پشت صحنه جدایی نادر از سیمین و اشک بی صدای فیلمبردار

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز





دانلود کنید :

http://www.mediafire.com/?w4v2n0ei4z32odh

مصاحبه علی اصغر شهبازی (پدر نادر ) :

آن سکانس اشک همه را در آورد


هنگام تولید کار، حجم کارهای‌مان بسیار زیاد و سنگین بود. یادم هست برای هر سکانس «اصغر فرهادی» بیش از ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار می‌‌گرفت و مجبور بودی در همه آن تکرارها حس و میمیک صورتت را حفظ کنی. آن سکانس که‌ «نادر» پدرش را به ‌حمام برده و در حال شستنش است و ناگهان از فشارهایی که در زندگی به او وارد شده گریه می‌کند، سخت‌ترین و غم‌انگیزترین سکانس این فیلم برای من بود. بارها‌وبارها این سکانس تکرار شد و شرایط مساعدی برای من فراهم نبود. بعد از این‌که «اصغر فرهادی» این سکانس را گرفت، به سمت من آمد و گفت تو چقدر خوب بازی می‌کنی، مگر قبلا بازیگر حرفه‌ای بودی؟! خدا را شکر اصغر فرهادی از من رضایت کامل داشت و من هم از این‌که با او همکاری می‌کردم لذت می‌بردم. درباره آن سکانس که نادر و پسرش در حمام بودند نیز باید بگویم آنقدر این سکانس سنگین و غم‌انگیز بود که «اصغر فرهادی»، «محمود کلاری» (فیلمبردار) و خیلی از آن‌هایی که پشت‌ دوربین قرار داشتند، گریه کردند، حتی آقای کلاری دوربین‌شان را روی زمین گذاشتند و آقای فرهادی با دیدن این صحنه‌ها، ‌گفتند امروز این سکانس تعطیل! حال‌مان خوب نیست و بچه‌ها را فرستادند شیرینی بخرند تا آرامش بر فضای کار حاکم شود و شادی به فضا برگردد.
 
آخرین ویرایش:

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز

تبسم44

عضو جدید
خیلی صحنه ی غم انگیزی بود...

خداییش نادر چه پسری واسه پدرش بود....

تموم دنیا یه طرف همچین پسری یه طرف....

اون صحنه ای که نادر و سیمین تو دادگاه بودن رو هیچ وقت یادم نمیره....

سیمین گفت اون اصلا میفهمه تو پسرشی...نادر گفت من که میفهمم اون پدرمه:cry:
 
آخرین ویرایش:

niki.unique

عضو جدید
اون اصلا می‌فهمه تو پسرشی؟
من که می‌فهمم اون پدرمه




همین یک دیالوگ کافی است،تا به زیبایی و عمق احساسات در این فیلم پی ببریم و بشخصه با اشتیاق فیلم را تا آخرش دنبال کنم.گرچه به نظرم در ادامه فیلم به صحنه هایی برخورد میکنیم که بازهم به گونه ای حقیقت جامعه امروز رو به تصویر میکشد.
وقتی نادر ( پیمان معادی ) می‌گفت : “آقا من نمی‌خوام اصلا بحث به معلم و مدرسه و این چیزا کشیده بشه، اصلا برا بچم خوب نیست.” آنجایی که حجت (شهاب حسینی) در جوابش می‌گوید “کثافت تو زدی بچه منو کشتی! حالا برا بچت بد می‌شه؟ بچه تو فقط بچه آدمه؟ بچه‌های ما توله سگن؟!

خوشبختانه این فیلم در ابتدا در جشنواره فیلم خودمان (فجر) جوایز بهترین کارگردانی – بهترین فیلمنامه – بهترین فیلم از نگاه تماشاگران ( همه برای فرهادی ) – بهترین صدابرداری ( محمود سماک باشی ) – بهترین فیلمبرداری ( محمود کلاری ) را درو کردو اجازه ی اکران گرفت، تا حداقل افراد تنگ نظری که همیشه سعی در منحرف کردن و به حاشیه کشاندن موفقیت های بزرگ دیگران را دارند،تا حدی زبانشان کوتاه شود.
بعنوان یک ایرانی واقعا خوشحالم و افتخار میکنم که در این برهه فیلم "جدایی" باعث پیوند ایران با دنیا شد.
موفقیت های زیاد یکساله این فیلم با جایزه اسکار به اوجش رسید و نام اصغر فرهادی در کنار نام های بزرگ خوش درخشید و با سخنرانی تاثیرگذارش نه از خانواده،مادر ،پدر ،دوستان که از مردمش گفت...این داستان یکی از پرافتخارترین فیلم های ایرانی است. داستانی که بی‌نقص نیست و اشکالات ریزی هم ممکن است داشته باشد. اما ما نه برای دیدن یک داستان بی‌نقص، و نه برای دیدن یک چهره مبتذل و سطح پایین از خودمان ( مثل اخراجی‌ها 3 و... ) که برای دیدن خودمان به سینما رفته بودیم.
ممنون آقای فرهادی. ما را همانطور که بودیم نشان دادید. خاکستری خاکستری خاکستری.


 

Similar threads

بالا