گشتی در دنیای خبرهای خواندنی جهان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گشتي در دنياي خبرهاي 4 خرداد ... :gol::cap:

دور دنيا- نیویورک:
مدیران قدیمی‌ترین کتابخانه نیویورک از بازگشت کتابی که جورج واشنگتن،‌ نخستين رئیس‌جمهوری آمریکا 221‌سال پیش به‌امانت گرفته بود، خبر دادند.

چندی پیش مسئولان این کتابخانه اعلام کرده بودند که جورج واشنگتن در سال 1789 کتابی را از این کتابخانه قرض گرفته است که هنوز به محل اصلی خود برگردانده نشده است. گفته می‌شود مسئولان دولتی پس از افشاگری این کتابخانه درباره بدقولی رئیس جمهور آمریکا نسخه دیگری از این کتاب را به مسئولان کتابخانه ارائه کرده‌اند.
طبق حساب و کتاب مسئولان کتابخانه علاوه بر این 300‌هزار دلار جریمه دیر کرد بر دوش واشنگتن است که بعید به نظر می‌رسد موفق به وصول آن شوند!

تبدیل خیابان به باغ برای اعتراض
پاریس : گروهی از کشاورزان در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه و کاهش قیمت محصولات کشاورزی خیابان مشهور پایتخت این کشور را تبدیل به یک فضای سبز بزرگ کردند. این کشاورزان که به‌خاطر طرح‌های دولت سارکوزی با مشکلات مالی فراواني دست و پنجه نرم می‌کنند به‌صورت شبانه ده‌ها کامیون خاک، گل و درخت را به خیابان شانزه‌لیزه آوردند و در عمل، این محل مهم گردشگری پاریس را تبدیل به یک باغ بزرگ کردند.
هزینه انجام این کارکه گروهی به نام «اتحادیه کشاورزان جوان فرانسه» آن را اجرا کرد، بیش از 5‌میلیون دلار برآورد شده است. این اتحادیه که بیش از 55‌هزار عضو دارد اعلام کرده است با انجام این کار مردم عادی و مسئولان دولتی متوجه می‌شوند که تولید محصولات کشاورزی چه زحمتی دارد.

جام جهانی پرتاب فرنی
کنت: ده‌ها نفر در انگلیس با تقلید از فیلم‌های کمدی، جام جهانی پرتاب ظرف‌های فرنی را برگزار کردند. این مسابقات که به‌صورت دوره‌ای در یک کشور برگزار می‌شود امسال با حضور 50‌پرتاب کننده حرفه‌ای فرنی از کشورهای مختلفی مانند آفریقای جنوبی،آلمان و هلند در روستای کوکسهیث انگلیس برگزار شد.
در این مسابقات تیمی که بتواند بیشترین ظرف فرنی را به صورت حریفان خود بکوبد به عنوان برنده انتخاب می‌شود. داوران همچنین امتیاز ویژه‌ای برای نوع پرتاب‌ بازیکنان و سرگرم‌کننده بودن آن در نظر می‌گیرند که در اعلام برنده‌شدن هر تیم موثر است. مایک فیتزجرالد برای نخستین‌بار این مسابقات را برای تامین هزینه ساخت سالن اجتماعات این روستا در سال 1967 راه انداخت که هنوز برگزاری آن ادامه دارد.


قلب سوم برای دختر 6 ساله
لندن: زنده ماندن یک دختر بچه 6‌ساله پس از 4‌سال و چندماه مقاومت در برابر بیماری قلبی‌اش این روزها پزشکان را شگفت زده کرده است. در سال 2006 پزشکان برای نخستین بار متوجه شدند که امی فرگوسن دارای یک بیماری قلبی وخیم است و عده‌ای از آنها پیش‌بینی کردند او کمتر از 24 ساعت زنده خواهد ماند. این دختر اما با عمل سریع پیوند قلب به زندگی بازگشت.
مدتی پس از این عمل اما بار دیگر حال امی وخیم شد و پزشکان متوجه شدند بدن او با قلب پیوندی دچار مشکل شده است؛ به همین خاطر گروه پزشکی این دختر تصمیم گرفت یک قلب دیگر را به بدن او پیوند بزند و پس از یک عمل 9 ساعته سرانجام امی فرگوسن سومین قلب خود را دریافت کرد. او حالا این روزها حسابی سرحال است و قرار است به‌زودی به مهدکودک بازگردد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یکی از مجریان شبکه ان‌بی‌سی آمریکا هنگام اجرای یک برنامه زنده صبحگاهی مجبور شد یک صبحانه غیر‌عادی بخورد! قضیه از این قرار است که مارک پاتر، مجری شبکه ان‌بی‌سی در حال اجرای یک برنامه زنده در یک بندر با موضوع نشت نفت در خلیج مکزیک بود که یک مگس سمج کلافه‌اش کرد. این مجری نتوانست هنگام پخش برنامه با حرکت دستش این حشره را دور کند و مگس وارد دهانش شد و او به‌صورت ناگهانی آن را قورت داد! هر چند مارک پاتر حسابی به خاطر این مسئله عذاب کشید اما مدیران شبکه از شکار چنین لحظه‌ای حسابی خوشحال شدند و چندین بار فیلم این حادثه را به همراه تصاویر سرعت آهسته پخش کردند.

ثبت تخلفات از 4 طرف
لندن : پلیس انگلیس به‌تازگی یک خودروی جدید را در اختیار ماموران خود قرار داده است که به‌هیچ راننده خلافکاری اجازه فرار از دست قانون را نمی‌دهد. این خودروی جدید دارای دوربین‌های دقیقی در جلو،پشت و دوطرف خود است و به ماموران پلیس اجازه می‌دهد هنگام گشت، تخلفات رانندگان را در هر جهتی ثبت کنند.
پیش از این هم پلیس انگلیس دارای چنین خودروهایی بود اما مدل‌های قدیمی فقط می‌توانستند تخلفات خودرو‌هاي جلویي را ثبت کنند. خودروی جدید هنگام ثبت تخلف یک راننده علاوه بر ثبت شماره پلاک خودرو هنگام عبور، چهره راننده را هم در حافظه خود برای استفاده قانونی ذخیره می‌کند. پیش از اين برخی راننده‌ها با ثبت تخلفاتشان ادعا می‌کردند كه خودرو‌يشان به سرقت رفته است.

شکایت به دليل هم‌نام بودن
پاریس: شرکت خودروسازي رنو ممکن است به‌خاطر شکایت یک زن فرانسوی مجبور به تغییر نام یکی از محصولات خود شود. در حالی که این شرکت قرار است به‌زودی خودروی تمام الکتریکی خود به نام «زو» را به بازار عرضه کند یک خانم 23‌ساله فرانسوی به‌نام «زو رنو» با گرفتن وکیل به خاطر سوء‌استفاده از نامش از رنو شکایت کرده است.
این خانم در شکایتش اعلام کرده است که عرضه این خودرو می‌تواند زندگی او را به یک کابوس تبدیل کند و به‌هیچ عنوان نمی‌خواهد به‌خاطر یکی بودن اسمش با یک خودرو تا آخر عمرش عذاب بکشد. وکیل خانم رنو هم در نامه‌ای به شرکت رنو پیشنهاد کرده است نام این خودرو را تغییر دهد چون بیش از 3‌هزار نفر با نام زو در پاریس زندگی می‌کنند که ممکن است هر لحظه به فکر شکایت بیفتند.

کشیدن هواپیما با پلک چشم
پکن: مرد چینی موفق شد هواپیمای نیم‌تنی را با پلک چشم‌هایش 5‌متر بکشد. دانگ چانگشنگ که در کشیدن اجسام سنگین با پلک‌هایش تبحر ویژه‌ای دارد این هواپیمای آموزشی را که 559‌کیلوگرم وزن دارد در عرض یک دقیقه 5‌متر کشید و باعث شگفتی تماشاگران شد.
این مرد 50‌ساله چینی پس از کشیدن این هواپیما اعلام کرد که از تمام قدرتش برای این برنامه استفاده نکرده است. وی استاد هنرهای رزمی به حساب می‌آید و 40 سال در رشته کونگ فو تمرین کرده است.
دانگ چانگشنگ، پیش از این هم یک خودرو را با پلک‌هایش بیشتر از 9‌متر کشیده بود. دانگ چانگشنگ با کشیدن خودروی 5/1تنی نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده و می‌گوید اکنون به‌دنبال تجربه کشیدن اجسام سنگین دیگر است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
3 ‌سارق در استرالیا با انتخاب بدترین زمان و مکان برای سرقت، درسی گرفتند که دیگر تا آخر عمر یادشان نخواهد رفت. این 3‌مرد برای سرقت وارد یک دانشکده پزشکی شدند که از بخت بد آنها در نزدیکی یک موسسه آموزش هنرهای رزمی بود. یکی از دانشجوها با دیدن سارقان، آژیر خطر را به صدا درآورد و همین مسئله کافی بود تا خلافکاران با 5 رزمي كار در هنگام فرار مواجه شوند.
در درگیری با این رزمی‌کارها 2‌سارق به شدت زخمی شدند و یکی از آنها به‌سختی توانست فرار کند. ماموران پلیس استرالیا پس از رسیدن به محل، توانستند 2‌متهم طناب‌پیچ شده را دستگیر کنند و اکنون در تعقیب فرد سوم این گروه هستند.


شيوه‌اي تازه براي کاهش تصادفات
وین : فاش‌شدن استخدام چند کاهن از سوی دولت اتریش و فعالیت آنها در جاده‌ها این روزها حسابی جنجال به‌پا کرده است. قضیه از این قرار است که مسئولان حمل و نقل اتریش گروهي ازکاهنان را استخدام کرده‌اند تا انرژی‌های منفی را از جاده‌ها و بزرگراه‌های پر‌حادثه این کشور دور کنند!
این کاهن‌ها اکنون مدعی هستند که فعالیت‌ آنها باعث شده است که در یک منطقه پرخطر تصادف‌های خودروها به صفر برسد. مسئولان حمل‌و‌نقل اتریش گفته‌اند به خاطر برخی اعتراض‌ها مجبور بوده‌اند این مسئله را تاکنون به صورت محرمانه نگه دارند. رسانه‌های اتریش با انتقاد شدید از این پنهان‌کاری، به مسئولان دولت پیشنهاد کرده‌اند به جای صرف هزینه برای استخدام کاهن، مالیات مردم را برای تامین امنیت جاده‌ها صرف کنند.


تعقیب مجرمان با خودروي پدالی!
همپشایر: پلیس انگلیس این روزها به یک وسیله نقلیه عجیب مجهز شده است که مسئولان امیدوارند در کاهش جرایم اجتماعی موثر باشد. مسئولان پلیس منطقه همپشایر تصمیم گرفته‌اند بخشی از نیروهای آنها به‌جای خودروهای معمولي با خودرو‌هاي پدالی در خیابان‌ها گشت بزنند. سرعت این خودرو‌ها که دارای یک باتری کمکی هم هستند حداکثر به 32 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
روی این خودرو که رونمایی از آن برای نخستين‌‌بار باعث خنده عده‌ای از اهالی این منطقه شد حتی آژیر و چراغ‌گردان هم نصب شده است. قیمت هر کدام از این خودرو‌ها حدود 1500‌دلار است و مسئولان پلیس منطقه عقیده دارند استفاده از آنها به‌جای خودروهای پرسرعت باعث می‌شود مردم بیشتر از گذشته حضور نیروهای پلیس را احساس کنند.


کشف حیوان عجیب در دریاچه
انتاریو: 2‌پرستار کانادایی هیچگاه‌ فکر نمی‌کردند پیاده‌روی در کنار دریاچه‌، آنها را به‌صورت ناگهانی موضوع اول رسانه‌های این کشور کند. قضیه از این قرار است که این دو ‌پرستار در حال قدم‌زدن در کنار یک دریاچه بودند که با جسد حیوانی عجیب و غریب مواجه شدند.
این دو ‌زن با وجود‌ اینکه این حیوان با داشتن موهای بلند و صورتی سفید بسیار ترسناک بود به جسد آن نزدیک شدند و چند عکس با دوربین تلفن همراه خود گرفتند. آنها پس از برگشتن به مرکز شهر، مسئولان را در جریان این مسئله گذاشتند اما وقتی کارشناسان سازمان محیط زیست به کنار دریاچه رسیدند دیگر خبری از هیولا نبود. سال گذشته هم جسد حیوانی با همین مشخصات در آمریکا پیدا شد که رسانه‌ها به آن لقب هیولای مونتائوک داده بودند
 
بالا