه حرفای شما بود وگرنه من که توضیح دادم.
واسه وضو هم تو ایه 5 سوره مائده گفته چیکار کن.من که فهمیدم شما رو نمیدونم.ولی شما قرانو ولش کن برو ببین مرجعت چی گفته.
برای نماز هم طبق روایات محکم(نه هر روایتی) بسیاز زیاد اومده که پیامبر به چه نحوی نماز میخونده..من کلا اگه مشکلی داشته باشم به هزار جا سر میزنم و اونی که مستند باشه قبول میکنم و طبق فرمایش امام صادق اگه اون روایت با قران منافاتی نداشت میپذیرم ولی میگم که شما همون از مرجعت تقلید کنی بهتره برادر من.
خداوند تو قران میفرماید هر جا گیر داشتی به " اهل ذکر" رجوع کن.طبق روایات و کتب مستند تاریخی و فقهی اهل ذکر تنها ائمه معصوم هستند و بعد ازونا نمیشه دینتو بسپری دست کسی تا واست تصمیم بگیره.من هم همینکارو میکنم.سوال میپرسم ومطالعه میکن.به هر دری میزنم تا به جوابم برسم.ولی تقلید نمیکنم.راستی اخرش دیدم نوشتی چند بار قران خوندی.من اگه خوندم واسه خودم خوندم.خوندم تا به دردم بخوره.ولی شما فکر کن فقط شما میخونی.اتفاقا تو همون قران هم هیچ جا ندیدم اینقدر که شما به مرجع تقلید تکیه کردید اصرار داشته باشه.
فکر کنم شما چون زیاد خوندی واست سوره باز کرده رفتی مرحله بعد و فقط از تقلید برات گفته
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب به جای بقیه فکر می کنی و نظر میدید
بله تا حالا خیلی به این موضوعات فکر کردم و تونستم جواب قانع کننده ای بگیرم
اگر قرار باشه هرکس هرجور دلش میخواد نتیجه بگیره اون اتحاد بین مسلمانان معنیش از بین میره
ببین خانم مهندس.فردای قیامت خدا از اتحاد بین مسلمونا ازت نمیپرسه .از اعمال خودت میپرسه.یه بار بیشتر که نمیخای زندگی کنی پس به فکر اعمالت باش.تازه اگه خیلی دم از اتحاد میزنی برو با سنی ها و وهابیها متحد شو چون مجموعشون از شیعه ها بیشتره.اینطوری خدا بیشتر دوست داره که متحد تری
 

viva shz

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من فقط موندم این همه تبحر رو راجع به مسایل زنان این مراجع از کجا یاد گرفتن؟!!:D..فقط خارج از شوخی عقلی که خدا داده به انسان میتونه بهترین مرجع باشه به شرطی که درست ازش استفاده بشه!
 

Sahara.

عضو جدید
شما دوست عزیز هر وقت اومدی گفتی به چه دین و آیین و خدایی اعتقاد داری اونوقت بهتر میتونیم با هم صحبت کنیم . دقت کن میگم صحبت کنیم . هر وقت یاد گرفتی به اعتقادات کسی توهین نکنی و با منطق و عقلی نقدش کنی اونوقت بیا با هم گپ بزنیم . همون منتقد هایی که شما ازش حرف میزنید هم انتقاد میکردن و توهین نمیکردن .
در مورد فقر مالی و علمی هم خدمت شما عرض کنم همیشه دعا میکنم خدا هرچی بهم میده جنبه ش رو هم بده . وقتی کسی جنبه پول و علم رو نداره تا یه پولی دستش میاد یا به مدارج علمی میرسه دیگه فکر میکنه خودش عقل کل هست و هیچ کسی رو قبول نداره .
وگرنه من خدارو شکر هم تحصیلات دارم ( ارشد ) هم به قدری پول دارم که سالانه میلیون ها تومان خمس میدم ( هنر نمیکنم وظیفمه و واجبه ) و خداروشکر همیشه کم که نمیشه هیچ خدا 10 برارش رو بهم بر میگردونه . امثال من زیاد هستن پس فکر اشتباه نکن که پولدارها و تحصیلکرده ها همه یه جور هستن و با دین مشکل دارن .
بهتره یه سر به آمار کشورهای اروپایی و آمریکایی که مسلمون شدن بزنید تا ببینید سرعت گسترش اسلام تا چه حدی هست .

شما اول مشخص کن به چی میگی دین و اعتقادات؟
از نظر شما دین یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام.
زرتشت هم که توی اسلام نامی ازش نیومده و بعید میدونم اسمی ازش برده باشه.
به هر حال اونچه که شمای مسلمون به عنوان یک دین برات معنا داره، همین باورهای اطرافت با تاریخی کهن در خاورمیانه هست.


خوب مسلما بنده از اندیشه های کهن به غیر از بعد اخلاقیش، پیروی نمیکنم چون اونارو برداشت آدم ها در ظرف زمان نسبت به جهان میدونم.
پس اندیشه هایی که منطقی تر به نظر بیان توی زمینه های مختلف میشن باور من.
بنابراین باوری ثابت نباید وجود داشته باشه که مثل طوطی بگم من هرچی سکولاریسم بگه قبول دارم، اوکی؟




اما در مورد اینکه گفتم رشد اسلام در بین فقرا و بیسوادان بیشتر از غرب هست نسبی بود.
یعنی اگر از هر 1000 نفر تو افغانستان 900 نفر مسلمون میشن، در سوئیس از هر 1000 نفر 10 نفر مسلمون میشن.
حالا شما نظریه من رو رد میکنی، اشکال نداره از باور خودت بگو که توی افغانستان از هر 1000 نفر 5 نفر مسلمون میشن و توی سوئیس از هر 1000 نفر 900 نفر با سرعت مسلمان میشوند.
باور شماست و محترم.
فقط نظرت رو بگو و اینقدر هم خواهشا بحث رو شخصی نکن، روی نوشته نظر بده تا طرفت کیه.
 

nima.trojan

عضو جدید
از همه خوش تیپ تر منظور من از قصد 10 روزه حرفای شما بود وگرنه من که توضیح دادم.
واسه وضو هم تو ایه 5 سوره مائده گفته چیکار کن.من که فهمیدم شما رو نمیدونم.ولی شما قرانو ولش کن برو ببین مرجعت چی گفته.
برای نماز هم طبق روایات محکم(نه هر روایتی) بسیاز زیاد اومده که پیامبر به چه نحوی نماز میخونده..من کلا اگه مشکلی داشته باشم به هزار جا سر میزنم و اونی که مستند باشه قبول میکنم و طبق فرمایش امام صادق اگه اون روایت با قران منافاتی نداشت میپذیرم ولی میگم که شما همون از مرجعت تقلید کنی بهتره برادر من.
خداوند تو قران میفرماید هر جا گیر داشتی به " اهل ذکر" رجوع کن.طبق روایات و کتب مستند تاریخی و فقهی اهل ذکر تنها ائمه معصوم هستند و بعد ازونا نمیشه دینتو بسپری دست کسی تا واست تصمیم بگیره.من هم همینکارو میکنم.سوال میپرسم ومطالعه میکن.به هر دری میزنم تا به جوابم برسم.ولی تقلید نمیکنم.راستی اخرش دیدم نوشتی چند بار قران خوندی.من اگه خوندم واسه خودم خوندم.خوندم تا به دردم بخوره.ولی شما فکر کن فقط شما میخونی.اتفاقا تو همون قران هم هیچ جا ندیدم اینقدر که شما به مرجع تقلید تکیه کردید اصرار داشته باشه.
فکر کنم شما چون زیاد خوندی واست سوره باز کرده رفتی مرحله بعد و فقط از تقلید برات گفته

بحث ما به نظرم بی فایده ست .
اگه حرفی زدم که ناراحت شدی معذرت میخوام . ناسلامتی جفتمون مسلمونیم .
امیدوارم اعمال هممون ( چه با مرجع تقلید و چه بی مرجع تقلید ) مورد قبول خدا باشه من که بخیل نیستم .
 

nima.trojan

عضو جدید
شما اول مشخص کن به چی میگی دین و اعتقادات؟
از نظر شما دین یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام.
زرتشت هم که توی اسلام نامی ازش نیومده و بعید میدونم اسمی ازش برده باشه.
به هر حال اونچه که شمای مسلمون به عنوان یک دین برات معنا داره، همین باورهای اطرافت با تاریخی کهن در خاورمیانه هست.


خوب مسلما بنده از اندیشه های کهن به غیر از بعد اخلاقیش، پیروی نمیکنم چون اونارو برداشت آدم ها در ظرف زمان نسبت به جهان میدونم.
پس اندیشه هایی که منطقی تر به نظر بیان توی زمینه های مختلف میشن باور من.
بنابراین باوری ثابت نباید وجود داشته باشه که مثل طوطی بگم من هرچی سکولاریسم بگه قبول دارم، اوکی؟




اما در مورد اینکه گفتم رشد اسلام در بین فقرا و بیسوادان بیشتر از غرب هست نسبی بود.
یعنی اگر از هر 1000 نفر تو افغانستان 900 نفر مسلمون میشن، در سوئیس از هر 1000 نفر 10 نفر مسلمون میشن.
حالا شما نظریه من رو رد میکنی، اشکال نداره از باور خودت بگو که توی افغانستان از هر 1000 نفر 5 نفر مسلمون میشن و توی سوئیس از هر 1000 نفر 900 نفر با سرعت مسلمان میشوند.
باور شماست و محترم.
فقط نظرت رو بگو و اینقدر هم خواهشا بحث رو شخصی نکن، روی نوشته نظر بده تا طرفت کیه.

خوب مشخص شد . من به اسلام اعتقاد دارم و شما به سکولاریسم . یعنی کاملا ضد هم هستیم .
با این تفاسیر بحث ما به نتیجه نمیرسه . نه من از اعتقاداتم کوتاه میام نه شما . پس به جز اتلاف وقت چیزی نصیب ما نمیشه .
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بحث ما به نظرم بی فایده ست .
اگه حرفی زدم که ناراحت شدی معذرت میخوام . ناسلامتی جفتمون مسلمونیم .
امیدوارم اعمال هممون ( چه با مرجع تقلید و چه بی مرجع تقلید ) مورد قبول خدا باشه من که بخیل نیستم .
با اکثر اخوندا هم که بحث میکنم اخرش همینو میگن.
موفق باشید.
 

Sahara.

عضو جدید
خوب مشخص شد . من به اسلام اعتقاد دارم و شما به سکولاریسم . یعنی کاملا ضد هم هستیم .
با این تفاسیر بحث ما به نتیجه نمیرسه . نه من از اعتقاداتم کوتاه میام نه شما . پس به جز اتلاف وقت چیزی نصیب ما نمیشه .

جواب این سئوال مشابه شما و دوستانتون رو ده بار بیشتر در تاپیک های مختلف دادم.
هدف از بحث کردن قانع کردن یک طرف نیست که بگه تسلیم، تو درست میگی.


هدف فقط آموختن هست، تسلیم شدن یا نشدن باید در خلوت هر فرد و پیش خودش صورت بگیره.
درست هم نیست کسی سعی به تخریب خودش بکنه.


من به بحث ها این دید رو دارم، شما چنین دیدی ندارین و دوست دارین تنها با کسانیکه باهاتون وجه اشتراک دارن بحث کنین موردی نیست.
حق مسلم شماست مثل انرژی صلح آمیز هسته ای.


شاد باشید.
 

Sahara.

عضو جدید
با اکثر اخوندا هم که بحث میکنم اخرش همینو میگن.
موفق باشید.

شما وقتی با مخالفت بحث میکنی چی میگی؟ :redface:
همه ما ایرانی ها مثل همیم دوست گرامی.

انسان هایی مغرور که فکر میکنیم خودمون درست میگیم و تاب شنیدن نظر مخالف رو نداریم.
برای همین همیشه حکومت های خودکامه بر ما مستولی شدن.
این تلنگر هم اول به خودم بعد به حامی و بعد به نیما و همه ایرانی هاست.
:gol:
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما وقتی با مخالفت بحث میکنی چی میگی؟ :redface:
همه ما ایرانی ها مثل همیم دوست گرامی.

