کمکی کوچک برای کلیه مردم انقلابی منطقه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

m saeidi

عضو جدید
اخبار جدیدتر گذاشته میشه.. هر گونه مطلب یا خبری در مورد کشورهای دیگه هم میشه گذاشت..

خبر جدید :

در همه کشورهای دنیا با مردم معترض به رژیم و حکومت با زبان اسلحه برخورد میشه . بعضی وقتا هم ماشین های حکومتهای مزدور میان میزنن به مردم و سربازان فدایی نظام و دولت قهرمانانه به سمت مردم شلیک میکنن و افراد کشته شده خونشون حلاله چون معترضن . مثل همین اعتراضات بعد از انتصابات خودمون در ایران .
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
۱۷ کشته در ناآرامی‌های روز جمعه سوریه



دست‌کم ۱۷ نفر در ناآرامی‌های روز جمعه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه کشته شده‌اند.

آفتاب: گزارش‌ها حاکی است که دست‌کم ۱۷ نفر در ناآرامی‌های روز جمعه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه کشته شده‌اند. سازمان‌دهندگان اعتراض‌ها از معترضان خواسته‌اند که هر جمعه در خیابان‌ها تظاهرات کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که دست‌کم ۱۷ نفر در ناآرامی‌های روز جمعه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه کشته شده‌اند.

رویترز همچنین از تظاهرات هزاران نفر از اقلیت کرد در شرق سوریه خبر داده است که خواستار انجام اصلاحات در این کشور شده‌اند.


برپایه این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در شهر درعا، یک ساختمان دولتی را به آتش کشیده و مجسمه برادر رئیس‌جمهوری سوریه، باسل اسد را درهم شکستند؛ باسل اسد در سال ۱۹۹۴ در یک سانحه رانندگی کشته شد.

یک منبع بیمارستانی اسامی هفده نفر را که به گفته او روز جمعه به دست نیروهای کشته شده‌اند، در اختیار رویترز قرار داده است که بدین ترتیب شمار تلفات ناآرامی‌های این کشور در طول سه هفته گذشته از مرز ۹۰ نفر تجاوز کرده است.

دولت سوریه وقوع ناآرامی روز جمعه در شهر درعا را تایید کرده است، اما با این حال گفته است که تنها دو نفر و آن هم به دست اوباش مسلح و نه نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی اعلام کرد که یک پلیس و یک راننده آمبولاس در ناآرامی‌های روز جمعه در شهر درعا کشته شده‌اند.

دولت سوریه از دسترسی رسانه‌های مستقل به شهر درعا جلوگیری کرده است.

http://www.aftabnews.ir/vdcefe8zojh8wei.b9bj.html
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
ده‌ها کشته و زخمی در شهرهای حمص و بانیاس سوریه

بین الملل > خاورمیانه - فارس نوشت:
یک مقام نظامی در سوریه اعلام کرد که در درگیری نیروهای امنیتی سوریه و گروه‌های مسلح حداقل شش تن از نیروهای امنیتی و تعداد زیادی از نیروهای تروریستی کشته شدند.
یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که واحدهای ارتش به همراه نیروهای امنیتی پس از شهر درعا اکنون مشغول پاکسازی دو شهر حمص و بانیاس هستند.
این مقام مسئول که به هویت او اشاره نشد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی اعضای گروه‌های مسلح ناشناس را که در شهرهای حمص و بانیاس ایجاد ناامنی کرده‌اند، تحت پیگرد قرار داده‌اند.
خبرگزاری سوریه به نقل از این مقام مسئول اعلام کرد: درگیری‌ها تاکنون به شهادت شش نیروی ارتش که سه نفر آنان از افسران ارتش بودند و همچنین به جراحت تعدادی دیگر انجامیده است.
بنا بر این گزارش، همچنین از عناصر گروه‌های مسلح تروریستی که سبب کشته شدن شماری از مردم، ایجاد رعب و وحشت در شهر و تخریب اموال عمومی و خصوصی شده‌اند، شمار زیادی کشته شده است.
بنا بر اعلام این مقام مسئول در دو شهر حمص و بانیاس نیز تعدادی از عناصر تروریست بازداشت و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.
ماموریت نیروهای ارتش و امنیتی سوریه در این دو شهر همچنان ادامه دارد.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفتر حزب بعث در جنوب سوریه به آتش کشیده شد / سوزاندن مجسمه حافظ اسد و تصاویر بشار اسد/ دهها کشته در سرکوب روز جمعه معترضین سوریه / ادامه حملات خارجی به مواضع قذافی







2 کشته در درگیری معترضین و پلیس اردن / مقامات سوریه گفته اند که تروریست ها اقدام به کشتن معترضین کرده اند /20 نفر در حمله پلیس به معترضین در شهر صنمین سوریه کشته شدند / معترضین در 6 شهر سوریه تظاهرات برگزار کردند/ یک بحرینی در برخورد نیروهای امنیتی کشته شد / صدها نفر از شیعیان عربستان تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.
سوریه


- خانم بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه گفت در شهر صنیمن , گروه خرابکاری از پادگان ها اسلحه دزدید و به سمت مردم تیراندازی کرد.

- در درگیری امروز شنبه مردم معترض در شهر درعا در جنوب سوریه با نیروهای امنیتی, آنها دفتر حزب بعث حزب حاکم و پایگاه پلیس را به آتش کشیدند.

- روز شنبه نیز از سوی کاربران اینترنتی به عنوان روز خشم اعلام شده است.


- سازمان عفو بین الملل اعلام کرد از ابتدای اعتراضات در شهر درعا در جنوب سوریه در یک هفته گذشته تا دیروز جمعه، 55 نفر کشته شدند.

- معترضین در شهر درعا در جنوب سوریه دیروز جمعه مجسمه حافظ اسد رئیس جمهور سابق این کشور را از جایگاه آن پایین آوردند و به آتش کشیدند. آنها همچنین تصویر بزرگی از بشار اسد رئیس جمهور فعلی را نیز آتش زدند.

- معترضین در شهرهای مختلف شعار می دادند: بعد الیوم مافی خوف مافی خوف (پس از امروز دیگر ترسی وجود ندارد ترسی وجود ندارد)

- تلویزیون سوریه هم اکنون تصویر زنده از تجمع حامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در میدان امویین دمشق را پخش می کند.

- برخی از مقامات سوریه گفته اند که تروریست ها اقدام به کشتن معترضین کرده اند.

- معترضین در شهر درعا در جنوب سوریه, تصاویر بشار اسد رئیس جمهور این کشور را به آتش کشیدند.

- بندر لاذقیه سوریه نیز امروز جمعه شاهد تظاهرات ضدحکومتی بود که با مقابله نیروهای امنیتی روبه رو شد.

- امروز جمعه تظاهرات اعتراض آمیزی از میدان مرجه یا شهدا در مرکز دمشق برگزار شد و حاضران شعار دادند: بالروح بالدم نفدیک یا درعا (با جان با خون فدایت می شویم ای درعا)

- منطقه کفرسوسه در حومه دمشق نیز پس از نماز جمعه شاهد تظاهرات ضدحکومتی بود.

- سه نفر در تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضین در شهر معظمیه در نزدیکی دمشق کشته شدند.

- شعارهای معترضین : "لاالله الا الله ... الشهید حبیب الله", حریه حریه (آزادی ... آزادی), تحیا درعا تحیا درعا (زنده باد درعا زنده باد درعا) ، سلمیه سلمیه (مسالمت آمیز مسالمت آمیز)

- رسانه ها از کشته شدن دهها نفر در حمله امروز جمعه نیروهای امنیتی به معترضین در شهرهای درعا و صنمین سوریه خبر می دهند. شبکه الجزیره اعلام کرد در تیراندازی پلیس به تجمع معترضین در شهر صنمین 20 نفر کشته شدند.

- صدها نفر در شهر حمات سوریه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیزی شعار دادند آزادی آزادی. آنها همچنین از معترضین شهر درعا حمایت کردند.

- شاهدان گفته اند که حدود یک هزار نفر روز جمعه در شهرک تل در نزدیکی دمشق در حمایت از اعتراضات شهر درعا سوریه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و علیه دو نفر از نزدیکان بشار اسد رئیس جمهور شعار دادند.

- تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری از تجمع حامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در شهرهای مختلف پس از برگزاری نماز جمعه خبر داد. حامیان اسد شعار می دادند: "الله سوریا بشار و بس" (فقط خدا و سوریه و بشار اسد).

- یک شاهد عینی به رویترز گفت که معترضین در شهر درعا در جنوب سوریه امروز جمعه نیز به خیابان آمدند و علیه "ماهر اسد" برادر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رئیس گارد ریاست جمهوری شعار دادند. این تظاهرات پس از تشییع جنازه 5 معترض کشته شده به دست نیروهای امنیتی آغاز شد.

- نیروهای امنیتی سوریه امروز جمعه تجمع صدها نفری معترضین در شهر دمشق را متفرق کردند.

- مخالفان در سوریه از مردم خواسته بودند پس از برگزاری نماز جمعه در همه شهرها در اعتراض به حکومت راهپیمایی کنند.

- بیمارستان های شهر درعا اعلام کردند که جنازه 37 نفر از مردم معترض را در نتیجه تیراندازی پلیس به تظاهرات استان درعا (جنوب سوریه) در روز چهاشنبه گذشته دریافت کرده اند.

- نیروهای امنیتی سوریه روز چهارشنبه گذشته به مردم معترض متحصن در مسجد اصلی شهر درعا حمله کردند و حداقل 6 نفر را کشتند. پس از آن نیز به سمت تظاهرات های اعتراض آمیز در شهر درعا و شهرهای اطراف, آتش گشودند که تعداد زیادی از معترضین کشته و زخمی شدند. تعداد بسیاری از معترضین نیز بازداشت شده اند.

- بشار اسد رئیس جمهور سوریه دستور داد تمامی افراد بازداشت شده در موج اعتراضات در جنوب این کشور آزاد شوند.

- برخی از فعالان سیاسی و حقوق بشر گفته اند که در تیراندازی پلیس به سمت تظاهرات معترضین در استان درعا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته, حدود 100 نفر کشته شده اند.

- خانم بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه در سخنرانی تلویزیونی گفت که کشورش به دلیل میزبانی از مقاومت ضد اسرائیلی, مورد هدف قرار گرفته است. وی با این حال نتیجه نشست سران حزب بعث حزب حاکم در سوریه را اینگونه بیان کرد: تغییر قوانین رسانه ها و تشکیل احزاب و فعالیت سیاسی ، افزایش حقوق کارمندان دولت و افزایش حداقل دستمزدها، افزایش و گسترش بیمه های مختلف و از جمله بیمه درمانی.

وی همچنین گفت که هیئت حقیقت یاب برای کشف واقعیت به شهر درعا خواهد رفت و تمامی خسارت های وارده را جبران می کند.

- مشاور رئیس جمهور سوریه وعده داد هیئتی برای بررسی لغو حالت فوق العاده امنیتی در این کشور تشکیل می شود. حالت فوق العاده امنیتی در سوریه از 48 سال پیش تاکنون برقرار بوده است.

- ارتش و نیروهای نظامی از مسجد درعا و این شهر عقب نشینی کرده اند.

- تلویزیون دولتی سوریه شب گذشته تصاویر کارنوال شادی را در شهر درعا پخش کرد که در آن خودروهای بسیاری درخیابان های شهر در حال حرکت هستند بوق می زنند و تصاویری از بشار اسد را در دست دارند. همچنین در آسمان این شهر نیز به نشانه شادی آتش بازی می شود.

- فعالان سیاسی و اجتماعی در سوریه و خارج از این کشور, امروز جمعه را روز خشم نامیده اند و خواستار ادامه اعتراضات علیه استبداد حکومت سوریه شدند.

- پس از حوادث استان درعا, به دستور بشار اسد استاندار درعا برکنار شد.

- رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفت که در سوریه نیز مانند مصر, ارتش نباید به سمت معترضین تیراندازی کند بلکه باید به مردم در سرنگونی حکومت کمک کند. مردم سوریه باید از مصر درس بگیرند.

http://www.daneshjonews.com/content/view/6161/62/

 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحران سوریه و سردرگمی‌ دوستان

جریان تحول خواهی سوریه از یک طرف جدی و تهدید کننده نظام این کشور است و به دلیل فضای نیم قرن اختناق داخلی و نظام تک حزبی غیر مشارکتی و انباشته شدن مطالبات مردمی‌در درون شرایط شکننده ای را برای حکومت به وجود آورده است. به ویژه این که بر اساس اخبار موجود افراد بسیار زیادی هم کشته شده اند و این مسئله شرایط پیچیده ای را در داخل ایجاد کرده است.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
تضاهرات میلیونی مردم یمن ، در جمعه همدردی با جنوب !

تضاهرات میلیونی مردم یمن ، در جمعه همدردی با جنوب !


خبرگزاري فارس: ميليون‌ها نفر امروز در شهرهاي مختلف يمن در پاسخ به درخواست جوانان انقلابي اين كشور براي برگزاري تظاهرات به خيابان‌ها ريختند و با رد هرگونه ميانجي‌گري شوراي همكاري خواستار كناره‌گيري فوري علي عبدالله صالح شدند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري الجزيره قطر، مردم يمن امروز با عنوان “جمعه همدردي با جنوب ” در شهرهاي مختلف يمن با برگزاري تظاهرات خواستار پايان فوري حكومت علي عبدالله صالح شدند.
صنعا پايتخت يمن امروز شاهد تظاهرات گسترده مردمي بود به طوري كه خيابان “ستين ” و ميدان “التغيير ” مملو از انقلابيوني بود كه عليه رژيم شعار صنعا شعار سر مي‌دادند.
صدها هزار نفر از مردم در تظاهرات امروز در صنعا پس از برگزاري نماز جمعه خواستار سرنگوني رژيم حاكم و از بين رفتن بازمانده‌هاي رژيم سابق در اين كشور شدند.
همچنين در شهر “تعز ” نيز امروز مردم به خيابان‌ها ريختند و با سر دادن شعارهايي خواستار پايان حكومت رژيم علي عبدالله شدند و طرح ميانجيگري شوراي همكاري خليج فارس را رد كردند.
خطيب جمعه تعز تاكيد كرد كه اظهارات علي عبدالله صالح فاقد اعتبار است و از كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس خواست تا از ملت يمن حمايت كنند.
يكي از رهبران انقلابي در تعز در گفت‌وگويي تلفني تاكيد كرد كه مردم همچنان بر خواست خود براي كناره گيري علي عبدالله تاكيد دارند و از احزاب معارض خواست بجاي توافق با رژيم به قيام مردمي در خيابان ها بپيوندند.
مردم در شهر “عدن ” نيز با برگزاري تظاهرات گسترده خواستار پايان حكومت علي عبدالله و توقف حملات عليه غيرنظاميان شدند.
بنا بر اين گزارش، مردم با سردادن شعارهايي حمله ارتش صالح به جنوب يمن و بمباران منطقه “يافع ” را محكوم كردند.
همچنين هزاران نفر از شيعيان يمني نيز در منطقه صعده دست به تظاهرات زدند و بر حمايت خود از قيام مردمي در يمن تاكيد كردند.
از سوي ديگر امروز شهر صنعا شاهد تجمع طرفداران اندك علي عبدالله صالح در ميدان “سبعين ” بود، طرفداران علي عبدالله صالح تظاهرات كنندگان در ميدان التغيير را قانون شكن و مخالفان با قانون خواندند.
علي عبدالله در جمع حاميانش انقلابيون يمن را افرادي خائن خواند و خواستار سركوب آنها شد.


http://nsw.ir/تضاهرات-میلیونی-مردم-یمن-،-در-جمعه-همدر.html
 

Sarp

مدیر بازنشسته
شورای همکاری خلیج فارس دوباره پیشنهاد جدید در مورد یمن آماده کرده !

