جوابیه قوی موسسه اطلاع رسانی آل البیت به مرکز تخصصی مهدویت

alireza 90

عضو جدید
جوابیه قوی موسسه اطلاع رسانی آل البیت به مرکز تخصصی مهدویت
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت :
(لازم به ذکر است مرکز جهانی آل البیت از موسسات مرجع عالیقدر
حضرت آیت الله سیستانی میباشد که در قم تحت نظر حضرت
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی میباشد.)
1- توقیت و تعیین وقت ظهور که در روایات از آن نهی شده شامل نقل علایم و شرایط ظهور نیست ؛ زیرا مقصود از توقیت آن است که به طور دقیق ، وقت خاصّی را برای ظهور معیّن کنیم ، که روایات از آن نهی کرده است
2- وجود روایات ضعیف در تمام موضوعات دینی و خبرهای مختلف وجود دارد ، این مسأله باعث نمی شود که انسان محقّق دست از بحث و بررسی آن بردارد ، بلکه وظیفه دارد که با روشی صحیح به بررسی سندی آنها بپردازد
--------------------------------------------------------------------------------
سند بسیاری از دعاها و زیارات معتبر چون ، زیارت عاشورا و دعای ندبه نیز ضعیف است، آیا این ضعف سند باید باعث شود که ما این ادعیه را نخوانیم ؟
---------------------------------------------------------------------------------
برخی میگویند حتی خود امام زمان از زمان ظهور خودش خبر ندارد
آیا این مطلب صحیح است؟
مرحوم آیت الله العظمی بهجت :خود حضرت هم منتظر روز موعود است! و خودش میداند که چه وقت ظهور میکند. این که گفته میشود که آن حضرت وقت ظهورش را نمیداند درست نیست!
منبع : کتاب بهارانه آیت الله بهجت، صفحه 102
مرکز جهانی آل البیت مصداق شناسی حرام نیست ؛
در بحث مهدویت روایات ضعیف هم مستندند
 

alireza 90

عضو جدید
مقدمه : متاسفانه رییس مرکز تخصصی مهدویت (حجه الاسلام کلباسی) که به عنوان یک روحانی از وی انتظار بیشتری می رود در یک فایل صوتی که امروز پخش شده ، علاوه بر اینکه یک نسبت دروغ به ولی امر مسلمین داده است ، کارگردان مستند ظهور بسیار نزدیک است را تمسخر کرده و به او میگوید که باید برود دنبال داروسازی خودش و !!!!!
و در ادامه میگوید که ایشان برود به تحصیلش ادامه دهد( این در حالی است که کارگزدان این مستند دانشجوی دکترا بوده و بخاطر تهیه این فیلم و تدوین مقالات مهدوی متعدد چند ترم است که بی خیال دانشگاه خود شده است)
واقعا این نحوه برخورد از سوی یک روحانی درست است؟؟؟
برخی از بزرگان و ائمه محترم جمعه در نماز جمعه نقدهایی به مستند ظهور بسیار نزدیک است داشته اند ، ما ضمن اینکه خود را شاگرد آنان می دانیم، لازم می دانیم جهت روشن شدن موضوع به چند شبهه اساسی پاسخ دهیم:
اول : در فیلم هیچگونه تعیین وقتی صورت نگرفته است و ما نیز به مانند این بزرگواران ، تعیین وقت را مردود می دانیم
دوم : اگر مصداق شناسی اشکال شرعی دارد؛
اولا : فلسفه صدور 7000حدیث در مورد اخرالزمان چیست؟ آیا میتوان به راحتی 7000حدیث را از نظر سندی رد کرد؟
ثانیا : اگر مصداق شناسی حرام است ؛ بزرگانی مانند سید ابن طاووس ( ایشان فردی است که به گفته خودش ، حتی یک گناه کبیره در طول عمرش انجام نداده است و از اعظم مجتهدین و علمای تاریخ غیبت کبری می باشند و آنچنان که نقل شده است درهای ورود به امام زمان عجل اله تعالی فرجه الشریف برای ایشان همیشه باز بوده است) و علامه مجلسی که مصداق شناسی کرده اند هم مرتکب توقیت و کار حرام و اشتباه شده اند؟؟؟
نتیجه : مصداق شناسی حرام نیست و آنچنان که خواهیم گفت فقط تعیین زمان دقیق ظهور ، توقیت محسوب میشود و لا غیر.
ثالثا : آنچنان که دوستان می دانند در پی شانتاژ دروغ خبری موسسه مهدویت ، همه بزرگان نسبت به این مستند بدبین شده اند ، ما ضمن اینکه این عمل موسسه مهدویت و پاسخ به این روش ناجوانمردانه را به روز ظهور موکول می نماییم اعلام می داریم که:
متاسفانه موسسه مهدویت به طرز ناجوانمردانه ای سعی بر این دارد که احادیث ضعیف را در نظر مردم ؛ همان احادیث مردود تلقی نماید حال انکه تفاوت های بسیاری بین احادیث ضعیف و احادیث مردود وجود دارد :
حدیث ضعیف حدیثی است که به علت ناشناس بودن یکی از روایان آن حدیث نمیتوانیم قطعا و 100 درصد بگوییم این حدیث از سوی معصوم صادر شده است و همان قدر که نمیتوانیم به صحت ان حدیث مطمئن باشیم، به همان اندازه هم نمی توانیم از عدم صحتش خبر دهیم!
اما حدیث مردود یا حدیث دستکاری شده حدیثی است که یکی از روایان آن فرد کذاب و یا جاعل حدیث باشد مانند : کعب الاحبار یا ابوهریره که در هر حدیثی به عنوان یکی از راویان حدیث باشند ، آن حدیث تقریبا بی اعتبار میگردد(چرا که کعب الاحبار و ابوهریره از جاعلان حدیث بوده اند به گونه ای که ابوهریره میگوید 4000 حدیث جعل کرده ام و در لا به لای کتب مسلمین وارد کرده ام)
نتیجه: با عینیت یافتن بسیاری از احادیثی که از نظر سندی ضعیف می باشد در می یابیم که ما راوی ان حدیث را نمی شناخته ایم و الا آن حدیث ، حدیث معتبری هست
به جمله ای از استاد پناهیان در این مورد توجه کنید :

(( بالاخره اخباری درباره‌ی منطقه در روایات آمده است. حتی محل دقیق ظهور سفیانی بیان شده است و الان هم در این التهابات، همه حساسیت پیدا کرده‌اند. خب، طبیعی است هر حرکتی مورد دقت قرار بگیرد که نکند این حرکت همان باشد که در روایت آمده است. البته برخی از روایات هم ضعیف‌السند هستند. یعنی به دلیل مجهول یا موثق نبودن برخی از روایان آن، نمی‌توانیم به صحت آن مطمئن باشیم، ولی در برخی از همین روایات هم حوادثی بیان شده است که عیناً رخ می‌دهد. بعد معلوم می‌شود روایت صحیح بوده است اما سند نداشته و ما راویان آن را نمی‌شناخته‌ایم. لذا از کنار این روایات هم نمی‌توان به راحتی گذشت. الان اتفاقاتی در مصر و لیبی دارد می‌افتد. خب ما در اخبار ظهور داریم که در آنجاها حرکت‌هایی صورت می‌گیرد.))
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=81447
به این روایت که در مورد نشانه های اخرالزمان در الزام الناصب امده توجه کنید (بسیاری از نقدهای موسسه مهدویت بخاطر احادیث این کتاب بود):
الا يا ويل! لاهل البحرين من وقعات ترادف عليها من کل ناحيه و مکان، فتوخذ کبارها، و تسبي صغارها، و اني لاعرف بها سبع وقعات عظام: فاول وقعه منها في الجزيره المنفرده عنها من قرنها الشمالي تسمي سماهيج(الزام الناصب ج2 ص190)
واي بر اهل بحرين از رخدادهايي که از هر سو و هر مکاني يکي پس از ديگري در آن پديد مي‏آيد و در نتيجه، بزرگان و مردان آن کشته مي‏شوند و کودکانش اسير مي‏گردند.
آیا عینیت یافتن این روایت هرچند ضعیف به معنای صحیح بودن آن و عدم شناخت ما از راوی این حدیث نیست؟
آیا به صرف ضعیف بودن این روایت باید آن را کاملا کنار گذاشت؟
 

alireza 90

عضو جدید
به استفتایی که در سایت " مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت " در این مورد آمده است ، اشاره مینمایم:
برخی می گویند بحث از علائم ظهور بی فایده است ؛ زیرا غالب روایاتش از ناحیۀ سند ضعیف بوده ، و از جهت مضمون نیز معقول نیست ، خصوصاً آنکه اموری که اتقاق می افتد تشابه زیادی با یکدیگر دارد

پاسخ:
1- بسیاری از اخبار علایم ظهور صحیح السند بلکه مستفیض یا متواتر است . مضافا ًاینکه تعداد بی شماری از آنها مضمونی واضح و روشن دارند به درجه ای که در حکم نصّ صریح در موضوع خود است .
2- وجود روایات ضعیف در تمام موضوعات دینی و خبرهای مختلف وجود دارد ، این مسأله باعث نمی شود که انسان محقّق دست از بحث و بررسی آن بردارد ، بلکه وظیفه دارد که با روشی صحیح به بررسی سندی آنها بپردازد .

3- گرچه در تطبیق علائم ظهور اشتباهاتی صورت گرفته ، ولی این امر باعث نمی شود که دست از بحث و تحقیق برداریم ، بلکه وظیفه داریم تا با به کار گرفتن روشی علمی و معتبر به طریقی صحیح و معتبر برای تطبیق صحیح علایم در خارج دست یابیم
http://www.montazar.net/montazar-far/selectquestion.php?ic=402
همچنین در استفتایی دیگر از این مرکز ( که قطعا معتبرتر از موسسه تخصصی مهدویتی است که علمای بزرگ شیعه چون آیت الله بهجت و امام خامنه ای را خارج از شیعه می داند) مشخص می گردد که به هیچ وجه مصداق شناسی احتمالی ؛توقیت نیست ( در حالی که موسسه مهدویت به انحاء مختلف سعی در القا این موضوع دارد که مصداق شناسی = توقیت است)
متن استفتا:
آیا علائم ظهور با احادیث نفی توقیت منافات دارد؟
ممکن است که به ذهن کسی چنین خطور کند که نشر شرایط و علامات ظهور در جامعه با احادیث نهی از توقیت و معیّن کردن وقت ظهور منافات داشته باشد ، پس چرا از آنها سخن به میان می آید ؟

پاسخ :
توقیت و تعیین وقت ظهور که در روایات از آن نهی شده شامل نقل علایم و شرایط ظهور نیست ؛ زیرا مقصود از توقیت آن است که به طور دقیق ، وقت خاصّی را برای ظهور معیّن کنیم ، که روایات از آن نهی کرده است .
نتیجه کلی: موسسه مهدویت دست از شانتاژ خبری و دروغ پراکنی بردارد و روایت مردود را با روایت ضعیف یکی نداند
رابعا: آنچنان که اشاره شد، ضعیف بودن یک روایت دلیل بر رد کردن آن روایت نیست
برای روشن شدن موضوع لازم میدانم مثالی بزنم:
در سریال متین و ارزشمند(( مختارنامه )) بسیاری از وقایعی که رخ می دهد بر اساس احادیث ضعیف می باشد به گونه ای که در انتهای فیلم و منابع آن ، بسیاری از کتب را می بینیم که در نزد علمای امامیه از نظر سندی به هیچ وجه حجت شرعی نیست و حتی در بین علما مورد مناقشه نیز واقع شده است ( برای مثال حتی در مورد شخص مختار برخی از علما ، او را آنچنان که در فیلم نشان داده می شود ؛ وارسته نمیدانند! « اما نظر حقیر نگارنده بر تقوا ، کیاست و مورد اعتماد کامل بودن متار می باشد» )
آیا رواست که بخاطر اینگونه نقدها ، کل فیلم مردود تلقی شود؟
حتی درسریال وزین (( یوسف پیامبر )) هم اینگونه تضاد و تضارب آرا بین علما و مخققین به چشم میخورد ، ( برای مثال استاد انصاریان نقدهای شدیدی به برخی قسمتهای یوسف پیامبر داشتند)
آیا این نقد ها باید باعث بی اعتبار شدن این دو مجموعه وزین می شد؟
آنچنان که دیدیم این نقدها به هبچ وجه از ارزش این دو سریال کم نکرد ، حال چگونه است که جوانانی که از سر عشق به مولا و مقتدایشان حضرت صاحب العصر و الزمان و همچنین نایب بر حقش امام خامنه ای به ساخت چنین مستند تکان دهنده ای روی آورده اند از سوی برخی از "خودی ها " ملقب به فراماسونر، بهایی ، وابسته به صهیونیست ، وابسته به رییس دفتر رییس جمهور! و برای اغراض و مقاصد سیاسی و .... می شوند؟
آیا کسانی که بدوو محکمه پسندی دارند؟
در روایت هست که ((الغیبه اشد من الزنا )) : غیبت از زنا بدتر و سنگین تر است ، حال وقتی به گناه غیبت ، یک عنصری به نام دروغ ، اضافه شود گناه تهمت را شکل می دهد...ببینید گناه تهمت ، آن هم تهمت میلیونی در رسانه ها ی جمعی چه بر سر اعمال انسان در یوم الحساب خواهد آورد؟
آیا جز این است که دلیل این همه هجمه به این جوانان، فقط به علت وابسته نبودن آنان به حزب یا جریان خاص و عدم حمایت های پشت پرده از آنان است؟
خامسا : سند بسیاری از ادعیه و زیارات معتبر چون ، زیارت عاشورا و دعای ندبه نیز ضعیف است، آیا این ضعف سند باید باعث شود که ما این ادعیه را نخوانیم ؟
نتیجه نهایی : ضعف روایات دلیل بر رد روایت نیست
سوم: برخی از عزیران و بزرگواران، بیان کرده بودند که حتی خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز از زمان ظهور خود خبر ندارد ، در پاسخ به این شبهه لازم میدانم به سخن بزرگورانی چون آیت الله العظمی بهجت (ره) و آیت الله ناصری استناد نماییم :
برخی میگویند حتی خود امام زمان از زمان ظهور خودش خبر ندارد
آیا این مطلب صحیح است؟
مرحوم آیت الله العظمی بهجت :

در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که فرمودند : شیعیان ما از ما صبورترند...زیرا ما برآنچه میدانیم صبر می کنیم ولی آنها بر آن چه نمی دانند صبر میکنند (اصول کافی:2/93)
حضرت غائب عجب صبری دارد! با اینکه از تمام آن چه که ما می دانیم یا نمی دانیم اطلاع دارد و از همه امور و مشکلات و گرفتاری های ما با خبر است.
خود حضرت هم منتظر روز موعود است! و خودش میداند که چه وقت ظهور میکند. این که گفته میشود که آن حضرت وقت ظهورش را نمیداند درست نیست!
منبع : کتاب بهارانه آیت الله بهجت، صفحه 102
آیت الله ناصری (آبان 89 سخنرانی از سیمای جمهوری اسلامی ایران بعد از نماز صبح) :
برخی ادعا میکنند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از زمان ظهور خود خبر ندارد ، این یک نسبت ناروا و اهانت به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است ، چرا که خورشید روزها با اجازه امام علیه السلام ، طلوع میکند ، آن وقت می شود ایشان زمان ظهور خودشان را ندانند؟ اینان معرفتشان نسبت به امام ، پایین است که چنین ادعاهایی می نمایند
ان وعد الله حق
و او با سپاهی از شهیدان خواهد آمد
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
متاسفم که همه چیز رو به مسخره بازی گرفتند
و دارند با احساسات مردم بازی میکنند
اون فیلمی که آقای سعیدی ماجرای تولد آقای خامنه ای رو تعریف میکنه باعث شده که کل جهان شیعه رو مسخره کنند.
دین رو برای نگه داشتن قدرت به تمسخر و مسخره بازی گرفتند
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصول گذاشتیم فروع چسبیدیم
به نظرم که این مستند و پخش گستردش به شدت مشکوکه
واقعا هم از روایات ضعیف استفاده کرده

حقیقتا این سخنان آقای سعیدی هم دیگه .............
در صورتی هم که راست باشه
جز راست نباید گفت ******هر راست نشاید گفت
واقعا متاسفم
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی این سید خراسانی که در حدیث اومده و اواتار شما
میدونید جوان ذکر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و به نظرتون آقا جوان است الان(جوان دراحادیث حداکثر تا 40 سال می باشد)


به امید انکه رهبر معظم انقلاب علم جمهوری اسلامی ایران را
به دست امام زمان دهد
 

alireza 90

عضو جدید
راستی این سید خراسانی که در حدیث اومده و اواتار شما
میدونید جوان ذکر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و به نظرتون آقا جوان است الان(جوان دراحادیث حداکثر تا 40 سال می باشد)


به امید انکه رهبر معظم انقلاب علم جمهوری اسلامی ایران را
به دست امام زمان دهد

سلام دوست عزیز.

میتونی به لینک زیر سری بزنی و مقالات رو دانلود کنی.
فکر کنم این مقالات جواب همه سوالاتت رو بیان کرده باشه.
http://velayi.persianblog.ir/post/173/
 
بالا