گپ و گفتگوی خودمانی مهندسین مواد و متالورژی

Hamid_MadNess

متخصص سرامیک
کاربر ممتاز
بنده همین جا از زحمات شما کمال تشکر رو دارم... به عنوان یک سرامیکی لیسانس که اطلاعاتتون بیش از یک دانشجوی لیسانس هست و تشنه علم هستید، واقعا قابل تحسین هستید و الگویی برای دیگر دوستان


خوواهش می کنم... شما لطف دارید...ما هنوز باید شاگردی شما رو بکنیم... من کووچیک همه موادیا هستم:)
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
برای این کار هم راهکاری هست... اگه الان به امضای بنده رجوع کنید، نوشته شده دریافت پسوردها و دسترسی به دیتابیس های دانشگاه ها ( به زودی). خب میشه روی اون فایل رمز گذاشت و رمزشو فقط به افراد فعال داد یا مثلا تعیین کرد از یه میزان پست به بالا، این رمز رو میتونن از طریق پیعام خصوصی دریافت کننن.... یا در مورد جزوات کنکوری هم همینطور...
تازه میشه سفر دور دنیا هم جایزه داد...البته فقط برای مدیران :دییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

منم با اینکار موافقم ..به نظر من هر کی زحمت بکشه هرچی واسش در نظر بگیرین حقشه چون داره واسه اینکار وقت میزاره... فقط رضا جان این رو هم در نظر بگیر فروم مواد خیلی درهم برهمه و مثل بازار شام میمونه واقعا باید یه فکری به حال تاپیکهای اضافی که فقط 1-2 تا پست توش زده شده بکنی...
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوشابه خوب نیست،نخورین;)
والله خبر که زیاده،کدوماشو میخواین بدونین؟ مثلا حالگیری اخیر خوش گذشت؟حسابی جا خوردینا:biggrin:

بله... میدونم که خبرا زودی بهتون میرسه... چقدم آنلاین خبر میدن بهتون ها ... دمشون گرم :دییییییییییییی
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم با اینکار موافقم ..به نظر من هر کی زحمت بکشه هرچی واسش در نظر بگیرین حقشه چون داره واسه اینکار وقت میزاره... فقط رضا جان این رو هم در نظر بگیر فروم مواد خیلی درهم برهمه و مثل بازار شام میمونه واقعا باید یه فکری به حال تاپیکهای اضافی که فقط 1-2 تا پست توش زده شده بکنی...

بله... میدونم... خیلی از تاپیکا باید ادغام بشه... دارم اینکارو میکنم... ولی آقا مجتبی تنهایی نمیشه... دوستانم باید لطف کنند اطلاع بدند مثلا پست فلان انتقال یابد یا امثال این ها....
 

eterno

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
بله... میدونم... خیلی از تاپیکا باید ادغام بشه... دارم اینکارو میکنم... ولی آقا مجتبی تنهایی نمیشه... دوستانم باید لطف کنند اطلاع بدند مثلا پست فلان انتقال یابد یا امثال این ها....
بذارین این 5تا سمینار و میان ترم و تمرین ها و پروپوزال رو تحویل بدم، بعدشم که امتحانهای پایان ترم رو به خوبی و خوشی تموم کنم،حتما کمک میکنم.
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
[h=1]اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شیرازی[/h]
[h=2]شرح زندگی نامه سعدی[/h]


شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی بی تردید بزرگترین شاعری است که بعد از فردوسی آسمان ادب فارسی را با نور خیره کننده اش روشن ساخت و آن روشنی با چنان تلألویی همراه بود که هنوز پس از گذشت هفت قرن تمام از تاثیر آن کاسته نشده است و این اثر تا پارسی برجاست همچنان برقرار خواهد ماند.
تاریخ ولادت سعدی به قرینه ی سخن او در گلستان در حدود سال 606 هجری است. وی در آغاز گلستان چنین می گوید:
«یک شب تأمل ایام گذشته می کردم و بر عمر تلف کرده تأسف می خوردم و سنگ سراچه دل را به الماس آب دیده می سفتم و این ابیات مناسب حال خود می گفتم:
در اقصای عالم بگشتم بسی به سر بردم ایام با هر کسی
تمتع به هر گوشه ای یافتم ز هر خرمنی خوشه ای یافتم
چو پاکان شیراز خاکی نهاد ندیدم که رحمت بر این خاک باد
تولای مردان این پاک بوم برانگیختم خاطر از شام و روم
دریغ آمدم زان همه بوستان تهیدست رفتن سوی دوستان
به دل گفتم از مصر قند آورند بر دوستان ارمغانی برند
مرا گر تهی بود از قند دست سخن های شیرین تر از قند هست
نه قندی که مردم به صورت خورند که ارباب معنی به کاغذ برند»
به تصریح خود شاعر این ابیات، مناسب حال او و در تأسف بر عمر از دست رفته و اشاره به پنجاه سالگی وی سروده شده است و چون آنها را با دو بیت زیر که هم در مقدمه گلستان من باب ذکر تاریخ تألیف کتاب آمده است:
هر دم از عمر می رود نفسی چون نگه می کنم نمانده بسی
ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روز دریابی
خجل آن کس که رفت و کار نساخت کوس رحلت زدند و بار نساخت
خواب نوشین بامداد رحیل بازدارد پیاده را زسبیل...
قیاس کنیم، نتیجه چنین می شود که در سال656 هجری پنجاه سال یا قریب به این از عمر سعدی گذشته بود.


سعدی در شیراز در میان خاندانی که از عالمان دین بودند ولادت یافت. دولتشاه می نویسد که: «گویند پدر شیخ ملازم اتابک بوده» یعنی اتابک سعدبن زنگی، و البته قبول چنین قولی با اشتغال پدر سعدی به علوم شرعیه منافات ندارد. سعدی از دوران کودکی تحت تربیت پدر قرار گرفت و از هدایت و نصیحت او برخوردار گشت؛ ولی در کودکی یتیم شد و ظاهراً در حضن تربیت نیای مادری خود که بنابر بعضی اقوال مسعود بن مصلح الفارسی پدر قطب الدین شیرازی بوده، قرار گرفت و مقدمات علوم ادبی و شرعی را در شیراز آموخت و سپس برای اتمام تحصیلات به بغداد رفت. این سفر که مقدمه ی سفرهای طولانی دیگر سعدی بود، گویا در حدود سال 620 هجری اتفاق افتاده است؛ زیرا وی اشاره ای دارد به زمان خروج خود از فارس در هنگامی که جهان چون موی زنگی در هم آشفته بود.
سعدی بعد از این تاریخ تا مدتی در بغداد به سر برد و در مدرسه ی معروف نظامیه ی آن شهر به ادامه تحصیل پرداخت. چند سالی را که سعدی در بغداد گذراند باید به دوران تحصیل و کسب فیض از بزرگترین مدرسان و مشایخ عهد، تقسیم کرد و گویا بعد از طی این مراحل بود که سفرهای طولانی خود را در حجاز و شام و لبنان و روم آغاز کرد و بنا به گفتار خود در اقصای عالم گشت و با هر کسی ایام را به سر برد و به هر گوشه ای تمتعی یافت و از هر خرمنی خوشه ای برداشت.
سفری که سعدی در حدود سال 620 آغاز کرده بود مقارن سال 655 با بازگشت به شیراز پایان یافت. وفات سعدی را در مآخذ گوناگون به سال های 690-691-694و695 نوشته اند.
نکته مهمی که درباره سعدی قابل ذکر است، شهرت بسیاری است که در حیات خویش حاصل کرد. پیداست که این موضوع در تاریخ ادبیات فارسی تا قرن هفتم هجری تازگی نداشت و بعضی از شاعران بزرگ مانند ظهیر فاریابی و خاقانی در زمان حیات خود مشهور و در نزد شعرشناسان عصرشان معروف بودند. اما گمان می رود که هیچ یک از آنان در شهرت میان فارسی شناسان کشورهای مختلف از آسیای صغیر گرفته تا هندوستان، در عهد و زمان خود، به سعدی نرسیده اند و اینکه او در آثار خویش چند جا به شهرت و رواج گفتار خود اشاراتی دارد، درست و دور از مبالغه است.


از جمله شاعران استاد در عصر سعدی که در خارج از ایران می زیسته اند یکی امیر خسرو است و دیگر حسن دهلوی که هر دو از سعدی در غزل های خود پیروی می کرده اند و امیر خسرو از اینکه در «نوبت سعدی» جرأت شاعری می کرد خود را ملامت می نمود.
آثار سعدی به دو دسته ی آثار منظوم و آثار منثور تقسیم می شود. آثار منثور وی خاصه شاهکارش گلستان، دارای هشت باب است:
به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین
خداوند بخشنده دستگیر کریم خطا بخش پوزش پذیر
عزیزی که هر کز درش سر بتافت به هر در که شد هیج عزت نیافت
سر پادشاهان گردنفراز به درگاه او بر زمین نیاز
نه گردنکشان را بگیرد به فور نه عذرآوران را براند به جور
و گر خشم گیرد ز کردار زشت چو باز آمدی ماجرا در نوشت
اگر با پدر جنگ جوید کسی پدر بی گمان خشم گیرد بسی
و گر بنده چابک نباشد به کار عزیزش ندارد خداوندگار
و گر بر رفیقان نباشی شفیق به فرسنگ بگریزد از تو رفیق
و گر ترک خدمت کند لشکری شود شاه لشکر کش از وی بری
دو کونش یکی قطره از بحر علم گنه بیند و پرده پوشد به حلم
ادیم زمین سفره عام اوست بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست
اگر بر جفاپیشه بشتافتی که از دست قهرش امان یافتی؟
بری ذاتش از تهمت ضد و جنس غنی ملکش از طاعت جن و انس
پرستار امرش همه چیز و کس بنی آدم و مرغ و مور و مگس ...
در رأس آثار منظوم سعدی یکی از شاهکارهای بلا منازع شعر فارسی قرار دارد که در نسخ کهن، کلیات "سعدی نامه" نامیده شده و بعدها به "بوستان" شهرت یافته است. این منظومه در اخلاق و تربیت و وعظ و تحقیق است در ده باب: 1- عدل 2- احسان 3- عشق 4- تواضع 5- رضا 6- ذکر 7- تربیت 8- شکر 9- توبه 10- مناجات


تاریخ اتمام منظومه گلستان را سعدی بدینگونه آورده است:
به روز همایون و سال سعید به تاریخ فرخ میان دو عید
ز ششصد فزون بود و پنجاه و پنج که پر دُر شد این نامبردار گنج
و بدین تقدیر کتاب در سال 655 هجری به اتمام رسید اما تاریخ شروع آن معلوم نیست و تنها از فحوای سخن گوینده در آغاز منظومه معلوم می شود که آن را پیش از بازگشت، به فارسی سرود.
آثار دیگر سعدی قصائد عربی است که حدود هفتصد بیت مشتمل بر معنای غنائی و مدح و نصیحت است و قصائد فارسی او که در موعظه و نصیحت و توحید و مدح پادشاهان و رجال دوره ی او می باشد.

شهرتی که سعدی در حیات خود به دست آورد بعد از مرگ او با سرعتی بی سابقه افزایش یافت و او به زودی به عنوان بهترین شاعر زبان فارسی و یا یکی از بهترین و بزرگترین شعرای درجه اول زبان فارسی شناخته شد و سخن او حجت فصحا و بلغای فارسی زبان قرار گرفت. این اشتهار سعدی معلول چند خاصیت در اوست: نخست آنکه وی گوینده ای است که زبان فصیح و بیان معجزه آسای خود را تنها وقف مدح و یا بیان احساسات عاشقانه و امثال این مطالب نکرد بلکه بیشتر، آن را به خدمت ابناء نوع گماشت و در راه سعادت آدمیزادگان و موعظه آنان و علی الخصوص راهنمائی گمراهان به راه راست، به کار برد و در این امر از همه شاعران و نویسندگان فارسی زبان موفق تر و کامیاب تر بود. دوم آنکه وی نویسنده و شاعری با اطلاع و جهاندیده و سرد و گرم روزگار چشیده بود و همه تجاربی را که در زندگانی خود اندوخته بود، در گفتارهای خود برای صلاح کار همنوعان بازگو کرد تا در هدایت آنان به راه راست موفق تر باشد. سوم آن که وی سخن گرم و لطیف خود را در نظم و نثر اخلاقی و اجتماعی خویش همراه با امثال و حکایات دلپذیر که جالب نظر خوانندگان باشد بیان کرد و آنان را تنها با نصایح خشک و مواعظه ملال انگیز از خود نرنجانید. چهارم آنکه وی در مدح و غزل، هر دو راهی نو و تازه پیش گرفت، در مدح، بیان مواعظ و اندیشه های حکیمانه ی خود را از جمله مبانی قرار داد و در غزل و اشعار غنائی خویش هم هر جا که ذوق او حکم کرد از تحقیق و بیان حکم و امثال غفلت نورزید. پنجم آنکه سعدی در عین وعظ و حکمت و هدایت خلق، شاعری شوخ و بذله گو و شیرین بیان است و در سخن جد و هزل خود آنقدر لطایف به کار می برد که خواننده خواه و ناخواه مجذوب او می شود و دیگر او را رها نمی کند. ششم آنکه وی در گفتار خود از بسیاری مثل های فارسی زبانان که از دیرباز رواج داشت استفاده کرده و آنها را در نظم و نثر خود گنجانده است و علاوه بر این، سخنان موجز و پرمایه و پر معنای او گاه چنان روشنگر افکار و آرمان های جامعه ایرانی و راهنمای زندگانی آنان افتاده است که به صورت سایر امثال در میان مردم رایج شده و تا روزگار ما، خاص و عام، آنها را در گفتارها و نوشته های خود به کار برده اند.
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
[h=1]
خوابگاه (طنز)​
[/h][h=3]
چند شعر طنز​
[/h][h=2]

خوابگاه
خوابگاهی عجیب و تک داریم
در بدنسازی‌اش خرک داریم
گرچه این کاخ هست در «حافظ»
لیک استخر در «ونک» داریم
پولدار و فقیر یکسانند
از همه قشر و هر دهک داریم
روز و شب در تلاش بی‌وقفه
کشت تدریجیِ کپک داریم
تا که ثابت کنیم این شدنی‌ست
طرح گنداندنِ نمک داریم
تا مگر ظرف‌ها تمیز شود
مته، سمباده، کاردک داریم
در کمدهای‌مان به جای کتاب
تیغ اصلاح، کش، پفک داریم
غالباً در نماز آخر وقت
هر دو رکعت سه بار شک داریم
در نمک‌پاش‌مان مربا و
در شکرپاش‌مان نمک داریم
روی بالشت‌هایمان لپ تاپ
زیر بالشت‌ها تشک داریم
فیس‌بوک است شمع محفل ما
ما که ویندوز یا که مک داریم
Asghar is now friend with Zahra
توی wall همه سرک داریم
بهر ابراز عشق، امروزه
Like داریم، سیخونک داریم
روز و شب حرف می‌زنیم فقط
تا که ثابت کنیم فک داریم
تا بخندیم بی‌جهت با هم
روی دیوارها ترک داریم
شام‌مان لوبیای سحرآمیز
صه‌ها با جناب جک داریم
از قضا سلف جمعه تعطیل است
پس غذا سوپ جو پرک داریم
این «غذایا» که توی یخچال است
صاحبش کیست؟ ما که شک داریم...
وام‌ها چون که می‌شود واریز
با غذا دائم ایستک داریم
آخر ماه بعد هر وعده
چای جوشیده خنک داریم
در آسانسور به لب دعای سفر
«ربی انی اتوب لک» داریم
شتر مرگ ساکن اینجاست
چشم بیهوده بر کمک داریم
هفته‌ای هفت بار pes داریم
حمله داریم، هافبک داریم
تخته، پاسور و مثلهم هرگز...
منچ داریم... بادکنک داریم...
روی دیوارهای‌مان عکسِ
خانم جولیا کیک داریم
عاشقیم اکثراً، بنابراین
شعر داریم، نی‌لبک داریم
عاشقی شغل مطمئنی نیست
دو سه معشوقه یدک داریم
طبق «اصل بقای عشق» اگر
نازنین رفت، روشنک داریم
آری این‌گونه است «اوضا»مان
گوییا خانه در درک داریم
بیخودی نیست آخر هر ترم
یک سبد نمره‌های تک داریم...
[/h]
سعید طلایی
[h=2][h=3]انتخاب رشته[/h]
می شود گرد صاحبان نبوغ
موقع انتخاب رشته شلوغ
یک طرف عمّه و عمو و پدر
یک طرف خانواده ی مادر
دور هم جمع می شوند آنی
تا بدانند درس می خوانی
که عیار تو را حساب کنند
رشته ای تاپ انتخاب کنند
رشته ای با جلال و فرّ و شکوه
رشته ای باب طبع هر دو گروه
چون به هوش تو کرده اند وثوق:
دکتری و مهندسی و حقوق
غافل از این که جبر راهش نیست
هیچ کس جای دلبخواهش نیست
دیده ام بار ها که درمانده است
شاعری که مهندسی خوانده است
یا نوازنده ای که حفّار است
مجری رادیو که نجّار است
ای بسا بوده شاعر طناز
که شده کارمند شرکت گاز
وی بسا خوش نویس یا نقّاش
که شده در محله ای کفّاش
یا وکیل و مهندس و دکتر
شده طرّاح صحنه یا اکتور
کاش فرصت به بچه ها بدهیم
به هنر ارزش و بها بدهیم
گرچه در چشم تان هنر خوار است
هرکسی مستعد یک کار است
مثلاً دختری که در ایلام
شده دکتر به خواهش اقوام
جای آنکه بلای جان بشود
می شده خالق رمان بشود
یا جوانی مهندس عمران
که حذر دارد از گچ و سیمان
عوض آنکه برج ساز شود
می توانسته نی نواز شود
غم نخور فعله یا که فرّاشی
این مهم است، بهترین باشی!
[/h]
نسیم عرب‌امیری
[h=3]
مرکز کشور جم"با اجازه از خواجه حافظ شیرازی"
[/h]
«شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد»
بنده و نوکر آن باش که Money دارد!
مرکز کشور جم شهر بزرگی است ولی
وضع و اوضاعِ نه حاجت به بیانی دارد
راز افسانه هفتاد و دو ملت اینجاست
عرب و رشتی و کُرد و همدانی دارد
جویهایش همه جولانگه تام است و جِری!
سوسک در داخل هر مطبخ و وانی دارد
پسرانش همه موی دم اسبی دارند
دخترانی همه با کفش کتانی دارد
یقه اش باز تر‌ و جامه او تنگ تر است
هرکه بازویی و عضوی عضلانی دارد!
شهر تهران همه سال بوَد قفل و فقط
عید نوروز ترافیک روانی دارد
توی این شهر نشستن پسِ پیکان، ستم است
خرّم آن شخص که ماشین مگانی دارد
چشم او تا که می‌افتد به یکی حورالعین
دهنش آبی و قلبش ضربانی دارد
بوقکی می‌زند و ترمز کشداری و بعد
قصد آن کار که می‌افتد و دانی دارد
چتر باز است و بدلکار، مسافر کِش او
عشق take off و هوای خلبانی دارد
هر که "خود" باشد و همرنگ جماعت نشود
انگ کج فهمی‌ و برچسب روانی دارد
توی انظار خورَد ضربه چاقو آنکه
نیّت امر به معروف لسانی دارد
خائن و بی‌صفت و نوکر استکبار است
هر کسی شکوه ز اوضاع گرانی دارد
رفته رونق دگر از چشمه و سقا‌خانه
چون‌که امروزه جوان میل به رانی دارد
دختری را که فقیر است نمی‌گیرندش
گرچه دهها هنر و شور جوانی دارد
همه اندر کف آن دختر پولداری که
نه رشید است و نه ابروی کمانی دارد
مطمئن باش خودش یا پدرش رابطه‌ای
با فلان ابن فلان ابن فلانی دارد!
سر این رشته دراز است و مرا نیّت، خیر
انتقاد است و چه جای نگرانی دارد؟
منشین توی W.C و هی شعر بساز
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!
... ره نبردیم به مقصود خود اندر تهران
خرم آن روز که حافظ ره بغداد کند[SUP][SUP]1[/SUP][/SUP] !
1- غلط قافیه و ردیف عمدی بوده و از اختیارات شاعری استفاده شده است!!
عباس احمدی
فرآوری: مهسا رضاییبخش ادبیات تبیان
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
زیبایی دنیای ریزساختارها

زیبایی دنیای ریزساختارها

عکس برگزیده مسابقه FEI 2011
(البته عکس اول برای بار نخست در همین بخش توسط دوست عزیزمون آقای m4material قرار داده شده بود)


عکس برگزیده مسابقه FEI سال 2011 ، با عنوان microcanyon که با دستگاه Nova DualBeam Family گرفته شده است.عکس هایی که به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند "Alveoli" و "Lamnacarus Ornatus" :​
وب سایت مسابقه : www.fei.com​

منبع: وبسایت اولین مسابقه متالوگرافی ایران
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
سلام
خداقوت
دستتون درد نكنه، ان شاءاله همگي بتونيم براي تالار مفيد باشيم

اما به نظرتون با وجود تاپيك ارتقا یافتگان ديگه احتياجي به اين تاپيك هست؟ تو همون تاپيك گپ و گفتگو هم ميشد تبريك گفت;)
حال باز خودتون ميدونيد
ولي اون زمان كه يادمه، سياست تالار اين بود كه تنها تاپيك كه ميشد توش اسپم گذاشت و صحبتهاي دوستانه درونش كاملا مجاز بود، تاپيك "گپ و گفتگو" بود!
بهر حال،‌صلاح كار رو خسروان دانند:redface::gol:
موفق باشيد
ياحق
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
خداقوت
دستتون درد نكنه، ان شاءاله همگي بتونيم براي تالار مفيد باشيم

اما به نظرتون با وجود تاپيك ارتقا یافتگان ديگه احتياجي به اين تاپيك هست؟ تو همون تاپيك گپ و گفتگو هم ميشد تبريك گفت;)
حال باز خودتون ميدونيد
ولي اون زمان كه يادمه، سياست تالار اين بود كه تنها تاپيك كه ميشد توش اسپم گذاشت و صحبتهاي دوستانه درونش كاملا مجاز بود، تاپيك "گپ و گفتگو" بود!
بهر حال،‌صلاح كار رو خسروان دانند:redface::gol:
موفق باشيد
ياحق

امشب با رویکرد حذف تاپیک اومدید آقا مهدی... هم در این تاپیک هم در تاپیک تقسیم بندی...
در مورد هر دو تاپیک خدمتتون توضیحاتی رو عرض میکنم...

در مورد تاپیک تقسیم بندی، بله. اون تاپیک قبلی رو دیدم. ولی خاستم بچه ها بدون دیدن پست های اون نظرات خودشونو بگن... چون با دیدن اون پست ها ذهنشون به سمت تصمیمات اون تاپیک جهت داده میشه و نظرات اونا بالتبع روی نظراتشون اثر میزاره... مطمئن باشید پس از تصمیم گیری نهایی، این دو تاپیک و همچنین تاپیک دیگر مشابهی با این نام در هم ادغام میشن و از این بابت خیالتون راحت باشه...

در مورد این تاپیک، یعنی تاپیک تقدیر و تشکر، به نظر بنده بودنش بهتر از نبودنش بود. حالا نظر شما اینه که نیازی نبود. ولی عرض کنم خدمتتون با نبودن چنین تاپیکی، شما یا من مدیر از کجا باید کاربران فعالو میدیدیم؟؟؟ گشتن در تمامی پست های ارتقا یافتگان یا چک کردن تمامی کاربران سایت؟ با صحبت هایی که magnet عزیز با مدیر ارشد setayesh خانوم انجام داده بودند، لیستی از کاربران فعال و متخصصان در تالار مدیران در معرض نمایش قرار گرفت و در این تالار تصمیم بر آن گرفته شد که اسامی کاربران فعال و متخصصان تالار مواد از اونجا استخراج بشن و در تاپیکی جداگانه ذکر بشن... به چند دلیل... کاربران تالار مواد، از طریق لینک های این تاپیک، به سرعت به کاربران فعال و متخصصان تالار دسترسی پیدا میکنند و این میتونه امتیازه بزرگی باشه... همچنین نظارت بر کار کاربران فعال و متخصصان تالار بدین گونه راحت تره و اگه کاربری که نامش در این لیست باشه، بدون دلیل غیبت طولانی مدت داشته باشه، این عنوان از او صلب میشه...
شما میگید میشد توی گپو گفتگو تبریک گفت... به چند تا از کاربران فعال تو گپو گفتگو تبریک گفته شده تا حالا؟
صحبت از اسپم کردید... چند روز از پست های بچه ها در این تالار گذشته؟ یک هفته صبر میکردید. اگر پست های اسپم تاپیک به گپو گفتگو منتقل نمیشد، در این مورد اعتراض میکردید... به نظر من اینکه پست کاربری رو سریعا انتقال بدیم تا اسپم بازار راه نیفته، اشتباه است و میتونه توهینی به اون کاربر باشه... حالا تو یه تاپیک بر حسب اتفاق، بحث به اسپم کشیده میشه... میشه با یه پریود زمانی که هیچکس ناراحت نشه، اینکارو انجام داد و پست ها رو منتقل کرد...

بازم ممنون از نظرتون آقا مهدی...
شما یکی از بزرگان تالار مواد هستید و نظراتتون همیشه در ارتقای این تالار نقش اساسی داشته...
امیدوارم از این به بعد هم بچه هارو و به ویژه خودمو از کمکتون بهره مند بفرمایید

با تشکر
 

sunset_69

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه چیز گاه اگر کمی تیره می نماید ...

باز روشن می شود زود،

تنها فراموش مکن این حقیقتی است:

بارانی باید٬ تا که رنگین کمانی برآید
و لیموهایی ترش ، تا که شربتی گوارا فراهم شود
و گاه روزهایی در زحمت،
تا که از ما، انسان هایی تواناتر بسازد؛
خورشید دوباره خواهد درخشید، خیلی زود
و تو خواهی دید ...
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
سلام به همگی..
دوستان نوبتی هم باشه نوبت رفتن ما شده ولی زود بر میگردم.....
با اجازه همه دوستان فردا صبح ساعت 7 میرم سربازی :w08:.... مثلا به قول بزرگترا بریم مرد بشیم :redface:
خلاصه اگر یه موقع اتفاقی افتاد و دیگه همدیگه رو ندیدیم ما رو حلال کنید واقعا تو این مدتی که اینجا بودم دوستای خیلی خوبی پیدا کردم..
به امید موفقیت همتون :w30:
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همگی..
دوستان نوبتی هم باشه نوبت رفتن ما شده ولی زود بر میگردم.....
با اجازه همه دوستان فردا صبح ساعت 7 میرم سربازی :w08:.... مثلا به قول بزرگترا بریم مرد بشیم :redface:
خلاصه اگر یه موقع اتفاقی افتاد و دیگه همدیگه رو ندیدیم ما رو حلال کنید واقعا تو این مدتی که اینجا بودم دوستای خیلی خوبی پیدا کردم..
به امید موفقیت همتون :w30:

ایشالله بریو زودی برگردی پیش دوستای خودت... منتظرتیما... هر وقت اومدی مرخصی، به باشگاه سر بزن...
سوغاتی هم یادت نره:surprised:
موفق باشی داش مجتبی...:gol::gol::gol::gol:
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
ایشالله بریو زودی برگردی پیش دوستای خودت... منتظرتیما... هر وقت اومدی مرخصی، به باشگاه سر بزن...
سوغاتی هم یادت نره:surprised:
موفق باشی داش مجتبی...:gol::gol::gol::gol:

ممنون رضا جون..... حتما اومدم میام اینجا.... اینجا که نیام اصلا نمیشه :biggrin:
چالوس به نظرت سوغاتی چی داره اخه من بیارم ؟؟!!!:surprised:
ببین الان اسم سوغاتی و شیرینی رو اوردی این عباس بیاد پدرمون رو در میاره .... :biggrin:
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون رضا جون..... حتما اومدم میام اینجا.... اینجا که نیام اصلا نمیشه :biggrin:
چالوس به نظرت سوغاتی چی داره اخه من بیارم ؟؟!!!:surprised:
ببین الان اسم سوغاتی و شیرینی رو اوردی این عباس بیاد پدرمون رو در میاره .... :biggrin:

چرا...داره... تو عید اومدم نزدیکتون ( نمک آبرود)... میخواستم این هواپیما تک سرنشیناشو سوار شم... قسمت نشد... یه بن سوار شدن برام بفرست :دییییییییییی ( غش غش)
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
چرا...داره... تو عید اومدم نزدیکتون ( نمک آبرود)... میخواستم این هواپیما تک سرنشیناشو سوار شم... قسمت نشد... یه بن سوار شدن برام بفرست :دییییییییییی ( غش غش)

هواپیما ی تک سرنشین؟؟؟ !!! :surprised:
اینجا از این چیزا نداره!!!!!!!!!! .... نکنه منظورت از اینا هست که سکه 100 تومنی میندازن بعد اهنگ میزنه :biggrin:
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
هواپیما ی تک سرنشین؟؟؟ !!! :surprised:
اینجا از این چیزا نداره!!!!!!!!!! .... نکنه منظورت از اینا هست که سکه 100 تومنی میندازن بعد اهنگ میزنه :biggrin:

مگه ندیدی؟ برو تو مجتمع تفریحی نمک آبرود... هر جا دیدی کلی ماشین بالای 50 میلیون جمع شدند، بدون مکان سوار شدن به هواپیما هست... :دییییییییی خرداد گذشته 10 دقیقه که دورت میدادند، 80 تومن میگرفتند... ولی خیلی باحاله...
 

namavar1989

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای این کار هم راهکاری هست... اگه الان به امضای بنده رجوع کنید، نوشته شده دریافت پسوردها و دسترسی به دیتابیس های دانشگاه ها ( به زودی). خب میشه روی اون فایل رمز گذاشت و رمزشو فقط به افراد فعال داد یا مثلا تعیین کرد از یه میزان پست به بالا، این رمز رو میتونن از طریق پیعام خصوصی دریافت کننن.... یا در مورد جزوات کنکوری هم همینطور...
تازه میشه سفر دور دنیا هم جایزه داد...البته فقط برای مدیران :دییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
ولي به نظر من اگر دوستان رمز رو ببينند ديگه از اين تالار مايوس مي شن و ديگه نميان
اما در غير اين صورت يه درصد زيادي حداقل با انگيزه رسيدن به اطلاعاتشون به اينجا ميان
اينم تالار رو فعا تر ميكنه. در ضمن بعضيا مثل بنده كه تو زمينه خاصي تخصص نداريم :(حداقل شايد بتونيم به كاربراي جديد كه عمدتا ورودي هاي جديد رشتمون هستن كمك كنيم
 

namavar1989

عضو جدید
کاربر ممتاز
انصافا چه دنيايي داره ريز ساختار

انصافا چه دنيايي داره ريز ساختار



نانو کابل پلاتینی با بزرگنمایی پنج هزار برابر که پل معلق کلیفتون در بریستول را شبیه سازی کرده است


طرح یک توله خرس قطبی را با بزرگنمایی 100 هزار برابر بر روی یک ترانزیستور ان پی ان

بزرگنمایی 10 هزار برابر سطح فویل آلومینیومی شباهت زیادی به تصویری هوایی از مراتع دارد

نانوذرات اکسید زینک شباهت زیادی به شکوفه های زیبا دارند

تصویری از یک صلیب میکروسکوپی

دانه گرده درخت کاج که در این ابعاد به سفینه فضایی شباهت دارد

آنچه در این تصویر به شکل گل و رشته های علف دیده می شوند در واقع پرزهای موجود بر روی بدن لارو پشه آنوفل هستند

خارهای نوعی اسفنج که در آبهای آفریقای جنوبی یافت می شوند
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
مگه ندیدی؟ برو تو مجتمع تفریحی نمک آبرود... هر جا دیدی کلی ماشین بالای 50 میلیون جمع شدند، بدون مکان سوار شدن به هواپیما هست... :دییییییییی خرداد گذشته 10 دقیقه که دورت میدادند، 80 تومن میگرفتند... ولی خیلی باحاله...

چه جالب نمیدونستم ..اره کلا اون طرفا هر چیزی قیمتش چند برابره..
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
سلام به همگی..
دوستان نوبتی هم باشه نوبت رفتن ما شده ولی زود بر میگردم.....
با اجازه همه دوستان فردا صبح ساعت 7 میرم سربازی :w08:.... مثلا به قول بزرگترا بریم مرد بشیم :redface:
خلاصه اگر یه موقع اتفاقی افتاد و دیگه همدیگه رو ندیدیم ما رو حلال کنید واقعا تو این مدتی که اینجا بودم دوستای خیلی خوبی پیدا کردم..
به امید موفقیت همتون :w30:

سلام آقا مجتبي گل:gol:

خوبي داداش؟

به سلامتي ان شاءاله ميري و به خوبي و خوشي برميگردي;)

با آرزوي بهترينها براي داداش مجتبي خودمون:w30:

برو كه منم اول تير ميام :D

موفق باشي

خدا پشت و پناهت

بي زحمت از اون آش پشت پا هم برامون بذار اينجا:cool::D

ياحق:gol:
 

Mojtaba_1366

کاربر بیش فعال
سلام آقا مجتبي گل:gol:

خوبي داداش؟

به سلامتي ان شاءاله ميري و به خوبي و خوشي برميگردي;)

با آرزوي بهترينها براي داداش مجتبي خودمون:w30:

برو كه منم اول تير ميام :D

موفق باشي

خدا پشت و پناهت

بي زحمت از اون آش پشت پا هم برامون بذار اينجا:cool::D

ياحق:gol:

قربونت داداش...پس من از اموزشی میام تازه شما میری.. :confused:
ممنون اشالله تو هم هر جا هستی موفق باشی..
چشم حتما.. قراره جمعه هفته اینده مادرم اش رشته بپزه بفرما در خدمت باشیم :smile:
 

Melted_Boy

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
سلام به همگی..
دوستان نوبتی هم باشه نوبت رفتن ما شده ولی زود بر میگردم.....
با اجازه همه دوستان فردا صبح ساعت 7 میرم سربازی :w08:.... مثلا به قول بزرگترا بریم مرد بشیم :redface:
خلاصه اگر یه موقع اتفاقی افتاد و دیگه همدیگه رو ندیدیم ما رو حلال کنید واقعا تو این مدتی که اینجا بودم دوستای خیلی خوبی پیدا کردم..
به امید موفقیت همتون :w30:


مجی جون ایشالا بری و زودی برگردی!!!
ما پسرا هم فقط باید دلمونو به همین"بریم سربازی مرد شیم" گرمه...!!!
وگرنه که کی دوست داره بره سربازی بابا!!!!
ولی هرجا هستی موفق باشی و زودی بیا تو تالار که باهات کلی کار داریم!!!
مراقب خودت خیــــــــــلی باش!!!

ممنون رضا جون..... حتما اومدم میام اینجا.... اینجا که نیام اصلا نمیشه :biggrin:
چالوس به نظرت سوغاتی چی داره اخه من بیارم ؟؟!!!:surprised:
ببین الان اسم سوغاتی و شیرینی رو اوردی این عباس بیاد پدرمون رو در میاره .... :biggrin:

عجب بابا اسممون مثل اینکه بد در رفته در این بابت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنده ی خدا این عباس آقا چقدر مظلوم واقع میشه!!!!!!!!!!!
 
بالا