۞۞ BMW i8 Spyder ۞۞

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
آینده حرکت از نگاه BMW با نمونه مفهومی i۸ Spyder​


نمونه مفهومی i8 Spyder با قدرت نهایی 354 اسب‌بخار و مصرف تنها 3 لیتر در هر 100 کیلومتر، تازه‌ترین طراحیi بی.ام.و است. این خودروی هیبریدی و کم‌مصرف، به انواع فناوری‌های ارتباطی و هوشمندمجهز است.



بی.ام.و در طراحی نمونه‌های i نیم‌نگاهی به آینده دارد و تلاش می‌کند آینده حرکت را از دیدگاه این شرکت با ارائه نمونه‌های مفهومی این گروه نشان دهد. سال گذشته شاهد ارائه دو نمونه مفهومی بی.ام.و i8 و i3 از این شرکت بودیم و در سال جاری تنها نمونه مفهومی i8 Spyder رونمایی شده که مبتنی بر i8 است، با این تفاوت که به مرحله تولید رسیدن این نمونه بسیار محتمل‌تر به نظر می‌رسد.



به گزارش آتوبلاگ ، این خودرو نیز مانند i8 نمونه‌ای هیبریدی الکتریکی - بنزین‌سوز است که برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلوی آن از پیشرانه الکتریکی 96 کیلوواتی (معادل 131 اسب‌بخار) استفاده می‌کند. یک دستگاه موتور توربوشارژ میانی با 3 سیلندر که احتمالا گنجایشی برابر 1.5 لیتر دارد، با قدرت 223 اسب‌بخار نیروی لازم برای حرکت چرخ‌های عقب خودرو را تأمین خواهد کرد. یک بسته باتری ‌یون‌لیتیوم در تونل حد فاصل این دو پیشرانه تعبیه شده است. نیروی نهایی حاصل از پیشرانه الکتریکی و بنزین‌سوز این خودرو 354 اسب‌بخار است که گشتاور نیرویی معادل 550 نیوتن‌متر تولید می‌کند.



این خودرو می‌تواند تنها با استفاده از پیشرانه الکتریکی خود حدود 30 کیلومتر حرکت کند و پس از آن موتور بنزین‌سوز برای شارژ باتری‌ها روشن می‌شود. مطابق اعلام بی.ام.و به کمک این سیستم هیبریدی مصرف i8 Spyderدر هر 100 کیلومتر حدود 3 لیتر خواهد بود. زمان شارژ کامل باتری‌ها توسط جریان الکتریسیته 1 ساعت و 45 دقیقه است.



جالب است بدانید بخش‌های عملیاتی این خودرو می‌تواند همزمان و بسته به نوع حالت حرکت که بهره‌وری، قدرت یا چهارفصل انتخاب شده به شکل دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا چهار‌چرخ متحرک نیرو را در خودرو پخش کند. وزن این نمونه هم مانند کوپه پیشین کاملا 50- 50 توزیع شده و با به کارگیری مواد سبک و مقاومی مانند فیبرکربن و آلومینیوم تا حدممکن سبک‌تر از نمونه‌های پیشین تولید شده است. این خودرو با وزن 1630 کیلوگرم برای دو سرنشین طراحی شده و 100 لیتر فضای بار دارد. شتاب‌گیری از صفر تا 100 کیلومتربرساعت i8 Spyder به زمانی معادل 5 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتربرساعت اعلام شده است. این خودرو برای رسیدن از سرعت 80 به 120 کیلومتربرساعت به 4 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.



از فناوری‌ها پیشروی متعددی برای ایجاد ارتباط میان دارنده خودرو و
i8
Spyder
در داخل و خارج خودرو استفاده شده است، از
CarFinder
گرفته که به پیدا کردن آن در پارکینگ‌های بزرگ و شلوغ کمک می‌کند تا برنامه‌ای که تمامی ایستگاه‌های شارژ نزدیک، میزان ذخیره انرژی باتری‌ها و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی را نشان می‌دهد، سیستمی که باتری‌ها و بخش‌های عملیاتی خودرو را پیش از آغاز سفر به دمای مناسب می‌رساند و حتی پس از پیاده شدن سرنشینان از خودرو با ارسال اطلاعات روی تلفن هوشمند فرد ادامه مسیر را تا رستوران یا موزه‌ای که در نظر دارند به آنها نشان می‌دهد.



بخش‌های هوشمند متعددی نیز طراحی شده‌اند که همواره بهره‌وری حداکثر خودرو و حداقل آلایندگی را در نظر دارند. به کمک آنها خودرو در ترافیک تنها از پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد و راننده می‌تواند در پایان هر سفر شیوه رانندگی خود را مبتنی بر خطاهایی که سیستم نشان می‌دهد، تصحیح کند. علاوه بر این خودرو برنامه‌های کاری فرد را در نظر دارد و همیشه با توجه به مسافت و زمان‌بندی او زمان شارژ باتری‌ها را تنظیم می‌کند تا در برنامه‌های فرد هیچ تأخیری ایجاد نشود.
این نمونه مفهومی که اواخر هفته جاری در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش درخواهد آمد، تفاوت‌های ظاهری متعددی با نمونه i8 دارد. به عنوان مثال فاصله محوری این خودرو اندکی کمتر و طول آن کوتاه‌تر است، شیوه متفاوتی برای طراحی درها در نظر گرفته شده و در بخش‌های داخلی نیز رنگ‌های گرمتری به کار گرفته شده‌اند .



 

Similar threads

بالا