انسان هایی مغرور که فکر میکنیم خودمون درست میگیم و تاب شنیدن نظر مخالف رو نداریم.
برای همین همیشه حکومت های خودکامه بر ما مستولی شدن.
این تلنگر هم اول به خودم بعد به حامی و بعد به نیما و همه ایرانی هاست.
:gol:
من در بحث با شما نگفتم چون نقطه مشترک نداریم بحث نمیکنم.و لی ایشون نمیدونم رو چه اساسی نمیخاد بحث کنه با من.
من چیزی به جر ایات قران براش نگفتم.
ولی در کل بحث کردن باید نتیجه داشته باشه. و چون شما حرف هیچکس رو نمیپدیرید به نتیجه نمیرسیم.
ولب اینکه گفتم واقعا همینزوره .بسیاری از اخوندا و طلبه هایی که باهاشون بحث کردم (سر همین مساعل روز جامعه) جوابی نداشتن و در اخر گفتن باید فلان کارو بکنی دیگه.
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جواب این سئوال مشابه شما و دوستانتون رو ده بار بیشتر در تاپیک های مختلف دادم.
هدف از بحث کردن قانع کردن یک طرف نیست که بگه تسلیم، تو درست میگی.


هدف فقط آموختن هست، تسلیم شدن یا نشدن باید در خلوت هر فرد و پیش خودش صورت بگیره.
درست هم نیست کسی سعی به تخریب خودش بکنه.


من به بحث ها این دید رو دارم، شما چنین دیدی ندارین و دوست دارین تنها با کسانیکه باهاتون وجه اشتراک دارن بحث کنین موردی نیست.
حق مسلم شماست مثل انرژی صلح آمیز هسته ای.


شاد باشید.
من هم در بحث دنبا قبولوندن چیزی به کسی نیستم.من با دلیل حرف میزنم با دلیل هم جواب میخام.درست و منطقی باشه میپذیرم.
شما اگه حرف بدون سند از من دیدی بگو.
همیشه هم خدا رو شکر میکنم به خاطر این بحثا.
جون شروع مطالعات و تحقیق من برای تحقیقی شدن دینم از همین بحثای باشگاه بود تو چند سال پیش
 

nima.trojan

عضو جدید
با اکثر اخوندا هم که بحث میکنم اخرش همینو میگن.
موفق باشید.

کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد .
تا حالا فکر نکردی به اینکه چرا با هرکسی بحث میکنی آخرش همین حرفو میزنه ؟
احیانا 1% شک نمیکنی که شاید مشکل از تو باشه ؟
یه نفر اشتباه میکنه , دو نفر اشتباه میکنه , 10 نفر اشتباه میکنه , همه اشتباه میکنن به جز تو؟
من قضاوت نمیکنم . فقط میگم چرا همه در مقابل تو اشتباه میکنن و درست نمیگن و تو درست میگی .
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد .
تا حالا فکر نکردی به اینکه چرا با هرکسی بحث میکنی آخرش همین حرفو میزنه ؟
احیانا 1% شک نمیکنی که شاید مشکل از تو باشه ؟
یه نفر اشتباه میکنه , دو نفر اشتباه میکنه , 10 نفر اشتباه میکنه , همه اشتباه میکنن به جز تو؟
من قضاوت نمیکنم . فقط میگم چرا همه در مقابل تو اشتباه میکنن و درست نمیگن و تو درست میگی .
ممنون میشم اگه با سند و مدرک منو بیدار کنی
دقیقا بگو کجای پستم خودمو به خواب زدم.من که چیزی جز ایه قران نگفتم.
 

nima.trojan

عضو جدید
جواب این سئوال مشابه شما و دوستانتون رو ده بار بیشتر در تاپیک های مختلف دادم.
هدف از بحث کردن قانع کردن یک طرف نیست که بگه تسلیم، تو درست میگی.


هدف فقط آموختن هست، تسلیم شدن یا نشدن باید در خلوت هر فرد و پیش خودش صورت بگیره.
درست هم نیست کسی سعی به تخریب خودش بکنه.


من به بحث ها این دید رو دارم، شما چنین دیدی ندارین و دوست دارین تنها با کسانیکه باهاتون وجه اشتراک دارن بحث کنین موردی نیست.
حق مسلم شماست مثل انرژی صلح آمیز هسته ای.


شاد باشید.

خوب وقتی شما قرار نیست بیاموزی پس بحث ما بی فایده ست . بحث و تقابل بین اسلام و سکولاریسم رو گنده تر ها قبل از من در موردش صحبت کردن و کتاب نوشتن . اگه شما قرار بود بیاموزی به اونها مراجعه میکردی وگرنه من متخصص علوم دینی نیستم که باهات بحث کنم .
 

nima.trojan

عضو جدید
ممنون میشم اگه با سند و مدرک منو بیدار کنی
دقیقا بگو کجای پستم خودمو به خواب زدم.من که چیزی جز ایه قران نگفتم.

اون ضرب المثل رو همینجوری گفتم دور هم باشیم .
فقط به اون قضیه فکر کن . همین .
 

aminvo

عضو جدید
شما وقتی با مخالفت بحث میکنی چی میگی؟ :redface:
همه ما ایرانی ها مثل همیم دوست گرامی.

انسان هایی مغرور که فکر میکنیم خودمون درست میگیم و تاب شنیدن نظر مخالف رو نداریم.
برای همین همیشه حکومت های خودکامه بر ما مستولی شدن.
این تلنگر هم اول به خودم بعد به حامی و بعد به نیما و همه ایرانی هاست.
:gol:

ابتدا سلام میکنم به تمام دوستان

خانم/آقای ساهارا کاملا در مورد نظرییه بحث کردن موافقم و با اینکه هر فرد باید در خلوت خودش به نتیجه برسه. و در درجه دوم اینکه ما انسان ها( در ایران بیشتر) دوست داریم در بحث فکر کنیم برنده ایم تا برتریمون را ثابت کنیم.
از خوندن نوشته هاتون هم لذت بردم چون هم لحن خوبی داشت و هم بر اساس منطق پیش اومده بود.

یک جایی در نوشته هاتون نوشته بودید " بنابر این باور ثابتی نباید وجود داشته باشه" حرف شما صحیح هست که با توجه به دگرگونی نسل ها بعضی از مسائل باید تغییر کنه ولی باعث نمیشه که کل چیزها تغییر کنه. بنابراین هر انسانی تابع مکتبی هست که ممکن برای بعضی از عقاید آن مکتب استثنا قائل باشد. بنابراین شما هم در حالت کلی دارای مکتبی هستید ولی با تفاوت هایی در جزئیات. ممنون میشم اگه بفرمایید که عقاید کلی شما متعلق به کدام مکتب هست؟؟
 

nima.trojan

عضو جدید
کماکان منتظرم بشنوم کجای قران شما رو از ادامه بحث درو کرد؟؟؟؟

ببین قرآن صراحتا میگه تو این جور مسائل به اهلش رجوع کنید . اهلش یعنی عالم و متخصص علوم دینی .
من خودم رو عالم دینی نمیدونم پس به اونها مراجعه میکنم . شما خودتو عالم به مسائل دینی میدونی پس به اونها مراجعه نمیکنی . درسته؟
شما بگو ایا اینکه قرآن میگه به اهلش رجوع کنید یعنی به متخصص و عالم علوم دینی یا نه به عقلت رجوع کن؟
 

Sahara.

عضو جدید
یک جایی در نوشته هاتون نوشته بودید " بنابر این باور ثابتی نباید وجود داشته باشه" حرف شما صحیح هست که با توجه به دگرگونی نسل ها بعضی از مسائل باید تغییر کنه ولی باعث نمیشه که کل چیزها تغییر کنه. بنابراین هر انسانی تابع مکتبی هست که ممکن برای بعضی از عقاید آن مکتب استثنا قائل باشد. بنابراین شما هم در حالت کلی دارای مکتبی هستید ولی با تفاوت هایی در جزئیات. ممنون میشم اگه بفرمایید که عقاید کلی شما متعلق به کدام مکتب هست؟؟

ممنون.
عقاید کلی من در باب اخلاق که بیشتر از کتب سنتی ایرانی هست مثل گلستان و مثنوی و...
در مورد اعتقادات آفرینشی شاید نزدیک به خیام باشه.
در مورد نحوه حکومت سکولاریسم.
در مورد هرچیزی یه عقیده ای دارم دیگه.


نمیشه کلی بگم.
تو جزئیات هرچی بگم میشه نظرم.
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببین قرآن صراحتا میگه تو این جور مسائل به اهلش رجوع کنید . اهلش یعنی عالم و متخصص علوم دینی .
من خودم رو عالم دینی نمیدونم پس به اونها مراجعه میکنم . شما خودتو عالم به مسائل دینی میدونی پس به اونها مراجعه نمیکنی . درسته؟
شما بگو ایا اینکه قرآن میگه به اهلش رجوع کنید یعنی به متخصص و عالم علوم دینی یا نه به عقلت رجوع کن؟
ببین طبق ایات قران گفته به اهل ذکر رجوع کنیم .طبق روابات محکم اهل زکر فقط معصومین هستن.(الان نمیشه ولی اگه بخای فردا واست سندشو میارم)حالا که دیگه قدرت ارتباط با معصوم غایب رونداریم نمیتونیم از کسی تقلید کنیم .چون معصوم نیست و در حدی نیست که به گفته پیامبر اولی به تصرف امت باشه.سوال و رجوع به متخصص هر رشته ای میکنم ولی تقلید نه.
ایه قران:روزی اهل دوزخ از خدا میپرسن ما به خودی خود مرتکب گناهی نشدیم پس چرا جامون اینجاس.خدا جواب میده چون پیرو شیطان شدید.میگه من اونهمه بهتون وعده حق دادم نپذیرفتین چطور حرفهای کذب شیزان. قبول کردید؟پس جاتون همینجاس.
حالا دقیقا همین قضیست.خدا عقل داده.اگر فردای قیامت این اقایون به خاطر به گردن گرفتن این همه اعمال امت مستقیم به دوزخ رهسپار شدن شما هم حقی به گردن خدا نداری چون همچین چیزی ازت نخاسته.هرگز نگفته تقلید کن.(اگه گفته با سند بگو تا ماهم بدونیم)پس شما هم باید دنبال ایشون تشریف ببرین همونجا.چون قرانو ول کردی چسبیدب به احکام اینا.
بازم میگم از زمین تا اسمون فرقه بین تقلید و پرسش
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون.عقاید کلی من در باب اخلاق که بیشتر از کتب سنتی ایرانی هست مثل گلستان و مثنوی و...در مورد اعتقادات آفرینشی شاید نزدیک به خیام باشه.در مورد نحوه حکومت سکولاریسم.در مورد هرچیزی یه عقیده ای دارم دیگه.نمیشه کلی بگم.تو جزئیات هرچی بگم میشه نظرم.
ببخشید میشه بگید این اقایون چه برتری نسبت به دیگران دارن که شما عقایدتون رو از اینا اقتباس میکنین؟ایا خیام از اسرار افرینش با خبر بوده؟.کلا چگونست که این اقایون نسبت به ائمه معصوم ارجحیت دارن؟البته خیلی جالبه که حافظ هم که از شیعیان بوده در لیست شما جایی نداره
 

aminvo

عضو جدید
ممنون.
عقاید کلی من در باب اخلاق که بیشتر از کتب سنتی ایرانی هست مثل گلستان و مثنوی و...
در مورد اعتقادات آفرینشی شاید نزدیک به خیام باشه.
در مورد نحوه حکومت سکولاریسم.
در مورد هرچیزی یه عقیده ای دارم دیگه.


نمیشه کلی بگم.
تو جزئیات هرچی بگم میشه نظرم.

با مورد اول و سوم آشنایی دارم، در مورد حکومت سکولاریسم باید خدمتتون عرض کنم که با واژه اول یعنی حکومت مشکل دارم، چو تا حدودی آنارشیسم هستم. به معنای واقعی نه ادبیاتی، ولی متاسفانه در مورد نظریه خیام در مورد آفرینش هیچ اطلاعی ندارم ولی خیلی علاقه مند هستم که اطلاعاتی به دست بیارم، بنابراین اگر زمان اجازه داد در تاپیکی جداگانه توضیحی هر چند مختصر یا اگر ممکن هست در همین تاپیک یک لینک قرار دهید.
در مورد آفرینش(انسان) هم من به نظریه ی توسعه یافته و امروزی داروین اعتقاد دارم که خوب خیلی نیاز داره کامل تر بشه.
موفق و سربلند باشید
 
آخرین ویرایش:

nima.trojan

عضو جدید
ببین طبق ایات قران گفته به اهل ذکر رجوع کنیم .طبق روابات محکم اهل زکر فقط معصومین هستن.(الان نمیشه ولی اگه بخای فردا واست سندشو میارم)حالا که دیگه قدرت ارتباط با معصوم غایب رونداریم نمیتونیم از کسی تقلید کنیم .چون معصوم نیست و در حدی نیست که به گفته پیامبر اولی به تصرف امت باشه.سوال و رجوع به متخصص هر رشته ای میکنم ولی تقلید نه.
ایه قران:روزی اهل دوزخ از خدا میپرسن ما به خودی خود مرتکب گناهی نشدیم پس چرا جامون اینجاس.خدا جواب میده چون پیرو شیطان شدید.میگه من اونهمه بهتون وعده حق دادم نپذیرفتین چطور حرفهای کذب شیزان. قبول کردید؟پس جاتون همینجاس.
حالا دقیقا همین قضیست.خدا عقل داده.اگر فردای قیامت این اقایون به خاطر به گردن گرفتن این همه اعمال امت مستقیم به دوزخ رهسپار شدن شما هم حقی به گردن خدا نداری چون همچین چیزی ازت نخاسته.هرگز نگفته تقلید کن.(اگه گفته با سند بگو تا ماهم بدونیم)پس شما هم باید دنبال ایشون تشریف ببرین همونجا.چون قرانو ول کردی چسبیدب به احکام اینا.
بازم میگم از زمین تا اسمون فرقه بین تقلید و پرسش

قرآن میفرماید : « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» (1) ؛ شایسته نیست مؤمنان همگى [براى جهاد] كوچ كنند. پس چرا از هر فرقه‏اى از آنان، دسته‏اى كوچ نمى‏كنند تا [دسته‏اى بمانند و] در دین آگاهى پیدا كنند و قوم خود را - وقتى به سوى آنان بازگشتند بیم دهند - باشد كه آنان [از كیفر الهى‏] بترسند؟

و در زمینه تقلید از متخصص امور دینی خداوند متعال میفرماید:
«و َمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ » (2) ؛ اگر خود نمی دانید ، از اهل کتاب بپرسید که ما ، پیش از تو ، به رسالت ، نفرستادیم مگر مردانی را که به آنها وحی می فرستادیم .

1- سوره توبه آیه 122.2- سوره نحل آیه 43.
بدون شک "اهل ذکر" از نظر مفهوم لغوى ، تمام آگاهان و مطلعان را در بر میگیره و آیه فوق بیانگر یک قانون کلى عقلائى در مورد رجوع جاهل به عالم است .
هر چند مورد و مصداق آیه ، دانشمندان اهل کتاب بودن ولى این مانع کلیت قانون نیست .
بحث اینجاست که شما اهل ذکر رو امام معصوم میدونی ولی من عالم علوم دینی تو هر دوره و زمان میدونم .
در مورد تقلید و پرسش هم اینو بگم که وقتی از کسی سوالی میپرسی طرف جواب میده این کار رو انجام بده و شما اون کارو میکنی یعنی ازش تقلید میکنی . اگه اشتباه میگم بگو .
 

Sahara.

عضو جدید
ببخشید میشه بگید این اقایون چه برتری نسبت به دیگران دارن که شما عقایدتون رو از اینا اقتباس میکنین؟ایا خیام از اسرار افرینش با خبر بوده؟.کلا چگونست که این اقایون نسبت به ائمه معصوم ارجحیت دارن؟البته خیلی جالبه که حافظ هم که از شیعیان بوده در لیست شما جایی نداره

وای من گفتم نظرم به اینا نزدیک تره و نظراتشون برام جالب تره، نه اینکه ازشون تقلید میکنم.
وقتی میگم خیام نظراتش به من نزدیکتره، چون اونم یه جورایی به ساختگی بودن ادیان توسط بشر رسیده.
در عین حال حوزه اخلاق رو هم حفظ کرده.
چیزی که خودم هم با مطالعاتم بهش رسیدم.


حافظ هم به نظرم شیعه نیست، چون نوشته ای در مورد کربلا و امام زمان و...در شعرهاش ندیدم، اعتقاد به علی یک اعتقاد مختص شیعه ها نبوده.
ائمه هم بیشتر دیگران حرف هایی بهشون نسبت دادن تا کتاب خودشون باشه .


کتاب هاشون رو هم دیگران پس از سال ها گردآوری کردن و اکثرا نقل قول هست.
از طرفی اینارو مدام مصون اشتباه مرفی میکنن، من آدم هارو عاری از خطا و اشتباه نمیدونم، برای همین درک آدمی که تکامل نداره و همه کارهاش درسته برام واقعا سخته.
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قرآن میفرماید : « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» (1) ؛ شایسته نیست مؤمنان همگى [براى جهاد] كوچ كنند. پس چرا از هر فرقه‏اى از آنان، دسته‏اى كوچ نمى‏كنند تا [دسته‏اى بمانند و] در دین آگاهى پیدا كنند و قوم خود را - وقتى به سوى آنان بازگشتند بیم دهند - باشد كه آنان [از كیفر الهى‏] بترسند؟

و در زمینه تقلید از متخصص امور دینی خداوند متعال میفرماید:
«و َمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ » (2) ؛ اگر خود نمی دانید ، از اهل کتاب بپرسید که ما ، پیش از تو ، به رسالت ، نفرستادیم مگر مردانی را که به آنها وحی می فرستادیم .

1- سوره توبه آیه 122.2- سوره نحل آیه 43.
بدون شک "اهل ذکر" از نظر مفهوم لغوى ، تمام آگاهان و مطلعان را در بر میگیره و آیه فوق بیانگر یک قانون کلى عقلائى در مورد رجوع جاهل به عالم است .
هر چند مورد و مصداق آیه ، دانشمندان اهل کتاب بودن ولى این مانع کلیت قانون نیست .
بحث اینجاست که شما اهل ذکر رو امام معصوم میدونی ولی من عالم علوم دینی تو هر دوره و زمان میدونم .
در مورد تقلید و پرسش هم اینو بگم که وقتی از کسی سوالی میپرسی طرف جواب میده این کار رو انجام بده و شما اون کارو میکنی یعنی ازش تقلید میکنی . اگه اشتباه میگم بگو .
تمام بحث همینجاست.من وشما نمیتونیم بگیم اهل دکر کیه؟من فردا شان نزول وروایات مستند زمان پیامبر رو میزارم تا ببینی اهل ذکر کیان.اینی هم که ترجمشو گذاشتی بالاخره باید یه جوری واسه خودشون مشروعیت بسازن دیگه.
در مورد پرسش:کی همچین چیزی گفته.من زنگ زدم به یکی از مراجع حرفایی زد که با اصل ایات در تضاد بود نپذیرفتم. عمل هم نکردم.تازه اگرم چیزی میگفت که منافاتی با قران نداشت عمل میکردم ولی این معنیش تقلید نیست.شما تفکر نمیکنی و تقلید میکنم ولی من پرش میکنم و مطالعه میکنم تا به جواب درست برسم.(با سند ومدرک).تقلید دقیقا خلاف اونیه که خدا گفته.تفکر
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وای من گفتم نظرم به اینا نزدیک تره و نظراتشون برام جالب تره، نه اینکه ازشون تقلید میکنم.
وقتی میگم خیام نظراتش به من نزدیکتره، چون اونم یه جورایی به ساختگی بودن ادیان توسط بشر رسیده.
در عین حال حوزه اخلاق رو هم حفظ کرده.
چیزی که خودم هم با مطالعاتم بهش رسیدم.


حافظ هم به نظرم شیعه نیست، چون نوشته ای در مورد کربلا و امام زمان و...در شعرهاش ندیدم، اعتقاد به علی یک اعتقاد مختص شیعه ها نبوده.
ائمه هم بیشتر دیگران حرف هایی بهشون نسبت دادن تا کتاب خودشون باشه .


کتاب هاشون رو هم دیگران پس از سال ها گردآوری کردن و اکثرا نقل قول هست.
از طرفی اینارو مدام مصون اشتباه مرفی میکنن، من آدم هارو عاری از خطا و اشتباه نمیدونم، برای همین درک آدمی که تکامل نداره و همه کارهاش درسته برام واقعا سخته.
وای چقد حرفاتون مستند بود.:D
پس شما نرفتید ببینید کی درست گفته کی غلط؟هر کی نظرش به شما نزدیک تر بوده اسمشو تو لیست نوشتید.
خوب شد معیار شما برای درستیه مسائل رو هم فهمیدیم.معیاز نزدیکی به نظریات شماست.
ممنون که گفتید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا