لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ مجروحان و کشته شدگان زلزله آذربایجان شرقی و حومه
تبریز - خبرگزاری مهر: براساس اعلام های اولیه، تاکنون 180 نفر در زمین لرزه های امروز جان باخته و بیش از 1300 نفر نیز زخمی شده اند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
صدا و سیما باز هم شکست خورد



» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 91052213536
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶



«صدا و سيما در جریان مسابقات المپیک، با قطع برنامههای عادی خود برخی از مسابقات را پخش مستقیم میکرد. آیا زلزله شمال غرب کشور به اندازه فلان مسابقه تکواندو یا کشتی و پینک پنگ خارجي ارزش خبری نداشت تا لحظه به لحظه از آن اطلاع رسانی کند؟»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر ايران با درج مطلب فوق، در گزارشي انتقادي درباره بيتفاوتي صدا و سيما نسبت به پوشش خبري زمين لرزه شديد شمال غرب كشور آورده است: «روز گذشته خبر زلزله شدید و پرتلفات در شمال غرب کشور به سرعت برق و باد در خبرگزاریها، سایتهای خبری و شبکههای مجازی چرخید و یک ساعتی طول نکشید که این خبر حتی به صدر اخبار برخی شبکههای ماهوارهای تبدیل شد، اما تا زمانی که این خبر به حدی از اهمیت برسد که شایسته زیر نویسهای شبکه خبر و دیگر شبکههای داخلی که از بودجه بیتالمال همین مردمی که زیر آوار مانده یا کشته شده بودند برسد، ساعتها زمان طی شد!
واقعیت این است که نگارنده هر چه با خود میاندیشد، رفتارها و سلوک صدا و سیما در این فقره را درک نمیکند و متوجه نمیشود كه چرا وقتی حادثهای در ابعاد زلزله شدید در آذربایجان شرقی و استانهای همجوار به وقوع میپیوندد که صدها کشته و هزاران زخمی دارد، به قول معروف " کک صدا و سیما هم نمیگزد؟ "
آیا این توهین به همه مردم نیست؟ طرفه آنکه در همان شبی که صدا و سیما حتی به خود زحمت نداد یک شبکه تلویزیونی خود را به پوشش خبری لحظه به لحظه زلزله آذربایجان شرقی اختصاص دهد، در خبرهای برگزیده شده برای بخشهای مختلف خبری حتی خبر تصادف یک کامیون با یک دوچرخه سوار در آلمان که منجر به مرگ یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر شده بود و واژگون شدن اتوبوس در هند به یک دره و اخبار "بسیار بسیار مهم " اعتراض چند شهروند آمریکایی به وضعیت اقتصادی به طور خاص و با آب و تاب پوشش داده میشد.
ولی مردم ایران در همان شب نباید متوجه میشدند که در سرزمینشان در همان لحظه صدها و شاید هزاران نفر در اثر حادثه زلزله کشته، زخمی شده و یا زیر آوار منتظر رسیدن یک دست یاریگر هستند.
واقعا صدا و سیمای ما چه زمانی از حالت یک بوقچی تبلیغاتی خارج شده و وقتی در سال هزاران میلیارد تومان از بودجه عمومی این ملت میمکد، واقعا شایسته عنوان " ملی" و متعلق به همه مردم خواهد شد؟»
انتهاي پيام
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 9653

شاید مادر و پسری هستید، شاید نو عروس و دامادی... شاید خواهر برادری که مرهم درد هم بودید. نمی دانم... همدیگر را سخت در آغوش کشیده اید، چنانکه دو مرد نمی تواند شما را از هم برهاند، حتی پس از مرگی سرد... شما چنان هم آغوش شده اید که با مرگتان برای ما بفهمانید که پناهی جز آغوش هم نداریم، کسی جز هم نداریم...اندکی دورتر ........
 

*Essi*

اخراجی موقت
چه منطق عجیب غریبی!!
به همین دلیله که من رو نمی شناسی
چون هیچوقت پست هات برام جذابیتی نداشت که بخوام توی بحث شرکت کنم
الانم فقط بخاطر اینکه گفتی خداتون خواستم به دوستان اشاره ای کرده باشم که با چه کسی دارن بحث می کنن وگرنه خیلی وقته که بحث توی باشگاه رو ترک کردم ..چون همیشه طرف مقابلت یه سری هستن و نتیجه ای هم نداره

اتفاقا من کاملا میدونم پست هام نه تنها جذابیتی برای مذهبیون نداره، بلکه سبب خشمشون هم میشه.

چون گوش هاشون عادت کرده فقط و فقط یک چیز بشنوه و اون تعظیم و مداحی خدا و باورهاشون هست.

مشکلی نداره که به دوستان یادآوری کردین، به قول سعدی که میگفت رفتم هندوستان بهم گفتند در برابر خدا سجده کن، گفتم خدا کیه گفتند این بت ما.

سجده نکردم با چوب و سنگ دنبالم کردند !!!!!!!!!!

