کرکسیون پروژه های طراحی معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

silver star

عضو جدید
مرسی عزیزم. خودتو معرفی کنی بیشتر اشنا بشیم خوشحال می شم:smile:
سلام دوست من!
من ایمان، ترم دومی، موسسه جهاددانشگاهی واحد رشت. دیگه چی بگم؟
عاشقه معماری . هر چی بیشتر میگذره بیشتر دیوونش میشم. امیدوارم به کمکه شما دوستای خوبم بتونم بهتر از اینا پیش برم. ;)
 

zagora

عضو جدید
سلام

سلام

spidiجان سلام اوائل ترم كه بودم يكي از استادامون گفت فقط كسايي حق دارن يه كار رو رد كنن كه صاحب سبك و صاحب نظربا قدرت دفاعي منطقي از نظرشون باشه من انتقاد نمي كنم نظر كوچولويي فقط ميدم . از اولين كارت كه شروع كردي و به حجم دوم رسيدي خطي رو دنبال كردي كه انگار بي ريط به هم بودن و اين خوب نيست يه هنرمند اثرش با ائن بديش تو يه حيطه نباشن با توجه به شخصيت تك بعدي انساني در سومين حجمت اثري زيبا ولي دوراز ماهيت كاريت هست چرا مابايد فكر كنيم حتما بايد با دوران دادن اشياء و با شكل دايره دراوردن اونا ميشه روحانيت رو القاء كرد همه حجمها زاده دست خدا هستند و دايره چيزي بجز تعريف ما و قبول اين تعريف نيست به هر حال خط حجم سومت اگه از المان حالت در بياد و به سمت كارايي نزديك بشه جالبتر.
ببخشيد واسه من يكي هيچي بدتر از اين نيست كه بر كارم انتقدي بي دفاع وارد بشه
 

maral55

مدیر بازنشسته
راستش نه مارال جون دلیل خاصی نداشت من می خواستم دوران احجام کاملا حس عروج و کمال رو القا کنه کمترین ایکون هایی رو که واسه این کار می تونستم استفاده کنم 3 بود!

آهان آخه تعداد همه چیز سه بود
درست یادم نیست ولی این عدد ها یه معنی هایی دارن یکیشون مقدسن فکر کردم شاید تو فکر اون بودی
اون قسمتی که خواستی معنی عروج رو نشون بدی با اون بالا رفتن کرو مانند به نظرم خوبه ولی احساس میکنم اون قسمت بالا و پایین خوب با هم ترکیب نشدن
 

maral55

مدیر بازنشسته
spidi چرا مابايد فكر كنيم حتما بايد با دوران دادن اشياء و با شكل دايره دراوردن اونا ميشه روحانيت رو القاء كرد همه حجمها زاده دست خدا هستند و دايره چيزي بجز تعريف ما و قبول اين تعريف نيست

لزوما اینطور نیست ولی خب این هم یکی از راهاشه و به نظر من در حد خودش بد هم نبوده تو این کار
 

maral55

مدیر بازنشسته
چه قد خوبه که رو کارا دارین نظر میدن بچه ها من یه زمانی یادمه ارزو داشتم یه نفر تو این تالار نظر بده!!
الان از خوشحالی در پوستم نمیگنجم
 

nino

مدیر بازنشسته
سپيدي جان راستش خيلي از نظر حجمي زيبا و جذاب شده ولي با اينكه اعتقاد زيادي به مساجد مدرن دارم ولي هر فرمي رو نميشه به كار برد و گفت مسجد مدرنه . از نظر من كارت خيلي فرماليست شده البته خيلي از اون جهت زيبا شده ولي از نظر عملكرد نميتونه جوابگو باشه . از نظر من اين حجم بايد گوياي هويت بنا هم باشه اين حجمها هويت عبادتگاه رو نداره . البته هر چيزي در معماري مجاز است چون معماري مطلق نيست ;)
 

negar777

عضو جدید
اگه قراره اين نمازخونه تو يه دانشگاه باشه بهتر نيست به ساختمونهاي اطرافش هم توجه كني؟استاد راجع به سايتت چيزي نگفته؟
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه قراره اين نمازخونه تو يه دانشگاه باشه بهتر نيست به ساختمونهاي اطرافش هم توجه كني؟استاد راجع به سايتت چيزي نگفته؟
راستش نه! تاکید استاد بیشتر روی فرمه....و البته فضا سازی مناسب....
 

