من چادری ام

كربلايي حسام

اخراجی موقت
به نظر من ارزش هر انساني به اعمال و رفتار و طرز فكرشه نه نوع پوشش!!
خوب البته در اين صورت مي شه گفت كه شايد نوع پوشش هم نشانه اي از رفتار انسان هست ولي اين دليل نمي شه كه هر كي چادر سرش مي كنه برتر از ديگرون هست!!
به نظر من هر چيزي در حد اعتدال خوبه نه افراط نه تفريط
نوع پوشش هم كاملا يه امر شخصي هست كه هر كسي بنا به سليقه خودش بايد اونو انتخاب كنه.

اینا دوتا چیزه
اینکه کارای دیگمونم باید درست باشه یه چیزه
اینکه باید حجابمون درست باشه یه چیز دیگه

نمیشه گفت اخلاقمون خوب باشه و حجابمون نه
یا اخلاقمون بد باشه و حجابمون خوب

نوع پوشش اگه از نوع دینی انتخاب شود
همون مقنعه یا روسری که کل سر و موها رو بپوشونه و مانتوی بلند که بدن رو بپوشونه کامله
اما چادر یه انتخاب هست

الته از دیدگاه غیر دینی و لائیک هم میشه دیذ
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
چه چادر رو خوب بدونيم و چه بد به هر حال با توجه به روند جاري جامعه در طي سالهاي اخير استفاده از چادر بخصوص در نسل جوان دختران بسرعت در حال كاهشه و امروزه همانطور كه در جامعه قابل ملاحظه است بيشتر بانوان جوان از چادر استفاده نمي كنند و مانتو دارند .

تازه تعدادي از خانمهائي هم كه چادري هستند بخاطر شاغل بودن اونها در ادارات دولتي هستش كه البته اجباري ظاهرا براشون نيست ولي مصلحت اينطور اقتضا ميكنه . :surprised:

1400 ساله از اسلام گذشته و حجا همچنان رواج داره
مطمئنا ادامه هم خواهد داشت
همونطور که ریزش داریم
رویش هم داریم
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
اين چه طرز فكريه كه شما داريد ؟؟ چرا فكر ميكنيد دختري كه چادري نباشه لابد لزوما با شلوارك مياد بيرون يا با بلوز روي ناف ؟؟!! :eek:

اينهمه دختر هستند كه ميل ندارند تو قيد و بند چادر باشند و مانتو دارن و حجابشون هم مشكل نداره .

اين حرف شما مثل اينه كه بخوايم برخي خانمها رو مثال بزنيم كه چادر دارند و لي هزار رقم كثافتكاري هم ميكنند و بخوايم به اين دليل كلا چادر رو بد بدونيم ! :surprised:

نه خانم ! نه چادر دليلي به درست و پاك بودن كسيه و نه مانتوئي بودن دليل فاسد بودن كسي ! ( همانطور كه فراوان در جامعه موارد نقضش رو ميبينيم )

کسی نکفت اگه چادری نباشه اینطرویه
خواهر گرامی محمدیان منظورشون چیز دیگری بود

ببنید
بازم میگم
حجاب کامل یعنی پوشاندن بدن توسط لباسی که جز مچ دست و گردی صورت همه جا رو بپوشونه و این لباس بلند باشه و یه خورده گشاد تر از بدن تا برجسنتگی‌های بدن معلوم نشه

خیلیا مانتویی هستن و خیلیم حجابشون خوبه

اما مانتویی هایی که مانتوشون تا کمرشون میرسه و روسریشون نه پشت داره نه جلو چی؟
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
انشالله يه روزي در مقام ولايت فقيه ببينيمتون




بله ؛ كاملا هم رعايت ميشه كاملا ميشه حس كرد .




پايش بودي بيا يه دونه 2 ساعتشو واست بخونم حالا 60 تا غلط كه به جايي بر نميخوره !

انشالله ولی فقیه مون زنده هستن تا ظهور مولا
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
"یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یذنین علیهن من جلابیهن ذلک اذنی ان یعرفن فلا یوذین و کان اله غفورا رحیما"
ای پیامبر به همسران و دختران و زنان مومنان بگو:جلباب (روسری های بلند )خود را
بر خویش فرو افکندند.این کار برای اینکه (از آلودگان )شناخته شوند و مورد آزار قرار
نگیرند،بهتر است و خداوند همواره غفور و رحیم است.
راستی از کلام خدا میشه به تنوع حجاب و فقط حجابی (کاری به باطنش نداشته باشیم)
که الان وجود داره رسید ؟
به نظرم انواع حجاب رو از نظر شخصی میشه اینجور تعریف کرد:
حجاب بی محور :وقتی دسته های بعدی را بخوانید بهتر متوجه منظورم میشوید،در
این مدل از حجاب محوری وجود ندارد یا بهتر است بگوییم اگر هم محور داشته باشد
به صورت های مختلف در افراد دیده میشود .برخی پوشش سر را اصل میدانند و بقیه
رو بی خیال !برخی دیگر پوشش بدن رو و برخی دیگر...
حجاب مانتو محور:حجابی است بر محوریت مانتو.در حالت اول معمولا مانتو تا زیر
کفش هم می آید.معمولا در این نوع حجاب موها پیداست.در حالت دوم به طور معمول
فرد مانتوی تنگ و کوتاهی همراه با روسری در ابعاد بچه گانه به سر میکند،که اگر آن
را سر نکند سنگین تر است!!!
حجاب چادر محور:در این مدل حجاب چادر مهم است و چادر!همان حجاب برتر!معیار
برتری چیست خدا میداند!شخص چادری می تواند حتی روسری هم سر نکند زیرا
مهم چادر است!همان حجاب برتر!نوع مدرن این حجاب همراه با مانتو های لیمیویی
وجیغ ارائه می شود.نوع چادر که این نوع افراد می پوشند در اکثر موارد چادری نازک است و احتمالا دلیل سر کردن آن هم به دوش کشیدن اسم چادر می باشد!!!!!!
حجاب حیا محور:این شکل از پوشش مرز تمام مدل های بالا را می شکند و فارغ از
شکل های خود چادر ،مانتو یا روسری بر محوریت عفاف و پاک دامنی و وقار عرضه
می شود.نوع نگاه ،حرف زدن،قدم برداشتن،و آداب تعامل در اجتماع در این شکل از
حجاب مورد توجه است.
اين است حجاب و محجبه


واقعا عالی
PERFECT
حجاب و عفاف شام همه ایناه میشود
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
پوشش زن در اديان الاهي


پوشش و عفاف از آن جهت كه يك امر فطري است و براي حيات اجتماعي انسان ضرورت دارد، در اديان و مذاهب الاهي داراي جايگاه خاصي است. تمام اديان آسماني، حجاب و پوشش را بر زن واجب و لازم شمرده‏اند و جامعه بشري را به سوي آن فراخوانده‏اند؛ زيرا حيا و لزوم پوشش به طور طبيعي در نهاد زنان به وديعت نهاده شده و احكام و دستورهاي اديان الاهي هماهنگ و همسو با فطرت انساني تشريع شده است.
بر اساس اصل لزوم هماهنگي و تناسب آفرينش و قانونگذاري،1 خداوند لباس و پوشاك را در لابلاي نعمت‏هاي بيكرانش به بشر ارزاني داشت2 و اشتياق دروني زنان به «حجاب» را با تشريع قانون پوشش مستحكم ساخت تا گوهرِ هستي «زن» در صدفِ پوشش صيانت گردد و جامعه از فرو افتادن در گرداب فساد و تباهي نجات يابد. بدون ترديد جهان بيني و انسان شناسي هر فرهنگ و مكتب، نقش اساسي و مهمّي در انتخاب نوع و كيفيت پوشش دارد.3 بر اساس جهان‏بيني اديان الاهي كه انسان خليفه خداوند و مركز و محور جهان هستي است و رسالت كسب معرفت و تهذيب نفس و اصلاح جامعه را بر دوش دارد و حياتش در جهان آخرت نيز ادامه دارد، بايد جسم زن و چشم مرد پوشيده گردد تا غرايز شهواني مهار و كنترل شود و استعدادهاي معنوي و عقلاني بشر در پرتو رهيافت‏هاي فطري و هدايت‏هاي وحياني شكوفا گردد. گرچه انتخاب لباس و پوشاك برآيند انديشه و اراده آدمي است، ولي بر بينش و اراده انساني نيز تأثير مي‏گذارد و مي‏تواند به عنوان زمينه‏ساز تعالي يا انحطاط فردي و اجتماعي نقش آفريني نمايد.
در آيين زرتشت، يهود، مسيحيت و اسلام ـ كه اين مقاله به بررسي آنها مي‏پردازد ـ حجاب بر زنان امري لازم بوده است. كتاب‏هاي مقدس مذهبي، دستورات و احكام ديني، آداب و مراسم و سيره عملي پيروان اين اديان چهارگانه، بهترين شاهد و عالي‏ترين گواه بر اثبات اين مدعاست.
حجاب در آيين زرتشت
نخستين مردمي كه به سرزمين ايران آمدند، آريايي‏ها بودند. آنان به دو گروه عمده «مادها» و «پارس‏ها» تقسيم مي‏شدند. با اتّحاد مادها، دولت «ماد» تشكيل شد. پس از مدّتي پارس‏ها توانستند دولت ماد را از بين ببرند و سلسله‏هاي هخامنشيان، اشكانيان و ساسانيان را بنيانگذاري كنند. پژوهش‏ها نشان مي‏دهد كه زنان ايران زمين از زمان مادها كه نخستين ساكنان اين ديار بودند، داراي حجاب كاملي، شامل پيراهن بلند چين‏دار، شلوار تا مچ پا و چادر و شنلي بلند بر روي لباس‏ها بوده‏اند.4 اين حجاب در دوران سلسله‏هاي مختلف پارس‏ها نيز معمول بوده است.5 بنابر اين، در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ايراني از حجابي كامل برخوردار بوده‏اند. برابر متون تاريخي، در همه آن زمان‏ها پوشاندن موي سر و داشتن لباس بلند و شلوار و چادر رايج بوده است و زنان هر چند با آزادي در محيط بيرون خانه رفت و آمد مي‏كردند و همپاي مردان به كار مي‏پرداختند، ولي اين امور با حجاب كامل و پرهيز شديد از اختلاط‏هاي فسادانگيز همراه بوده است.
جايگاه فرهنگي پوشش در ميان زنان نجيب ايران‏زمين به گونه‏اي است كه در دوران سلطه كامل شاهان، هنگامي كه خشايارشاه به ملكه «وشي» دستور داد كه بدون پوشش به بزم بيايد تا حاضران، زيبايي اندام او را بنگرند، وي امتناع نمود و از انجام فرمان پادشاه سر باز زد و به خاطر اين سرپيچي، به حكم دادوَران، عنوان «ملكه ايران» را از دست داد.6
در زمان ساسانيان ـ كه پس از نبوت زرتشت است ـ افزون بر چادر، پوشش صورت نيز در ميان زنان اشراف معمول شد. به گفته ويل دورانت پس از داريوش، زنان طبقات بالاي اجتماع، جرأت نداشتند كه جز در تختِ روانِ روپوش دار از خانه بيرون بيايند و هرگز به آنان اجازه داده نمي‏شد كه آشكارا با مردان آمد و رفت كنند. زنان شوهردار حق نداشتند هيچ مردي حتي پدر و برادرشان را ببينند. در نقش‏هايي كه از ايران باستان بر جاي مانده است، هيچ صورت زني ديده نمي‏شود و نامي از ايشان نيامده است.7
تجليّات پوشش در ميان زنان ايران چنان چشم‏گير است كه برخي از انديشمندان و تمدن‏نگاران، ايران را منبع اصلي ترويج حجاب در جهان معرفي كرده‏اند.8
از آن‏جا كه مركز بعثت «اشو زرتشت» ايران بوده است و آن حضرت در زمينه اصل حجاب و پوشش زنان در جامعه خويش كمبودي نمي‏ديده است، با تأييد حدود و كيفيت حجاب رايج آن دوران، كوشيد تا با پندهاي، خود ريشه‏هاي دروني حجاب را تعميق و مستحكم نموده، عامل درون را ضامن اجرا و پشتوانه استمرار و استواري حجاب معمول قرار دهد.
به پند و اندرزهاي «اشوزرتشت» بنگريد تا تلاش وي براي تعالي و آموزش مباني حجاب و بيان لزوم توأم نمودن حجاب ظاهري با عفّت باطني، روشن‏تر شود؛ او مي‏فرمايد:
اي نوعروسان و دامادان!... با غيرت، در پي زندگانيِ پاك‏منشي بر آييد... .اي مردان و زنان! راه راست را دريابيد و پيروي كنيد. هيچ گاه گردِ دروغ و خوشي‏هاي زودگذري كه تباه كننده زندگي است، نگرديد؛ زيرا لذّتي كه با بدنامي و گناه همراه باشد، همچون زهر كشنده‏اي است كه با شيريني درآميخته و همانند خودش دوزخي است. با اين گونه كارها، زندگاني گيتي خود را تباه مسازيد. پاداش رهروان نيكي، به كسي مي‏رسد كه هوا، هوس، خودخواهي و آرزوهاي باطل را از خود دور ساخته، بر نفس خويش چيره گردد و كوتاهي و غفلت در اين راه، پايانش جز ناله و افسوس نخواهد بود.
فريب خوردگاني كه دست به كردار زشت زنند، گرفتار بدبختي و نيستي خواهند شد و سرانجامشان خروش و فرياد و ناله است.9
گفتني است كه در دين زرتشت، لباس يا كيفيت خاصي براي حجاب زنان واجب نشده است؛ بلكه لباس رايج آن زمان كه شامل لباس بلند، شلوار و سرپوش ـ يعني چادر يا شنلي بر روي آن ـ بوده است، مورد تقرير و تنفيذ قرار گرفته است. هر چند كه استفاده از سِدرِه و كُشتي ـ لباس مذهبي ويژه زرتشتيان ـ توصيه شده است.10 البته بر هر مرد و زن واجب است كه هنگام انجام مراسم عبادي و نيايش، سر خود را بپوشاند. بنا به گفته موءبد «رستم شهرزادي» پوشش زنان بايد به گونه‏اي باشد كه هيچ يك از موهاي سرِ زن از سرپوش بيرون نباشد. در خرده اوستا، به طور صريح چنين آمده است: «نامي زت واجيم، همگي سر واپوشيم و همگي نماز و كريم بدادار هورمزد؛11 يعني همگان نامي ز تو بر گوييم و همگان سر خود را مي‏پوشيم و آن گاه به درگاه دادار اهورمزدا نماز مي‏كنيم».
بر اساس آموزه‏هاي ديني، يك زرتشتي موءمن، بايد از نگاه ناپاك به زنان دوري جويد و حتي از به كارگيري چنين مرداني خودداري كند. در اندرز «آذربادماراسپند» موءبد موبدان آمده است: «مرد بدچشم را به معاونت خود قبول مكن12».
پوشش موي سر و داشتن نقاب بر چهره، پس از سقوط ساسانيان نيز ادامه يافته است. به اين نمونه بنگريد: پس از فتح ايران، هنگامي كه سه تن از دختران كسري، شاهنشاه ساساني را براي عمر آوردند، شاهزادگان ايراني همچنان با نقاب، چهره خود را پوشانده بودند. عمر دستور داد تا پوشش از چهره بر گيرند تا خريداران پس از نگاه، پول بيشتري مبذول دارند. دوشيزگان ايراني خودداري كردند و به سينه مأمور اجراي حكم عمر مشت زده، آنان را از خود دور ساختند. عمر بسيار خشمناك شد؛ ولي امام علي(ع) او را به مدارا و تكريم آنان توصيه فرمود.13
حجاب در آيين يهود
همه موءرخان، از حجاب سخت زنان يهودي سخن گفته‏اند14. ويل دورانت مي‏گويد: گفت‏وگوي علني ميان ذكور و اِناث، حتّي بين زن و شوهر از طرف فقهاي دين ممنوع گرديده بود.... .دختران را به مدرسه نمي‏فرستادند و در مورد آنها كسب اندكي علم را به ويژه چيز خطرناكي مي‏شمردند. با اين همه، تدريس خصوصي براي اِناث مجاز بود.15 نپوشاندن موي سر خلافي بود كه مرتكب آن را مستوجب طلاق مي‏ساخت.16 زندگي جنسي آنان، عليرغمِ تعدد زوجات، به طرز شايان توجّه ، منزّه از خطايا بود. زنان آنان، دوشيزگاني محجوب، همسراني كوشا، مادراني پُرزا و امين بودند و از آن‏جا كه زود وصلت مي‏كردند، فحشا به حدّاقل تخفيف پيدا مي‏كرد.17
بدون ترديد مبناي حجاب در شريعت يهود، آيات تورات بود كه بر حجاب تأكيد مي‏نمود. كاربرد واژه «چادُر» و «برقع» كه به معناي روپوش صورت است، در آن آيات، كيفيت پوشش زنان يهودي را نشان مي‏دهد. تورات تشبه مرد و زن به يكديگر را نهي نموده، مي‏گويد:متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد؛ زيرا هر كه اين را كند، مكروه «يَهْوَه» خداي تو ست.18 بي‏حجابي سبب نزول عذاب معرفي شده است؛
خداوند مي‏گويد: از اين جهت كه دختران صهيون متكبرند و با گردن افراشته و غمزات چشم راه مي‏روند و به ناز مي‏خرامند و به پاي‏هاي خويش خلخال‏ها را به صدا مي‏آورند* بنابراين خداوند فَرْق سر دختران صهيون را كَلْ خواهد ساخت و خداوند عورت ايشان را برهنه خواهد نمود* و در آن روز، خداوند زينت خلخال‏ها و پيشاني‏بندها و هلال‏ها را دور خواهد كرد* و گوشوارها و دستبندها و روبندها را * و دستارها و زنجيرها و كمربندها و عطردان‏ها و تعويذها را * و انگشترها و حلقه‏هاي بيني را * و زخوت نفيسه و رداها و شال‏ها و كيسه‏ها را * و آينه‏ها و كتان نازك و عمامه‏ها و برقع‏ها را * و واقع مي‏شود كه به عوض عطريّات، عفونت خواهد شد و به عوض كمربند، ريسمان و به عوض موي‏هاي بافته، كَلي و به عوض سينه‏بند، زنّار پلاس و به عوض زيبايي، سوختگي خواهد بود * مردانت به شمشير و شجاعانت در جنگ خواهند افتاد * و دروازه‏هاي وي، ناله و ماتم خواهند كرد و او خراب شده، بر زمين خواهد نشست.19
افزون بر موارد فوق، در كتاب مقدس، وجوب پوشاندن موي سر20 لزوم پرهيز از زنان فريبكار و بيگانه21، نهي از لمس و تماس22 و واژه چادر23، نقاب24 و برقع25 آمده است؛ به عنوان نمونه در مورد عروس يهودا مي‏خوانيم: پس رخت بيوكي را از خويشتن بيرون كرده، برقعي به رو كشيده و خود را در چادري پوشيد و به دروازه عينايم كه در راه تمنه است، بنشست.26
در «تلمود» اصلي‏ترين كتاب فقهي كه به گفته ويل‏دورانت، اساس تعليم و تربيت يهود27 است، نيز بر لزوم پوشاندن سر از نامحرمان، لزوم سكوت زن و پرهيز از هرگونه آرايش براي ساير مردها28، پرهيز از نگاه زن به مردان بيگانه، 29 اجتناب از نگاه مرد به زنان نامحرم30 و لزوم پرهيز از هر امر تحريك‏آميز،31 تأكيد شده است.
برابر حكم سخت‏گيرانه تلمود، اگر رفتار زن فضيحت‏آميز باشد، شوهر حق دارد او را بدون پرداخت مبلغ كتوبا(مهريه) طلاق دهد و زناني كه در موارد زير به رفتار و كردار آنها اشاره مي‏شود، ازدواجشان باطل است و مبلغ كتوبا (مهريه) به ايشان تعلّق نمي‏گيرد؛ زني كه از اجراي قوانين ديني يهود سرپيچي مي‏كند و في‏المثل بدون پوشاندن سرِ خود، به ميان مردان مي‏رود، در كوچه و بازار پشم مي‏ريسد و با هر مردي از روي سبك سري به گفت‏وگو مي‏پردازد. زني كه در حضور شوهر خود، به والدين او دشنام مي‏دهد و زن بلند صدا كه در خانه با شوهر خود به صداي بلند درباره امور زناشويي صحبت مي‏كند و همسايگانِ او مي‏شنوند كه چه مي‏گويد.32
برخورد حضرت موسي(ع) با دختران شعيب كه به آنان فرمود تا پشت سر او حركت كرده، از پشت سر، او را به منزل پدرشان هدايت كنند، و نيز سيره عملي يهوديان مبني بر استفاده از چادر و برقع و روبند، تفكيك و جدا بودن محل عبادت زنان از مردان در كنيسه، ناشايسته شمردن اشعاري كه در تمجيد زيبايي زنان سروده شده است و ايراد خطابه توسط زنان از پشت پرده، بيانگر كيفيت شديد و سخت‏گيرانه حجاب نزد يهوديان است.
حجاب در آيين مسيحيت
مسيحيت نه تنها احكام شريعت يهود در مورد حجاب را تغيير نداد، بلكه قوانين شديد آن را استمرار بخشيد و در برخي موارد، قدم را فراتر نهاد و با سخت‏گيري بيشتري وجوب حجاب را مطرح ساخت؛ زيرا در شريعت يهود، تشكيل خانواده و ازدواج امري مقدس محسوب مي‏شد و طبق نوشته ويل دورانت، در سن بيست سالگي اجباري بود؛33 اما از ديدگاه مسيحيت قرون اوّليه، تجرّد، مقدس شمرده مي‏شد.34 بنابر اين مسيحيت، براي از بين بردن زمينه هرگونه تحريك و تهييج، زنان را به صورت شديدتري به رعايت كامل پوشش و دوري از هر گونه آرايش و تزيين فراخواند. برابر متون تاريخي، چادر و روبند، براي همگان ـ حتّي براي خاتون‏هاي اشراف ـ ضروري بود و در اعياد نيز كسي آن را كنار نمي‏گذاشت؛ بلكه با طلا و نقره و پارچه‏هاي زربفت آن را تزيين مي‏نمودند و حتّي براي تفريح نيز با حجب و حياي كامل در مجالس انس و يا گردش‏هايي دور از چشم نامحرمان، شركت مي‏جستند.
انجيل در موارد فراوان، بر وجوب حجاب و پوشش تأكيد و پيروانش را به تنزّه از اِعمال شهوت و عفاف فراخوانده است؛ در انجيل مي‏خوانيم: همچنين زنان پير در سيرت متقي باشند و نه غيبت‏گو و نه بنده شراب زياده، بلكه معلمات تعليم نيكو* تا زنان جوان را خِرَد بياموزند كه شوهر دوست و فرزند دوست باشند* و خردانديش و عفيفه و خانه‏نشين و نيكو و مطيع شوهران خود كه مبادا كلام خدا متهم شود*35
در «كتاب مقدس» در مورد لزوم آراستگي به حيا و كنار نهادن آرايش ظاهري چنين آمده است: همچنين زنان، خويشتن را بيارايند به لباسِ مزّين به حيا و پرهيز؛ نه به زلف‏ها و طلا و مرواريد و رختِ گران‏بها* ...زن با سكوت به كمال اطاعت تعليم گيرد* و زن را اجازت نمي‏دهم كه تعليم دهد يا بر شوهر مسلّط شود؛ بلكه در سكوت بماند*36
همچنين اي زنان، ...* و شما را زينت ظاهري نباشد از بافتن موي و متحلّي شدن به طلا و پوشيدن لباس * بلكه انسانيت باطني قلبي در لباس غير فاسد، روح حليم و آرام كه نزد خدا گرانبهاست * زيرا بدين گونه زنان مقدسه در سابق نيز كه متوكل به خدا بودند، خويشتن را زينت مي‏نمودند.37
افزون بر موارد پيشين، «عهد جديد» نيز لزوم پوشاندن موي سر، به ويژه در مراسم عبادي،38 لزوم سكوت به ويژه در كليسا،39 با وقار و امين بودن زن 40و نهي از نگاه ناپاك به بيگانگان را خاطرنشان ساخته، مي‏گويد: كسي كه به زني نظر شهوت اندازد، همان دم، در دل خود با او زنا كرده است * پس اگر چشم راستت، تو را بلغزاند، قلعش كن و از خود دور انداز؛ زيرا تو را بهتر آن است كه عضوي از اعضايت تباه گردد، از آن كه تمام بدنت در جهنم افكنده شود*41
دستورات ديني پاپ‏ها و كاردينال‏هاي مسيحي كه بر اساس آن پوشاندن صورت الزامي و تزيين موي سر و آرايش آن و تنظيم آنها در آيينه و سوراخ نمودن گوش‏ها و آويختن گلوبند، خلخال، طلا و دستبند قيمتي، رنگ نمودن مو و تغيير صورت ظاهري ممنوع بود، شدت بيشتري رانشان مي‏دهد.42
در مورد سيره عملي زنان مسيحي، دائرة المعارف لاروس مي‏گويد: دين مسيحي، براي زن، خِمار را باقي نهاد؛ وقتي وارد اروپا شد، آن را نيكو شمرد. زن‏ها در كوچه و وقت نماز، خمار داشتند. در قرون وسطي، خصوصاً قرن نهم، خمار رواج داشت. آستين خمار، شانه زن را پوشيده، تقريباً به زمين مي‏رسيد. اين عادت تا قرن سيزدهم باقي بود.43
ويل دورانت نيز در مورد سيره عملي زنان مسيحي چنين مي‏نويسد: ساق پاي زنان چيزي نبود كه در ملأ عام و يا رايگان به چشم خورد.... البسه بانوان در مجالس تورنه، موضوع مهمّي براي روحانيون بود كه كاردينال‏ها، درازي جامه‏هاي خواتين را معيّن مي‏كردند. هنگامي كه كشيشان چادر و روبند را يكي از اركان اخلاقيات عيسوي دانستند، به دستور زن‏ها، چادرها را از مشمش ظريف و حرير زربفت ساختند... .44
تصويرهايي كه از پوشاك مسيحيان و زنان اروپا به جا مانده، به وضوح حجاب كامل زنان را نشان مي‏دهد.45
حجاب در آيين اسلام
بدون شك، پوشش زن در برابر مردان بيگانه، يكي از ضروريات دين اسلام است. قرآن كريم مي‏فرمايد: «و به بانوان باايمان بگو چشم‏هاي خود را فروپوشند و عورت‏هاي خود را از نگاه ديگران پوشيده نگاه دارند و زينت‏هاي خود را، جز آن مقداري كه ظاهر است، آشكار نسازند و روسري‏هاي خودرا بر سينه خود افكنند و زينت‏هاي خود را آشكار نسازند؛ مگر براي شوهرانشان، پدرانشان، پدر شوهرانشان، پسرانشان، پسران همسرانشان، برادرانشان، پسر برادرانشان، پسر خواهرانشان، زنان هم‏كيششان، كنيزانشان و مردان سفيهي كه تمايلي به زنان ندارند و كودكاني كه از امور جنسي بي‏اطلاعند و پاهاي خود را بر زمين نكوبند تا زينت‏هاي پنهانشان آشكار شود و همگي به سوي خداوند توبه كنيد اي موءمنان؛ باشد كه رستگار شويد».46 افزون بر آن، در آيات ديگر، پوشيدگي كامل اندام،47 نيك و شايسته، با وقار و بدور از تحريك سخن گفتن و دوري از آرايش‏هاي جاهليت نخستين،48 توصيه شده است.
در روايات نيز پوشيدن جامه بدن‏نما و نازك نزد نامحرم49، آرايش و استعمال عطر در خارج از خانه50، اختلاط فساد برانگيز زن و مرد51، دست دادن و مصافحه با نامحرم52و تشبه به جنس مخالف 53 منع شده است و مردان با غيرت،54 به هدايت و كنترل همسر و دختران، عفّت نسبت به زنان مردم55 و دوري از چشم‏چراني توصيه شده‏اند.
پس معلوم شد كه تفاوت اساسي حجاب اسلامي با حجاب اديان گذشته، در اين است كه اسلام وجوب پوشش زنان را متناسب با شئونات انسان، با تعديل و نظم مناسب و به دور از افراط و تفريط، سهل‏انگاري مضرّ يا سخت‏گيري بي‏مورد به جامعه بشري ارزاني داشته است. حجاب اسلامي همچون حجاب مورد توصيه پاپ‏ها، به معناي حبس زن در خانه يا پرده‏نشيني و دوري از شركت در مسايل اجتماعي نيست؛ بلكه بدين معناست كه زن در معاشرت خود با مردان بيگانه، موي سر و اندام خويش را بپوشاند و به جلوه‏گري و خودنمايي نپردازد تا در جامعه، غريزه آتشين جنسي تحريك نگردد؛ بلكه در محيط خانواده، اين غريزه به صورت صحيح ارضا گردد.




 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]پَاورقيها[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot]14. [/FONT][FONT=&quot]عبدالرسول عبدالحسن الغفّار، المرأه المعاصره، چاپ سوم، ص40[/FONT][FONT=&quot].
12. [/FONT]
[FONT=&quot]سالنماي 1372، چاپ انجمن زرتشتيان تهران، ص10[/FONT][FONT=&quot].
19. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، كتاب اشعياء نبي، باب سوم، فقره 16 ـ 26[/FONT][FONT=&quot].
18. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، سفر تثنيه، باب 22، فقره [/FONT][FONT=&quot]5.
17. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ص63[/FONT][FONT=&quot].
15. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج12، ص66[/FONT][FONT=&quot] .
10. «[/FONT]
[FONT=&quot]سدره» از نه پاره پارچه سفيد و نازك دوخته شده و در زير پيراهن، چسبيده به بدن پوشيده شود. سدره كه در اوستا (ستره) ناميده شده، به معناي آن نيز هست. علماي اسلام نيز براي بيان حكم حجاب از واژه ستر استفاده كرده‏اند. «كُشتي»، كمربند باريكي است كه از پشم گوسفند بافته شده و بايد پيوسته آن را بر روي سدره به كمر بندند؛ موءبد موبدان، رستم شهرزادي، دين و دانش، انجمن زرتشتيان تهران، سال 1357[/FONT][FONT=&quot].
16. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج12، ص62[/FONT][FONT=&quot] .
1. [/FONT]
[FONT=&quot]روم، آيه 30[/FONT][FONT=&quot].
13. [/FONT]
[FONT=&quot]وشنوه‏اي، حجاب در اسلام، ص59، به نقل از السيرة الحلبيه، ج2، ص49[/FONT][FONT=&quot].
11. [/FONT]
[FONT=&quot]خرده اوستا، فصل آفرينگان دهمان[/FONT][FONT=&quot].
23. [/FONT]
[FONT=&quot]همان مدرك، باب سوم، فقره 15[/FONT][FONT=&quot].
25. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، كتاب غزل‏هاي سليمان، باب 4، فقره 1[/FONT][FONT=&quot].
26. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، سفر پيدايش، باب 38، فقره 14 و 15[/FONT][FONT=&quot].
20. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، سفر اعداد، باب 5، فقره [/FONT][FONT=&quot]18.
22. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، كتاب امثال سليمان نبي، باب ششم، فقره 1 ـ 10 و [/FONT][FONT=&quot]20 [/FONT][FONT=&quot]ـ 26[/FONT][FONT=&quot].
27. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج12، ص34[/FONT][FONT=&quot].
2. [/FONT]
[FONT=&quot]اعراف، آيه 27[/FONT][FONT=&quot].
29. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ج1، ص492[/FONT][FONT=&quot].
28. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ص31[/FONT][FONT=&quot].
24. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، كتاب اشعياء نبي، باب [/FONT][FONT=&quot]47[/FONT][FONT=&quot]، فقره 1 و 2[/FONT][FONT=&quot].
21. [/FONT]
[FONT=&quot]تورات، كتاب روت، باب دوم، فقره [/FONT][FONT=&quot]8 [/FONT][FONT=&quot]ـ 10[/FONT][FONT=&quot].
34. [/FONT]
[FONT=&quot]شايان ذكر است كه اكنون مسيحيت، ازدواج را براي تمام مسيحيان مقدس مي‏شمرد و تنها آن را براي پاپ و اسقف‏هاي كليسا ممنوع مي‏داند[/FONT][FONT=&quot].
32. [/FONT]
[FONT=&quot]راب اماكهن، گنجينه‏اي از تلمود، ص186، ميشناكتوبوت 6 [/FONT][FONT=&quot]:7.
35. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل، رساله پولس بتيطس، باب دوم، فقره 1 ـ 6[/FONT][FONT=&quot] .
39. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، باب چهاردهم، فقره 34 ـ [/FONT][FONT=&quot]36.
38. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل، رساله اول پولس رسول به قرنتيان، باب يازدهم، فقره 1 ـ 17[/FONT][FONT=&quot].
33. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج 1، ص [/FONT][FONT=&quot]439.
36. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل، رساله پوليس به تيموناوءس، باب دوم، فقره 9 ـ [/FONT][FONT=&quot]15.
3. [/FONT]
[FONT=&quot]شهيد مطهري، جهان‏بيني توحيدي، ص [/FONT][FONT=&quot]75.
37. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره 1 ـ 6[/FONT][FONT=&quot] .
31. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ج12، ص28[/FONT][FONT=&quot].
30. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ص30[/FONT][FONT=&quot].
44. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج 13، ص [/FONT][FONT=&quot]498 [/FONT][FONT=&quot]ـ 500، با اندكي تصرف و تلخيص[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]

49.
[/FONT][FONT=&quot]سنن ابي‏داوود، ج2، ص383[/FONT][FONT=&quot].
48. [/FONT]
[FONT=&quot]احزاب، آيه 32[/FONT][FONT=&quot].
43. [/FONT]
[FONT=&quot]مهذب، زن و آزادي، ص 65[/FONT][FONT=&quot].
45. [/FONT]
[FONT=&quot]براون و اشنايدر، پوشاك اقوام مختلف، ص 116[/FONT][FONT=&quot].
4. [/FONT]
[FONT=&quot]جليل ضياءپور، پوشاك باستاني ايرانيان از كهن‏ترين زمان، ص 17 ـ 26 و ص51، 54، 56[/FONT][FONT=&quot]..
41. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل متي، باب اول، فقره 28 ـ [/FONT][FONT=&quot]30.[/FONT][FONT=&quot]و باب هجدهم، فقره 8 ـ [/FONT][FONT=&quot]10.
40. [/FONT]
[FONT=&quot]انجيل، رساله پولس رسول به تيموناوءس، باب سوم، فقره [/FONT][FONT=&quot]11.
42. [/FONT]
[FONT=&quot]دكتر حكيم الاهي، زن و آزادي، ص [/FONT][FONT=&quot]53.
46. [/FONT]
[FONT=&quot]سوره نور (24)، آيه 31[/FONT][FONT=&quot].
47. [/FONT]
[FONT=&quot]احزاب، 59[/FONT][FONT=&quot].
53. [/FONT]
[FONT=&quot]مجلسي، همان، ج103، ص258[/FONT][FONT=&quot].
50. [/FONT]
[FONT=&quot]مجلسي، بحارالانوار، ج103، ص243[/FONT][FONT=&quot].
55. [/FONT]
[FONT=&quot]شيخ حر عاملي، وسايل الشيعه، ج14، ص138و141[/FONT][FONT=&quot].
52. [/FONT]
[FONT=&quot]همان، ص163[/FONT][FONT=&quot].
5. [/FONT]
[FONT=&quot]جليل ضياءپور، پوشاك زنان ايران، ص 64 ـ 194[/FONT][FONT=&quot].
51. [/FONT]
[FONT=&quot]ناسخ التواريخ، ج2[/FONT][FONT=&quot].
54. [/FONT]
[FONT=&quot]نهج‏الفصاحه، ص143[/FONT][FONT=&quot].
6. [/FONT]
[FONT=&quot]فرهت قائم‏مقامي، آزادي يا اسارت، ص106؛ تورات، باب استر، آيه 1[/FONT][FONT=&quot].
7. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج1، ص552[/FONT][FONT=&quot].
8. [/FONT]
[FONT=&quot]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ج2، ص78 و برتراند راسل، زناشوئي و اخلاق، ص135[/FONT][FONT=&quot].
9. [/FONT]
[FONT=&quot]يسنا، ص53، پندهاي 5 ـ 8؛ به نقل از: آموزشهاي زرتشت پيامبر ايران؛ رستم شهرزادي، آموزش گات‏ها، انجمن زرتشتيان، آبان 67[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
با تمام احترامی که واسه همه بروبچ قائلم باید بگم شما ازادی؟؟؟؟؟ یه روز بدون روسری برید بیرون ببینید سر از کجا در میارید؟
از صحبت شما نتیجه گیری میشه که هر کی چادر نپوشه اینکاره است. خانم عزیز. مگه توی اروپا یا امریکا همه روسپیند؟؟؟
کی گفته که من دنبال بدن عریان زنها هستم؟؟؟ مثل شما مثل کسیه که میگه یا باهت بازی نمیکنم یا باید بذاری با سنگ سرتو بشکنم.
شاید خوب میشد پست اولمو هم میخوندی دوست عزیز. گفته بودم که این قوانین رو مردانی میاسزند که خودشون مشکل دارند. پست اولمو ببینید متوجه میشید.
در ثانی هیچ میدونستید که بزرگترین خیانتی که در حق دموکراسی ایران شد توسط همین دو نفر بود؟؟؟
به جای اینکه اثار مسموم این دونفر رو بخونید برید و اثر مخربی که اثار این دو به اصطلاح عالم روی مردم و و در نهایت نابود کردن دموکراسی در ایران گذاشته رو بخونید. دکتری که کومنیست علی وار رو در ایران مطرح میکنه خب نتیجه اش همین میشه.

حیا با چادر؟؟؟ چرا اینقدر شعار؟؟؟؟ چادر حیا میاره؟؟؟ حیا توی ذهن ادماست. من شغلم توی جایی هست که با همه جور ادم سر کار دارم. به عینه میبینم که حیا چیزی نیست که با چادر معنی بشه. خیلی از چادریها هستند که پولی هستند و خیلی ها هم هستند که ارایش میکنند و به نظر شما عریان هستند اما حیاش مثال زدنیه.

بله مسئله چادر هستش. من کل صحبتم اینه شاید دوستان بخواند دوباره شعار بدند
1- چرا از روز اول دبستان دختر کوچولو ها باید حجاب سفت و سخت داشته باشند؟؟ اگه حجاب خوبه خب بگذارید وقتی بزرگ شد خودش انتخاب کنه که حجاب داشته باشه یا نه. وقتی یه چیزی از بچگی شروع بشه ملکه ذهن میشه. و میشه همون موضوع پست اول که دختره از نبودن چادر گریه میکنه. این نه به خاطر فکر بلکه به خاطر عادته.
2- چرا چادرهای ما همشون سیاهند؟؟ مگه چادرهای رنگی مشکلی دارند . نکنه اسلام در خطر می افته؟؟
3- و بزرگترین مسئله!! میگیم چادر خوبه که زن دور از دسترس مردها باشه.
حالا چند تا سوال؟
ایا مردهای ایرانی اینقدر وحشیند که هر دختری بی حجاب باشه میرزند سرش و توی هممون خیابون....
فرضا اینجوری هم باشه. ایا نباید قانونی وجود داشته باشه که از زنها حمایت بکنه. توی ایران اگه به دختری متلکی گفته بشه همه مردم به پسره حق میدند با این توجیه که خب دختره خودش سبکه و دلش میخواد.
و یک سوال دارم : این قوانین رو چه کسی درست میکنه؟؟؟؟
واسه زنانی مثل شیرین عبادی دلم میسوزه که کمپین یک میلیون امضایی درست میکنه برای گرفتن حق زن و ازادی در پوشش و سهم الارث. اونوقت این ازادی در پوشش رو عریانی و بی بند باری میدونند. وا اسفا.

کسی که به اسلام پایبنده بدون روسری بیرون نمیره
شما غرب رو مظهر تمدن میدونی دیگه
زن تو اون جامعه به چی تبدیل شده

منظورتون از این دو نفر کیه دقیقا؟
اگه دکتر شریعتی و علامه مطهری رو میگید که باید بگم که گنده عقلا و فلاسفه و اینا هستن

نفاط مشکی رنگ:
1- افراطه اینها...تو حرم امام رضا دختر 6 ساله رو میگن باید با چادر بیاد
کی نیست بگه به شما چه ربطی داره این شش سالشه خدا گفته 9 سالگی
اینها نظر اسلام نیست

2- چادرهای سیاه هم یه مسئله دیگست
من از نظرم مشکلی نداره که رنگ دیگه‌ای باشه
تازه به نظرم بهتره رنگ جادر مثلا سفید باشه یا رنگ دیگه

حجاب و چادر فقط برای این نیست که زن دور از دسترس باشه
خیر
چادر وسیله ای است برای اینکه زن ارزش واقعی خودش یعنی هنرش رو نشون بده
چون اینطوری زن بدنش رو نشون نمیده و هنرش رو نشون میده
منظور چادری نیستا، منظور باحجاب هست نوعش فرق نداره


از افت‌های جامعه جلوگیری میکنه
مثلا تئ انگلیس الان 70درصد دختران وقتی ازدواج میکنن باکره نیستن
این بخطار اینه که حجاب اونجا اهمیتی نداره
و زن هم جایگاه نداره

حجاب جایگاه زن رو بهش بها میده

4- مردها ایرانی همون وسط خیابون..... نمیکنن
اما وقت حجاب نباشه دقیقا چیزی اتفاق میفته که الان تو انگلیس و فرانسه و صدتا کشور دیگه هست
لائیک و لاویک گرایی باعث شده همه چیز ازاد باشه
این ازادی مقام زن رو از بین برده و این وضهی شده

5- خانوم شیرین عبادی هم زیاد قصه نخوره
مسئله فقهی سهم‌آلارث انقد ساده است که یه بچه هم میفهمه
حدیث معروف امام کاظم و....

این رو هم تو اون مقاله ای که نوشتم میذارم
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
اگر قرار باشه حجاب خانمها رو عاملي براي جلوگيري از انحرافات اخلاقي در جامعه بدونيم سئوالي مطرح ميشه :

در كشور ايران حدود سي ساله كه بنا به قوانين مملكتي بي حجابي ممنوع بوده و كليه خانمها ملزم به رعايت حجاب هستند . حالا چادر يا مانتو و روسري !

حالا وضعيت ايران از نظر انحرافات اخلاقي چجوريه ؟؟ :surprised:

بنظر دوستان گرامي : جامعه امروز ما از نظر انحرافات اخلاقي و روايط نامشروع و ...... چه وضعيتي رو داره ؟؟ :eek:

چرا اين حجاب اجباري نتونسته جلو فاسد شدن جامعه رو بگيره ؟؟

ايا بانوان گرامي حتي در تهران ( مركز حكومت اسلامي !! ) جرات دارند شبها از چهار تا كوچه عبور كنند ؟؟!! :razz:

كدام يك از بانوان گرامي در روز از چند تا خيابان عبور كرده و چند تا متلك نشنيده و حرفهاي نامربوط و نگاههاي هرزه و طمعكار رو حس نكرده ؟؟

پس تاثير اين حجاب در جامعه ما چي بوده ؟؟

چرا طبق شنيده ها از بزرگترها در قبل از انقلاب كه حجاب اجباري نبوده ميزان فساد و انحرافات اخلاقي جامعه كمتر از امروز بوده ؟؟

و بالاخره اينكه چرا بسياري از دختران و خانمها به محض اينكه از مدرسه يا اداره شون بيرون مياند چادرشون رو جمع ميكنند ميزارن داخل كيفشون ؟؟ :cool:

بی‌حجابی ممنوع بوده
اما امروزه زیاد هم ممنوعیتی نمیبینیم:(

بزرگترهای ما منظور کیا هستن؟
کسایی که هنوز به نام دلبندن
یا کسایی که میگن خدابیامرزه اعلی حضرت رو؟؟؟

تو مدارس که چادر اجباری نیست
هست؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بچه ها
من یه چیزی میگم شما خودتون قضاوت کنید
فکر کنید تو یه شب سرد زمستون که هوا چند درجه زیر صفره بهتون میگن باید تو هوای ازاد بخوابی:eek:و تنها چیزی که میتونی خودتو باهاش بپوشونی یه ملحفه نازک نازکه!!!
شما هم با نا امیدی میریو ملحفرو میکشی رو خودت .
حالا یه سوال دارم...
درسته اون ملحفه تمام بدن شما رو به ظاهر پوشوند ولی ایا تونست شما رو در برابر سرما حفظ کنه؟؟؟
:warn::warn::warn:
حالا دوستان حجاب خوب (ترجیحا چادر) دقیقا همین جوریه
شاید خیلی از لباسا بدن زن رو بپوشونه ولی انصافا خودتون بگید ایا اونو از نگاه هرزه بعضیها حفظ میکنه؟
البته خیلیها چادر ندارن ولی حجاب خوبی دارن ومن منظورم اونا نبودن .من منظورم اونایی بودن که یه چیزی مثل سلفن دور خودشون میکشن تا لوکس تر بنظر بیان و تمام اندام زنانشون رو به نمایش بذارن
حرف اخر:حجاب خوب مثل صدفه و زن هم مروارید:gol:;)
 

farda_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعریف حجاب رو کردم
حجاب پوشش کاملی است که در اسلام بیان شده
چادر بهرین نوعش عسا​

شماکه ماشاالله توهین کردید
اما
من فکر نمی‌کنم تو این جامعه ما یعنی الن تو کشور ما بشه با چادر کسی رو گول بزنی
چون همه‌جا شده کار واسه خانومایی که هفت قلم ارایش کردن و ظاهرشون مثلا اراسته است
البته از نظر من اونایی که ارایش میکنن کمبود دارن چون تو خونه بهشون توحه نشده
میخوان جلب توجه کنن​

چیزی که دقیقا تو خونواده مذهبی رعایت میشه
توجه به دختران توسط مادر و خصوصا پدر.
تو خونواده مذهبی پدر و دختر و برادر و ... رابطه انقد خوب هست بینشون که دیگه کمبودی واسه جلب توحه نمبینن​


به والله من خیلی چادریا رو دیدم که بیکارن
تازه با مدرک بالا
چون جاشون توسط یه خانومی با مدرک پایین‌تر ولی بازم مثلا اراسته پر شده​

دوستان شاید بتونن با گفتن چنین چیزهایی نسبت به چادری‌ها جوو رو مخدوش کنن
ولی خودشون رو میتونن گول بزنن؟؟
واقعیت چیست؟​


ببخشید که به چادر شماتوهین کردم!

فکر نکنم که کسی منظور منو توهین برداشت کرده باشه چون کاملا منظورم واضح بود

من چادر رو همه ی اسلام نمی دونم که هرکسی چادر بپوشه دیگه هر کاری کرد درست باشه قرار نیست هرکس چادر پوشید مذهبی باشه و هر کس نپوشید کافر و ملحد

شما یا ندیدی یا نمی خوای ببینی من که خیلی ها رو دیدم که تو خونواده ی مذهبی بودن چادر داشتن و خیلی کارا رو می کردن

حساب اونایی که با فکر و با عقیده شون چادر می پوشن و به چادر که پوشیدن احترام میذارن جدا است

قبلش سعی کن یه ذره راجع به چیزی که خوندی فکر کنی بعد بیا جواب بده که برداشت اشتباهتو به بقیه القا کنی ( تعصب زیادی باعث میشه حرفی که می زنی بدون فکر باشه و حرفی هم که پشتش فکری نباشه...)
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
من چادری ام

پیشکش به چادر خاکی بانوی دو عالم زهرای مرضیه (س )
و همه ی چادرهایی که در طول تاریخ صدفهایی آرامش بخش برای مرواریدهای شان بوده اند !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................


اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است


لينك مطلب
سلام متن بسیار زیبایی بود.
در مورد معضل بی حجابی و بد حجابی ریشه های فراوانی را می توان مورد بررسی قرار داد اما یکی از این ریشه های روانی آن بسیار حائز اهمیت است.
کمبود محبت در خانواده
متاسفانه دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر و زندگی ماشینی همچنین دوری مردم از سنتهای حسنه اسلامی و ایرانی ، عدم توجه به فرزندان نیاز به توج و محبت را در بین فرزندان بخصوص قشر جوان شعله ور می سازد.
جوان برای ارضای این خواست درونی و فطری که طبیعی هم هست ، خود را در معرض دید جامعه قرار می دهد در این شرایط فرد هر کاری می کند تا دیده شود و مورد توجه قرار گیرد.آرایشهای متفاوت ، لباسهایی با رنگها و طرحهای تک و بی حجابی .
اگر ریشه مذهبی خانواده دختر کم و ضعیف باشد این مشکل ابعاد شدیدتری پیدا می کند و پا از بی حجابی فراتر می نهد.
در احادیث داریم که به پدارن توصیه می کند دختران خود را مورد محبت و نوازش قرار دهید و صراحتا از آنها می خواهد دختران خود را حتی تا سنین بالا ببوسید.
اگر دختر محبت را در خانواده تجربه کند در جامعه گدایی محبت و طلب نگاه نمی کند.
رفتارهای ناهنجار و پوششهای جلب توجه کننده نوعی گدایی نگاه است ، نگاهی که بایستی در خانواده به دختران شود.
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
ببخشید که به چادر شماتوهین کردم!

فکر نکنم که کسی منظور منو توهین برداشت کرده باشه چون کاملا منظورم واضح بود

من چادر رو همه ی اسلام نمی دونم که هرکسی چادر بپوشه دیگه هر کاری کرد درست باشه قرار نیست هرکس چادر پوشید مذهبی باشه و هر کس نپوشید کافر و ملحد

شما یا ندیدی یا نمی خوای ببینی من که خیلی ها رو دیدم که تو خونواده ی مذهبی بودن چادر داشتن و خیلی کارا رو می کردن

حساب اونایی که با فکر و با عقیده شون چادر می پوشن و به چادر که پوشیدن احترام میذارن جدا است

قبلش سعی کن یه ذره راجع به چیزی که خوندی فکر کنی بعد بیا جواب بده که برداشت اشتباهتو به بقیه القا کنی ( تعصب زیادی باعث میشه حرفی که می زنی بدون فکر باشه و حرفی هم که پشتش فکری نباشه...)

من اصلا منظورم این نبود که شما اینطور برداشت کردید

من نگفتم هر کس چادر میپوشه اخرت مسلمونه و هرکس سر نمیکنه ملحد.

گفتم پوشش و حجاب تعریفی داره که تعریف شد و بهترینش چادر هست
مقنعه و مانتوی بلند هم حجاب کامله


لطفا تو خوندن مطالب دقت کنید;)
 

saba888

عضو جدید
کاربر ممتاز
چادر مثل اون پوست رو اب‌نبات می‌مونه
اگه نباشه م
مگس می‌شینه دورش


ببخشين بهتر نبود به جاي كلمه چادر از پوشش استفاده مي كردين!!!
فكر نمي كنين با اين جمله دارين به غير چادريا توهين مي كنين!!!؟؟
 

MaFia

عضو جدید
چادر مثل اون پوست رو اب‌نبات می‌مونه
اگه نباشه م
مگس می‌شینه دورش

همين شماهايي كه انقدر سنگ چادر رو به سينه ميزنيد پاش بيفته به زن مردم هم رحم نميكنيد !

بسه بابا شورشو در آوردين انقدر چادر چادر كرديد !
شما رو سر همسرتون گوني بكش اصلا كه كلا معلوم نباشه ! مبادا مگس بياد دور و برش...
 

alielec

عضو جدید
یک چادری میتونه عهم عفیف و با حجاب باشه وهم بی حیا!
برای کسی هم که حجاب چادر نداره همین جمله صادقه.
پس فقط چادر نیست که میتونه حجاب رو حفظ کنه.البته اگه کسی کلاً با حجاب مخالفه دیگه تکلیفش مشخصه.دیگه اسمش مسلمون هم نیست چون مسلمون قرآن رو قبول داره و در قرآن به حجاب تاکید شده
متاسفانه در جامعه ی ما ارزش ها در حال فراموشیند...
 

nilgoon13

عضو جدید
اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است ارزنده ترين زينت زن حفظ عفاف است

کاشکی میفهمیدیم منظور پاکدامنی و عفت هستش نه چادری شدن
البته به نظر من هر کس مختار اون جوری که دوست داره حجاب داشته باشه. چادر و پوشیه هم برای انتخاب کنندگانش مهمه. پس قابل احترامه
واقعا جواب خوبی بود عزیزم...
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
همين شماهايي كه انقدر سنگ چادر رو به سينه ميزنيد پاش بيفته به زن مردم هم رحم نميكنيد !

بسه بابا شورشو در آوردين انقدر چادر چادر كرديد !
شما رو سر همسرتون گوني بكش اصلا كه كلا معلوم نباشه ! مبادا مگس بياد دور و برش...

شما بودی که میخواستی وحدت درست کنی و گفتی دوستی باشه تو سایت نه؟؟؟
اینطوری؟؟

به شما هیچ ربطی نداره همسر بنده چه تیپیه.
 

vahid321

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .

به نظر منم قشنگ بود متنش . البته مطمئنم نويسندش يه آدم حرفه اي بوده از جانب نظام

ولي خوب من كه چادر رو يه چيز اظافي ميدونم كه عفت رو از پاكي دل به پاكي ظاهر تغيير داده !

حجاب معاني خيلي گسترده تر از چادر داره...ديگه الان ملاك عفت و يكرنگي شده چادر ؟ نه بابا...
مثلا آواتارت چادری نیست ولی دلش خیلی پاکه:eek:
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
چادر؟؟؟ واقعا این چادر از کی اومده؟؟؟
یه پارچه سیاه که دور تا دور بدن یک انسان رو میگیره. دور موها . دور اندام و یک حس خفگی بوجود میاره.
حالا چرا سیاه؟؟ چون فقط سیاه میتونه خطوط بدن رو کاملا مخفی کنه.
حالا چرا مخفی؟؟ چون خطوط بدن زنان زیباست و ممکنه نگاه مردها متوجه این خطوط بشه و شهوت بیدار شه.
حالا چرا مردها؟؟ چون فقط مردها هستند که نمیتونند جلوی شهوت خودشونو بگیرند و ممکنه کارهایی دست خودشون و بقیه بدند.
حالا چرا مردها نمیتونند جلوی خودشون رو بگیرند؟ چون مردها زور دارند و نمیشه جلوشنو به راحتی گرفت .
حالا چرا نمیشه جلو مردها رو گرفت ؟؟ چون قانون درست حسابی ای برای اینکه جلوی مردها رو بگیره وجود نداره.
جالا چرا قانون وجود نداره؟؟؟ چون قانونی که هست رو خود مردها نوشتند پس محدودیتی واسه خودشون توش تعبیه نکردند.
حالا چرا قانون رو مردها نوشتند؟؟ چون زنها توی خونه اند و یا اگر بیرون دغدغه نگه داشتن همون پارچه سیاه فکری براشون نمیذاره .


پس نتیجه گیری اخلاقی: زنها رو تحقیر کنیم تا بترسند و برند زیر یه پارچه سیاه. تا بتونیم اونا بیشتر تحقیر کنیم.اگر بتونیم قدرت فکر کردن رو از یک انسان بگیریم از انسان بودنش چی میمونه؟؟ فقط یک ماشین برای ارضای شهوت و در بهترین شکل دستگاهی برای تولید مثل. یعنی یک سیکل دیونه وار لا ینحل.

موندم کدوم احمقی این متنو نوشته.؟؟؟؟؟؟
فقط به این فکر کنید که یک زن چادری چند سال دیگه پاشو میذاره روی کره ماه؟؟؟؟؟ یه خرده تعقل کنید.
:gol::gol:
 

MaFia

عضو جدید
شما بودی که میخواستی وحدت درست کنی و گفتی دوستی باشه تو سایت نه؟؟؟
اینطوری؟؟

به شما هیچ ربطی نداره همسر بنده چه تیپیه.

د خوب برادر من شما ول كن قضيه نيستي ديگه ! هي چادر چادر نكن خوب تا بحث خاتمه پيدا كنه ! مثلا اين همه فلسفه چيدي فك كردي به جايي برخورد يا روي كسي تاثير گذاشت ؟ نه برادر من...

همسر عالي متعالي:gol:

مثلا آواتارت چادری نیست ولی دلش خیلی پاکه:eek:

آره خدايي دلش مث اقيانوس آرامه
 

MmMali

عضو جدید
کاربر ممتاز
حجاب مثل اون پوست رو اب‌نبات می‌مونه
اگه نباشه م
مگس می‌شینه دورش
این تعبیر ها شاید خیلی درست نباشه...
درست نیست ما زن رو مثل آب نبات بدونیم..
این هم به شخصیت زن توهینه هم به شخصیت مردها..
راستش من پست اول رو که خوندم به نظرم خیلی به واقعیت نزدیک نیست..
به نظر من حجاب یک چیزیه که تا حدود زیادی به پوشش ربطی نداره..
پوشش باید طوری باشه که جلب توجه کننده نباشه..
این احترامی که به یک خانوم محجبه گذاشته میشه برای اون خانومیه که توی رفتارش متانت و وقار داره..اصلا شاید چادری هم نباشه..شاید حجابش رو هم کامل رعایت نمیکنه..

در کل کاش مفهوم واقعی حجاب رو که فقط هم مربوط به خانم ها نمیشه برامون میگفتن..
و کاش خانومها در مورد رعایت حجاب بیشتر تحقیق کنن...و بدون تحقیق چیزی رو رد نکنن..
حجاب هم مثل خیلی دیگه از دستورات دین بد به ما معرفی شده....متاسفانه...!!!!

ممنون از متن
 

فتنه گر

عضو جدید
زلیخا صورت یوسف خواست وسقوط کرد........
وخدیجه سیرت احمد خواست وصعود کرد
اين كجا وآن كجا
 

Similar threads

بالا