شما هم فکر کن تفکرت همون تفکر خالق جهان هست، موردی نیست، هر آدمی فکر میکنه نظر کرده هست و باورش کامل ترینه و خدای او همان آفریدگار جهان هست.

نه شما و نه میلیاردها پیرو مکاتب مختلف از این قاعده مستثنی نیستین، چون اسمش روتون هست، پیرو.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
زلزله اهر تاثيري بر گسل شمال تبريز ندارد


/وقوع بيش از 200 پس لرزه در منطقه اهر/
زارع:زلزله اهر از نوع زلزلههاي«دوگانه»بود



» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 91052213464
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹




معاون پژوهشي پژوهشگاه بينالمللي زلزله شناسي مهندسي زلزله با بيان اين كه از هنگام وقوع اين زمين لرزه منطقه اهر – ورزقان تا صبح امروز بيش از 200 پس لرزه بزرگتر از يك در مقياس امواج درني زمين به وقوع پيوسته است، تصريح كرد: بزرگي 40 پس لرزه ثبت شده در منطقه بيش از سه درجه در مقياس امواج دروني زمين بوده كه احتمال ادامه اين پسلرزه ها طي هفتههاي آتي وجود دارد.


دكتر مهدي زارع در گفتوگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: زمين لرزه روز گذشته اهر – ورزقان از زلزلههاي دوگانه به شمار ميرود به گونهاي كه در ساعت 16 و 53 دقيقه زلزلهاي به بزرگاي 6.2 و در ساعت 17 و 4 دقيقه زلزلهاي ديگر به بزرگاي 6.1 در اين منطقه رخ داده است.


وي با بيان اين كه سازوكار اين زلزله امتداد لغز بوده و به نظر ميرسد يك روند شرقي و غربي مسبب اين رخداد بوده است، تصريح كرد: با توجه به سازوكار اين زلزله به نظر ميرسد كه گسل جنوب اهر گسل مسبب باشد و احتمال ادامه روند فعلي و تكرار پس لرزهها تا هفتههاي آتي وجود دارد اما هر چه از زمان وقوع زلزله اصلي ميگذرد تعداد و اندازه پس لرزهها كاهش پيدا ميكند.


معاون پژوهشي پژوهشگاه بينالمللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله ادامه داد: اين زلزله از جمله زلزلههاي كم عمق و كمتر از 10 كيلومتر بوده كه خسارات بسياري را در پهنه رومركزي منطقه مورد نظر به همراه داشته است اما هر چه از اين منطقه دورتر شويم خسارات كاهش پيدا ميكند. همچنين با توجه به كم عمق بودن اين زلزله شاهد بوديم كه خسارات سنگيني به ويژه به روستاهاي اهر و ورزقان وارد شده است.
نكته قابل توجه ديگر اين كه احتمال تكانهاي شديد در طبقات بالاي ساختمانهاي چند طبقه با توجه به نوع و ساز و كار زلزله در پس لرزههاي آينده وجود دارد و همچنين ممكن است خساراتي را نيز در پي داشته باشد.


زارع در ادامه دربارهي تاريخچه زلزلههاي اخير در اين گسل و استان تبريز عنوان كرد: زلزله مهمي تا كنون در منطقه گسل جنوب تبريز رخ نداده بود و در خصوص تبريز نيز ميتوان به آخرين زلزله آن در 232 سال گذشته ( 1780 ميلادي) با بزرگاي 7.7 ريشتر اشاره كرد. اما در منطقه ي اهر و اين گسل از هزار سال پيش تا كنون هيچ زلزله مهمي رخ نداده بود و شايد مهمترين زلزله هاي اين منطقه را بتوان زمين لرزه شب گذشته دانست.

وي در پايان تصريح كرد: اگر چه گسل شمال تبريز از جمله گسلهاي فعال در كشور به شمار ميرود اما فعال شدن يا نشدن اين گسل هيچ ارتباطي با زلزله رخ داده در منطقه گسل جنوب تبريز ندارد.

