مسابقه: کی این گیاه دارویی رو میشناسه ...؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]گل ماهور (خرگوشک) و خواص آن[/h]



گل ماهور یا خرگوشک (Verbascum thapsus) گیاهی است از خانواده گل میمون (Scrophulariaceae) که به خاطر شباهت زیاد برگهایش به گوش خرگوش به این نام نامیده شده است در دوران بقراط حکیم گل ماهور را به خاطر خواص درمانی اش میشناختند و برای دردهای دستگاه تنفسی از آن بهره میبردند در ادیسه اثر هومر ، "اولیس " برای آنکه فریب افسون " سیروس " را نخورد با استفاده از این گیاه خود را محفوظ میداشته است و گفته میشود در قرون وسطی گدایان به خاطر جلب ترحم مردم نیکوکار تن خود را نوعی آلاله می مالیدند تا زخمهای چرکینی پدید آید سپس با مالیدن ضماد برگ گل ماهور روی زخم ، آن را مداوا میکردند زیرا تاثیرش روی دملها و زخمها غیر قابل تردید است.

مشخصات ظاهری:
گیاهی بلند و دو ساله است که در سال اول بوته ای گسترده بر زمین است و در سال دوم ساقه ای از آن میروید که تا دو متر ارتفاع دارد. در انتهای ساقه خوشه زیبائی از گل های زرد رنگ میروید. برگهای آن بلند و پرزدار و از کرکی مخملی و نرمی پوشیده شده است که شبیه گلهای انگشتانه است.

زیستگاه طبیعی آن در دامغان:
گل ماهور در غالب مناطق استپی، دامنه های کوهستانی و بیشه زارها و علفزارهای شهرستان دامغان میروید و بیشتر خاکهای گچی شن دار و قلوه سنگ دار کوهستانی را ترجیح می دهد.

دوران گل دهی:
خرداد تا شهریور

زمان برداشت گلها:
خرداد تا شهریور

قسمتهای مورد استفاده:
گلها، برگها و گاهی ریشه ها

خواص داروئی:
گل ماهور یکی از قدیمی ترین گیاهان داروئی دنیا میباشد که از جوشانده و دم کرده آن برای ت***ن برونشیت، دردهای سینه، خلط سینه، درمان بیماری آسم و بخصوص نوع سل و ریوی که از علائم آنها سرفه های دردناک ناشی از گرفتگی ماهیچه هاست استفاده میشده است.
امروزه نیز به خاطر تأثیر بالائی که روی بیماریهای مختلف دستگاه تنفسی دارد برای این گیاه در صنایع داروسازی اهمیت زیادی قائلند. گلهای آن نیز مسکن و آرام بخش هستند و مصرف چای آن به درمان بیخوابی کمک می کند.

شیوه مصرف :

1-استفاده خوراکی:
چند گرم گل را در یک لیتر آب جوش یا شیر جوشان بریزید دم کرده را پیش از مصرف از پارچه ریز بافتی بگذرانید. برای درمان عفونتهای ریوی ، تنگی نفس ، نفخ ریه روزی سه بار و هر بار یک فنجان از این دم کرده را بین غذاها بنوشید.


2-شربت:
25 گرم گل و 50 گرم شکر را در یک لیتر شیر بجوشانید، صاف کنید و در موارد سرفه مزمن و هر نوع ناراحتی ریوی یا سینه ای روزانه 6 قاشق از این شربت را بنوشید.


3-استعمال غیر خوراکی:
اگر چند برگ گل ماهور را در شیر بجوشانید له شده آن به صورت ضماد بر روی کورک و انواع زخمهای جلدی قرار دهید، تاثیر مفیدی میگذارد و نیز حمام آنها برای مداوای اولسرها و بواسیر استفاده میشود.

موارد مصرف در زیبائی:
چند برگ تازه گل ماهور را در شیر بپزید و به صورت مرهم روی پوست قرار دهید. بسیاری از ناراحتیهای خاص پوستهای خشک و شکننده با این مرهم برطرف میشوند. از گلهای گل ماهور رنگ زردی بدست میاید که بانوان روم باستان از آن برای رنگ کردن موهای خود از آن استفاده میکردند.

طریقه جمع آوری :
گل های این گیاه را باید در هوای آفتابی به صورت تدریجی که گیاه گل می دهد چید و فقط کاسه و سیخک آن را بدون حقه گل جمع آوری کرد و گلبرگ ها نباید پلاسیده شوند و باید به سرعت آنها را در خشک کن با حد اکثر دمای 60 درجه سانتیگراد خشک کرد که در این حال به رنگ زرد روشن می مانند و بوی آنها عسلی است.

 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز

فكركنم ماندرا گورا...يا همون مهرگياه باشه...درسته ابوذرجان؟

یقینا درسته منم بصورت ادبی یه پاسخی در ادامه پاسختون میدم
امیدوارم بی ربط نباشه


گلی به نام "مهرگیاه"‌ یا "مردم گیاه"‌ Alraune که به عنوان "پادشاه گیاهان جادویی" معروف است که شاید بیشتر به خاطر شکل ظاهری ریشه آن دارد که شباهت به انسان دارد و به همین خاطر افسانه‌های زیادی دربارهٔ آن ساخته شده‌است.

این گیاه در مناطق مدیترانه‌ای به خصوص در جزیره سیسیل و کالابر به فراوانی می روید و در شرق و شمال ایران نیز هست که به نام "عربان یبروح الصنم" نیز خوانده می شود و بعضی گویند گیاهی است که با هرکس باشد محبوب القلوب خلق گردد و بعضی گویند گیاهی است که برگهای آن در مقابل آفتاب می ایستد.
در عهد عتیق و دوران باستان و قرون وسطی این گل خیلی قیمتی و گران بود.
شکوفه های این گل مثل ناقوس یا سنگ است.
این گل نه تنها قابلیتهای جادویی دارد بلکه برای آن تاثیرات دارویی خارق العاده ای نیز ذکر شده است و گفته می شود خیلی سمی است. به کمک مهرگیاه در روزگاران قدیم بیماران را بیهوش کرده و آنها را جراحی می کردند. چون گفته می شود این گل خاصیت تخدیری دارد.
مهرگیاه به عنوان یک وسیله عشق و ثمربخشی نیز شناخته شده که موجب افزایش عشق و محبت می شود.
حافظ شعری درباره این گیاه دارد که می گوید:
خط چو دمید بر لبت مهر دلم زیاده شد
نام خطت از آن زمان مهرگیاه کرده ام
در لغت نامه دهخدا یبروح الصنم آمده‌است: به معنی مردم گیاه و آن بیخ گیاهی است شبیه به مرد و زن به هم پیوسته دستها بر همدیگر حمایل کرده و پاها در هم محکم ساخته...
و در بین مردم ایران یکسان پنداریهایی بین سیمرغ و مهرگیاه وجود دارد.:redface:
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفرین سایه جان جواب مهر گیاه (Mandragora officinarum) بود، گیاهی دارویی از خانواده Solanaceae. همچنین از مهدی رمضانی عزیز هم به خاطر توضیحات تکمیلی تشکر می کنم.

مختصرا به برخی خواص دارویی این گیاه اشاره می کنم:

مزاج: سرد و خشک
خاصيت: مخدر است.
پوست و زیبایی: لکه سياه پوست را مدت يک هفته با برگ آن و به ويژه با برگ سبز و شاداب آن ماساژ دهند بدون زخم کردن خوب مي شود.
شيره مهر گياه لکه هاي سياه و سفيد پوست را بدون سوزش و گزش بر مي دارد.
ورم و جوش: علاج دمل هاي سخت و دروني و خنازير است.
مفاصل: ریشه گیاه که با قاوت باشد و ضماد شود درد مفاصل را از بين مي برد و شايد در معالجه واريس هم مفيد باشد.
سر: چرت آور و خواب آور است. اگر در آب انگور کهنه بريزند بسيار آرام بخش است. اگر در مقعد شياف کنند مي خوابند.
بو کردنش خواب آور است. اين خاصيت از آن نوع سفيد برگ بي ساقه است که آن را نرينه مي گويند.
زياد استعمال کردن و بو کردن مهرگياه ممکن است به سکته کردن بينجامد و به ويژه آنچه برگش سفيد است اين خاصيت را بيشتر دارد.
چشم: قطره تراوشي آن درد بسيار آزار دهنده چشم را بر طرف مي کند برگش را بر چشم بگذارند درد چشم تسکين يابد.
اندام هاي غذا: مقداري از قطره تراوشي مهر گياه با عسل آب خفيف خورده شود مراره و بلغم را بيرون دهد ولي مقدار زياد آن سمی است.
اندام هاي دفعي: شياف آن ادرار بول مي کند.
تخم آن خورده شود زهدان را مي پالايد.
اگر آن را با گوگردي که آتش نديده مخلوط کنند و فرزجه شود خونريزي زهدان قطع مي شود.
شيره مهر گياه بلغم و مراره را بيرون مي راند.
اگر بچه خردسال اشتباهاً مهر گياه بخورد به چنان استفراغ و اسهالي گرفتار مي شود که شايد بميرد.
زهرها : همه انواعش و به ويژه نوعي که برگش سفيد و کوچکتر از بقيه است پادزهر تاجريزي سمي است.
کسي که از مهرگياه مسموم مي شود عوارض خفگي زهدان در او پيدا
مي شود، گونه اش سرخ مي گردد و چشمش بالا مي آيد و باد مي کند. در اين حالت علاجش روغن و عسل است و اگر استفراغ مي کند مفيد است.
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
آفرین سایه جان جواب مهر گیاه (Mandragora officinarum) بود، گیاهی دارویی از خانواده Solanaceae. همچنین از مهدی رمضانی عزیز هم به خاطر توضیحات تکمیلی تشکر می کنم..

واااااااي مرسسي ابوذرجان...پس من برنده شدم.
خب حالا سوال بعدي...
بفرماييد اين چه گياه داروئي هست؟؟





 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماموردیکا (خربزه تلخ)... خربزه تلخ MOMORDICA CHARANTIA L نام عمومی‏: Aampalaya خانواده کدوئیان‏: Cucurbitaceae نام رایج در کشورهای مختلف‏: بالسامو‏: merveille pomme ، pomo‏، دنگ‏: balsamini longa ، muop ‏، گوا‏: sopropo ، arsorossie ، مارا‏: peria ، karela ، balsamina ، balsamapfel‏. بررسی اجمالی‏: این گیاه به عنوان خربزه تلخ چینی نیز شناخته شده است‏، و گیاهی گرمسیری و چند ساله است‏. هنگام برداشت میوه‏های خوراکی آن سبز و پخته شده است‏. طعم آن تلخ است‏. خربزه تلخ دوبرابر موز پتاسیم دارد و همچنین سرشار از ویتامین A و C است‏. برگهای عمیق با موهای زیاد در سطح دارد‏. گلهای آن زرد و میوه‏های آن مستطیلی شکل و موج‏دار با رنگ سبز روشن و یا رنگ سفید مایل به سبز و پوست آن مومی شکل است‏. در سورینام از تراشیدن میوه آن در غذا استفاده می‏شود‏. به نظر می‏رسد خربزه تلخ در درمان HIV با پروتئین‏های مختلف (مانند آلفا و بتا) مؤثر باشد‏.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
Bitter melon
Momordica charantia

Medicinal uses


Bitter melon has been used in various Asian and African traditional medicine systems for a long time.[SUP][1][/SUP][SUP][2][/SUP][SUP][3][/SUP]
Active substance

The plant contains several biologically active compounds, chiefly momordicin I and II, and cucurbitacin B.[SUP][4][/SUP] The plants contains also several bioactive glycosides (including momordin,charantin, charantosides, goyaglycosides, momordicosides) and other terpenoid compounds (including momordicin-28, momordicinin, momordicilin, momordenol, andmomordol).[SUP][5][/SUP][SUP][6][/SUP][SUP][7][/SUP][SUP][8][/SUP][SUP][9][/SUP] It also contains cytotoxic (ribosome-inactivating) proteins such as momorcharin and momordin.[SUP][10][/SUP]
[h=3]Antihelmintic[/h]
Bitter melon is used as a folk medicine in Togo to treat gastrointestinal diseases, and extracts have shown activity in vitro against the nematode worm Caenorhabditis elegans.[SUP][2][/SUP]
Antimalarial

Bitter melon is traditionally regarded in Asia as useful for preventing and treating malaria.[SUP][citation needed][/SUP] Tea from its leaves is used for this purpose also in Panama and Colombia. InGuyana, bitter melons are boiled and stir-fried with garlic and onions. This popular side dish known as corilla is served to prevent malaria. Laboratory studies have confirmed that species related to bitter melon have anti-malarial activity, though human studies have not yet been published.[SUP][11][/SUP]
[edit]Antiviral

In Togo the plant is traditionally used against viral diseases such as chickenpox and measles. Tests with leaf extracts have shown in vitro activity against the herpes simplex type 1 virus, apparently due to unidentified compounds other than the momordicins.[SUP][2][/SUP]
Laboratory tests suggest that compounds in bitter melon might be effective for treating HIV infection.[SUP][12][/SUP] As most compounds isolated from bitter melon that impact HIV have either been proteins or lectins, neither of which are well-absorbed, it is unlikely that oral intake of bitter melon will slow HIV in infected people. It is possible oral ingestion of bitter melon could offset negative effects of anti-HIV drugs, if a test tube study can be shown to be applicable to people.[SUP][13][/SUP]
Cardioprotective

Studies in mice indicate that bitter mellon seed may have a cardioprotective effect by down-regulating the NF-κB inflammatory pathway.[SUP][14][/SUP]
Diabetes

In 1962, Lolitkar and Rao extracted from the plant a substance, which they called charantin, which had hypoglycaemic effect on normal and diabetic rabbits.[SUP][15][/SUP] Another principle, active only on diabetic rabbits, was isolated by Visarata and Ungsurungsie in 1981.[SUP][16][/SUP] Bitter melon has been found to increase insulin sensitivity.[SUP][17][/SUP] In 2007, a study by the Philippine Department of Health determined that a daily dose of 100 mg per kilogram of body weight is comparable to 2.5 mg/kg of the anti-diabetes drug glibenclamide taken twice per day.[SUP][18][/SUP]Tablets of bitter melon extract are sold in the Philippines as a food supplement and exported to many countries.[SUP][18][/SUP]
Other compounds in bitter melon have been found to activate the AMPK, the protein that regulates glucose uptake (a process which is impaired in diabetics).[SUP][19][/SUP][SUP][20][/SUP][SUP][21][/SUP][SUP][22][/SUP][SUP][23][/SUP]
Bitter melon also contains a lectin that has insulin-like activity due to its non-protein-specific linking together to insulin receptors. This lectin lowers blood glucose concentrations by acting on peripheral tissues and, similar to insulin's effects in the brain, suppressing appetite. This lectin is likely a major contributor to the hypoglycemic effect that develops after eating bitter melon.[SUP][citation needed][/SUP]
Anticancer

Two compounds extracted from bitter melon, α-eleostearic acid (from seeds) and 15,16-dihydroxy-α-eleostearic acid (from the fruit) have been found to induce apoptosis of leukemia cells in vitro.[SUP][24][/SUP] Diets containing 0.01% bitter melon oil (0.006% as α-eleostearic acid) were found to prevent azoxymethane-induced colon carcinogenesis in rats.[SUP][25][/SUP]
Other uses

Bitter melon has been used in traditional medicine for several other ailments, including dysentery, colic, fevers, burns, painful menstruation, scabies and other skin problems. It has also been used as abortifacient, for birth control, and to help childbirth.[SUP][2][/SUP]
Cautions

The seeds of bitter melon contains vicine and therefore can trigger symptoms of favism in susceptible individuals. In addition, the red arils of the seeds are reported to be toxic to children, and the fruit is contraindicated during pregnancy.[SUP][26]

[/SUP]
 
آخرین ویرایش:

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
کم کم دارم راه میفتم مگه نه؟ :)
دارم به زندگی امیدوار میشم
:D

حسب دستور بزرگان مجمع اسپم غیر علمی مجاز نمیباشد
و از اول مهرماه یعنی فردا نمره ی منفی هم ثبت میشود

میتونید بگید فرق خربزه تلخ با خربزه وحشی چیه؟یعنی cucumis melo:)
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب اول اینکه خربزه وحشی یکساله هست ولی تلخ چند سالست
دوم از نظر شکل برگ : برگ خربزه تلخ پنجه ای هست ولی برگ وحشی تخم مرغی تا قلبی شکل و لوب دار هست
سوم از نظر پوست : پوست وحشی نازک و صاف یا مشبک هست در حالی که پوست تلخ مومی شکل هست و حالت آبله یا چروکیده داره
چهارم از نظر طعم نوع وحشی شیرینه ولی تلخ ، تلخه ! :smile:

خوب بود ؟
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
خوب اول اینکه خربزه وحشی یکساله هست ولی تلخ چند سالست
دوم از نظر شکل برگ : برگ خربزه تلخ پنجه ای هست ولی برگ وحشی تخم مرغی تا قلبی شکل و لوب دار هست
سوم از نظر پوست : پوست وحشی نازک و صاف یا مشبک هست در حالی که پوست تلخ مومی شکل هست و حالت آبله یا چروکیده داره
چهارم از نظر طعم نوع وحشی شیرینه ولی تلخ ، تلخه ! :smile:

خوب بود ؟


بله مرسی
کوکومیس رنگش ابلقه
جزء علف های هرز محسوب میشه
اما خاصیت دارویی هم داره
یکی از علفهای هرز درد سر ساز مزارع سویا خصوصا هنگام برداشت هست.;)
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز


ويرايش':
راستي ميخواستم ببينم ميتوني اطلاعاتت رو به فارسي هم براي دوستان بذاري...شايد ...البته شاااايد...يكي مثل من اينقدر سوات نداشته باشه كه بتونه مطالب لاتين رو ترجمه كنه گلم.‍‍‍‌(به خاطر خودم گفتمااا يه وقت به اساتيد فن برنخوره توروخدا)
:gol::redface:

سلام عزیزم
مرسی خانومی
خواهش می کنم البته که می شه البته شما خودت استادی خانوم !
راستش چون مطلب فارسی به درد بخوری گیرم نیومد مجبور شدم انگیسیشو بزارم
امشب یه مقدارشو ترجمه کردم بقیشم انشاالله فردا
البته امید وارم اساتید گرامی این ترجمه ناشیانه رو به بزرگواری خودشون ببخشن :redface: :

استفاده های پزشکی :
خربزه تلخ سالهاست که در طب سنتی آسیا و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد
مواد مؤثره :
این گیاه حاوی چندین ترکیب فعال است : عمدتاً موموردیسین یک و دو و کوکوربیتاسین بی
همچنین این گیاه حاوی چندین گلیکوزید فعال از نظر زیستی می باشد ( شامل : موموردین ، کارانتین ، کارانتوزیدها و موموردیکوزیدها)
و دیگر ترکیبات ترپنوئیدی ( شامل موموردیسین 28 ، موموردیسینین ، موموردیسلین ، موموردنول و موموردول )
همچنین این گیاه شامل پروتئین های سیتوتوکسیک ( غیر فعال کننده ی ریبوزوم ) مثل مومورکارین و موموردین می باشد.
اثر ضد کرم روده :
خربزه تلخ به عنوان یک درمان عامیانه برای بیماری های معدی- روده ای در کشور توگو ( آفریقا ) مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره آن در آزمایشگاه ، فعالیت ضد کرمک را نشان می دهد.
( Caenorhabditis elegans )کرمک:
اثر ضد مالاریا :
خربزه تلخ در آسیا به طور سنتی برای پیشگیری و درمان مالاریا مفید در نظر گرفته می شود. چای برگ های آن به همین منظور در پاناما و کلمبیا مورد استفاده قرار می گیرد. در گویانا ، خربزهای تلخ آب پز می شوند و یا به صورت مخلوط با سیر و پیاز سرخ می شوند. این چاشنی محبوب که به عنوان کوریلا شناخته شده برای پیشگیری از مالاریا سرو می شود. مطالعات آزمایشگاهی تأیید کرده است که گونه های مربوط به خربزه تلخ دارای فعالیت ضد مالاریا می باشند اگر چه مطالعات انسانی هنوز منتشر نشده اند.
اثر ضد ویروسی :
این گیاه در کشور توگو به صورت سنتی برای درمان بیماری های آبله مرغان و سرخک مورد استفاده قرار می گیرد.
آزمایش عصاره برگ های گیاه در آزمایشگاه ، فعالیتی علیه ویروس هرپس سیمپلکس نوع یک را نشان می دهد. ( ظاهرا به دلیل ترکیباتی ناشناخته غیر ازموموردیسین ها )
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که ترکیبات موجود در خربزه تلخ می توانند در درمان عفونت اچ آی وی مؤثر باشند.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
اثر ضد ویروسی :
این گیاه در کشور توگو به صورت سنتی برای درمان بیماری های آبله مرغان و سرخک مورد استفاده قرار می گیرد.
آزمایش عصاره برگ های گیاه در آزمایشگاه ، فعالیتی علیه ویروس هرپس سیمپلکس نوع یک را نشان می دهد. ( ظاهرا به دلیل ترکیباتی ناشناخته غیر ازموموردیسین ها )
مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که ترکیبات موجود در خربزه تلخ می توانند در درمان عفونت اچ آی وی مؤثر باشند.
اکثر ترکیباتی که ازخربزه تلخ جدا شده اند و روی اچ آی وی اثر دارند ، یا پروتئین هستند یا لکتین که هیچ یک به خوبی جذب نشده اند . بعید است استفاده خوراکی خربزه تل، خ اچ آی وی را در افراد آلوده کاهش دهد.
اگر مطالعه لوله آزمایش بتواند برای افراد قابل اجرا باشد ، ممکن است بلع دهانی خربزه تلخ ، بتواند اثرات منفی داروهای ضد اچ آی وی را جبران کند.
مقوی قلب :
مطالعات بر روی موش ها نشان می دهد که بذرهای خربزه تلخ ممکن است یک اثر تقویت قلب از طریق تنظیم کاهشی مسیر التهابی NF-kB داشته باشند
دیابت :
در سال 1963 ، لولیتکار و رائو ترکیبی از این گیاه استخراج کردند که آن را کارانتین نامیدند که این ترکیب دارای اثر کاهش قند در خرگوش های نرمال و دیابتی بود.ترکیب دیگری که در سال 1981 توسط Visarata و Ungsurungsie استخراج شده بود تنها در خرگوش های دیابتی مؤثر بود.
انسولین برای افزایش حساسیت انسولین شناخته شده است.درسال 2007 یک مطالعه توسط اداره سلامت فیلیپین مشخص کرد که یک دوز روزانه 100 میلی گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن ، با 2.5 میلی گرم در کیلوگرم از داروی ضد دیابت گلیبن کلامید که روزی دو بار مصرف می شود ، قابل مقایسه است. قرص های عصاره خربزه تلخ در فیلیپین فروخته می شود و به کشورهای زیادی صادرمی شود.
ترکیبات دیگر در خربزه تلخ برای فعالسازی AMPK شناخته شده اند. این پروتئین جذب گلوکوز را تنظیم می کند
( فرآیندی که در دیابتی ها مختل می شود ).
خربزه ی تلخ همچنین حاوی یک لکتین است که به خاطر اتصال ویژه غیر پروتئینی اش به گیرنده های انسولین ، دارای فعالیت شبه انسولینی می باشد. لکتین ، غلظت های گلوکوز خون را کاهش نی دهد با فعالیت بر روی بافت های پیرامونی و مانند انسولین در مغز برای سرکوب اشتها مؤثر است. لکتین احتمالا یک شرکت کننده عمده در اثرات کاهش دهنده قند می باشد که پس از خوردن خربزه تلخ گسترش میابد.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضد سرطان :
دو ترکیب استخراج شده از خربزه تلخ ؛ آلفا الئوستریک اسید ( از بذرها) و 15و16 دی هیدروکسی آلفا الئوستریک اسید ( از میوه ها ) برای افزایش آپاپتوزیس در سلولهای لوکمیا در شیشه شناخته شده اند. رژیم غذایی حاوی 0.01 درصد روغن خربزه تلخ (0.006 درصد به عنوان آلفا الئوستریک اسید ) برای ممانعت ازافزایش آزوکسی متان در سرطان کلون در موش ها شناخته شده است.
استفاده های دیگر :
خربزه تلخ در طب سنتی برای چندین بیماری مزمن دیگر استفاده می شود ؛ شامل اسهال خونی ، قولنج ، انواع تب ، سوختگی ، عادت ماهانه دردناک ، خارش و دیگر مشکلات پوستی .
این گیاه همچنین به عنوان سقط دهنده جنین ، کنترل زایمان و کمک به تولد کودک استفاده می شود.
احتیاط :
بذرهای خربزه تلخ حاوی ویسین می باشد و بنابراین می تواند علائم فاویسم را در افراد حساس تشدید کند.
علاوه براین ، غلاف قرمز رنگ بذرها برای کودکان ، سمی گزارش شده است. میوه آن نیز در دوران بارداری منع مصرف دارد.
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
خانومی من کمتر از 24 ساعت دیگه می رم مسافرت ! نمی دونم فرصت بکنم به این زودیا برمی گردم یا نه
48 ساعت تموم نشد ؟ :cry:

قربون شكل ماهت برم عزيزم...چرا كه تموم نشده؟ امشب 48 ساعت تموم شده ...و برنده هم خود خودتي نازگلم...

بخاطر تمام اطلاعات مبسوط و ارزشمندت هم ممنونم...الان ديگه توي اينترنت اولين جايي كه اطلاعاتي به اين خوبي در مورد مامورديكا موجود باشه از زحمت ترجمه تو مهربونم هست.

دست گلت درد نكنه خانومم...خيلي خيلي زحمت كشيدي.

منتظر سوالت هستيم عزيزم...بفرماييد.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
قربون شكل ماهت برم عزيزم...چرا كه تموم نشده؟ امشب 48 ساعت تموم شده ...و برنده هم خود خودتي نازگلم...

بخاطر تمام اطلاعات مبسوط و ارزشمندت هم ممنونم...الان ديگه توي اينترنت اولين جايي كه اطلاعاتي به اين خوبي در مورد مامورديكا موجود باشه از زحمت ترجمه تو مهربونم هست.

دست گلت درد نكنه خانومم...خيلي خيلي زحمت كشيدي.

منتظر سوالت هستيم عزيزم...بفرماييد.

مرسی خانومی خجالتم ندید تو رو خدا :sweatdrop:

خوب با اجازه بزرگترا سؤال رو میزارم ( چون من از اولش نبودم ممکنه یه وقت تکراری بزارم بی زحمت اگه تکراری بود زودی بم بگید عوضش کنم ) :

بفرمایین اسم این کوچولوی خوشکل چیه؟

sr.JPGgf.jpg
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانه سنگيlithospermum officinalc
تيره گل گاو زبان
دوران گلدهي:ارديبهشت تا مرداد
زمان برداشت ميوه ها: تير -مرداد
خواص دارويي:
مدر/دم كردن ساييده ميوه ها براي درمان ناراحتيهاي مجاري ادرار و عليه سنگ كليه بكار ميرود/ از ماده رنگي در ساقه هاي زيرزميني ان براي رنگ كردن كره و بعضي از ليكورها استفاده مي شود.
از برگ ان به عنوان چايي هم مصرف ميشود.
Gremil officinal
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب فکر کنم 48 ساعت تموم شده باشه دیگه :smile:

معصومه جان تبریک می گم سرعت و قدرت شما در تشخیص گیاهان ، فوق العاده و بی نظیره ! :) فکر نمی کردم اینقد زود به جواب برسیم آفرین دختر دانشمند !

:victory::w23:

افتخار بدین سؤال بعدی رو مطرح کنید

منتظریم
سلام عزيزم خواهش ميكنم///نظر لطف شماست//
مايه سعادت//مرسي گلم///
سوال بعد رو بفرماييد تشخيص بديد بسيار راحته اميدوارم بتونيد سريع جواب بديد و حتما هم همينطوره////
برو تحقيق كن سريع خيلي راحته.jpg
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفرین سایه سار عزیز ! ;)

Rheum officinale



The root and stem of R. officinale are used to treat constipation, as well as to aid in the dissolution of blood clots and pus eruptions. Is used in traditional Chinese medicine, where it is called yào yòng dà huáng (Chinese: 药用大黄), and is also a component in the North American herbal remedy called Essiac tea.
In modern medicine, R. officinale has been found to be useful in treatment of Hepatitis B.[SUP][2]


استفاده پزشکی :

ریشه و ساقه آن برای درمان یبوست و همچنین کمک به انحلال لخته های خون و بثورات چرکی استفاده می شود.

این گیاه در طب سنتی چینی yào yòng dà huáng گفته می شود و همچنین در آمریکای شمالی نیز یک داروی

گیاهی به شمار می آید و به آن چای اسیاک ( Essiac) می گویند.

این گیاه در طب جدید ، برای درمان هپاتیت B مفید شناخته شده است.

:gol:
[/SUP]
 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جواب ها اشتباست /تلاش هاتونو يك بار ديگه بكنيد// تيره درست بود يك گونه ديگر ريواس مي باشد اسم گياه رو حتما بايد بگيد// گلهاي ريواس با اين گياه متفاوت است//
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا