مقايسه 206 و ريو

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
سلام .
مدیر عزیز بنده نه ریو دارم نه تندر ! ماشینمون سمند ال ایکسه . خواستین عکسش رو هم میذارم .
اینو گفتم که فکر نکنین دارم از روی تعصب نظر میدم !!

سلام
دوست عزیز شما از روی تعصب صحبت می کنید به هیچ وجه ریو نمی تونه تندر ال 90 رو تو شتاب بگیره تندر شتاب زیادی داره و حتی از نظر اسب بخار ریو کمتر از تندر می باشد ریو فقط می تونه تو سرعت بالای 100 اون هم به خاطر آیرو دینامیک ضعیفی که تندر داره اونو بگیره تازه این در صورتی است که اگر در تندر افراد بیشتری نشته باشند ماشین به کف جاده نزدیک میشه و دیگه احتیاجی نداره تو سرعت بالای 100 با باد مقایسه کنه و می تونه ریو رو بگیره
اول اینکه تفاوت قدرت تندر و ریو 8 اسب بخاره . ولی در عوض وزن تندر 1100 کیلوگرمه ! این یعنی ریو قریب به 40 کیلوگرم سبک تره . پس خیلی راحت ریو میتونه اون 8 اسب بخار کمتر رو جبران کنه !
از طرفی موتور ریو مثل تندر 16 سوپاپه ولی چون موتورش دارای سیستم DOHC هست شتابش توی دور موتورهای بالاتر زیاد میشه !
مسئله بعدی ضریب آیرودینامیک تندر هست . ببینید ضریب آیرودینامیک ربط چندانی به ارتفاع خودرو نداره ! ( البته توجه کنین گفتم ربط چندانی )
ضریب آیرودینامیک تندر 0.36 ( یعنی فاجعه ) هستش در صورتی که ریو 0.31 هستش ! این دیگه ربط چندانی به ارتفاع دو خودرو نداره و به صورت استاندارد هست !

حالا در مورد 206 و انواع آن خرید تیپ 2 و 3 آن اصلا به صرفه نیست به خاطر موتور ضعیفی که داره و ECU آن 7.4.5 است باعث تاخیر بر پدال میشه که البته قابل حل می باشد که حدودا باید 270 تومن خرج کنید تیپ 5 هم ECU آن 7.4.5 ولی چون موتور آن 1600 است و 16 سوپاپ نقاط ضعف آن کمتر به چشم می اید برای از بین بردن این نقاظ ضعف چندین راه وجود داره که می تونید انجام بدید :
ECU 7.4.5 کلا به نظرم ECU جالبی نیست . تیپ 5 با ECU 7.4.4 قدرتش 110 اسب بخار بود و مصرف سوختش هم خیلی کمتر بود . ضمن اینکه به راحتی میتونست شتاب زیر 10 ثانیه رو بزنه !
در صورتی که الان تیپ 5 با ECU7.4.5 فقط 108 اسب بخار نیرو تولید میکنه و مصرف سوختش هم بیشتره !!!!

موفق باشین !
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
ولی بهترین خرید ماشین تو این برند ها اگر تا 20 میلیون پول دارید Pars Elx می باشد ایمنی بالا ، شتاب ویران کننده ، طراحی قدیمی و لی زیبا مصرف بنزینش هم کمتر از پارس معمولی می باشد و کلیه امکانات دیگر .........
شما مطمئن باشید هیچ ماشینی ایرانی مثل : ریو - تندر - تیپ 5 -پارس معمولی-و... نمی تونه تو شتاب چه تو سرعت بالا اونو بگیره انواع فیلمش هم هست اگر خواستید براتون میزارم تا سرعت 180 مزدا 3 عقب می مونه - سراتو (البته تا سرعت 180) هم همین طور و 206 تیپ 5 7.4.4 که سوت میشه
مدیر عزیز بحث پارس ELX با اینا جداست !
ضمن اینکه ایمنی این ماشین در حد افتضاحه ! ( مثل 405 و سمند و ... )

اون تست پارس ELX که با مزدا 3 بود یه جورایی شک بر انگیز بود . مزدا 3 اونقدرا از پارس ELX عقب نمیفته !!! ولی درسته که شتابش از اونا بهتره !!!

در ضمن پارس ELX در برابر سمند EF7 حرف زیادی برای گفتن نداره !!!! این دوماشین رو از بندازین توی جاده بدون شک پارس عقب میفته !!! ( تستش هم هست )
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام .
مدیر عزیز بنده نه ریو دارم نه تندر ! ماشینمون سمند ال ایکسه . خواستین عکسش رو هم میذارم .
اینو گفتم که فکر نکنین دارم از روی تعصب نظر میدم !!


اول اینکه تفاوت قدرت تندر و ریو 8 اسب بخاره . ولی در عوض وزن تندر 1100 کیلوگرمه ! این یعنی ریو قریب به 40 کیلوگرم سبک تره . پس خیلی راحت ریو میتونه اون 8 اسب بخار کمتر رو جبران کنه !
از طرفی موتور ریو مثل تندر 16 سوپاپه ولی چون موتورش دارای سیستم DOHC هست شتابش توی دور موتورهای بالاتر زیاد میشه !
مسئله بعدی ضریب آیرودینامیک تندر هست . ببینید ضریب آیرودینامیک ربط چندانی به ارتفاع خودرو نداره ! ( البته توجه کنین گفتم ربط چندانی )
ضریب آیرودینامیک تندر 0.36 ( یعنی فاجعه ) هستش در صورتی که ریو 0.31 هستش ! این دیگه ربط چندانی به ارتفاع دو خودرو نداره و به صورت استاندارد هست !


ECU 7.4.5 کلا به نظرم ECU جالبی نیست . تیپ 5 با ECU 7.4.4 قدرتش 110 اسب بخار بود و مصرف سوختش هم خیلی کمتر بود . ضمن اینکه به راحتی میتونست شتاب زیر 10 ثانیه رو بزنه !
در صورتی که الان تیپ 5 با ECU7.4.5 فقط 108 اسب بخار نیرو تولید میکنه و مصرف سوختش هم بیشتره !!!!

موفق باشین !

دوست عزیز اولا من مدیر نیستم دستیار هستم
دوما هم من خودم هیچ کدوم از این ماشین ها رو هم ندارم ولی پشتشون نشستم برام راحته که برتری اونو تشخیص بدم پس برای همین از رو تعصب صحبت نمی کنم
برام جالبه که شما 8 اسب بخار رو نادیده می گیرید :eek:
آیرو دینامیک ضعیف خودش رو تو شتاب نشون نمیده همونطور که گفتم بالای 100 تا نشون میده اتفاقا افرادی که تو ماشین هستن برای تندر خیلی واجب می باشد برای همون سرعت های بالای 100

در مورد 206 هم که گفتین میشه مشکلاتش رو حل کرد همون مشکل تاخیر پدال رو دوما به خاطر اینکه 206 یه ضعف دیگه داره اونم اینکه به خاطر اینکه جلوی آلودگی هوا رو بگیره به خاطر کاتالیست که نصب کردن باعث افت سرعت و زیادتر شدن مصرف شده
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مدیر عزیز بحث پارس ELX با اینا جداست !
ضمن اینکه ایمنی این ماشین در حد افتضاحه ! ( مثل 405 و سمند و ... )

اون تست پارس ELX که با مزدا 3 بود یه جورایی شک بر انگیز بود . مزدا 3 اونقدرا از پارس ELX عقب نمیفته !!! ولی درسته که شتابش از اونا بهتره !!!

در ضمن پارس ELX در برابر سمند EF7 حرف زیادی برای گفتن نداره !!!! این دوماشین رو از بندازین توی جاده بدون شک پارس عقب میفته !!! ( تستش هم هست )

به نظر شما تستش با سراتو چی اونم مشکوک بوده ؟
به نظر شما تستش با 206 تیپ 5 7.4.4 اونم مشکوک بوده ؟

میشه لطف بفرمایید اون تست Elx و EF7 رو بذارید ما هم استفاده کنیم
 

Farzane.R

عضو جدید
مرسی دوست خوبم،واقعا ازیون ممنونم که کمکم میکنین.;)
آخه چرا پشیمون، خیلی تعریفشو شنیدم ،میشه فرق هایی تیپ 2 با 5 که مهمه و مفیده رو واسم بگین ؟؟؟؟ :smile:
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست عزیز اولا من مدیر نیستم دستیار هستم
دوما هم من خودم هیچ کدوم از این ماشین ها رو هم ندارم ولی پشتشون نشستم برام راحته که برتری اونو تشخیص بدم پس برای همین از رو تعصب صحبت نمی کنم
برام جالبه که شما 8 اسب بخار رو نادیده می گیرید :eek:
آیرو دینامیک ضعیف خودش رو تو شتاب نشون نمیده همونطور که گفتم بالای 100 تا نشون میده اتفاقا افرادی که تو ماشین هستن برای تندر خیلی واجب می باشد برای همون سرعت های بالای 100

در مورد 206 هم که گفتین میشه مشکلاتش رو حل کرد همون مشکل تاخیر پدال رو دوما به خاطر اینکه 206 یه ضعف دیگه داره اونم اینکه به خاطر اینکه جلوی آلودگی هوا رو بگیره به خاطر کاتالیست که نصب کردن باعث افت سرعت و زیادتر شدن مصرف شده
جناب دستیار شمام مثل اینکه تأثیر وزن رو نادیده گرفتین ! الان وزن سمند و پارس فقط 10 کیلو با هم فرق داره ولی لطف کنین شتابشون رو مقایسه کنین ! پارس در ابتدای حرکت به اندازه یه گلکیر جلو میفته !!!
من آیرودینامیک رو واسه سرعت نهایی گفتم نه شتاب . ضمن اینکه ضریب آیرودینامیک از سرعت 60 کیلومتر به بعد ( حالا یکم بالا و پایین ) تأثیرش توی ماشین کاملا مشخص میشه !!!!! ( صدای باد و ... )

همچین میگین همه ماشین هارو تست کردم انگار که ما فقط همین سمند رو تست کردیم !!! بعد یه سوال ! شما چه طوری وقتی سوار ماشین میشین ضریب درگش رو میفهمین ؟! ( بگین ما هم بدونیم )

تفاقا افرادی که تو ماشین هستن برای تندر خیلی واجب می باشد برای همون سرعت های بالای 100
این یه تیکه از صحبتتون خیلی واسم جالب بود . میشه دلیل علمیش رو هم بگین !؟!؟!؟!؟!؟!

در مورد 206 باید بگم اولا همه 206 ها کاتالیست داشتن ! ( مدل بدون کاتالیست تولید نشد )
206 درسته مشکلاتش حل میشه ولی مثل قبل نمیشه !!! چون ECU 7.4.5 کلا برنامه ریزیش با 7.4.4 فرق میکنه !!! ( مگه اینکه ECU عوض بشه )
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مرسی دوست خوبم،واقعا ازیون ممنونم که کمکم میکنین.;)
آخه چرا پشیمون، خیلی تعریفشو شنیدم ،میشه فرق هایی تیپ 2 با 5 که مهمه و مفیده رو واسم بگین ؟؟؟؟ :smile:

خواهش می کنم دوست عزیز قابلی نداشت

تفاوت عمدش تو موتور آن است که تیپ 5 موتور آن 1600 هست که تیپ 2 و 3 1400 هست
تفاوت بعدی آن تو سوپاپ ها می باشد که تیپ 5 16 سوپاپ هست تیپ 2و 3 8 سوپاپ است

متاسفانه اکثر مردم توصیه های نابجا می کنند برای خرید ماشین مخصوصا نوع 206 مثلا شخصی ماشین قبلیش پراید بوده یا پیکان پشت 206 تیپ 2 و 3 میشینه یه ذره سرعتش بیشتر امکاناتش بیشتره همون طور زیبایی بعدش میگه 206 تیپ 2 ماشین خوبی هست ولی 206 تیپ 5 قضیه اش فرق داره ماشین بهتری است به خاطر داشتن موتور قوی تر
بازم به شما پیشنهاد می کنم اگه 206 رو دوست دارید حتما تیپ 5 رو بگیرید به هیچ وجه سراغ تیپ های پایین تر نرید موتور ضعیف و تاخیر پدال اعصابتان را خورد می کند

موفق باشید
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
به نظر شما تستش با سراتو چی اونم مشکوک بوده ؟
به نظر شما تستش با 206 تیپ 5 7.4.4 اونم مشکوک بوده ؟

میشه لطف بفرمایید اون تست Elx و EF7 رو بذارید ما هم استفاده کنیم
اون رو ندیدم !!!
دوست من ELX موتور قدرتمندی داره و کسی منکر قدرتش نیست .
من نمیدونم شما این حرفا رو چرا میزنین ؟!
خوبه گفتم پارس ELX بحثش از اینا جداست !!!
کلیپ EF7 رو هم دارم . منتها نمیتونم آپلود کنم چون ترافیکم داره تموم میشه . ولی مطمئنا واستون آپلود میکنم .
سمند EF7 در ابتدا یه مقدار جلو میفته بعدش تا اواسط دنده 3 اندازه نصف ماشین عقبه . اواخر دنده چهار هم پارس ELX میره توی آینه EF7 !!!!
اینم مد نظر داشته باشین که سرنشین EF7 یکی بود ولی ELX 3 نفر بودن !!! ( وزنشون تقریبا برابر بود )
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
جناب دستیار شمام مثل اینکه تأثیر وزن رو نادیده گرفتین ! الان وزن سمند و پارس فقط 10 کیلو با هم فرق داره ولی لطف کنین شتابشون رو مقایسه کنین ! پارس در ابتدای حرکت به اندازه یه گلکیر جلو میفته !!!
من آیرودینامیک رو واسه سرعت نهایی گفتم نه شتاب . ضمن اینکه ضریب آیرودینامیک از سرعت 60 کیلومتر به بعد ( حالا یکم بالا و پایین ) تأثیرش توی ماشین کاملا مشخص میشه !!!!! ( صدای باد و ... )

همچین میگین همه ماشین هارو تست کردم انگار که ما فقط همین سمند رو تست کردیم !!! بعد یه سوال ! شما چه طوری وقتی سوار ماشین میشین ضریب درگش رو میفهمین ؟! ( بگین ما هم بدونیم )


این یه تیکه از صحبتتون خیلی واسم جالب بود . میشه دلیل علمیش رو هم بگین !؟!؟!؟!؟!؟!

در مورد 206 باید بگم اولا همه 206 ها کاتالیست داشتن ! ( مدل بدون کاتالیست تولید نشد )
206 درسته مشکلاتش حل میشه ولی مثل قبل نمیشه !!! چون ECU 7.4.5 کلا برنامه ریزیش با 7.4.4 فرق میکنه !!! ( مگه اینکه ECU عوض بشه )

دوست عزیز همانطور که گفتم من منتظر فیلم شما هستم که می گین سمند تو شتاب پارس elx رو گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو خود دفترچه ال نود نوشته که تعداد افراد باعث تعادل در آیرودینامیک ضعیف میشه

من آیرودینامیک رو واسه سرعت نهایی گفتم نه شتاب . ضمن اینکه ضریب آیرودینامیک از سرعت 60 کیلومتر به بعد ( حالا یکم بالا و پایین ) تأثیرش توی ماشین کاملا مشخص میشه !!!!! ( صدای باد و ... )

دوست عزیز شما خودتون اینجا جواب خودتون را دادید که آیرو دینامیک ضعیف برای سرعت بالا مشکل ساز میشه من هم همین رو گفتم تو شتاب تاثیری نداره چون مقابله ای با باد نداره پس برتری ال 90 تو شتاب ثابت می شود

میشه شما مستنداتتون رو برام بگید که چه طور ریو می تونه ال 90 رو تو شتاب بگیره در صورتی که خودتون می گید که تو شتاب آیرو دنامیک تاثیر نداره ؟؟؟؟؟؟؟
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
بعدشم من قضاوت رو میزارم به عهده ی دوستان

ال 90
حجم موتور 1598 سی سی
قدرت موتور 105 اسب بخار در دور 5700
حداکثر گشتاور موتور 148 نیوتن متر در دور 3700
تعداد سوپاپ ها 16 عدد

ریو

حجم موتور 1493 سی سی
قدرت موتور 97 اسب بخار در دور 5500
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در دور 3000
تعداد سوپاپ ها 16 عدد
 

3ctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نمیدونم چرا این وسط هی بحث ال 90 پیش میفته
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست عزیز همانطور که گفتم من منتظر فیلم شما هستم که می گین سمند تو شتاب پارس elx رو گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو خود دفترچه ال نود نوشته که تعداد افراد باعث تعادل در آیرودینامیک ضعیف میشه
دوست عزیز من کلا EF7 رو با ELX مقایسه کردم نه صرفا شتاب . پست قبلی بنده رو بخونین ! اینجوری نوشتم :
در ضمن پارس ELX در برابر سمند EF7 حرف زیادی برای گفتن نداره !!!! این دوماشین رو از بندازین توی جاده بدون شک پارس عقب میفته !!! ( تستش هم هست )
من کجای این پست گفتم شتاب ؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
درضمن اونی که توی دفترچه تندر 90 نوشته درسته . منتهی تأثیرش اونقدر نیست ! بازم پست بنده رو درست نخوندین . این پست منه . به پرانتز آخر پست دقت کنین :
مسئله بعدی ضریب آیرودینامیک تندر هست . ببینید ضریب آیرودینامیک ربط چندانی به ارتفاع خودرو نداره ! ( البته توجه کنین گفتم ربط چندانی )


QUOTE]]دوست عزیز شما خودتون اینجا جواب خودتون را دادید که آیرو دینامیک ضعیف برای سرعت بالا مشکل ساز میشه من هم همین رو گفتم تو شتاب تاثیری نداره چون مقابله ای با باد نداره پس برتری ال 90 تو شتاب ثابت می شود

میشه شما مستنداتتون رو برام بگید که چه طور ریو می تونه ال 90 رو تو شتاب بگیره در صورتی که خودتون می گید که تو شتاب آیرو دنامیک تاثیر نداره ؟؟؟؟؟؟؟ [/QUOTE]
واااااااااای . دوست من شما همیشه اینقدر کم دقتین ؟!!!؟ پست بنده رو یه بار دیگه بخونین !!!!
من نگفتم ضریب آیرودینامیک توی شتاب تأثیر داره ! گفتم وزن ریو نزدیک به 60 کیلو از تندر کمتره و همین کافیه که تندر با اون موتور 105 اسبیش از ریو عقب بیفته !!! ( مثال پارس و سمند رو زدم )
این پست منه :
اول اینکه تفاوت قدرت تندر و ریو 8 اسب بخاره . ولی در عوض وزن تندر 1100 کیلوگرمه ! این یعنی ریو قریب به 40 کیلوگرم سبک تره . پس خیلی راحت ریو میتونه اون 8 اسب بخار کمتر رو جبران کنه !
از طرفی موتور ریو مثل تندر 16 سوپاپه ولی چون موتورش دارای سیستم DOHC هست شتابش توی دور موتورهای بالاتر زیاد میشه !

در ضمن فاکتور DOHC رو هم که توی موتور تندر نیست ولی توی ریو هست رو هم در نظر بگیرین !!!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
من نمیدونم چرا این وسط هی بحث ال 90 پیش میفته
دوست من این که هیچی نیست !!!
توی فرومهای تخصصی رو ببیننی تندر با بوگاتی ویرون هم مقایسه شده !!!!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
بعدشم من قضاوت رو میزارم به عهده ی دوستان

ال 90
حجم موتور 1598 سی سی
قدرت موتور 105 اسب بخار در دور 5700
حداکثر گشتاور موتور 148 نیوتن متر در دور 3700
تعداد سوپاپ ها 16 عدد

ریو

حجم موتور 1493 سی سی
قدرت موتور 97 اسب بخار در دور 5500
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در دور 3000
تعداد سوپاپ ها 16 عدد
منم قضاوت رو میذارم به عهده دوستان :

وزن کمتر ریو
داشتن تکنولوژی DOCH در موتور ...

درضمن حجم موتور دلیل بر بهتر بودن نیست که حجم موتور هارو نوشتین !!!

منتظر باشین تا ترافیکم رو شارژ کنم و کلیپ های ریو و تندر رو واستون بذارم ...
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دوست عزیز من کلا EF7 رو با ELX مقایسه کردم نه صرفا شتاب . پست قبلی بنده رو بخونین ! اینجوری نوشتم :

من کجای این پست گفتم شتاب ؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
درضمن اونی که توی دفترچه تندر 90 نوشته درسته . منتهی تأثیرش اونقدر نیست ! بازم پست بنده رو درست نخوندین . این پست منه . به پرانتز آخر پست دقت کنین :



QUOTE]]دوست عزیز شما خودتون اینجا جواب خودتون را دادید که آیرو دینامیک ضعیف برای سرعت بالا مشکل ساز میشه من هم همین رو گفتم تو شتاب تاثیری نداره چون مقابله ای با باد نداره پس برتری ال 90 تو شتاب ثابت می شود

میشه شما مستنداتتون رو برام بگید که چه طور ریو می تونه ال 90 رو تو شتاب بگیره در صورتی که خودتون می گید که تو شتاب آیرو دنامیک تاثیر نداره ؟؟؟؟؟؟؟
واااااااااای . دوست من شما همیشه اینقدر کم دقتین ؟!!!؟ پست بنده رو یه بار دیگه بخونین !!!!
من نگفتم ضریب آیرودینامیک توی شتاب تأثیر داره ! گفتم وزن ریو نزدیک به 60 کیلو از تندر کمتره و همین کافیه که تندر با اون موتور 105 اسبیش از ریو عقب بیفته !!! ( مثال پارس و سمند رو زدم )
این پست منه :


در ضمن فاکتور DOHC رو هم که توی موتور تندر نیست ولی توی ریو هست رو هم در نظر بگیرین !!!


دوست عزیز شما هر جوره حساب کنید ef از پس elx بر نمی آد
من منتظر میشم شما هروقت اینترنتتون حجم داشتید برام بذارید که گفتین فیلمش هم هست

دوما شما به عرایض بنده توجه ندارید شما این مشخصات رو ببینید

ال 90
حجم موتور 1598 سی سی
قدرت موتور 105 اسب بخار در دور 5700
حداکثر گشتاور موتور 148 نیوتن متر در دور 3700
تعداد سوپاپ ها 16 عدد

ریو

حجم موتور 1493 سی سی
قدرت موتور 97 اسب بخار در دور 5500
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در دور 3000
تعداد سوپاپ ها 16 عدد
 
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دوست من این که هیچی نیست !!!
توی فرومهای تخصصی رو ببیننی تندر با بوگاتی ویرون هم مقایسه شده !!!!

دوست عزیز من شخصا نه از تندر خوشم میاد نه ریو چون هیچ کدوم از این دو ماشین برای من جذابیتی ندارند چه بشه بخواهیم تندر رو که با بوگاتی بهترین ماشین دنیا مقایسه کنیم
من تو این ماشین های ایرانی دوتا ماشین رو می پسندم یکی پارس elx و 206 تیپ 5 که البته این ها هم نسبت به قیمتش جالب نیست تو دبی شما می تونی با 20 میلیون تومن حنسیس کوپه رو بخرید
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست عزیز شما هر جوره حساب کنید ef از پس elx بر نمی آد
من منتظر میشم شما هروقت اینترنتتون حجم داشتید برام بذارید که گفتین فیلمش هم هست

دوما شما به عرایض بنده توجه ندارید شما این مشخصات رو ببینید

ال 90
حجم موتور 1598 سی سی
قدرت موتور 105 اسب بخار در دور 5700
حداکثر گشتاور موتور 148 نیوتن متر در دور 3700
تعداد سوپاپ ها 16 عدد

ریو

حجم موتور 1493 سی سی
قدرت موتور 97 اسب بخار در دور 5500
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در دور 3000
تعداد سوپاپ ها 16 عدد
توی شتاب 0 تا 100 بله . ولی همونطور که گفتم :
تا اواسط دنده 3 ELX جلوئه ! ( به اندازه نصف ماشین ) وقتی EF7 میره 4 دیگه ELX جلودارش نیست !!!! مطمئن باشین توی سرعت نهایی ELX در برابر EF7 حرفی برای گفتن نداره !!!!
ضمن اینکه تکنولوژی EF7 از XU7JPL4 بالاتره و همچنین قدرت هم بیشتره . گشتاورشون هم که برابره !!!!!!!
این رو هم در نظر بگیرین که وزن پارس کمتر از EF7 هستش !
کلیپ رو هم واستون میذارم !!!

بعد یه سوال ! میشه بپرسم حجم موتور چه تأثیری توی شتاب داره ؟!
یه سوال دیگه !؟ گشتاور چه ربطی به شتاب 0 تا 100 داره ؟!
حالا باز بگین به عرایض بنده توجه ندارین !!!
حجم موتور که دلیل بر بهتر بودن نمیشه !
گشتاور هم که توی شتاب 0 تا 100 به کار نمیاد . فقط ماشینی که گشتاورش بیشتر باشه کشش هم بیشتره !
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست عزیز من شخصا نه از تندر خوشم میاد نه ریو چون هیچ کدوم از این دو ماشین برای من جذابیتی ندارند چه بشه بخواهیم تندر رو که با بوگاتی بهترین ماشین دنیا مقایسه کنیم
من تو این ماشین های ایرانی دوتا ماشین رو می پسندم یکی پارس elx و 206 تیپ 5 که البته این ها هم نسبت به قیمتش جالب نیست تو دبی شما می تونی با 20 میلیون تومن حنسیس کوپه رو بخرید
دوست من اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم که میرسیم به حرف دوستمون آقا حسین !
همه ماشینهای تولید داخل آشعالی بیش نیستن !!!
اصلا چرا دبی ؟!
چرا همین خرمشهر و آبادان خودمون رو نمیگین ؟!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
توی شتاب 0 تا 100 بله . ولی همونطور که گفتم :
تا اواسط دنده 3 ELX جلوئه ! ( به اندازه نصف ماشین ) وقتی EF7 میره 4 دیگه ELX جلودارش نیست !!!! مطمئن باشین توی سرعت نهایی ELX در برابر EF7 حرفی برای گفتن نداره !!!!
ضمن اینکه تکنولوژی EF7 از XU7JPL4 بالاتره و همچنین قدرت هم بیشتره . گشتاورشون هم که برابره !!!!!!!
این رو هم در نظر بگیرین که وزن پارس کمتر از EF7 هستش !
کلیپ رو هم واستون میذارم !!!

بعد یه سوال ! میشه بپرسم حجم موتور چه تأثیری توی شتاب داره ؟!
یه سوال دیگه !؟ گشتاور چه ربطی به شتاب 0 تا 100 داره ؟!
حالا باز بگین به عرایض بنده توجه ندارین !!!
حجم موتور که دلیل بر بهتر بودن نمیشه !
گشتاور هم که توی شتاب 0 تا 100 به کار نمیاد . فقط ماشینی که گشتاورش بیشتر باشه کشش هم بیشتره !

توی شتاب 0 تا 100 بله . ولی همونطور که گفتم :
تا اواسط دنده 3 ELX جلوئه ! ( به اندازه نصف ماشین ) وقتی EF7 میره 4 دیگه ELX جلودارش نیست !!!! مطمئن باشین توی سرعت نهایی ELX در برابر EF7 حرفی برای گفتن نداره !!!!
ضمن اینکه تکنولوژی EF7 از XU7JPL4 بالاتره و همچنین قدرت هم بیشتره . گشتاورشون هم که برابره !!!!!!!
این رو هم در نظر بگیرین که وزن پارس کمتر از EF7 هستش !
کلیپ رو هم واستون میذارم !!!

بعد یه سوال ! میشه بپرسم حجم موتور چه تأثیری توی شتاب داره ؟!
یه سوال دیگه !؟ گشتاور چه ربطی به شتاب 0 تا 100 داره ؟!
حالا باز بگین به عرایض بنده توجه ندارین !!!
حجم موتور که دلیل بر بهتر بودن نمیشه !
گشتاور هم که توی شتاب 0 تا 100 به کار نمیاد . فقط ماشینی که گشتاورش بیشتر باشه کشش هم بیشتره !

دوست عزیز شما به عرایض بنده و مستندات علمی توجه نمی کنین همه ی این ها یعنی حجم موتور ، اسب بخار ، و گشتاور تو سرعت ماشین نقش اصلی دارند مثل مثلث سه ضلعی هستن که تو این سه ضلع ریو از ال 90 کمتره
من براتون این ها رو تعریف می کنم شاید متوجه ی عرایض بنده بشید
اسب بخار یعنی مقدار قدرت تولیدی موتور
حجم موتور یعنی همون مقدار سوختی که موتور میگیره ..
گشتاور یعنی قدرت انتقالی به چرخها در حقیقت گشتاور ایجاد کننده قدرت هست و ماشینی مثل تندر حداکثر قدرت و گشتاور از موتور بیرون میکشه
دوست عزیز یعنی چی سرعت و شتاب ربطی نداره به میزان گشتاور ؟ ربط مستقیم به شتاب و کشش خودرو در سبقت داره

امیدوارم متوجه عرایض بنده شده باشید این هم از لحاظ علمی هم گفتم که چه ربطی بین این سه عامل می باشد
 
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دوست من اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم که میرسیم به حرف دوستمون آقا حسین !
همه ماشینهای تولید داخل آشعالی بیش نیستن !!!
اصلا چرا دبی ؟!
چرا همین خرمشهر و آبادان خودمون رو نمیگین ؟!

من هم گفتم ماشین های داخل ایران خوب نیستن متاسفانه باید تو ماشین هایی که هستن باید بین بد و بدتر رو انتخاب کنیم
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست عزیز شما به عرایض بنده و مستندات علمی توجه نمی کنین همه ی این ها یعنی حجم موتور ، اسب بخار ، و گشتاور تو سرعت ماشین نقش اصلی دارند مثل مثلث سه ضلعی هستن که تو این سه ضلع ریو از ال 90 کمتره
من براتون این ها رو تعریف می کنم شاید متوجه ی عرایض بنده بشید
حجم موتور یعنی همون مقدار سوختی که موتور میگیره ..
گشتاور یعنی قدرت انتقالی به چرخها در حقیقت گشتاور ایجاد کننده قدرت هست و ماشینی مثل تندر حداکثر قدرت و گشتاور از موتور بیرون میکشه
دوست عزیز یعنی چی سرعت و شتاب ربطی نداره میزان گشتاور ؟ ربط مستقیم به شتاب و کشش خودرو در سبقت داره

امیدوارم متوجه عرایض بنده شده باشید این هم از لحاظ علمی هم گفتم که چه ربطی بین این سه عامل می باشد
نه خیر دوست من . حجم بالای موتور هیچوقت دلیل بر برتری یه موتور نمیشه ! ( چه سرعت چه شتاب و ... )
با توجه به صحبت های شما پس سرعت و قدرت یه پژو 405 با موتور 2000 با هیوندای I30 برابر درسته ؟؟@؟@
ببینم شما به جز توی سربالایی دیگه کجا گشتاور به دردتون میخوره ؟!؟!؟!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
نه خیر دوست من . حجم بالای موتور هیچوقت دلیل بر برتری یه موتور نمیشه ! ( چه سرعت چه شتاب و ... )
با توجه به صحبت های شما پس سرعت و قدرت یه پژو 405 با موتور 2000 با هیوندای I30 برابر درسته ؟؟@؟@
ببینم شما به جز توی سربالایی دیگه کجا گشتاور به دردتون میخوره ؟!؟!؟!

بنده عرض کردم این سه ضلع با هم در ار تباط هستن و با هم توان یک ماشین رو نشون میدن
بازم هم من از لحاظ علمی جوابتون رو میدهم
405 های GLX کاربراتوری به اصطلاح 2000 ایران خودرو که قبل از 405 های 1800 انژکتوری تولید شدند، حجم واقعیشون 1905 سی سی بود، 98 اسب قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور داشتند.

حالا مشخصات فنی هیوندای i30
2000 سی سی
١۴٣ اسب بخار
حالا خودتون مقایسه کنید ببینید هیوندا و 405 قدیم 2000 رو چه جوری سوت میکنه پس 405 با حجم موتور برابر نمی تونه با هیوندا برابری کنه

دوست خوب من شما همیشه برای یک ماشین این سه ضلع رو در نظر داشته باش




 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست گلم به قول فردوسی پور اجازه دارم قانع نشم ؟!؟!؟!
شما منو قانع کنین که حجم موتور + گشتاور توی شتاب اونم توی کفی ( نه سربالایی ) مهمه !!!! ( بیشتر حرفم روی حجم موتوره )
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
به نظر من از نظر امکانات 206 خیلی سرتر از ریو هستش
شتاب کم 206 نسبت به ریو به خاطر داشتن همین امکاناتش هستش
روی مجموعه دریچه گاز 206 سنسور موقعیت پدال گاز و پتانسیومتر دریچه گاز وجود داره و برنامه ECU موتورش طوری هستش که بر اساس شرایط موتور شتاب می گیره نه دلخواه راننده
اینطوری موتور و و سیستم سالم تر باقی میمونن
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دوست گلم به قول فردوسی پور اجازه دارم قانع نشم ؟!؟!؟!
شما منو قانع کنین که حجم موتور + گشتاور توی شتاب اونم توی کفی ( نه سربالایی ) مهمه !!!! ( بیشتر حرفم روی حجم موتوره )

سلام

دوست عزیزم من تمام نکات علمی گشتاور و حجم موتور رو براتون تو پست های قبلیم نوشتم که چه طور گشتاور و حجم موتور تو شتاب تاثیر داره

شما یه نظر شخصی دارین که میگین شتاب ریو بیشتر ار تندر هستش که کاملا شخصی هست و من به اون احترام میزارم ولی من از نظر علمی خدمتون عرض کردم تندر شتایش بیشتر هست تو سه تا پست قبلیم هست مراجعه کنید
هروقت به دستم تندر رسید حتما به شما خبر میدم و تمایل داشتید شما هم با یه ریو تشریف بیارید یه تست شتاب میزاریم

موفق باشید
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
سلام

دوست عزیزم من تمام نکات علمی گشتاور و حجم موتور رو براتون تو پست های قبلیم نوشتم که چه طور گشتاور و حجم موتور تو شتاب تاثیر داره

شما یه نظر شخصی دارین که میگین شتاب ریو بیشتر ار تندر هستش که کاملا شخصی هست و من به اون احترام میزارم ولی من از نظر علمی خدمتون عرض کردم تندر شتایش بیشتر هست تو سه تا پست قبلیم هست مراجعه کنید
هروقت به دستم تندر رسید حتما به شما خبر میدم و تمایل داشتید شما هم با یه ریو تشریف بیارید یه تست شتاب میزاریم

موفق باشید
دوست گلم والا من هرچی پست شما رو میخونم دلیل علمی توش نمیبینم !!!
درضمن من گفتم که ریو ندارم . ما سمند ال ایکس داریم !
انشالله تست های ریو رو با تندر 90 براتون میذارم تا ببینین که تندر توی شتاب در برابر ریو حرفی برای گفتن نداره ...
( البته کشش تندر از ریو بهتره )
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
دوستان عزیز اینجا که ورزشگاه آزادی نیست !
یکی می گه گاز بدیم ، اون یکی می گه بنزین بدین ، اون یکی میگه EF7 اونطرف تر یکی داد میزنه ELX .
بابا چه خبرتون هست شما چجوری یه ماشین انتخاب می کنید ؟
بین ریو و 206 ال 90 می گیرید آخه چجوری ؟؟؟؟؟؟؟

با دلایل منطقی یک ماشین رو انتخاب کنید .
در آنالیز تصمیم گیری که جای اره ازش یادی کنیم برای انتخاب که یک هدف یا گزینه یک روند جالبی طی میکردیم . حالا این روند رو به شما یا میدم تا مثل آدم نظر بدید (ببخشیدا)
برای اینکه یکی از گزینه ها را انتخاب کنید ابتدا فاکتور ها را معین کنید چه فاکتور هایی مهمه ، بهد درجه اهمیت رو بگید بعدش این فاکتور ها رو باهم مقایسه کنید بعدش یک جمع بندی و انتخاب نهایی .
برای کارهای تخصصی میشه از نرم افزار Express chose استقاده کرد .

حالا هر فرد یک معیارهایی در نظر میگیره و بهشون اهمیت میده .
مثل : ایمنی ، راحتی ، خدمات پس از فروش ، استهلاک ، بازار دسته دوم ، کیفیت ساخت ، شتاب و سرعت و ...............

نمیشه گفت یک ماشینی که شتابش بهتره حتما ماشینه بهتری هست .

یک مشکل هم وجود داره اینجا که فضا برایمان چه اهمیتی داره که خیلی می تونه موثر باشه .
قبلا هم گفتم بازم نظرم رو میگم بین 206 تیپ 2 و3 با ریو من ریو رو انتخاب میکنم .
اینم بگم 206 تیپ 5 هم آش دهن سوزی نیستا !
حالا شتاب چقدر مهمه اونم چی حالا 10 ثانیه باشه یا 12 .
اگر دوستان موافقن یه تایپک واسه ال 90 هم بزاریم .
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
علی جان ببخشید ولی فکر کنم از نظر شما پست ما آدمیزادی نباشه . ممکنه همین حس رو ما نسبت به پست شما داشته باشیم !!!! خیلی ببخشین این نظر شماست که شتاب یه ماشین مهم نیست و نمیتونین نظرتون رو به من نوعی تحمیل کنین !!!! بعضیا از جمله من شتاب بهتر ( حتی نیم ثانیه ) واسشون مهمه .
پس لطف کنین فقط نظر خودتون رو ملاک قرار ندین .
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
علی جان ببخشید ولی فکر کنم از نظر شما پست ما آدمیزادی نباشه . ممکنه همین حس رو ما نسبت به پست شما داشته باشیم !!!! خیلی ببخشین این نظر شماست که شتاب یه ماشین مهم نیست و نمیتونین نظرتون رو به من نوعی تحمیل کنین !!!! بعضیا از جمله من شتاب بهتر ( حتی نیم ثانیه ) واسشون مهمه .
پس لطف کنین فقط نظر خودتون رو ملاک قرار ندین .
چقدر در انتخاب شتاب واستون مهمه . حتی حاضری یه ماشین پرشتاب بگیری ولی بخاطر بی کیفیتی ماشین هر روز تعمیرگاه باشی .
من خود هم به شتاب و هم به سرعت علاقه دارم . همیشه تست 0 تا100 می گیرم مثلا با 405 ، 12 ثانیه ولی اینجا قرار نیست اینطوری بشه .
یکبار گفتیم شتاب ریو بیشتره حالا جنبه هی دیگه رو برسی کنیم تا بحث علمی تر بشه نه اینکه کور کوری واسه همدیگه بخونیم .
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
چقدر در انتخاب شتاب واستون مهمه . حتی حاضری یه ماشین پرشتاب بگیری ولی بخاطر بی کیفیتی ماشین هر روز تعمیرگاه باشی .
من خود هم به شتاب و هم به سرعت علاقه دارم . همیشه تست 0 تا100 می گیرم مثلا با 405 ، 12 ثانیه ولی اینجا قرار نیست اینطوری بشه .
یکبار گفتیم شتاب ریو بیشتره حالا جنبه هی دیگه رو برسی کنیم تا بحث علمی تر بشه نه اینکه کور کوری واسه همدیگه بخونیم .
دوست عزیز به شخصه بعد از ایمنی چیزی که واسم مهمه شتاب ماشینمه !
شما یه ماشین نام ببر که شتابش خوب باشه ولی کیفیتش بد باشه !!!
درضمن کسی اینجا کری نمیخونه ! من میگم شتاب ریو بیشتره دلیل هم دارم .
دلیلم هم اینه :

1 - وزن کمتر
2 - داشتن تکنولوژی DOHC در موتور ...

اینم مدرک !!!!!!
لطفا دانلود کنین !
http://www.persiangig.com/pages/dow...gig.com/Shetab_az_sefr_(L90_vs_Rio)_mpeg4.mp4
یه کلیپ دیگه هم دارم از ریو و تندر که در لحظه اول یه لحظه تندر جلو میفته ولی بعدش عقب میمونه !!!! خواستین اونم میذارم !!!
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
S سیستم برقی پژو 206 دنیای خودرو 0
paeeizan فقط 206 دارا وارد شوند.....(کمک). دنیای خودرو 14

Similar threads

بالا