انتهاي پيام
 

khakpor

عضو جدید
حیف از اذربایجان وحیف کلیبر.واقعا جای قشنگیه.امیدوارم خدا به بازماندگان صبر بده . امیدوارم هر چه زودتر مشکلاتشون حل بشه.اما یه چیزی تو این تایپک بود که نخواستم نگم. اقای اسی چیزی گفتن که حق بود اما دوستان اونو اشتباهی گرفتند وسوء برداشت شد.اقای اسی همان حرفی را زد که منبریون محترم ررو منبر میگن وخیلی ازماها هم پای همون منبرها میشینیم وعربده می کشیم.اما وقتی ایشون گفتن اشفته شدید.
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
خیلی تاسف اوره....اتفاقی که واسه هر کدوممون ممکنه بیفته....
چند وقت پیشا این جا هم یه تکونی خورد میتونم حس کنم که اون لحظه که زلزله اومده چه حسی داشتند ولی بعدشو نمیدونم....
ایشالله خدا خودش همه رو از این بلایا حفظ کنه....واسه دوستام خیلی نگرانم:cry:..........
.
.
.
خیلی ...سخته...سخت....
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد
تازهترین آمار احتمالی جانباختگان زلزله/۱۴۲ جسد شناسایی شدند
خبرگزاری فارس: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: تا ساعت ۳ بامداد ۱۴۲ جسد از فوت شدگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی شناسایی شدهاند و پیش بینی میشود تعداد فوتیهای این حادثه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، بهرام صمدی راد، رئیس پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از آغاز به کار تیم های تخصصی پزشکی قانونی از اولین دقایق وقوع حادثه زلزله در منطقه شمال غرب کشور و شناسایی و صدور جواز دفن 142 جسد تا ساعت 3 بامداد امروز یکشنبه 22 مرداد خبر داد.به گفته وی نیروهای پزشکی قانونی در قالب 7 اکیپ تخصصی در منطقه زلزله زده حضور دارد اما گستردگی منطقه، گرم بودن هوا و مشکل در انتقال اجساد به مرکز استان، تیم های تخصصی و امدادی را با مشکل مواجه کردهاند.وی اظهار داشت: طبق برآوردها تعداد درگذشتگان تا کنون بین 250 تا 300 نفر تخمین زده میشود و سرکشی اکیپ های امدادی و تخصصی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.صمدی راد افزود: به علت اختلال در ارتباط تلفنی دسترسی به آخرین آمار اکیپ های پزشکی قانونی با دشواری میسر میشود، اما دقیق ترین آمار به شهرستان اهر اختصاص دارد که در این شهرستان برای 26 جسد شناسایی شده، جواز دفن صادر شده است.در بین 26 جسد شناسایی شده شهرستان اهر، 12 نفر مرد و 14 نفر زن دیده می شوند که چهار نفر از آنان کودک زیر 10 سال، سه نفر 10 تا 20 سال، 12 نفر 21 تا 40 سال، دو نفر 31 تا 60 سال و پنج نفر بالای 60 سال بودهاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نماينده مرند:اگر امدادرساني به زلزلهزدگان تسريع نشود، تلفات افزايش مييابد



» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 91052213419
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲



يك نماينده استان آذربايجان شرقي با انتقاد از روند امدادرساني به زلزلهزدگان شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان، گفت كه با توجه به كوهستاني بودن بسياري از روستاهاي تابعه اين شهرستانها، اگر امدادرساني به زلزلهزدگان تسريع نشود، تلفات افزايش خواهد يافت.
محمد حسننژاد در گفتوگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تسليت به مردم اهر، هريس و ورزقان، اظهار كرد: هنوز گروههاي امداد به بسياري از روستاها مراجعه نكردهاند چرا كه در شرايط عادي چند ساعت تا برخي از اين روستاها فاصله است و اكنون هم جادهها بسته شده و دسترسي به اين روستاها تنها از طريق هوايي ميسر است.
وي با بيان اينكه ستاد بحران براي اين زلزله ساعت 12 شب روز گذشته يعني حدود 6، 7 ساعت بعد از وقوع زلزله تشكيل شده است، افزود: لازم است دستگاههاي مربوطه از جمله راهداري و همچنين امداد هوايي براي كمك به زلزلهزدگان تسريع كنند تا شاهد افزايش تلفات در اين مناطق نباشيم.
نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس يادآور شد: مناطق اطراف اهر، هريس و ورزقان فاقد بيمارستان است و مجروحان جهت اعزام به بيمارستان در تبريز بايد چندين ساعت در مسير باشند. لذا لازم است بيمارستان صحرايي برپا شود تا اقدامات اوليه در محل انجام شود و انتقال مصدومين باعث وخيمتر شدن اوضاع آنها نشود.
حسننژاد در ادامه از نحوه اطلاعرساني صداوسيما در خصوص اخبار مربوط به زلزله روز گذشته، به شدت انتقاد كرد.
وي اضافه كرد: در شهرستانهاي مرند و جلفا اتفاق خاصي نيفتاده، قدري ريزش كوه، مسدود شدن برخي راهها و ريزش چند ساختمان در يكي از روستاها را شاهد بوديم اما خسارات جاني و مالي آنچناني وجود نداشته است. البته در اهر، هريس و ورزقان كه كانون زلزله بودند اوضاع بسيار وخيم است.
انتهاي پيام
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعزام 144 امدادگر و پزشك ازآذربایجانغربی به مناطق زلزلهزده/ارسال 25 هزارليتر آبآشاميدني


» سرویس: اجتماعي - حوادث
کد خبر: 91052213612
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵



مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانغربی از اعزام 136 امدادگر به مناطق زلزلهزده در استان آذربايجانشرقي خبرداد.

محبوب زارع در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، گفت: تاکنون هیچ مجروحی از زلزله دیروز به این استان انتقال نیافته اما کلیه بیمارستانهای استان آمادگی کافی را برای پذیرش از مجروحان حادثه را دارند.


وی با بيان اينكه 136 امدادگر و 8 پزشك متخصص براي کمک به مصدومان به محل اعزام شدهاند، گفت: به دليل دوري مسير به جاي اين كه مجروحان را به بيمارستانهاي استان منتقل كنيم، هشت تن از پزشكان متخصص خود را براي امدادرساني به بيمارستانهاي تبريز اعزام كرديم.



زارع همچنین گفت: 38 دستگاه آمبولانس و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شده است.



مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانغربی با بيان اينكه دو تانكر 10 هزار ليتري و يك تانكر 5 هزار ليتري آب آشاميدني به همراه يك تريلي آب معدني به مناطق زلزلهزده اعزام شد به ايسنا گفت: چندين محموله چادر، پتو، موكت، كنسرو و ... به همراه دو تيم تجسس دستگاه زندهياب از سوي ستاد بحران استان به منطقه ارسال شدهاند.


وی درخصوص زمین لرزهای که در استان آذربایجانغربی هم احساس شد گفت: تمامی شهرستانهای استان این زمین لرزه را احساس کردهاند.


وی بابیان اینکه شدت این زمین لرزه در ارومیه بیشتر از شهرهای دیگر استان احساس شد گفت: حداکثر قدرت این زمینلرزه در ارومیه 6.2 ریشتر بود که در 4.2 ریشتر به پایان رسید.


مدیرکل بحران استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه حادثه دیروز در استان هیچ خسارتی جانی و مالی نداشت.

انتهاي پیام
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین جزئیات زلزله در هریس
جان باختگان زلزله در هریس به 125 نفر رسید
خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان هریس تعداد جان باختگان زلزله عصر دیروز این شهرستان را 125 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین این زلزله در هریس 280 زخمی برجای گذاشت.



داریوش مرادی دقایقی پیش در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز جانباختگان زلزله 6.2 ریشتری عصر دیروز هریس را 125 نفر اعلام کرد و گفت: زلزله همچنین موجب مصدوم و زخمی شدن 280 نفر شده است.وی همچنین افزود: 40 روستای این شهرستان بین 70 تا 100 درصد تخریب شدهاند.مرادی وضعیت امکانات امدادی را مطلوب خواند و گفت: تمام بازماندگان در چادرهای امدادی اسکان یافته و مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شدهاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تسلیت هاشمی رفسنجانی، هیات دولت، دولت های امارات و ترکیه به خانوادههای زلزلهزده اهر و ورزقان

تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 7149

اعضای هیات دولت، آیت االله هاشمی رفسنجانی، وزیر امور خارجه ترکیه و مسوولان دولت امارات، پیام های تسلیتی به مناسبت زلزله روز ۲۱ مرداد ۹۱ در اهر، منتشر کردند.

خبرآنلاین: آیتالله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال پیامی با ابراز تأسف از وقوع زلزله در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس جان باختن جمعی از هموطنان روزهدار و مصدومیت جمعی دیگر را در این زمینلرزه ها به بازماندگان و خانوادههای داغدار تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که با بسیج امکانات و پشتیبانیهای لازم، کمکهای به موقع و ضروری برای آسیبدیدگان تأمین گردد.

هاشمی از درگاه خداوند متعال برای مجروحان این حادثه طلب تندرستی و شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.


پیام تسلیت اعضای هیات دولت به مردم شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس
اعضای هیات دولت در پیامی کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز کشورمان را در واقعه زلزله در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی تسلیت گفتند. به گزارش ایرنا متن پیام تسلیت اعضای هیات دولت به مردم شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.
هیات دولت جمهوری اسلامی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیبدیدگان این حادثه دردناک، در شبی که تقدیر همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی کشتهشدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیبدیدگان را مسالت دارد.
دولت از ستادهای حوادث غیرمترقبه و دیگر نهادهای مسئول در استان میخواهد با بسیج امکانات، پشتیبانیها و کمکهای لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند. همچنین لازم است مسئولان استانهای همجوار، امکانات و تجهیزات امدادی و سایر کمکهای لازم را در اختیار آن استان قرار دهند.»

اعلام همدردی وزیرامورخارجه ترکیه با زلزله زدگان ایران
احمد داوداغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان زلزله شمال غرب ایران، آمادگی کشورش را برای ارسال هر نوع کمک به حادثه دیدگان اعلام کرد.

همچنین مسوولان کشور امارات متحده عربی با ابراز تاسف از وقوع زلزله و اعلام همدردی با خانواده های آسیب دیده، آمادگی کشورشان را برای ارسال کمکهای انساندوستانه اظهار داشتند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس/نجات زلزله زدگان در آذربایجان (۱۶+)



۳ پس لرزه بالای ۴ ریشتر در آذربایجان!!!

تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 7151

مرتضی اکبرپور درباره زلزله ۶.۲ ریشتری که روز گذشته موجب تخریب بخشی از شهرستانهای اهر، ورزقان، و هریس در استان آذربایجان شد اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ نفر کشته و حدود ۱۸۰۰ نفر نیز مجروح شدهاند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ۸۳ پس لرزه بالای ۴ ریشتر در آذربایجان شرقی از دیروز تاکنون آمده است، گفت: خروج افراد از زیرآوار تا ظهر به طول میکشد.

مرتضی اکبرپور درباره زلزله ۶.۲ ریشتری که روز گذشته موجب تخریب بخشی از شهرستانهای اهر، ورزقان، و هریس در استان آذربایجان شد اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ نفر کشته و حدود ۱۸۰۰ نفر نیز مجروح شدهاند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حال احداث یک بیمارستان صحرایی در منطقه ورزقان است، بیان داشت: بیمارستان استانهای اطراف آذربایجان شامل اردبیل، تبریز و خوی آمادهباش کامل هستند.

اکبرپور یادآور شد: تاکنون ۸۳ پسلرزه در آذربایجان شرقی آمده که اکثر این پسلرزهها بالای ۴ ریشتر است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تیم متخصصی از پزشکان زلزله برای بررسی وضعیت و احتمال زلزلههای شدیدتر به آذربایجان اعزام شدهاند.

اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عملیات امدادرسانی و خروج افرادی که در زیر آوار هستند تا چه زمانی به طول میانجامد، گفت: این عملیاتها تا بعد از ظهر امروز به اتمام میرسد هنوز روستاهای دورافتاده را به صورت کامل شناسایی نکردهایم.

وی بیان داشت: براساس اظهارات پژوهشگاه زلزلهشناسی دیگر خطری منطقه را تهدید نمیکند.

به گزارش فارس،اکبرپور افزود: در شهرستانهای اهر،ورزقان و هریس ۵۳۷ روستا دارد که از این تعداد ۱۰۰ روستا آسیب دیدهاند که ۶۵ روستا در اهر و ۲۵ روستا در هریس بوده است. دیگر روستاها نیز در حال شناسایی است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جمعیت کل این ۳ شهرستان ۱۲۸ هزار و ۵۳۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۰۱ نفر در روستاها مستقر بودهاند.

 

helya.azad

عضو جدید
آخرين آمار:
227 كشته و 1380 زخمي
من اهل تبريزم
همين الآن اينو از تلويزيون شنيدم
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تازهترین آمار احتمالی جانباختگان زلزله: 300نفر

تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 7150

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: تا ساعت ۳ بامداد ۱۴۲ جسد از فوت شدگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی شناسایی شدهاند و پیش بینی میشود تعداد فوتیهای این حادثه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر باشد.

فارس: بهرام صمدی راد، رئیس پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از آغاز به کار تیم های تخصصی پزشکی قانونی از اولین دقایق وقوع حادثه زلزله در منطقه شمال غرب کشور و شناسایی و صدور جواز دفن ۱۴۲ جسد تا ساعت ۳ بامداد امروز یکشنبه ۲۲ مرداد خبر داد.

به گفته وی نیروهای پزشکی قانونی در قالب ۷ اکیپ تخصصی در منطقه زلزله زده حضور دارد اما گستردگی منطقه، گرم بودن هوا و مشکل در انتقال اجساد به مرکز استان، تیم های تخصصی و امدادی را با مشکل مواجه کردهاند.

وی اظهار داشت: طبق برآوردها تعداد درگذشتگان تا کنون بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر تخمین زده میشود و سرکشی اکیپ های امدادی و تخصصی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.

صمدی راد افزود: به علت اختلال در ارتباط تلفنی دسترسی به آخرین آمار اکیپ های پزشکی قانونی با دشواری میسر میشود، اما دقیق ترین آمار به شهرستان اهر اختصاص دارد که در این شهرستان برای ۲۶ جسد شناسایی شده، جواز دفن صادر شده است.

در بین ۲۶ جسد شناسایی شده شهرستان اهر، ۱۲ نفر مرد و ۱۴ نفر زن دیده می شوند که چهار نفر از آنان کودک زیر ۱۰ سال، سه نفر ۱۰ تا ۲۰ سال، ۱۲ نفر ۲۱ تا ۴۰ سال، دو نفر ۳۱ تا ۶۰ سال و پنج نفر بالای ۶۰ سال بودهاند.

 

mitra*

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ببخشید الان از کجا تشخیص دادین این زلزله عذاب الهی نیست؟

اگه باشه، رسانه ملی چه نشون بده یا نده فرقی نمیکنه، در شب قدر هم بوده و همه اهالی اونجا معتقد بودند تقدیرشون رقم میخورده و این تقدیرشون بوده.
.
.
.
.
زلزله به دليل ظلم و توهين به ائمه و اهل بيت (عليه السلام ) پديدار مى گردد و كم توجهى به آن بزرگواران و روى گردانى از حجت خدا و مبارزه با او، بلكه هر نوع دل آزردگى امام و عدم رعايت حقوق امام معصوم (عليه السلام )، مى تواند باعث زلزله گردد و مى توان گفت زلزله جلوه كوچكى از لرزش قلب گرفته امام معصوم ، و شعله كنترل شده و كوتاهى از تندر خشم امام (عليه السلام ) است .

منبع :

http://www.ghadeer.org/social/zelzeleh/69000004.htm

متاسفم خیلی کوته فکرین! حرفاتون خیل شرم اورن! اگه برا خودتون هم اتفاق می افتاد این حرفا رو میزدین؟!
واقعا من شخصیتم اجازه نمیده حرفی که درخور شماست رو بزنم.............
 
آخرین ویرایش:

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرين اخبار از زمينلرزه شمال غرب كشور

اسامي بيش از 50 تن از جانباختگان زلزله منتشر شد/ وضعيت دانشگاههاي زلزلهزده


» سرویس: اجتماعي - حوادث
کد خبر: 91052213545
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰




آخرين خبرها از زلزله 6.2 ريشتري روز گذشته آذربايجان شرقي حاكي از افزايش آمار قربانيان به 300 تن و افزايش شمار مصدومان از مرز 2000 تن است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در زلزلههايي كه روز گذشته در سه شهر ورزقان، هريس و اهر رخ داد و در سطح پنج استان آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، زنجان و گيلان حس شد، شمار قربانيان از مرز 250 تن كه عمده آنان در مناطق روستايي داراي بافت فرسوده ساكن بودهاند، گذشت.


سازمان پزشكي قانوني اسامي جمعي از قربانيان زلزله آذربايجانشرقي را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان پزشكي قانوني در اطلاعيهاي اسامی تعدادی از هموطنان فوت و شناسایی شده در زلزله شهرستانهاي اهر (14 تن)، ورزقان (17 تن) و بیمارستان امامرضا (ع) (7 تن) ، وادیرحمت (8 تن)، بیمارستان سینا ( 3 تن) را اعلام كرد. زلزلهزدگاني که مورد شناسایی قرار گرفتهاند:

شهرستان اهر :
1- زیبا اسکندر فرزند نورالله 75 ساله
2-فاطمه کارگری فرزند قدیر 25 ساله
3-حمید کارگری فرزند قدیر 25 ساله
4-مصطفی عبداللهزاده فرزند رسول 33 ساله
5-مریم معرفت فرزند قربان 12 ساله
6-آرمان حضرتیان فرزند علی 22 ساله
7-صفیه عباسیان فرزند نصرت 22 ساله
8- نیما طالبی فرزند مصطفی 3 ساله
9-اسماعیل دولتی فرزند محمد 28ساله
10-پروانه تیموری فرزند رحیم 30 ساله
11-بهار مولاری فرزند علیرضا 25 ساله
12-احد شیری فرزند محمدآقا 30ساله
13-شکر دولتی فرزند امين 45 ساله
14-ابولفضل بهرامیان فرزند اسلام 37 ساله

شهرستان ورزقان :
1-امن شرفی
2-رباب دانشآموزی
3-علی حسینیان
4-یاسمن قوچی
5-نسا میرزاییان
6-فریده شکری
7-ظریفه زارعیان
8-مشکناز بابایی
9-سودابه محرمزاده
10-کیمیا حسینزاده (خردسال)
11-خدیجه پورعلی
12-خانم زلفی
13-رقیه اسدی
14-ناهید مولایی
15-زهرا عباسیان (3 ماهه)
16-عصمت واحدی
17-قیمت محمدپور

بیمارستان امامرضا (ع) :
1-عوض جعفری
2-صفیه عباسپور
3-فاطمه اسدیاری
4-امیرمحمد محمدی
5-پروین ریحانی
6-المیناز نائبی
7-مریم رنجبر

وادی رحمت:
1-مهناز کریمپور فرزند توکل
2-فرح نجفپور فرزند عیسی
3-بیوک خانم ممیپور
4-حمیده چرانیده فرزندرحمان
5- علی مرادی فرزند عبدالله
6- ثریا لطفالله پور فرزند سواد
7-بیوکآقا نویدی تازهکند فرزند اسلام
8-رضانویدی فرزند حسین

بیمارستان سینا:
1-خاتون مهینی فرزند قربان
2-لیلا ذاکرفرزند ذکر علی
3-قربان علی امامی فرزند کربلاعلی

و سایر :
1-عنایت الله عبدی فرزند هاشم 75 ساله
2-سیم زر فرزند محسن 65 ساله
3-فرناز عزیزی
4-اشرف خرمی 50 ساله
5-رقیه نجفپور
 

khakpor

عضو جدید
چقدر عکسارو نشون میدید به خدا ادم حناق میگیره.خدا بهشون صبر بده.چی میکشن الان خانواده هاشون.اکقثرا هم دسته جمعی تو یه خونه فوت شدن.خدا کمکشون کنه.
 

مهرناز*

عضو جدید
ببخشید الان از کجا تشخیص دادین این زلزله عذاب الهی نیست؟

اگه باشه، رسانه ملی چه نشون بده یا نده فرقی نمیکنه، در شب قدر هم بوده و همه اهالی اونجا معتقد بودند تقدیرشون رقم میخورده و این تقدیرشون بوده.
.
.
.
.
زلزله به دليل ظلم و توهين به ائمه و اهل بيت (عليه السلام ) پديدار مى گردد و كم توجهى به آن بزرگواران و روى گردانى از حجت خدا و مبارزه با او، بلكه هر نوع دل آزردگى امام و عدم رعايت حقوق امام معصوم (عليه السلام )، مى تواند باعث زلزله گردد و مى توان گفت زلزله جلوه كوچكى از لرزش قلب گرفته امام معصوم ، و شعله كنترل شده و كوتاهى از تندر خشم امام (عليه السلام ) است .

منبع :

http://www.ghadeer.org/social/zelzeleh/69000004.htm

صدرصد
مرگ ترکا خوشالی فارسا این بلا سر خودتونم بیاد متوجه میشین چی میگین براتون خیلی خیلیی متاسفم خیلی
 

sana.68

عضو جدید
واقعا موندم چطور به خودتون اجازه میدین که بگین چون گناه کردن بلا سرشون اومده .چرا فکر نمیکنید میتونه یه امتحان الهی واسه اونا و امثال منو تو باشه .من اونجا دانشجو بودم اونجا هم مثل همه جای دنیا خوب و بد داره و این کاملا طبیعیه و واقعا واسه صدا و سیما میشه تاسف خورد که مرگ این همه هموطن و سرسری گزارش میکنه.امیدوارم تو قلعه حیوانات دچار گناه نشین که بلا سرتون بیاد جناب.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزیر کشور:
برآورد خسارت اولیه زلزله به سرعت انجام شود
خبرگزاری فارس: وزیر کشور خواستار برآورد اولیه خسارات در مناطق زلزهزده شد و گفت: این اقدام باید در اولویت قرار گیرد تا تامین اعتبارات برای جبران خسارات نیز به زودی انجام شود.



مصطفی محمدنجار دقایقی پیش در حاشیه جلسه ستاد بحران در منطقه زلزلهزده هریس در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: باید برآورد خسارت صورت گیرد تا نسبت به تامین و تخصیص اعتبار و بازسازی مناطق آسیب دیده از همین امروز اقدام شود.وی افزود: برآورد خسارت در بحث بازسازی زود و به موقع تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و بازسازی باید در اولویت قرار گیرد.وی با اشاره به صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه گفت: باید در نظر داشت که بارش برف در این منطقه سردسیر که زودتر آغاز میشود در این مناطق بازسازی و نوسازی مناطق زلزلهزده را با مشکل مواجه خواهد کرد به همین منظور باید برای بازسازی هیچ فرصتی را از دست نداد.نجار خواستار هماهنگی تمام ارگانها و نهادها برای انجام تمام امور از امدادرسانی، آواربرداری، بازسازی و ... شد و گفت: با توجه به وسعت، حجم و سنگینی کار باید از ناهماهنگیها و موازیکاری در امور جلوگیری شده و اقدامات لازم برای رفع نارساییها صورت گیرد.وی اضافه کرد: آرامش مردم باید در اولویت کار باشد چرا که علاوه بر خسارت مالی و دنیوی بسیاری از آسیب دیدگان عزیزان خود را از دست دادهاند که باید در برخورد روحی روانی با آنان دقت شود.وی مشارکت و همراهی مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: به خصوص این مشارکت و امداد رسانی در ساعات اولیه حادثه بسیار موثر واقع شده است.وی در عین حال خواستار توجه ویژه به روستاها شد و افزود: باید نیازهای اولیه در مناطق روستایی تامین شود چراکه بیشترین خسارات و تلفات در این مناطق بوده است.
 

sana.68

عضو جدید
تو رو خدا ترک و فارسش نکنید که ما همه ناراحتیم و برا همتون ارزوی سلامتی داریم دوستون داریم و هر کس نظر خودشو و ربطی به ترک و فارس نداره .
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظارت مستقیم وزیر کشور بر روند مدیریت بحران مناطق زلزله زده شمال غرب کشور
با ورود وزیر کشور به منطقه زلزله زده روند کمک رسانی به زلزله زدگان و اقدامات فوری و میان مدت برای مدیریت بحران واقع شده ، مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و تدابیر لازم اتخاذ شد .
به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، در پی وقوع زلزله در بخش هایی از استان آذربایجان شرقی، مصطفی محمد نجار که از صبح امروز در منطقه حاضر شده است ، ضمن بررسی دقیق گزارش مسؤولان منطقه و مدیران محلی، جوانب مختلف بحران واقع شده از جمله شرایط اسکان اضطراری ، وضعیت امداد و نجات ، جستجوی مفقودین و ارائه سایر کمک های مورد نیاز به مردم را از نزدیک بررسی کرد و تدابیر تکمیلی برای ارتقاء کیفیت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ شد .
بنابر این گزارش ، وزیر کشور همچنین ضمن بررسی گزارش تیم های پزشکی و امداد و نجات حاضر در منطقه با حضور بر بالین تعدادی از مصدومان ، جویای احوال آنان شد و از خدای متعال برای همه مصدومان این حادثه شفای عاجل مسألت کرد .
گفتنی است اعضای شورای عالی مدیریت بحران ،وزیر کشور را درمنطقه همراهی می کنند .

زلزله زدگان ورزقان (3)
کامل روحی









































 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پایان عملیات جست و جو و آغاز آوار برداری در شهرستان حادثه دیده اهر


تهران - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جست و جو و آغاز عملیات آوار برداری در روستاهای شهرستان حادثه دیده اهر از توابع استان آذربابجان شرقی خبر داد.


' حسین درخشان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در شهرستان رزقان استان آذربایجان شرقی كه در اثر زمین لرزه عصر روز گذشته - شنبه - ساكنان آن آسیب دیدند، عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد.
این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینكه آسیب دیدگان زمین لرزه یاد شده در مناطق خود اسكان داده شده اند گفت: هم اكنون حدود 860 تا 870 نیروی عملیاتی و امدادگر با حضور در محل حادثه مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازماندگان هستند.
درخشان همچنین از حضور شش فروند بالگرد امدادی در مناطق حادثه دیده استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در اثر زمین لرزه روز گذشته - شنبه - 133 روستای استان آذربایجان شرقی آسیب دیدند و تا كنون دو هزار و شش نفر مجروح شده اند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسكان یك هزار و 200 آسیب دیده این زمین لرزه خبر داد.
عصر روز گذشته - شنبه - دو زمین لرزه به بزرگی 2/6 و 6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) به ترتیب شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.
 

مهرناز*

عضو جدید
[FONT=&quot]یادمه تو زلزله بم صبح زلزله داشتن با هلکوپتر فیلم برداری میکردن ولی چرا در اهر نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چراااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایا المپیک از جان انسانها مهمتر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[/FONT]
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
تمام امکانات پزشکی آذربایجان شرقی برای امداد به زلزلهزدگان بسیج شده است
خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: همه امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای خدمترسانی به آسیبدیدگان زلزله استان آذربایجانشرقی بسیج شده است.



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا یعقوبی ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه بلافاصله پس از دریافت خبر وقوع زمین لرزه در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان، تمام ناوگان آمبولانسی استان آذربایجانشرقی برای کمک و امدادرسانی به زلزلهزدگان بسیج شد، اظهار کرد: از همان دقایق اول وقوع زمین لرزه و برای این امر 100 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان به کار گرفته شده و به دنبال آن با فراخوانی اعضای هیئت علمی و کادر درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی تبریز و سایر شهرهای استان آذربایجانشرقی و اعزام آنها به مناطق حادثه دیده، عملیات امداد و درمان مصدومان حادثه آغاز شد.وی افزود:در ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، بیشترین میزان اعزام مجروحان به مراکز درمانی امام رضا(ع) و شهدای تبریز انجام گرفته که به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوبتر سایر مجروحان به بیمارستانهای سینا، شهید مدنی، عالی نسب و شهید محلاتی تبریز هدایت و تحت درمان زیر نظر اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گرفتند.یعقوبی در این رابطه افزود: بسیاری از مجروحان حادثه در دقایق اولیه در بیمارستانها و مراکز درمانی اهر، هریس و ورزقان تحت مداوا و درمان قرار گرفتهاند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه از همکاری و هماهنگی خوب مسئولان استانی و بویژه ستاد بحران و مدیریت حوادث غیرمترقبه استانداری آذربایجانشرقی و به ویژه شخص استاندار آذربایجانشرقی که از اولین لحظات وقوع زلزله با نظارت و پیگیری مستقیم یاری رسان اعضای ستاد بحران استان بودهاند، تشکر کرد.وی همچنین از مدیران ستاد بحران استانهای همجوار به ویژه اردبیل، زنجان و آذربایجانشرقی که سریعا نسبت به اعزام آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و پزشک و امدادگر برای کمک و امدادرسانی به آسیبدیدگان زلزله اقدام کرده بودند،سپاس و قدردانی کرد.علیرضا یعقوبی قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از صبح امروز در کنار مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مصطفی محمد نجار وزیر کشور،دکتر امامی رضوی معاون سلامت وزارت بهداشت،رئیس جمعیت هلال احمر کشور و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی برای بررسی نحوه رسیدگی به آسیب دیدگان از زلزله و ابلاغ پیام تسلیت دولت به بازماندگان و مجروحان حادثه توسط بالگرد عازم شهرهای ورزقان، هریس و اهر شدند.در جریان این بازدید وزرای بهداشت و کشور از نزدیک در جریان مسائل و رویدادهای مناطق زلزله زده قرار گرفته و دستورات لازم را در این زمینه صادر کردند.

تصاویری که هر دل سنگی را می لرزاند





 
بالا