نقاشي هاي ناخودآگاه ، شخصيت انسان را آشكار مي كند

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقاشي هاي ناخودآگاه ، شخصيت شما را آشكار مي كند


مطمئنا ً تا به حال اين تجربه را داشته ايد كه در كلاس درس و يا يك جلسه و سمينار حوصله تان سر رفته باشد ، آن وقت با خودكاري كه در دست داريد بر روي كاغذ مقابلتان بي هدف نقاشي هايي را مي كشيد. ممكن است اين خطوط درهم و مبهم ، در نگاه اول چيز جالبي براي گفتن نداشته باشند ولي به اعتقاد بسياري از روانشناسان، اين نوع نقاشي هاي ناخودآگاه نمايانگر درون و افكار ما هستند كه به دور از محدوديت هاي ذهنآگاهمان پديد مي آيند واسرار ناگفته اي از شخصيت ما را به تصوير مي كشند ؛ آرزوها ، اميال ، ترس ها و روياهاي نهفته اي كه هيچ گاه نتوانسته ايم آنها را بر زبان بياوريم . بنا به گفته بسياري از خط شناسان و روانشناسان ، افراد در موقعيت هاي متفاوتي اين نقاشي ها را مي كشند، به عنوان مثال وقتي تلفني صحبت مي كنند يا به سخنراني گوش مي دهند و يا يادداشت بر مي دارند، در هنگام كشيدن چنين نقاشي هايي به چيز ديگري مي انديشند و ابداً متوجه حركت قلم بر روي كاغذ نيستند. روانشناسان، تجزيه و تحليل هاي زيادي را بر روي اين نقاشي ها انجام داده اند و معتقدند كه همانند دست خط ها، اين خطوط درهم و مبهم نيز از الگوي خاص و منحصربه فردي برخوردارند . ولي بايد گفت كه روانشناسي نقاشي هاي ناخودآگاه به اندازه دست خط افراد، داراي قطعيت و اطمينان نيست و به عوامل بسياري بستگي دارد كه به اعتقاد اسپنسر خط شناس معروف ، همين امر سبب مي شود تا ارزيابي صحيح آنها دشوارتر گردد. اسپنسر مي نويسد: "اگرچه اثبات درستي و صحت نقاشي هاي ناخودآگاه ، سخت و دشوار است، اما اين نقاشي هاي مبهم نماي جالب و ارزشمندي از افكار و شخصيت افراد را به دست مي دهد." پيشنهاد مي كنيم اگر اين بار شما نيز چنين نقاشي هايي را كشيديد ، آنها را دور نيندازيد . مي توانيد نقاشي هايتان را با نمونه هاي زير مقايسه كنيد و ببينيد چه خصوصيات و روحياتي داريد.

1- اشكال هندسي: مثلث، مربع و اشكال هندسي ديگر، نماد ذهني سازمان يافته است و نشان مي دهد كه شما به گونه اي روشن و آشكار مي انديشيد و داراي مهارت هاي برنامه ريزي هستيد. در برنامه ها و طرح هايتان بسيار دقيق عمل مي كنيد و كفايت و كارآيي بالايي داريد.

2- اجرام فضايي: ماه و خورشيد و ستارگان و يا اجرام آسماني ديگر، نماد جاه طلبي و بلند پروازي است. شما فرد خوشبيني هستيد و اين نياز را در خود مي بينيد كه تاييد شويد و يا مورد تشويق ديگران قرار گيريد. 3- اشكال درهم: نشانه هيجان و تنش هستند و نشان مي دهند كه شما در تمركز دچار اشكال مي شويد و هميشه چيزي هست كه مزاحم تمركزتان شود.

4- بازي ها: بازي هايي نظير نقطه بازي ، دوز يا شطرنج ، حس رقابت را در شما به تصوير مي كشند و شما دوست داريد هميشه در بازي ها پيروز باشيد و اصلاً براي برنده شدن بازي مي كنيد.

5- چهره هاي خندان و زيبا: كشيدن چنين تصويرهايي مويداين است كه شما به مردم و ديگران عشق مي ورزيد و همواره جنبه هاي مثبت افراد و شرايط را مي بينيد. فرد خوشبيني هستيد و با ديگران دوستانه برخورد مي كنيد و علاقه مند به فعاليت هاي اجتماعي هستيد. خصوصياتي نظير انسانيت، نيك سرشتي، دلسوزي و همدردي در شما وجود دارد. نسبت به دوستانتان حساس هستيد.

6- چهره هاي درهم و زشت: نشانه حس سوءظن و بدگماني در وجود شماست، سعي مي كنيد رفتاري تلخ و طعنه زننده داشته باشيد، با مردم ميانه خوبي نداريد و در واقع پرخاشگر و طغيانگر هستيد، اعتماد به نفس كافي نداريد و در كارهاي گروهي همكاري نمي كنيد. تندخو هستيد و هميشه احساس رنجش و محروميت مي كنيد.

7- فلش ها و نردبان: نمادي از جاه طلبي در شماست. ميل زيادي به تاييد و اثبات خود داريد ، در تصميمات، يكدنده و سمج عمل مي كنيد و هميشه سعي در تصديق توانايي ها و استعدادهايتان داريد.

8- خانه و كلبه ها: به دنبال خانه و خانواده هستيد و نياز به داشتن خانواده را در خود حس مي كنيد. ميل داريد در خانواده تان سرمايه گذاري كنيد، در جستجوي سرپناه روحي و معنوي هستيد ودر جستجوي خود گمشده تان. احساس ناامني داريد. 9- نت هاي موسيقي: عاشق آهنگسازي و موسيقي هستيد.

10- اشكال تكراري و دنباله دار: نماد صبر و استقامت در شماست، در رفتارهايتان پايبند شيوه و اسلوب هستيد و در تمركز توانمنديد. قادريد كارهايتان را به راحتي سازماندهي كنيد و با هر چيزي كنار بياييد.

11- گل، گلدان، گياه و درخت: شما فردي احساساتي هستيد و دوست داريد هميشه در روياهايتان بمانيد، روحيه مهرباني داريد و با دوستانتان دوستانه رفتار مي كنيد، فردي اجتماعي هستيد.

12- حيوانات: شما به حيوانات علاقه داريد و به حمايت از ديگران مشتاقيد ، حساس و ملاحظه كار هستيد و نياز به آرامش فكر داريد، احساس مي كنيد كه مي توانيد از ديگران حمايت كنيد.

13- قلب: فرد احساساتي هستيد. كسي را دوست داريد و رويايي هستيد. آرزو داريدبه شخص خاصي تعلق داشته باشيد.

14- آجرها و كتاب هايي كه روي هم قرار گرفته اند: زير فشار و استرس زيادي قرار داريد و احساس مي كنيد كه با كوچك ترين لرزشي نابود مي شويد و فرو مي ريزيد.

15- غذا و ميوه: خوردن را دوست داريد احتمالادر رژيم به سر مي بريد.

16- خطوط متقاطع: احساس خفگي و اختناق داريد و نياز به فرار و آزادي را در خود حس مي كنيد. اين سدي است كه ميان خود و ديگران قرار داده ايد و از بروز احساساتتان گريزانيد، سعي مي كنيد عواطفتان را پنهان نماييد تا فرد مناسبي پيدا شود كه شايستگي احساس شما را داشته باشد.

17- چاقو، اسلحه و شمشير: نشاني از خشونت و عصبانيت در شماست و حتي گاهي تمايلات رواني، حس رقابت و نياز به اثبات مردانگي در شما را نشان مي دهد.



 

@spacechild@

عضو جدید
خوب من 11می بودم...گل و درختو این چیزا...:smile:
راست میگه ولی خوب من چون استعداد نقاشیم خیلی زیاده فقط بلدم درخت بکشم با سه تا خط زیرش!!:surprised:
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
من كه 5 شدم.....
فقط چهره طراحي ميكنم....
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
من اکثر اوقات اشکال هندسی میکشم .گاهی وقتا هم فلش میکشم.
 

Similar threads

بالا