تاثیر بالا رفتن قیمت سکه بر ازدواج موقت!

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روانشناس و مشاور خانواده گفت: افزایش قیمت سکه و تاکید خانواده ها بر مهریه ‌های بالا سبب گرایش مردان به ازدواج های موقت می‌شود.

علی اصغر کیهان نیا با بیان این که تغییرات دائمی و روزمره قیمت سکه خانواده هایی که فرزندان آنها قصد ازدواج دارند را دچار سردرگمی و تردید کرده است گفت: به دلیل افزایش نرخ سکه مهریه های دختران که بیشتر بر اساس سکه مشخص می شود نیز ناخواسته افزایش پیدا کره است و در نتیجه مردان که تمایل چندانی نیز به ازدواج نداشته اند از ازدواج منصرف می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در میان خانواده های متوسط مهریه های 500 تا 700 سکه ای رسم است در میان خانواده های متدین و فرو دست زیر 200 سکه به عنوان مهریه تعیین می شود که در حال حاضر معادل ریالی آن دوبرابر چند ماه گذشته شده است.

این مشاوره خانواده معتقد است: افزایش قیمت سکه دلمشغولی مردانی که قصد ازدواج داشته را بالا برده و بهانه ای مناسب برای مردانی شده است که تمایل چندانی هم به ازدواج نداشتند.

وی افزایش سکه را سبب اختلاف افکنی در میان خانواده های ایرانی دانست و گفت: دردسر کمتر،رضایت از وضع موجود تشریفات، مهریه و دست و پا گیری زندگی متاهلی بهانه مردان برای فرار از ازدواج است و زنان نیز استقلال مالی را دلیل تاخیر در ازدواج عنوان می کنند.

منبع: مهر
 

ad.morfi

عضو جدید
خوب ملاک مهریه رو عوض می کنیم (تفاهمی) مثلا قسمتی از خانه یا زمین

بعد باز بهانه سکه رو نیارین
 

nargessss

عضو جدید
ما که تو فامیلمون رسمه سه دانگ خونه رو حتما باید رو مهریه بذارن به جاش از اون ور سکه رو 200 یا 300 میزنن ،‌ به نظرم اینجوری بهتره
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
اگه قرار باشه مرد برای خواسته های خودش زن بگیره و بخاد اونو از طریق ازدواج موقت انجام بده ..ازدواج نکنه بهتره ..
اصلن ربطی به قیمت سکه نداره ... اگر طرف مقابلتو خوب بشناسی و از دیدگاهش با خبر باشی میتونی ازدواج موفقی داشته باشی و حرفی از طلاق به میون نیاد ... من که تا الان از اطرافیانم کسی طلاق نگرفته ( الهی شکر )
مهریه که فقط سکه نیست ...
چرا این خبرگزاری مهر حرف از گرونی بقیه چیزا نگفته ؟؟؟؟
 

capslock

عضو جدید
اتفاقا خیلی عالیه ،‌ پسره هرجا خونه میگیره نصفشو به نام زنش میزنه ، به این میگن عدالت ......
ما زنا پول دوست داریم ولی ربطی به عدالت نداره اول کاری خساست بهترین چیزه چون خیلی دیر به کسی میشه اعتماد کرد تو این زمونه خوش خوش پول بریزی پای یکی که مثلا زن یارو شده سادگی بده خوب نشه
 

نقی1981

عضو جدید
خب میتونن پول مهریه کنن که انقدر بالا پایین نشه . بنظرم بهترین راه حل برای ازدواج تو ایران اینه که مخارج ازدواج اعم اجهیزیه و خونه وهمه چی نصف شه با اینکار دیگه توقعات هم بالا نمیره.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
به نظر من ازدواج موقت فقط میتونه نیازهای جنسی رو رفع کنه و هرگز بر نیازهای عاطفی را برآورده نمیکند .

من میگم نصف کل دارییم رو به زنم میدم . اینم مهریش !

یه نظر من باید مقدار مهریه معلوم باشه تا بدنم چقدر بدهکارم .
دامادی که اول زندگیش 500 میلیون بدهکار باشه آخرش معلومه .
یعنی رو نداشته هاش حساب باز میکنه .

من حتی حاضرم به خاطر مهریه از کسی که دوستش دارم هم بگذرم .
 
بالا