maral55

مدیر بازنشسته
سپیده جون تو در مورد هویت مسجد و چگونگی شکل گیری و تغییر و تحول اون در طی دوره های مختلف هم مطالعه کردی؟
 

sasha20

عضو جدید
مساجد
مساجد مهمترين بناهای مذهبی هر شهر و روستا هستند که همواره نقش مهمی در زندگی مسلمانان داشته اند. اقامه نماز جمعه, مراسم مذهبی, ايراد خطبه ها و تدريس در مساجد انجام می گرفت؛ زيرا مسجد بهترين مکان برای ابلاغ فرامين حکومت به مردم بود.
کتيبه های باقيمانده بر ديوار بعضی از مساجد(مسجد جامع قزوين و مسجدجامع کاشان) حاوی وقف مکانهايی برای برای توسعه و تعميرات مساجد از طرف واقف يا حکمران است.
اغلب مساجد در مرکز شهرها, نزديک بازارها و محدوده دارالحکومه ساخته می شدند و اگر شهری به بيش از يک مسجد نياز داشت, مساجد ديگری از طرف حکومت يا افراد خير احداث می شد. اهميت مساجد در شهرها به حدی بود که اگر شهری مسجد جامع يا آدينه نداشت, اهميت شهری هم نداشت. در صدر اسلام مساجد نقشه های ساده ای داشتند, ولی در طول زمان با طرحهای گوناگون و تزيينات مختلف, نقشه ها پيچيده شدند.
درنقشه مساجد, از قرن چهارم هجری دگرگونيهايی به وجود آمد و بر اساس آن, مساجد متفاوت در شهرها احداث شد. مهمترين نقشه هايی که در مساجد به کار گرفته شده, شامل يک ايوانی, دو ايوانی, چهار ايوانی, و ترکيب چهار طاقو ايوان بوده که معماران دوره اسلامی آنها را از شيوه های معماری عهد اشکانی و ساسانی اقتباس کرده اند. مثلاً نقشه چهار ايوانی ـ در ساخت بسياری از بناها ـ الهام گرفته از نقشه کاخ آشور, متعلق به زمان اشکانيان است.
معماران دوره اسلامی مسجد را به شيوه های گوناگون می آراستند. در هر دوره يکی از عناصر تزيطنی در آراستن مساجد متداول بوده است؛ برای مثال در عهد سلجوقيان آجرکاری, در عهد ايلخانيان گچبری و در عهد تيموريان و صفويان کاشيکاري رواج بيشتری داشته است و در مواردی نيز تزيينات آجرکاری, گچبری و کاشيکاری با هم به کار گرفته می شد.
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
سپیده جون تو در مورد هویت مسجد و چگونگی شکل گیری و تغییر و تحول اون در طی دوره های مختلف هم مطالعه کردی؟
تو نت و کتابا زیاد دنبال مسجد گشتم نمونه هم زیاد دیدم اما راستش تحقیق جدی نه!
می دونی مشکل اینه که نماز خونه از نظر فرم خیلی با مسجد فرق داره:confused:
 

maral55

مدیر بازنشسته
مگه ترم چندی که استاد فقط داره بحث فرم می کنه؟

فکر کنم پایین شیت نوشته ترم 2
سپیده جان در مورد شیتت در مورد راندوش من یه نظری داشتم البته نظر شخصی خودمه
به نظرم بهتره یه کم از رنگ های ملایم تری استفاده بشه مخصوصا آبی ها به نظرم خیلی تند شدن
 

nino

مدیر بازنشسته
به نظرم بهتره یه کم از رنگ های ملایم تری استفاده بشه مخصوصا آبی ها به نظرم خیلی تند شدن

اتفاقا مارال جان به نظر من كار ماركرش خوب شده ولي با پاستل خوب كار نكرده

و يك ايرادي كه تو كارش خيلي جلوه ميكنه اگه تو پرسپكتيوش دقت كني درخت هايي كه نزديكتر هستن كوچكتر شدن و درخت هاي دورتر بزرگتر دقيقا برعكس كار شده
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
ممنون سپیده جان که کارتو گذاشتی ;)
سپیده جان در مورد شیتت در مورد راندوش من یه نظری داشتم البته نظر شخصی خودمه
به نظرم بهتره یه کم از رنگ های ملایم تری استفاده بشه مخصوصا آبی ها به نظرم خیلی تند شدن
منم باهات موافقم مارال به نظر منم یه کم رنگاهاش تنده و به بقیه ی کار نمیاد مخصوصا اون رنگ ابی خیلی روشن!
البته یه چیزی هم هست بعضی وقتها ما چون عادت نداریم این رنگها اینطوری به چشممون میاد چون من خودم هیچ وقت از این چنین رنگها استفاده نمیکنم چون اصلا نمیتونم با بقیه ی کار هماهنگش کنم ولی همونطور که میدونین ممکنه یکی از یه رنگ به خصوص بتونه به خوبی استفاده کنه و خیلی هم کارش قشنگ بشه.
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کنم پایین شیت نوشته ترم 2
سپیده جان در مورد شیتت در مورد راندوش من یه نظری داشتم البته نظر شخصی خودمه
به نظرم بهتره یه کم از رنگ های ملایم تری استفاده بشه مخصوصا آبی ها به نظرم خیلی تند شدن
نه اون اشتباهه! من ترم 4 هستم...
 
آخرین ویرایش:

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی یه چیزی اون عکس قبلی که از شاسیم گذاشته بودم به خاطر فلاش دوربین رنگاش یه ذره از حالت واقعی فاصله گرفته بود!
این یکی بهتره....
IMG_0735.jpg
 

nino

مدیر بازنشسته
راستی یه چیزی اون عکس قبلی که از شاسیم گذاشته بودم به خاطر فلاش دوربین رنگاش یه ذره از حالت واقعی فاصله گرفته بود!
این یکی بهتره....
مشاهده پیوست 1061

سپيده جان اگه وقت كنم چند تا تكنيك پاستل تو تاپيك راندو بگم كه كارو خيلي خوب ميكنه .
پاستل هات ماركش چيه ؟ فابر هستن ؟
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
سپيده جان اگه وقت كنم چند تا تكنيك پاستل تو تاپيك راندو بگم كه كارو خيلي خوب ميكنه .
پاستل هات ماركش چيه ؟ فابر هستن ؟
آره نوشین جون خیلی عالی می شه....پاستل هامم فابر کاسل هستن:w17:
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
يه كركسيون با بچه هاي فروم

يه كركسيون با بچه هاي فروم

سلام به تمامي دوستان چه تازه و قديمي
يه سوال داشتم خدمتان
من يه مستطيل30*8 دارم كه با كمك شما مي‌خوام پلان مسكوني توش در بياريم دور تا دور آن آزاده
فقط چند تا نكته داره كه در تصوير زير توضيح مي دهم



محدود كننده
رنگ قرمز : راه پله
راه پله اول 2.5 *5
راه پله دوم 1.5 *8 كه به طرف پايين ميره

اين مستطيل در ارتفاع 10 متري قرار دارد

فضاهاي مورد نياز

- آشپزخانه
- انباري مواد غذايي
- انباري وسايل
- سرويس
- نشيمن و پذيرايي
- خواب والدين
- خواب
- خواب مهمان
- نشيمن پشت كنار راه پله
 
آخرین ویرایش:

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
كسي ميتونه كمكم كنه
اين اولين جا نمايي كه خودم به نظرم رسيد



به ترتيب
1 سرويس و انباريها
2 آشپزخانه
3 نشيمن و پذيرايي
4 خوابها
5 نشيمن خصوصي
6 واسطه
حالا اين واسطه مي‌تونه هم بالا باشه و هم پايين
اگه پايين باشه با نشيمن تداخل پيدا مي‌كنه
ولي از ديد حياط استفاده مي‌كنه
اما به نظرتون چه جوريي مي‌تونم از دست اين راهرو راحت بشوم
 

sadra86

عضو جدید
سلام
مقداد عزیز اگر دستور نقشه شهرداری هست آنرا باید نشان دهی و خواسته های کارفرما را. همچنین اینکه ضوابط آن منطقه (اگر در جایی غیر از تهران و مناطق 22 گانه است) بگویی و ...
موفق باشی
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه بابا يه پلان ار واحد هاي درس مه
گفتم از بيرون هيچ محدوديتي ندارم كاملاً دستم بازه
فقط محدوديتم اينه كه تو همين مستطيل بيشتر فضا ندارم
تراس هم هر جا خواستم مي‌تونم بدم اما از محدوده مستطيل خارج نشه
 

silver star

عضو جدید
سلام! راستش همون جور که گفتم من زیاد نظرم حرفه ای نیست.
به نظرم توو شیت بستنش می تونستی از این بهتر باشی. همه هم اندازه و خیلی ریزن. به نظرم بهتر می شد اگه با توجه به هدفت اندازه هاشونو با هم فرق می دادی. یه چیزه دیگه. به نظرم اگه تو کشیدن ، اجزا رو یه جورایی به هم ربط بدی خیلی قشنگ تر شه. مثلا از انتهای یکی ادامه بدی و یکی دیگه رو شروع کنی. اینجوری یه پیوستگی توو کارت به وجود میاد.
در کل خوبه ولی فکر نکنم پرزانتش استادت رو راضی کنه.
من کاراتو (قبلی ها) دیدم. هدفه خاصی داشتی که backgroung کارت رو اینطوری "متفاوت" انتخاب کردی؟
راستی! خیلی خوبه که توو همه ی کارات، امضا ت هست;)
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام! راستش همون جور که گفتم من زیاد نظرم حرفه ای نیست.
به نظرم توو شیت بستنش می تونستی از این بهتر باشی. همه هم اندازه و خیلی ریزن. به نظرم بهتر می شد اگه با توجه به هدفت اندازه هاشونو با هم فرق می دادی. یه چیزه دیگه. به نظرم اگه تو کشیدن ، اجزا رو یه جورایی به هم ربط بدی خیلی قشنگ تر شه. مثلا از انتهای یکی ادامه بدی و یکی دیگه رو شروع کنی. اینجوری یه پیوستگی توو کارت به وجود میاد.
در کل خوبه ولی فکر نکنم پرزانتش استادت رو راضی کنه.
من کاراتو (قبلی ها) دیدم. هدفه خاصی داشتی که backgroung کارت رو اینطوری "متفاوت" انتخاب کردی؟
راستی! خیلی خوبه که توو همه ی کارات، امضا ت هست;)
مرسی ایمان جون....
درباره اندازه ها باید بگم معمولا تمام مدارک یک کارو با یک مقیاس میزنن و مقیاسشم دست من نبود استاد گفته بود 100/1
راستی منظورت از امضا خورشیدمه؟؟؟
 

arash08

عضو جدید
سلام
مقداد جان به نظر من اگه جاي نشيمنت رو با خوابها عوض كني استادتون بيشتر خوشش بياد چون اينجوري دو فضا با دو عملكرد مشابه كنار همديگه قرار مي گيرند ،در ضمن پلانهايت سعي كن تيپ نشن و توش راهرو هم درنيار .
اگه وقت كردم حتما كمكت مي كنم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا