فورجینگ دوار

-->ali<--

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2][/h]
فورجینگ دوار یا اوربیتال یک فرایند فورج دو قالبه است که فقط یک قسمت کوچک از قطعه کار در هر لحظه و به صورت پیوسته تغییر شکل می یابد.
باید توجه داشت که فورجینگ دوار با پروسه فورج رادیال اشتباه گرفته نشود.
فورجینگ رادیال یک پروسه فرم دهی گرم وسرد است که از دو ویا چند سندان یا قالب رادیالی برای تولید جسم صلب یا قطعات لوله ای با سطح مقطح های ثابت یا متغیر در طول آن ها استفاده می شود.
در فورج دوار محور قالب بالایی در یک زاویه کمی نسبت به محور قالب پایین انحراف دارد که باعث می شود نیروی فورج فقط به سطح کوچکی از قطعه کار وارد شود.وقتی که یک قالب نسبت به دیگری می چرخد سطح تماس بین قالب وقطه کار که به ان اصطلاحاٌ رد پا(اثر قالب)
گویند به صورت پیوسته داخل قطعه کارتوسعه پیدا می کندوتدریجاٌ تغییر شکل صورت می گیرد تا زمانی که شکل نهایی گیرد.

زاویه انحراف بین دو قالب نقش بسیار مهمی در اندازه نیروی که به قالب وارد می شود دارد. زاویه انحراف بیشتر باعث رد پای کوچکتر و اندازه نیروی کمتر برای کامل کردن همان مقدار تغییر شکل در مقایسه با سطح تماس بیشتر می شود. این زاویه انحراف معمولاٌ حدود 2-1 درجه است
توجه به این نکته ضروری است که هر چه قدر این زاویه انحراف بیشتر باشد طراحی ونگهداری وتعمیرات ان مشکل تر است

 

hamedan

عضو جدید
سلام
مرسی
خیلی خلاصه بود
اصولا این گونه مطالب همراه با عکس مربوطه به تفهیم بهتر موضوع کمک شایانی می کنه
 

amirfaraz

عضو جدید
عزیز من دانشچو بودم 5 سال پیش اینو گذاشتم تو سایت با عکس
حداقل نگاه کن ببین چی رو کپی میکنی.
 

-->ali<--

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عزیز من دانشچو بودم 5 سال پیش اینو گذاشتم تو سایت با عکس
حداقل نگاه کن ببین چی رو کپی میکنی.

الان میخوای بگی من مطلب 5 سال پیش شماست باشه مبارک شما باشه خوبه خیالت راحت شد
 

Ram60

عضو جدید
فورجینگ دوار یا اوربیتال یک فرایند فورج دو قالبه است که فقط یک قسمت کوچک از قطعه کار در هر لحظه و به صورت پیوسته تغییر شکل می یابد.
باید توجه داشت که فورجینگ دوار با پروسه فورج رادیال اشتباه گرفته نشود.
فورجینگ رادیال یک پروسه فرم دهی گرم وسرد است که از دو ویا چند سندان یا قالب رادیالی برای تولید جسم صلب یا قطعات لوله ای با سطح مقطح های ثابت یا متغیر در طول آن ها استفاده می شود.
در فورج دوار محور قالب بالایی در یک زاویه کمی نسبت به محور قالب پایین انحراف دارد که باعث می شود نیروی فورج فقط به سطح کوچکی از قطعه کار وارد شود.وقتی که یک قالب نسبت به دیگری می چرخد سطح تماس بین قالب وقطه کار که به ان اصطلاحاٌ رد پا(اثر قالب)
گویند به صورت پیوسته داخل قطعه کارتوسعه پیدا می کندوتدریجاٌ تغییر شکل صورت می گیرد تا زمانی که شکل نهایی گیرد.

زاویه انحراف بین دو قالب نقش بسیار مهمی در اندازه نیروی که به قالب وارد می شود دارد. زاویه انحراف بیشتر باعث رد پای کوچکتر و اندازه نیروی کمتر برای کامل کردن همان مقدار تغییر شکل در مقایسه با سطح تماس بیشتر می شود. این زاویه انحراف معمولاٌ حدود 2-1 درجه است
توجه به این نکته ضروری است که هر چه قدر این زاویه انحراف بیشتر باشد طراحی ونگهداری وتعمیرات ان مشکل تر است


میشه لینک مرجع این مطلب را برای من ارسال کنید؟
 

Similar threads

بالا