همایش ها و کنفرانس های معماری

mdcnet

عضو جدید


مشهد ، خرداد 91
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طرح های پیشنهادی برای فاز 2 برج میلاد

طرح های پیشنهادی برای فاز 2 برج میلاد

طرح پیشنهادی مهندسین مشاور ابنیه نو اندیش(رتبه
7)
طرح پیشنهادی مهندسین مشاور طرح و امایش(رتبه
6)
طرح پیشنهادی مهندسین مشاور اثر
(رتبه
5)
طرح پیشنهادی علیاندجیگرمارودی(رتبه
4)
طرح پیشنهادی شرکت بیجینگ کانسترکشن(رتبه
3)
طرح پیشنهادی مهندسین مشاور عرصه(رتبه
2)
طرح پیشنهادی زها حدید(رتبه 1)

 

moh110h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
international conference urban change in Iran
university college London
[h=2]Introduction[/h]Known as one of the oldest civilisations in the world run by a state government, many of the origins of urbanism can be traced back to Iran (or Persia as it was called until 1935). Iranian architecture and urbanism has been a major influence in shaping an urban tradition now generically considered as that of the Islamic city: a tradition also resonating in some cities not considered as parts of the Islamic civilisation.Today Iran is a modern developing country with a more than 50-year long history of adopting town planning regulations, with the second largest population in the region covering the second largest area within the Middle East and West Asia. Iran has the greatest (7 out of 28) number of cities of more than one million in the region. Tehran, Iran’s capital is the most populated city in the region. As a result of Iran’s rapid urbanisation, 68.5% of people are now living in cities in areas with remarkable economic, cultural and climatic diversity.The policies to respond to these demographic moves and diversities include those of developing new towns, inhabiting the excess population in existing cities, rehabilitating historic fabrics and creating public spaces. Importantly, the country is the fourth natural-disaster prone country in the world, with many of its cities frequently subjected to severe damages throughout their histories.Of particular interest for the conference are the socio-cultural drivers of urban transformation along with the impacts of exposure to natural hazards on one hand, and the way in which they are dealt with on the other. The conference aims to bring together the knowledge of the dynamics of urban change and that of urban management in the Iranian built environment context. It also intends to explore the ways in which the knowledge of the subject matter can inform the practice.


http://www.urban-change-in-iran.org/index.html
 

DDDIQ

مدیر ارشد
شروع دور جدید مسابقه - و اعلام نتایج قبلی

شروع دور جدید مسابقه - و اعلام نتایج قبلی

raha گفت:
سلام. استارت سری جدید مسابقه معماری رو در سال جدید به خاطر اینکه مسئولیت تاپیک مسابقه و آرشیوش رو سعید <مدیر تالارهای فنی مهندسی> در نبودشون به من سپردن با یه تغییرات جزئی در قوانین سابق مسابقه شروع میکنیم;:)

"1- سوالات خود را در زمینه معماری و رشته های وابسته مطرح کنید .

2 - مدت اعتبار هر سوال 3روز از تاریخ ارسال است که در صورت به پاسخ نرسیدن شخص ارسال کننده سوال موظف به ارسال جواب سوال است .

3 - تا زمانی که آخرین سوال به پاسخ نرسیده است سوال جدید مطرح نکنید .

4 - در زمان ارسال سوال " حتما " شماره سوال رو قید کنید .

5 - لطفا تحت هیچ شرایطی اسپم ( حرف های بیهوده ) نکنید .

6 - کسی که سوالی رو مطرح میکند باید در
مدت اعتبار سوال ( 3روز ) جواب های دیگر دوستان رو کنترل کند تا وقتی که سوال به جواب رسید اعلام کند .

7 - بعد از اینکه سوال به جواب رسید شخص پاسخ دهنده باید سوال جدید را طرح کند .

8 -در صورت به جواب نرسیدن سوال و اعلام جواب سوال توسط طراح. سوال بعد توسط هر کدام از کاربران میتواند مطرح شود.

9 -
بعد از هر 40 سوال اسامی شرکت کنندگان در مسابقه به ترتیب امتیازاتی که کسب کردن اعلام میشه ، به نفر اول مسابقه 300 امتیاز داده میشود و به سایر شرکت کنندگان جایزه معادل 10 برابر امتیازشان از طرف مدیریت سایت اهدا خواهد شد. (شمارش امتیازات از این پست به بعد شروع میشه)



پ.ن1: جایزه در این مسابقه تنها عاملی برای انگیزه بیشتر در بین شما دوستان عزیز است.

پ.ن2: دقت کنید سوالاتتون تکراری نباشند!"


موفق باشید. . .

+ از این پس حداقل تعداد پاسخ برای دریافت امتیاز 3 سوال


==========================
با سلام خدمت دوستان عزیز
امتیازات آخرین دور این مسابقه به شرح زیر میباشد که از سوی مدیریت سایت این امتیازات به دوستان داده خواهد شد


aseman 2010 ............... نه امتیاز

pooran.mehr .................. شش امتیاز
samaneh_82 .....................پنج امتیاز
ahle_dele ........................چهار امتیاز
takmemar ........................چهار امتیاز
raha ................................سه امتیاز
pooneh83 ....................... سه امتیاز
rozhann ............................سه امتیاز
203_fariba ......................... سه امتیاز
ایتوک ............................... سه امتیاز
kosar_zahra ....................سه امتیاز
arch.mi .............................سه امتیاز
سیب سرخ 70 .....................دو امتیاز
mahsa_archi_arch ............... دو امتیاز
كانسپت
........................... دو امتیاز
متیلی ................................. دو امتیاز
MY WORLD ...........................دو امتیاز
عطر بارون .............................دو امتیاز
shani. ..............................دو امتیاز
archi2009 ..........................یک امتیاز
Soofia ............................... یک امتیاز
archi&tini ......................... یک امتیاز
rose_1988sh
.....................یک امتیاز
Sepideh.mt ......................یک امتیاز
designshine .....................یک امتیاز
hami_sani .......................یک امتیاز
امیر1984 ......................... یک امتیاز
Martin Eco ....................... یک امتیاز
moseu ..............................یک امتیاز



لطفا در شروع این دور جدید سوالات را از با ذکر ( مرحله و شماره سوال) ذکر بفرمائید :
بدین صورت که در هر مرحله 40 سوال مطرح و در پایان امتیازات محاسبه و دور بعدی آغاز میگردد با ذکر شماره مرحله بعدی و سوال

به عنوان مثال
مرحله 1 - شماره 1
مرحله 1 - شماره 2
...
مرحله 1- شماره 40
محاسبه امتیازات
مرحله 2- شماره 1
....
..
.

سپاسگزارم
موفق باشید

---
پانوشت : پست ابتدای تاپیک ویرایش شد
 
آخرین ویرایش:

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال اول این دوره جدید :

مرحله 1 - سوال 1
" تهرانی " را به اختصار تعریف کنید ؟!


سلام ..با اجازه!
تهرانی :یکی از عناصر قدیمی در خانه های سنتی که به به این نام نامیده شده.
در تعریف مختصر:در شمال خانه,اتاق زمستان نشین یا تهرانی جای داشته که این قسمت آفتاب گیر و بزرگترین اتاق زمستانی بوده است.

:redface:همینه!
 

DDDIQ

مدیر ارشد
سلام ..با اجازه!
تهرانی :یکی از عناصر قدیمی در خانه های سنتی که به به این نام نامیده شده.
در تعریف مختصر:در شمال خانه,اتاق زمستان نشین یا تهرانی جای داشته که این قسمت آفتاب گیر و بزرگترین اتاق زمستانی بوده است.

:redface:همینه!

پاسخ شما درسته گلبانو :gol:
لطفا سوال بعدی ( مرحله 1 - سوال 2 ) رو مطرح بفرمائید
سپاسگزارم
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
قیصریه قسمتی از بازارهای سنتی هست که در اون اجناس گرون خرید و فروش میشد و دارای 2 در ورودی و خروجی است....


البته اگه درست یادم باشه...
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
قیصریه قسمتی از بازارهای سنتی هست که در اون اجناس گرون خرید و فروش میشد و دارای 2 در ورودی و خروجی است....


البته اگه درست یادم باشه...


بله درسته YOOLIAجون:gol:

خوب مثل اینکه باید سوال بعدی رو شما طرح کنی!
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحله 1 - سوال 3

خوب....
ستاوند رو بفرمایید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مرحله 1 - سوال4

خوب درسته سوال بعدي با منه

چهلستون يعني چي؟؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته درست ترش اینه که ایوان ستوندار که از 3 طرف باز هست
ممنون وروجک عزیزم
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به مکانی که ستون زیاد داشته باشه در اصطلاح چهل ستون میگن
در قدیم چهل عددی برای نشان دادن تعداد زیاد بوده

طبق كتاب كياني درست نوشتي اما من يه جا خوندم چهل ستون=شبستان ستوندار
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
مرحله 1 - سوال 5
چرا آینه کاری تو معماری اسلامی از چیدن آینه های کوچیک کنار هم بوجود میاد؟ چرا تو معماری اسلامی آینده کامل و بدون شکستگی استفاده نمیشه؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا آینه کاری تو معماری اسلامی از چیدن آینه های کوچیک کنار هم بوجود میاد؟ چرا تو معماری اسلامی آینده کامل و بدون شکستگی استفاده نمیشه؟
مطمئن نیستم ولی فکر میکنم این شکست در ایینه ها باعث ایجاد زاویه گرفتن ایینه ها نسبت به هم میشه در نتیجه بازتاب نور در هر اینه به اینه دیگه انعکاس پیدا میکنه و فضای ساختمان روشن تر میشه و با یک یا چند چراغ کوچک میتونسن یک فضای بزرگ رو نورپردازی کنن
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
مطمئن نیستم ولی فکر میکنم این شکست در ایینه ها باعث ایجاد زاویه گرفتن ایینه ها نسبت به هم میشه در نتیجه بازتاب نور در هر اینه به اینه دیگه انعکاس پیدا میکنه و فضای ساختمان روشن تر میشه و با یک یا چند چراغ کوچک میتونسن یک فضای بزرگ رو نورپردازی کنن
این یه کاربردشه
من فلسفه اشو میخوام
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم چرا با این سوالت یاد این مطلب افتادم!
حالا درست بودن یا نبودن جوابو نمیدونم ولی منو یاد این مطلب که خونده بودم انداخت!
که در معنای نمادین کاربرد آینه ها گفته شده!
يکي از عناصر مهم ديگري که در معماري بناهاي اسلام به وفور مشاهده مي شود عنصر آينه و آينه کاريه. در واقع آينه‌ها معنايي نمادين را با خود حمل مي کنند. آنها «محمل‌هايي براي نمايش وجوه مختلف و منکثر جهان محسوب مي شوند. کثيرالابعاد بودن نيز دلالتي تلويحي به امکان ناپذيري شناخت حقيقت بالذات مي کند.»
و منطبق شدن این مساله با آیه ای از قرآن: اين به آن معناست که ذات مطلق و نهان خداوند به هيچ روي قابل شناسايي نبوده و همه جلوه‌هاي خلقت و پديده‌ها در عين اينکه تجلي او هستند ولي خداوند از تمثل به هر چيزي مبراست و ما هيچ گاه به نحو قطعي قادر به شناسايي حقيقت مطلق خداوند نيستيم. در واقع «آينه‌ها جلوه‌اي ديداري پديد مي‌آورند که امر واقع و امر موهوم را در هم مي آميزد، در اينجا مظاهر اشيا چنانند که گويي از ميان پرده يا حجابي ديده مي‌شوند و اشباه چندگانه حقيقت واحد، مرزهاي جهان واقعي را به هم مي‌ريزد. »
زيرا در واقع تمام پديده‌هاي عالم هستي در عين اينکه تجلي خداوند هستند در عين حال پوشاننده و حجابي براي حقيقت مطلق محسوب مي شوند.

و یه مساله دیگه:
آینه کاری در معماری اسلامی اقدام هوشمندانه ای بود که برای جذب بیشتر نور و همچنین افزایش زیبایی بصری بنا به کار گرفته میشد.
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
نمیدونم چرا با این سوالت یاد این مطلب افتادم!
حالا درست بودن یا نبودن جوابو نمیدونم ولی منو یاد این مطلب که خونده بودم انداخت!
که در معنای نمادین کاربرد آینه ها گفته شده!
يکي از عناصر مهم ديگري که در معماري بناهاي اسلام به وفور مشاهده مي شود عنصر آينه و آينه کاريه. در واقع آينه‌ها معنايي نمادين را با خود حمل مي کنند. آنها «محمل‌هايي براي نمايش وجوه مختلف و منکثر جهان محسوب مي شوند. کثيرالابعاد بودن نيز دلالتي تلويحي به امکان ناپذيري شناخت حقيقت بالذات مي کند.»
و منطبق شدن این مساله با آیه ای از قرآن: اين به آن معناست که ذات مطلق و نهان خداوند به هيچ روي قابل شناسايي نبوده و همه جلوه‌هاي خلقت و پديده‌ها در عين اينکه تجلي او هستند ولي خداوند از تمثل به هر چيزي مبراست و ما هيچ گاه به نحو قطعي قادر به شناسايي حقيقت مطلق خداوند نيستيم. در واقع «آينه‌ها جلوه‌اي ديداري پديد مي‌آورند که امر واقع و امر موهوم را در هم مي آميزد، در اينجا مظاهر اشيا چنانند که گويي از ميان پرده يا حجابي ديده مي‌شوند و اشباه چندگانه حقيقت واحد، مرزهاي جهان واقعي را به هم مي‌ريزد. »
زيرا در واقع تمام پديده‌هاي عالم هستي در عين اينکه تجلي خداوند هستند در عين حال پوشاننده و حجابي براي حقيقت مطلق محسوب مي شوند.

و یه مساله دیگه:
آینه کاری در معماری اسلامی اقدام هوشمندانه ای بود که برای جذب بیشتر نور و همچنین افزایش زیبایی بصری بنا به کار گرفته میشد.

ستی جون، خیلی خیلی ممنون، با اینکه فلسفه اصلی ایش رو نگفتی اما تا همینجا دو نکته اونایی که این تاپیک رو دنبال میکنن فهمیدن:
1- انعکاس نور و روشن کردن محیط (فریبا خانوم گفتن)
2- آینه نمادی از کثرت در عین وحدت و به عنوان حجاب و عالم وهم

خوشحالم سوالی پرسیدم که ذهن ها رو درگیر میکنه و مثل کلاس درس با یه سوال چندین نکته رو میشه ازش یاد گرفت
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
منم سرچ کردم همینو پیدا کردم
جوابش همن بود؟؟
من جوابش رو میگم
سوال بعدی رو شما یا ستی بگذارید لطفا

علاقه به تزئین زیارتگاه ها و نیاز به نور بیشتر موجب بوجود آمدن تزئینات آینه ای در آنها شد.
طبق دستورات دینی، هنگام عبادت نباید چهره خود را در آینه دید، به همین خاطر آینه ها به حالت شکسته قرار گرفتند به نحوی که اگر چه در مقابل آن قرار می گیرید اما نمیتوانید چهره خود را ببینید.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
من جوابش رو میگم
سوال بعدی رو شما یا ستی بگذارید لطفا

علاقه به تزئین زیارتگاه ها و نیاز به نور بیشتر موجب بوجود آمدن تزئینات آینه ای در آنها شد.
طبق دستورات دینی، هنگام عبادت نباید چهره خود را در آینه دید، به همین خاطر آینه ها به حالت شکسته قرار گرفتند به نحوی که اگر چه در مقابل آن قرار می گیرید اما نمیتوانید چهره خود را ببینید.

خیلی ممنون از سوال خوبی که طرح کردی.
فریبا جان شما سوالو طرح کن لطفا.
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرحله 1 - سوال 6
فلسفه ساختاری میس وندروه چه بود توضیح دهید؟ با ذکر نمونه؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

RZGH

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیشتر از هر پیشرو دیگری در زمینه نوگرایی(مدرنیسم) از فلسفه به عنوان پایهٔ کارهای خود استفاده کرده است. معماری میس با سطح بالایی از انتزاع ساخته می شد و توصیفات عمومی او از کارهایش فضای بیشتری را برای تفسیر باز میگذاشت. با این حال ساختمان‌های او در نظر یک فرد بسیار ساده و مستقیم می آید.
سبک(ها) مدرن – بین المللی – مینیمال
نمونه ساختمان سیگرام – خانه فارنس ورث – نمایشگاه بین المللی بارسلونا
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بیشتر از هر پیشرو دیگری در زمینه نوگرایی(مدرنیسم) از فلسفه به عنوان پایهٔ کارهای خود استفاده کرده است. معماری میس با سطح بالایی از انتزاع ساخته می شد و توصیفات عمومی او از کارهایش فضای بیشتری را برای تفسیر باز میگذاشت. با این حال ساختمان‌های او در نظر یک فرد بسیار ساده و مستقیم می آید.
سبک(ها) مدرن – بین المللی – مینیمال
نمونه ساختمان سیگرام – خانه فارنس ورث – نمایشگاه بین المللی بارسلونا
مرسي دوست عزيز بيشتر منظورم اون جمله اي بود كه تو سبك كارهاي ميس تاثير ميذاشت
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیر رسیدم!
جمله معروف میس...((کمتر بیشتر است))البته معما چو حل گشت آسان شود!

((كمتر بيشتر است)) براي مدرنيستها يك كانسپت و مفهوم تعريف شده ومشخص است كه همواره در پي كم كردن جزييات ناخواسته اند. هدف مينيماليستها در طراحي، نمايش جوهره ذاتي جز و كل هر چيز است.خواه قسمتي از قاشق و چنگال باشد و خواه فضاي گالري يا يك خانه.
 

Similar threads

بالا