(TQM( Total Quality Management
بهبود مستمر فرآیندهای سازمان از طریق مدیریت روشها و نگرشهای نظامند و استفاده از ابزارهای و روشهای ساده
در جهت افزایش رضایت مشتری توسط تک تک افراد، مدیران و کارکنان و بهره وری ، پیشگیری از بروز ضایعات توسط تمامی پرسنل در قبال کیفیت خواهد شد.
زیرا TQM یک کار تیمی که بر اصول زیر پایه گذاری شده است :
1-ایجاد تفکر مستند گرایی در سازمان 2- ایجاد زمینه های تغییر فرهنگ سازمانی
3- افزایش تعهد مدیریت به بهبود سازمانی در تمام ارگان 4- تغییر در نگرش رهبران سازمان 5- ایجاد فرهنگ کارگروهی در سطح سازمان 6
- سرلوحه قراردادن فرهنگ بهبود مستمر 7- تجزیه و تحلیل مشکل توسط ابزارهای هفتگانه
8-استفاده از ابزار پاداش بصورت عادلانه
سیستم مدیریتیTQMمدیریت جامع کیفیت با اجرای هر نوع سیستم , استانداردها ,تکنیکها با هر
نوع رویکرد مدیریتی همچون مدیریت مشارکتی , شش سیگما ,مدل اروپای EFQM....... ودیگر
- تکنیکهای مدیریتی و مهندسی کیفیت همچون FMEA-QFD-HAZOP-JAS-VOC سازگار میباشد.