موهایتان را آرایش کنید!

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=3][/h]

فرد دارای موهای بلند مرتب خود را در آیینه نگاه کرده و دست به موهایش می کشد و نیز برای حفظ و مدل دادن به آنها اغلب متوسل به کارهای متنوعی می گردد...

آرایش کردن مو

هر چقدر مو بلندتر شود نیاز آن به مراقبت (مثل برس و شانه زدن، شستشو، خشک کردن، ژل و نرم کننده و غیره) بیشترمی شود و کلاً توجه انسان به موی بلند نسبت به موی کوتاه بیشتر است. تمامی این مسایل در درازمدت موجب آسیب به ساقه مو شده و به همین دلیل است که درموهای بلند احتمال دو شاخه شدن مو و یا اختلالات ساقه مو بیشتر از موهای کوتاه است. لذا توصیه می شودکه افراد دارای موهای ضعیف، نازک و خشک مدل موی کوتاه را انتخاب نمایند.

مدل موی دم اسبی در دراز مدت موجب آسیب به موها می شود زیرا موها در یک محل همیشه دچارکشیدگی شده و می ریزند و لذا فرصت رشد و بلندشدن به موها داده نمی شود و به همین دلیل است که افراد دارای این مدل مو اظهار می کنندکه موهایم بلند نمی شوند. مدل موی سیخ سیخی نیز باعث آسیب به موها می گردد زیرا ساقه مو ایستاده و راست بوده و لذا بیشتر در معرض آسیب های محیطی قرار دارد.

مدل مو و روش آرایش خاصی وجود ندارد که بتواند موهای آسیب دیده را اصلاح نماید و تبلیغات سالن های آرایش از این بابت نادرست است. موهای مجعد نسبت به موی صاف بیشتر و راحت تر دچار آسیب دیدگی و شکنندگی می شود. فر دائمی مو بدلیل استفاده از مواد شیمیایی برای ایجاد آن خوب نیست و توصیه نمی شود.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رنگ مو را با دقت انتخاب کنید


بلوطی،خرمایی، طلایی، زیتونی یا مشکی؟ شما چه رنگ مویی را ترجیح می ‌دهید؟ خیلی‌از خانم‌ ها این نکته را نمی ‌دانند که رنگ مویی كه روی سر دیگری ممكن استبسیار جذاب و زیبا باشد، احتمال دارد هیچ جذابیتی در چهره ی آن ها ایجادنکند.
کارشناسان زیبایی توصیه می‌ کنند هنگام انتخاب رنگ مو پیش از هر چیز دیگری به رنگ پوست صورت‌ مان توجه كنیم.
برایاین كه انتخاب ایده‌آلی داشته باشید، اولین توصیه متخصصان و کارشناسان ایناست که رنگ موی تان را بر اساس رنگ پوست صورت تان، رنگ چشم‌ های تان وشخصیت و موقعیت اجتماعی خودتان انتخاب كنید.
5 عامل مهم در انتخاب رنگ مو

در انتخاب رنگ مو 5 عامل نقش دارند:
1) رنگ پوست
2) رنگ طبیعی مو
3) رنگ چشم
4) چاقی و لاغری شخص
5) شخصیت فرد
رنگموی سر شما باید مكمل رنگ پوست ‌تان باشد. هیچ ‌گاه موی سرتان را بیش از 2تا 3 درجه از رنگ طبیعی خود روشن ‌تر یا تیره‌ تر نكنید.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رنگ کردن بر اساس شرایطی که موها دارندترتیب و اولویتی دارد مثلا زمانی که موهای طبیعی یعنی رنگ نشده رامیخواهید رنگ کنید از پشت گردن و با دو سانت فاصله به ریشه رنگ را میزنیدو بعد به ریشه ها چراکه ریشه ها دمای بالاتری را دارند و زودتر رنگمیگیرند همینطور اگر موی دکلره شده داریم رنگ ساقه و ریشه را همزمانمیگزاریم و در زمانیکه ریشه گیری میکنیم یعنی ریشه ها طبیعی اند یا تیرهتر از ساقه ها یا رنگ جدیدی میگزاریم و همینطور رنگ ما روشن است اول ریشهرا رنگ میگزاریم و بعد ساقه ها را و درنهایت هم اگر رنگی که میگزاریم تیرههست ریشه و ساقه را همزمان رنگ میگزاریم.

-اگر موها مش شده اند یا دکلره دار هستند و میخواهیم یکدست شوند اول کلموها را با رنگ شماره ۴ و اکسیدان ۶درصد تیره میکنیم و بعد از ۲-۳ بارشستشو رنگ روشن میگزاریم چراکه دکلره روی دکلره باعث سوختن موها میشه.-اگرریشه ی شما روشنتر از ساقه ها شده میتوانید همان رنگ را با اکسیدان ضعیفترو کمتر روی ریشه ها بگزارید.
-اگر رنگتان تیره شده و روشنتر میخواهید بسته به درجه ی روشنی که مدنظرتاناست اگر کمی بازتر میخواهید میتوانید موها را دو دست با اکسیدان ۹درصد وشامپو بشورید و اگر روشنترمیخواهید یک پیمانه پودر دکلره و یک پیمانه شامپو و مقداری اکسیدان ۶درصدرا روی موها زده و ۵-۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد بشورید و همان سری رنگ باشماره ی ۹ را بزنید.
-اگر پایین موهایتان کمرنگ شدند میتوانید برای رنگ کردن از همان رنگمعمولی استفاده کنید فقط برای نوک موها که دارای خلل هستند تا رنگ را درخود نگه دارد از یک درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد که رنگ روشنبه مو میدهد استفاده کنید.
-اگر انتهای موهایتان رنگ نخواهد گرفت که معمولا به خاطر اینکه دارای منفذو خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پرشوند . رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یک درجه تیره تر را انتخاب و بدوناکسیدان آن را بر روی نوک موهایتان بگذارید. سپس موها راخشک کنید. بعد رنگها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.
-در تابستان رنگ موها ثابت نیستند چراکه تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب آنها را بی دوام خواهد کرد.
-وقتی موهایتان سبز شد؛ وقتی که یک رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یاطلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین کردن یک رنگ با پایهبنفش یا قرمز دار رنگ طبیعی تری خواهد داد.
-وقتی که بلوند قرمز روشن کمرنگ شده و تبدیل به نارنجی می شود مقدار کمی رنگ طلایی، قرمز برای هایلایت کردن اضافه کنید.
-وقتی که موی فعلی تان از رنگی که انتخاب کرده اید تیره تر است به یکدکلره کننده نیاز داریم تا رنگ قبلی را به سطح و درجه برابر با رنگانتخابی برساند و رنگ دلخواه بدست بیاید.
-وقتی که رنگ غالب مو سفید است (بیشتر مو سفید شده ) از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید و اول ریشه ها را رنگ بگزارید و بعد ساقه ها را.
-مویی که سریعا در حال سفید شدن است استفاده از رنگ های روشن تر رنگ مطلوبتری خواهد داد چرا که موهای سفیدی که دوباره رشد کرده و با موهای رنگ کردهمخلوط می شوند کمتر مشخص می شوند.
-موهای سفید مقاوم حاشیه سر میتوانید اول این منطقه و این موها باید رنگشوند و پس از اتمام رنگ کردن دوباره باید رنگ شوند. احتمالا یک تون تیرهتر باید به این ناحیه و موهایش زده شود.
-بعد از رنگ کردن موها حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
 

pari khano0m

عضو جدید
کاربر ممتاز
من از وقتی که موهامو فر کردم اصلا نتونستم موهامو شونه کنم!!!! وقتی خیسه باید شونه کنم ولی چون موهام پره نمیشه. چیکار کنم؟؟؟
ولی خیس که میشه خودش مرتب میشه.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما درزمستان حتي براي رنگ و صاف كردن مو با مواد شيميايي، بيشتر هزينه مي‌كنيداما بايد حواس‌تان باشد كه در اين روزها بايد بيشتر مواظب موهاي‌تانباشيد. در اين روزها 2 گونه آسيب مو خيلي شايع است كه در اينجا مي‌توانيددر مورد اين 2 نوع آسيب‌ديدگي شايع مو و چند راه ساده براي ترميم آن‌هانكته‌هاي مفيدي بخوانيد.




برترین ها: ايكياز خوبي‌هاي تابستان اين است كه به موهاي‌تان اجازه مي‌دهيد بعد ازشست‌وشو خودش حالت بگيرد بدون آن‌كه خشكش كنيد از خانه خارج شويد. موهايشما به اين استراحت و دور ماندن از حالت دهنده‌هاي حرارتي واقعا نيازدارد. اما وقتي روزهاي سرد پاييز و زمستان فرا مي‌رسند اكثر خانم‌ها ازسشوار و اتوي صاف كننده مو استفاده مي‌كنند. شما در زمستان حتي براي رنگ وصاف كردن مو با مواد شيميايي، بيشتر هزينه مي‌كنيد اما بايد حواس‌تان باشدكه در اين روزها بايد بيشتر مواظب موهاي‌تان باشيد. در اين روزها 2 گونهآسيب مو خيلي شايع است كه در اينجا مي‌توانيد در مورد اين 2 نوعآسيب‌ديدگي شايع مو و چند راه ساده براي ترميم آن‌ها نكته‌هاي مفيديبخوانيد.






اگر رنگ زيادي به موهاي‌تان زده‌ايد

ترميم آسيب‌هاي شيميايي

آرايشزياد موها با مواد شيميايي مانند «هاي‌لايت كردن موها» و «صاف كردن مو بااستفاده از لوازم آرايشي» باعث از بين رفتن رطوبت طبيعي تار مو ، شكننده وكدر شدن آن مي‌شود. اين مواد شيميايي به داخل مو نفوذ مي‌كنند و لايه چربي(ليپيدي) محافظ ساقه مو (همان لايه‌اي كه موها را سالم و براق نگهمي‌دارد) را از بين مي‌برند و در نتيجه موها حالت بيمار گونه و كدر پيدامي‌كنند.


  • چگونه درمان كنيد:

هفته‌اي يك بار از بخار آب براي باز كردن كوتيكول مو و نفوذ نرم‌كننده به داخل ساقه مو استفاده كنيد.


  • چگونه اين كار را انجام دهيد:

بعداز شامپو كردن و آبكشي موها، نرم‌كننده‌اي قوي حاوي پروتئين و اسيدهاي چربرا به ساقه موي مرطوب بماليد. در همين حين كاسه‌اي آب را 3‌دقيقه درماكروويو گرم كنيد (حواس‌تان باشد كه حتما دستكش بپوشيد تا دست‌هايتانهنگام تماس با آب نسوزد). قبل از اينكه آب سرد شود حوله‌اي متوسط را در آبفرو كنيد، آب اضافه آن را بچلانيد و بگذاريد چند ثانيه سرد شود و بعد حولهرا دور تا دور سر خود بپيچيد به طوري كه همه موها را بپوشاند، بعد از 5دقيقه موهاي‌تان را آب بكشيد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اتوي مو را بايد با دقت انتخاب كنيد تا با جنس موهايتان سازگار باشد زيرا انتخاب غلط شما، باعث آسيب موهايتان در آينده خواهد شد.
1- اولين قدم براي انتخاب صحيح، بررسي نوع و توجه به بلندي موهايتان است؛البته مدلي كه براي موهايتان در نظر گرفته‌ايد نيز مهم است. هر نوعلوله‌اي كه بابليس داشته باشد، با توجه به جنس موها، حالت خاصي به آنهامي‌دهد.
2 - اگربابليس انتخابي شما لوله بزرگي داشته باشد - يعني قطر لوله آن حدود 5/1 تا2 اينچ باشد - موهايتان را به خوبي شكل مي‌دهد. به اين ترتيب، موهايتانحجم‌دار و نرم مي‌شوند. اگر موهاي كوتاهي داريد، مسلما قطر لوله بابليس همبايد كمتر باشد.
3- اگر قد موهايتان متوسط است و خواهان فرهاي منظم وپيوسته هستيد، قطر لولهبابليس انتخابي شما نيز بايد متوسط و به اندازه يك اينچ باشد. به كمك چنينبابليسي مي‌توانيد حالت فر نرمي به موهايتان بدهيد.
4- حتي اگر موهاي فر داريد، مي‌توانيد براي حالت‌دادن و مرتب‌كردن فرهايموهايتان از بابليس استفاده كنيد. اگر موهايتان شكننده است، بهتر است جنسلوله بابليس شما، سراميك باشد.
5- براي موهاي خيلي بلند، استفاده از بابليس‌هاي كوچك‌تر، بهتر است، چراكهبابليس‌هايي كه قطر لوله‌‌شان زياد است، حرارت را به صورت متمركز به مونمي‌رساند و موهاي خيلي بلند، سخت‌تر حالت مي‌گيرند.
چند نكته:
- بابليس‌هاي بزرگ‌تر براي هر نوع مويي مناسبند اما فري كه به موها مي‌دهند، چندان مشخص نيست و در حد حالتي موج دار است.
-مدل‌هاي مويي كه به حرارت زياد نياز دارند، باعث آسيب به موها مي‌شوند؛بنابراين حتي اگر عاشق موهاي فردار هستيد، بعد از هربار استفاده ازبابليس، چند هفته به موهايتان استراحت بدهيد
 

Similar threads

بالا