◄ منابع مطالعاتی پزشکی ►

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام کتاب : کارکرد دستگاه عصبی چگونه است؟

نویسنده :
ناشناس
حجم کتاب : ۲۳۶ کیلوبایت
دسته » پزشکی


قالب کتاب : PDF

تعداد صفحات : ۱

پسورد : www.98ia.com

منبع : wWw.98iA.Com



دانلود کتاب
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
The SAP R/3 Handbook, Second Edition


The SAP R/3 Handbook, Second Edition


PDF | 680 pages | Download Size: 10.61 MB | Publisher: Mcgraw-Hill (2000) | Language: English | ISBN: 0071354131
Provides a completely updated handbook covering SAP/R3 Versions 4.0, 4.5 and 4.6, comprehensive and practical guide to Basis system administration for SQP R/3. Covers ABAP/4, Workbench Organizer and CTS, Background Jobs Management and SAP Database Administration.Download
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلس رنگی فارماکولوژی


Color Atlas of Pharmacology
Publisher: Thieme Medical Publishers | ISBN: 0865778434 | edition 2000 | PDF | 394 pages | 10,3 mb
Updated with the most important new substances and scientific developments, the third edition of The Color Atlas of Pharmacology makes it easier than ever for students, nurses, and practicing physicians to keep up with the latest developments in this constantly changing field. Featuring a user-friendly layout, jargon-free language, and more than 160 spectacular color charts and illustrations, the atlas is divided in to four, color-coded sections:
Part 1 – General pharmacology – includes descriptions of substance formulation, absorption, distribution, elimination, and molecular mechanisms of action Part 2 – Systems pharmacology – with special emphasis on the functional and therapeutic aspects of a wide range of medicinal agents Part 3 – Therapy of selected diseases – such as osteoporosis, acute myocardial infarction, migraine, asthma, tropical diseases, and many more Part 4 – Drug Index – helpfully listed by substance, generic, and brand names
Download from 4Shared
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
رادیولوژی


Radiology Secrets Publisher:Mosby | Pages:656 | 2005-09-28 | ISBN: 0323034055 | CHM | 27.05Mb
The Secrets Series® is breaking new ground again. This best-selling volume in the very popular Secrets Series® is back in an exciting, updated, and completely redesigned 2nd Edition! With a new, two-color page layout, a more portable size, a list of the “Top 100 Secrets” in radiology, and access to the entire book and more online, it helps readers to better meet the challenges they face today. At the same time, the book retains all of the features that readers have always appreciateda question-and-answer format, lists, mnemonics, tables, and an informal tone that make reference fast and easy. No matter what questions arise, in practice or while preparing for the radiology boards, this 2nd Edition has the answersin print and online.
Download from Megaupload
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشنامه سلامت عمومی


Encyclopedia of Global Health ed. by Yawei Zhang
Sage Publications, Inc | 2008 | ISBN: 1412941865 | 2046 pages | PDF | 23 Mb
یک مرجع کلی برای موضوعات مرتبط با سلامتی در سرتاسر دنیا، این دایره المعارف، با داشتن مواردی از شرایط و بیماریهای خاص، نواحی جغرافیایی، عوامل سلامتی، اطلاعات زیست شناسی و سازمانهای مرتبط با برقراری سلامتی در جهان، در این زمینه بسیار جاه طلبانه است. این کتاب شامل 1200 مورد از “Abortion” تا “Zoll” می شود. یک فهرست الفبایی در هر جلد وجود دارد. موارد موجود از نظر طول با هم متفاوت بوده و هر کدام با یک بررسی در کتابهای دیگر و ارجاع به مراجع دیگر تمام می شود.آنها رنج وسیعی از موضوعات – سلامت جسمی و روانی؛ وضعیت کنونی سلامت در هر کشور؛ زندگینامه اشخاص مهم؛ معرفی سازمانها، شرکتها، نهادها و انجمنهای بهداشتی اصلی؛ توضحاتی در مورد داروهای مهم و اعمال جراحی؛ مقالات در مورد سیاستهای سلامت ملی – را پوشش می دهند. جلد یک شامل یک راهنما مفید برای خوانندگان است که مقالات را بر اساس زمینه گروه بندی می کند و یک گاه شناسی که پیشرفتها را از 10000 تا 8000 سال قبل از میلاد تا سال 2007 تحت پوشش قرار می دهد.
دانلود از لینک مستقیم
سرور مجله های روز دنیا
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
12 کتاب پزشکی


12 IN 1 ABC Collection

Medical Collection | PDF | 50,5MBABC of AIDS

ABC of Antenatal Care
ABC of Antithrombotic Therapy
ABC of Colorectal Cancer
ABC of Dermatology
ABC of Diabetes
ABC of Learning and Teaching in Medicine
ABC of Liver Pancreas and Gall Bladder
ABC of Nutrition
ABC of Occupational and Environmental Medicine
ABC of Psychological Medicine
ABC of the First Year
Download from Rapidshare


Download from depositfiles

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتاب پزشکی داخلی هریسون


Harrison’s Principles of Internal Medicine 16e (Two-Volume Set) by Dennis L. Kasper, Eugene Braunwald, Anthony Fauci, Stephen Hauser, Dan Longo, J. Larry Jameson
Publisher: McGraw-Hill Professional | Pages: 2800 | 2004-07-27 | ISBN: 0071391401 | High Quality PDF | 91 Mb
The Harrison’s name is synonymous with internal medicine. HPIM continues to be the most authoritative and #1 selling medical textbook throughout the world. From its unique section on signs and symptoms through to the most comprehensive coverage of most all conditions seen by physician’s, Harrison’s is the internal medicine reference of choice. Harrison’s 16th Edition features new, expanded, revised and updated material on the key topics in medical practice today. From the latest research findings to up-to-the-minute advances in diagnostic and treatment methodologies, Harrison’s puts the facts you need at your fingertips. The 16th Edition improves on a winning formula with: *State-of-the- art coverage of over 4,700 diseases and disorders—more than any other internal medicine text – in the areas of oncology and hematology; infectious diseases; cardiology; pulmonology; gastroenterology; clinical immunology; rheumatology; endocrinology; and neurology *A brand new full color format—665 full color drawings, 175 clinical and laboratory images, and hundreds of boxes, tables, and algorithms that use color to guide you to the information you need ASAP in everyday patient care *Thorough revision and updates of virtually all chapters *The addition of key new chapters – including extensive new coverage of Critical Care Medicine *145 algorithms for making accurate clinical decisions fast at the point of care *1,160 easy-access tables for immediate access to vital information and formulas *Cardinal manifestations of disease/signs and symptoms in 55 chapters (you’ll find yourself turning to this section over and over again). Here you will find all the major manifestations, such as fever, pain, aches and rash, presented in depth, with a referral that takes you to the disease section for the complete chapter.
Download from Rapidshareبا استفاده از لینک زیر میتونید از برنامه های مدیریت فایل نیز استفاده کنید .
Download from mihd
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود کتاب تکنیک های میکروبیولوژی تشخیصی

شناسایی باکتریها در آزمایشگاه تشخیصی در مقایسه با شناسایی تاکسونومیکجداسازی باکتریها از بیماران و شناسایی آنها به دلیل اینکه بیماریهای عفونی ناشی از باکتریهای مختلف، دوره ها و پیامدهای متنوعی دارند به درمان کمک می کند.ارزیابی حساسیت ایزوله ها یعنی تعیین حداقل غلظت مهرکننده یا (MIC) می تواند به انتخاب آنتی بیوتیک مناسب جهت درمان کمک کند.






حجم :
3.43MB

فرمت : PDF

تعداد صفحات : 551
زبان: انگلیسی

دانلود

رمز فایل: www.bbook.ir

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتاب پپتیدهای ضد میکروبی و بیماریهای انسانی

امروزه افزایش تعداد میکروارگانیسم های پاتوژنیک مقاوم به آنتی بیوتیک ها باعث گسترش تحقیقات در زمینه استخراج و شناسایی پپتیدهای دارای فعالیت ضدمیکروبی شده است. پپتیدهای ضد میکروبی نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی به منظور دفاع از بدن ایفا می کنند.بر اساس مطالعات انجام شده پپتیدهای زیادی از منابع گیاهی و جانوری استخراج و فعالیت ضدمیکروبی آن ها سنجیده شده است.


حجم : 2.15MB

فرمت : PDF

تعداد صفحات : 273
زبان: انگلیسی

دانلود

رمز فایل: www.bbook.ir
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود کتاب اطلس رنگی جراحی انسان

جرّاحی یکی از شیوه‌های درمانی در پزشکی است. البته به دانش و تکنیکهای این شیوه نیز جرّاحی گفته می‌شود. در این روش معمولاً از برش برای برداشتن بخشی از بدن (مانند کیسه صفرا، لوزه یا آپاندیس) یا بافت عفونی یا سرطانی و یا کارگذاشتن وسیله‌ای (مانند پروتز یا دریچه مصنوعی) یا دستکاری و اصلاح نقصی (مانند دوختن آنوریسم یا باز کردن رگ) استفاده می‌شود. جرّاح به فرد متبحر در جرّاحی گفته می‌شود.


حجم : 67.1MB

فرمت : PDF

تعداد صفحات : 227
زبان: انگلیسی

دانلود

رمز فایل: www.bbook.ir

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلس رنگی ژنتیک

Color Atlas of Genetics
Thieme Medical Publishers | ISBN:0865779589 | Edition – 2001 | PDF | 486 pages | 28MB​
A remarkable achievement by a single author…concise but informative…No geneticist or physician interested in genetic diseases should be without a copy of this remarkable edition.” –American Journal of Medical Genetics More than ever, a solid understanding of genetics is a fundamental element of all medical and scientific educational programs, across virtually all disciplines. And the applications–and implications–of genetic research are at the heart of current medical scientific debates. Completely updated and revised, The Color Atlas of Genetics is an invaluable guide for students of medicine and biology, clinicians, and anyone else interested in this rapidly evolving field. With more than 200 absorbing full-color plates concisely explained on facing pages, the atlas offers readers an easy-to-use, yet remarkably detailed guide to key molecular, theoretical, and medical aspects of genetics and genomics. Brief descriptions of numerous genetic diseases are included, with references for more detailed information. Readers will find that this incomparable book presents a comprehensive picture of the field from its fascinating history to its most advanced applications.​
Download from easy-share
 
Similar threads

Similar threads

بالا