شورای همکاری خلیج فارس دوباره پیشنهاد جدید در مورد یمن آماده کرده !

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري “الجزيره “، منابع رسانه‌اي مختلف از پيشنهاد جديد “عبداللطيف الزياني ” دبيركل شوراي همكاري خليج فارس براي عبور از بحران يمن و ناكامي طرح ابتكاري شوراي همكاري در اين‌باره خبر دادند.
روزنامه “الاولي ” وابسته به معارضان يمني در اين‌باره نوشت: الزياني طي يك تماس تلفني از “محمد سالم باسندوه ” رئيس كميته مقدماتي گفت‌وگوهاي معارضان خواسته است تا فهرستي از 15نماينده احزاب معارض ديدار مشترك فراهم كند و بار ديگر هيئتي را براي امضاي نهايي طرح ابتكاري شوراي همكاري تشكيل دهد. قرار است حزب حاكم نيز يك هيئت 15نفره شامل “علي عبدالله صالح ” رئيس‌جمهور يمن براي همين امر تشكيل دهد.
الزياني تصريح كرده است كه كشورهاي عضو شوراي همكاري همچنان بر طرح پيشنهادي خود براي برون‌رفت از بحران يمن تاكيد دارند و اختلافات موجود درباره نحوه امضاي اين توافقنامه با گفت‌وگو ميان شوراي وزراي شوراي همكاري، دبيركلي شورا و طرف‌هاي يمني حل‌وفصل خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، صالح پيشنهاد داده است كه شيخ “خليفه بن زايد ” رئيس امارات همراه او طرح ابتكاري مذكور را امضاء كند اما احزاب ديدار مشترك در يكي از نشست‌هاي خود آن را رد كردند و دليل‌شان اين بود كه صالح با اين ترفند مي‌خواهد به عنوان رئيس حزب حاكم توافقنامه را امضاء كند نه رئيس‌جمهور.
قرار بود كه احزاب ديدار مشترك و همپيمانان آن در نشست ديروز كميته كوچك گفت‌وگوي ملي پيشنهاد الزياني را بررسي كنند.
يك خبرگزاري غربي در اين‌باره نوشت كه احزاب ديدار مشترك از اصل پيشنهاد الزياني براي برون رفت از بن‌بست ايجاد شده در مسير امضاي توافقنامه بركناري صالح استقبال كرده‌اند اما پس از بررسي‌هاي لازم پاسخ خود را به شوراي همكاري ابلاغ خواهند كرد.
اين در حالي است كه انقلابيون يمن با طرح ابتكاري شوراي همكاري و دادن مصونيت به عاملان كشتار و سركوب تظاهرات‌كنندگان يمني اعتراض دارند و حتي برخي از جوانان انقلابي تاكيد مي‌كنند كه احزاب ديدار مشترك نماينده تام‌الاختيار آنها نيستند.
از سوي ديگر بسياري از كارشناسان سياسي نيز معتقدند كه هدف صالح از بهانه‌تراشي‌هاي متعدد و عدم امضاي توافقنامه بركناري‌اش از قدرت، وقت‌كشي و برافروختن جنگ داخلي در يمن است تا از اين راه مجبور به ترك كرسي قدرت نشود.


http://nsw.ir/شورای-همکاری-خلیج-فارس-دوباره-پیشنهاد.html
 

Sarp

مدیر بازنشسته
آل سعود از بحرین سیر نشدن ، در یمن هم فعال شدن !

آل سعود از بحرین سیر نشدن ، در یمن هم فعال شدن !


به گزارش فارس، ” وجدي الشعبي ” در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اعلام كرد: خودروهاي زرهي و نفربرهاي سعودي از عربستان وارد بندر “عدن ” در جنوب يمن شده‌اند تا مردم بي گناه را از دم تيغ بگذرانند.
وي افزود: منطقه “المنصوره ” شهر عدن روز شنبه هدف حمله قرار گرفت و خانه هاي شهروندان يمني به آتش كشيده شد و اين تنها حمايتي است كه مردم يمن از كشورهاي همسايه خود دريافت كرده اند.
الشعبي تصريح كرد: كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس از رژيم عبدالله صالح پشتيباني مي كنند و به نام وحدت قومي اعراب به او كمك مي كنند؛ درحالي كه اگر اين كشورها در ادعاي قومي خود صادق بودند؛ از مسئله فلسطين و قدس شريف پشتيباني مي كردند.
وي طرح شوراي همكاري خليج فارس درباره اوضاع يمن را توطئه آميز خواند و گفت: كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس به طور عمدي در طرح خود مردم جنوب يمن را ناديده گرفتند.
الشعبي افزود: كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در ظلم عليه مردم يمن همدست هستند و از همين رو، مردم جنوب يمن را در طرح خود ناديده گرفتند و انگيزه آنان از چنين كاري نيز نفت و ثروت هاي جنوب يمن است كه به قيمتي ناچيز در اختيار آنان قرار مي گيرد.
وي در بخش ديگري از مصاحبه خود با شبكه العالم، به سركوب مردم يمن توسط رژيم عبدالله صالح اشاره كرد و گفت: رژيم عبدالله صالح با ايجاد دستاويزي به نام القاعده در يمن به دنبال كشتن مردم جنوب اين كشور و كشتار زنان و كودكان آنان است.
الشعبي با اشاره به حمله نيروي هوايي يمن به اداره مركزي منطقه “يافع ” اين كشور تصريح كرد: اين نخستين بار نيست كه نيروي هوايي يمن به مناطق جنوب اين كشور حمله مي كنند و در واقع، در اين مناطق هيچ يك از عناصر القاعده حضور ندارند بلكه آزادگان جنوبي يمن مستقر هستند كه در برابر ظلم رژيم حاكم به پا خاسته اند.


http://nsw.ir/آل-سعود-از-بهرین-سیر-نشدن-،-در-یمن-هم-فعا.html
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز


سیاست دوسویه در برابر حوادث سوریه

وبلاگ > صالحی، سید عباس - از حوادث سوریه در رسانه‌های رسمی و دیپلماسی ایران، با سکوت و گاه جانبداری از رژیم سوری عبور شده است. در شرایطی که مواضع مراکز یاد شده در ارتباط با رخدادهای مشابه در تونس، مصر، یمن، لیبی، اردن و... با مواضع همدلانه و حامیانه است و با عناوینی چون بیداری اسلامی منطقه و یا تعبیراتی مشابه مورد تمجید و حمایت قرار می‌گیرد.
این نوشتار می‌کوشد که دو دیدگاه را در باب وقایع سوریه بازخوانی و دلایل مصرح و پنهان هر یک را بازیابی کند. از این رو، بدون آن که قضاوتی ارائه شود، خوانندگان این نگاشته، با دو گروه از ادله و شواهد مواجه می‌شوند. برای آن‌که سخن یک‌طرفه دنبال نشود، دلائل هر دو منطق پایاپای به پیش می‌رود.


موافقان رژیم سوری: اکثریت جامعه سوری، مدافع رژیم اسد هستند و معترضان، جمعیت اندکی هستند که از چند درصد جمعیت سوریه تجاوز نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توان حوادث سوریه را با وقایع مصر، لیبی، یمن، تونس، بحرین و... تشبیه کرد.

مخالفان رژیم سوری: در حوادث اخیر سوریه، تعداد قابل توجهی از مردمان معترض کشته شده‌اند. رقم کشته شدگان به چند صد تن می‌رسد. این ارقام، در حوادث مصر، یمن و...نیز بی‌سایقه است. بنابراین، حجم کشتار در سوریه، قساوت و دد منشی رژیم حاکم را می‌نمایاند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا