13 قرن منتظر جوابی هستیم

waffen

اخراجی موقت
قانونی در فلسفه وجود دارد که بیان می کند "حقیقت نسبی است و حقیقت مطلق وجود ندارد" و همچنین میدانیم که عدالت نیز نسبی می باشد و عدالت مطلق معنایی ندارد.
با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند :

تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.

موفق باشید ;);););););)
 

waffen

اخراجی موقت
البته من متعجب نمیشم اگر نتونید جواب بدید.
اگر ساده بود سیزده قرن بدون جواب نمی موند.
 

strange

اخراجی موقت
قانونی در فلسفه وجود دارد که بیان می کند "حقیقت نسبی است و حقیقت مطلق وجود ندارد" و همچنین میدانیم که عدالت نیز نسبی می باشد و عدالت مطلق معنایی ندارد.
با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند :

تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.

موفق باشید ;);););););)

اگر فقط انسان ها رو در نظر بگیریم حرف شما درسته اما وقتی خدا رو هم مد نظر قرار بدیم میبینیم که مطلق هم وجود داره
 

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
احمد کسروی میگه هیچ چیزی وجود ندارد که نسبی نباشه ......البته به نظرم تنها چیز مطلق خداست ......این نوع سوالات خیلی پیدا میشه تو علم فلسفه
حالا باز هم نسبی بودن .....خالی بودن نسبت به تو یعنی چیزی توش نباشه ولی نسبت به من یعنی پر از آب باشه پس از نظر من این لیوان خالیه ......ایول
میدونم جوابم خیلی چرت بود
بی مزه هم خودتی
 

waffen

اخراجی موقت
اگر فقط انسان ها رو در نظر بگیریم حرف شما درسته اما وقتی خدا رو هم مد نظر قرار بدیم میبینیم که مطلق هم وجود داره

بله اما در فلسفه خدا وجود نداره و چیزی که شما بهش اشاره می کنید عرفان هست. فلسفه گرچه خدا رو می تونه معنا کنه ولی اون رو به عنوان یک "وجود" قبول نداره چون وجود خدا باعث به وجود اومدن خطوط قرمز بسیاری میشه و خیلی مسائل فلسفی رو تهدید میکنه و اجازه ی بحث نمیده در نتیجه خدا رو در فلسفه قبول ندارند.
 

waffen

اخراجی موقت
احمد کسروی میگه هیچ چیزی وجود ندارد که نسبی نباشه ......البته به نظرم تنها چیز مطلق خداست ......این نوع سوالات خیلی پیدا میشه تو علم فلسفه
حالا باز هم نسبی بودن .....خالی بودن نسبت به تو یعنی چیزی توش نباشه ولی نسبت به من یعنی پر از آب باشه پس از نظر من این لیوان خالیه ......ایول
میدونم جوابم خیلی چرت بود
بی مزه هم خودتی

نه اتفاقا خیلی هم با جوابت حال کردم.
برادر من خودم هنوز جواب رو نمیدونم. برا همین تاپیک زدم. ما به عنوان مثلا دانشجو باید جویای علم باشیم. منم دارم سعی میکنم چیزی یاد بگیرم.

یه چیزی هم بگم که یادم رفته بود در متن اصلی بنویسم. تا کنون چندین فیلسوف بزرگ جهان مثل مارکس , انگلس , Voltaire و نیچه این موضوع رو بررسی کردند و همه جوابی براش آوردند و فیلسوف بعدی اون جواب رو رد کرده و جواب جدیدی داده و هنوزم که هنوزه جوابی برای این سوال وجود نداره. بره همینه که من از فلسفه لذت میبرم.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.
ما با عقل خود اشياء را پيش روي خود قرار مي دهيم و در اين پيش رو قراردادن، تلاقي و برخورد و تأليفي ميان فهم و چيزي كه در برابر آن قرار گرفته است، واقع مي شود و به اين ترتيب بشر از صغر و محجوريت خارج مي شود و به قدرت و آزادي مي رسد و موجودات را به تصرف خود در مي آورد و میتواند بگوید این لیوان که سهله حتی دریا ها هم خالی هستند. حالا اگه کسی هم باورش نشه , او خودش که باورش شده براش کافیه.
 

Rheoman

عضو جدید
کاربر ممتاز
قانونی در فلسفه وجود دارد که بیان می کند "حقیقت نسبی است و حقیقت مطلق وجود ندارد" و همچنین میدانیم که عدالت نیز نسبی می باشد و عدالت مطلق معنایی ندارد.
با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند :

تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.

موفق باشید ;);););););)

میشه گفت همه چیز نسبیه . یک پدیده نسبت به پدیده یا پدیده های دیگر مطلق هست
 
آخرین ویرایش:

strange

اخراجی موقت
بله اما در فلسفه خدا وجود نداره و چیزی که شما بهش اشاره می کنید عرفان هست. فلسفه گرچه خدا رو می تونه معنا کنه ولی اون رو به عنوان یک "وجود" قبول نداره چون وجود خدا باعث به وجود اومدن خطوط قرمز بسیاری میشه و خیلی مسائل فلسفی رو تهدید میکنه و اجازه ی بحث نمیده در نتیجه خدا رو در فلسفه قبول ندارند.

درسته اما من فیلسوف نیستم و از منظر فلسفه هم سن نگفتم.در ضمن فبسفه هم مطلق نیست.پس اشتباه میکنه.یکی از مواردی هم که اشتباه میکنه اینه که خدا رو قبول نداره
 

waffen

اخراجی موقت
درسته اما من فیلسوف نیستم و از منظر فلسفه هم سن نگفتم.در ضمن فبسفه هم مطلق نیست.پس اشتباه میکنه.یکی از مواردی هم که اشتباه میکنه اینه که خدا رو قبول نداره

زیبایی فلسفه همینه. شما درست می فرمایید. ولی مسئله اینه که اگر در فلسفه خدا رو قبول داشته باشیم دیگه نمیشه بهش فلسفه گفت. دیگه معنا نداره. ولی زیبایی فلسفه اینه که میشه در اون همه چیز رو تکرار می کنم همه چیز رو زیر سوال برد. ولی مفهوم خدا به شما اجازه نمیده همچین کاری بکنید.
 

::arash::

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی تصور کنیم لیوان پره چه جوری ثابت کنیم خالیه
درسته همه چیز مطلقه..ولی در جامدات این فکر کنم فرق میکنه...
افکار و عقاید و بدی و خوبی میتونه نسبی باشه
مثلا از رنگ سیاه تیره تر داریم؟؟؟؟؟ خب جواب نه ....حالا اگه شما میگی داریم بیا و ثابت کن!!!!!!
لیوانی که پره ...همیشه پره و جایی برای اثبات خالی بودنش نمیمونه
 

waffen

اخراجی موقت
ما با عقل خود اشياء را پيش روي خود قرار مي دهيم و در اين پيش رو قراردادن، تلاقي و برخورد و تأليفي ميان فهم و چيزي كه در برابر آن قرار گرفته است، واقع مي شود و به اين ترتيب بشر از صغر و محجوريت خارج مي شود و به قدرت و آزادي مي رسد و موجودات را به تصرف خود در مي آورد و میتواند بگوید این لیوان که سهله حتی دریا ها هم خالی هستند. حالا اگه کسی هم باورش نشه , او خودش که باورش شده براش کافیه.

احمد کسروی میگه هیچ چیزی وجود ندارد که نسبی نباشه ......البته به نظرم تنها چیز مطلق خداست ......این نوع سوالات خیلی پیدا میشه تو علم فلسفه
حالا باز هم نسبی بودن .....خالی بودن نسبت به تو یعنی چیزی توش نباشه ولی نسبت به من یعنی پر از آب باشه پس از نظر من این لیوان خالیه ......ایول
میدونم جوابم خیلی چرت بود
بی مزه هم خودتی

جواب هر دو شبیه به همه و جواب هر دو درسته.
تنها چیزی که بهش اشاره نکردید این هست که برای اینکه بتونیم همچین برداشتی را داشته باشیم باید به "هیچ" برسیم و این کار ممکن نیست مگر اینکه از جهان خارج شویم و چون جهانی بی نهایت است باید برای خارج شدن از آن به بی نهایت زمان گذشته برگردیم یا به بیان دیگر به بی نهایت دوردست سفر کنیم. چون دسترسی به بی نهایت وجود ندارد نمی توان به هیچ چیز رسید در نتیجه امکان ندارد با حالت های فعلی ثابت کنیم لیوانی پر از آب خالی است.

میدونم یکم گیج کننده هست ولی میدونید Voltaire میگه "زمانی که شنونده نمی فهمد گوینده چه میگوید و گوینده خود از گفته ی خود بی اطلاع است فلسفه به وجود می آید."
 

waffen

اخراجی موقت
وقتی تصور کنیم لیوان پره چه جوری ثابت کنیم خالیه
درسته همه چیز مطلقه..ولی در جامدات این فکر کنم فرق میکنه...
افکار و عقاید و بدی و خوبی میتونه نسبی باشه
مثلا از رنگ سیاه تیره تر داریم؟؟؟؟؟ خب جواب نه ....حالا اگه شما میگی داریم بیا و ثابت کن!!!!!!
لیوانی که پره ...همیشه پره و جایی برای اثبات خالی بودنش نمیمونه

راه حلش رو دوستان گفتند و من هم کمی بهش اضافه کردم. دوست عزیز در فلسفه همه چیز شدنی است زیرا واقعیت بی معناست.
 

::arash::

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین دوسته من پس قسمتی از فلسفه نیاز به قدرت ماورایی داره که از فکره و توانه فلاسفه خارجه و چه برسه به منو شما
پس بهتره دنبالش نریم
چون دنبال اینگونه جواب ها رفتن مصداق اینه که اول مرغ بوده یا تخم مرغ و یا قدرت لایتنهی خدا زا کجا سرچشمه گرفته و و و . . . .
 

waffen

اخراجی موقت
ببین دوسته من پس قسمتی از فلسفه نیاز به قدرت ماورایی داره که از فکره و توانه فلاسفه خارجه و چه برسه به منو شما
پس بهتره دنبالش نریم
چون دنبال اینگونه جواب ها رفتن مصداق اینه که اول مرغ بوده یا تخم مرغ و یا قدرت لایتنهی خدا زا کجا سرچشمه گرفته و و و . . . .

برای چی ؟ چرا فلسفه باید نیاز به تعریف قدرت ماورائ بشر داشته باشه ؟ دلیلی برای این وجود نداره.
مسئله اینه که در فلسفه میشه با قوانین بازی کرد و به هر چیزی به چندین شکل نگاه کرد و این مسئله فقط در مورد فلسفه نیست و در فیزیک هم وجود دارد. اگر برید به اون یکی تاپیکی که من زدم میبینید که چندین جواب برای یک سوال داده شده و متاسفانه بیشترشون درسته.
کاملا مشخصه که اول مرغ بوده و بعد تخم مرغ. این که دیگه کاری نداره.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای چی ؟ چرا فلسفه باید نیاز به تعریف قدرت ماورائ بشر داشته باشه ؟ دلیلی برای این وجود نداره.
مسئله اینه که در فلسفه میشه با قوانین بازی کرد
QUOTE]
با شما موافقم . وقتی فلسفه کارسازی نکند چه بسا که علم و تکنیک راه را گم کنند. فلسفه نه فقط زمینه ای را فراهم آورده است که در آن علم و تکنیک بسط یابد بلکه راهنمای آنها و چشم عالم جدید بوده است و اگر این چشم کور شود چه بسا که جهان در ورطه های خطر و تباهی سقوط کند. مهم نیست که حتی غالب اشخاص درس خوانده بپندارند و بزبان آورند که فلسفه و شعر اموری زائدند و اگر باشند برای تفنن خوبند و بهیچ کار دیگر نمی آیند. مثل اینکه قبل از کشف اکسیژن و درک منوط بودن زندگی به آن مردمان نمی دانستند که هوا چیست و چرا به هوا نیاز دارند ولی همه نان و آب و جامه و مسکن می خواستند. البته مردم در نشناختن قدر هوا تقصیری نداشتند و چون هوا همه جا بود ضرورت نداشت که با سعی خود آن نیاز را برآورده سازند. نیازی که همواره برآورده می شود نیاز نیست ولی آیا فلسفه و شعر نیازی در حد نیاز به هوای تنفس ماست؟ ما بعنوان موجود زنده هیچ نیازی به شعر و فلسفه نداریم چنانکه هیچیک از حیوانات هم چنین نیازی ندارند اما زندگی انسانی ما همواره با علم و فن و تفکر و هنر و دین گذشته است. اختلاف در اهمیت هریک و نیازمندی به آنهاست. کسانی که عددشان هم کم نیست می گویند علم و فن را که برای ارتقاء سطح حیات حیوانی و گذران زندگی مفید است باید نگاه داشت و بقیه را نیز یا با این نیاز متناسب ساخت و به خدمت آن در آورد یا حداکثر آنها را در حاشیه زندگی و وسیله ای برای تفنن قرار داد. لازمه این تلقی از فلسفه و تفکر محدود دانستن وجود بشر به تهیه ضروریات و گذران معاش و تنزل دادن علم و تفکر تا مرتبه وسیله رفع نیازهای مادی و معیشتی و در نتیجه تصدیق این قول است که ارضاء امیال و رفع نیازهای حسی و جسمانی و روان شناختی و اجتماعی، مبداء و منشاء و غایت وجود آدمی است. فارابی این وضع را وضع مدینه ضروریه و اهل آن می دانست. مشکل اینست که اکنون ما بهمان آسانی که فارابی مدینه ضروریه و آراء اهل آن را مذموم می دانست نمی توانیم توجه به ضروریات را نادیده بگیریم. وقتی در هر روز هزاران کودک از گرسنگی می میرند چگونه می توان سخن فلسفه را بی اعتنایی به زندگی بشر دانست. البته امر معاش را نباید مهمل گذاشت و بشر نمی تواند بی برگ و نوا و توشه و بی خور و خواب با شعر و فلسفه در جهان بسر برد پس از اشاره من نباید استنباط شود که علم و تکنولوژی و نان و آب را بگذاریم و به سراغ شعر و فلسفه برویم. من چنین نمی گویم و کسی را نمی شناسم که سخن به این بی پایگی و بیهودگی و سخافت بگوید. نظر اینست که علم و تکنیک و مصلحت اندیشی و مخصوصاً تصرّف در طبیعت و ظهور نیازهای لغیره در زندگی و رفع آنها با تدابیر علمی- تکنیکی، مقدمات و شرایط و لوازمی داشته است و دارد. علم جدید با تغییر نگاه بشر نسبت به موجود و عالم و آدم و مبداء و غایت پدید آمده است. این تغییر ربطی به علم ندارد و جزء مسائل هیچ علمی نیست بلکه در فلسفه و با فلسفه روی داده است. طبیعت را یونانیان و قرون وسطائیان چیزی می دانستند و بر حسب تلقی خود با آن نسبت برقرار می کردند. در فلسفه جدید طبیعت معنی دیگر پیدا کرد و با پیدایش این معنی جدید معامله و رابطه بشر هم با آن دگرگون شد. چشم ظاهربین، فیزیک و مکانیک و نتایج و آثار آن می بیند اما نمی پرسد که چرا دو هزار سال علم طبیعت نتوانسته بود به تصرف در موجودات مودی شود و دانشمندان و صاحبنظران در اندیشه بهره برداری از علم برای تسخیر جهان و موجودات نبودند. این تغبیر و گشت در علم طبیعی با پیدایش نگاه ریاضی به طبیعت و موجود صورت گرفت. روی کردن به علمی که ناظر به تصرّف و تسخیر موجودات باشد پیشنهاد و طرح فرانسیس بیکن بود و تلقی ریاضی از موجود و جهان را گالیله و دکارت بنیاد گذاشتند. اگر این تغییر در تلقی پدید نمی آمد علم طبیعت یونانی و اسلامی و قرون وسطائی در همان وضع دو هزار ساله اش باقی می ماند ولی فلسفه جدید ره آموز علمی شد که پس از اندک مدتی خود را دیگر نیازمند هیچ مبداء و مبنایی نمی یافت و در طی حدود سه قرن گمان می رفت که با علم می توان همه مشکلات را رفع کرد.
 

sara@fshar

عضو جدید
کاربر ممتاز
قانونی در فلسفه وجود دارد که بیان می کند "حقیقت نسبی است و حقیقت مطلق وجود ندارد" و همچنین میدانیم که عدالت نیز نسبی می باشد و عدالت مطلق معنایی ندارد.
با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند :

تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.

موفق باشید ;);););););)


نمی دونم فیلم ماتریکس رو دیدید میگن این فیلم رو از روی یکی از داستانهای مولوی درست کردن

تو اون فیلم که به نظرم خیلی هم فلسفیه یه جایی هست نیو و مورفیس دارن حرف میزنن در مورد ماتریکس در واقع موفیس نیو رو به شکل ذهنی برده به داخل نرم افزار ماتریکس و نیو فکر می کنه همه چیزایی که دور برشه حتی مبل و صندلی و غیره واقعین در حالی که مورفیس اونو از اشتباه در میاره و می گه همه اینا تو ذهن تو وجودارن والان اینجا هیچ چیزی نیس

نمی دونم این فیلسوفان از مطرح کردن این مسئله چی بوده یعنی می خواستن چی رو ثابت کنن اگه همین نسبی بودن حقیقت باشه که آره به نظرم حقیقت نسبیه چون بیشتر تعاریفی که ما از دنیای پیرامونمون داریم نسبیه
یه استادی داشتیم می گفت دزدی اصلا بد نیس اگه بتونی تعریف اونو تو ذهنت عوض کنی تو اگه شرافتمندانه ترین فرد روی زمین هم باشی اگه تعریف دزدی تو ذهنت عوض بشه می تونی مثل آب خوردن دزدی کنی

در مورد اون لیوان پر آب هم به نظر من چون همه ما داریم از دنیای پیرامون لیوان بهش نگاه می کنیم می گیم لیوان پر آبه اما هیچوقت خودمونو جای خود آب نمیزاریم از منظر آب شاید تعریف دیگه ای برا اون داشته باشیم


یا حتی اگه خودمونو جای لیوان بزاریم شاید لیوان بگه دنیای درون من بدنه بیرونی منه و که خیلیم خالیه و آب فقط قسمتی از دینای بیرون منو اشغال کرده
 

mehrshad53

اخراجی موقت
waffen;1690481 با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند : تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است. [/QUOTE گفت:
اونوقت یه مشت علاف میتونیم حلش کنیم؟:biggrin:
 

AMIR-ALI

عضو جدید
قانونی در فلسفه وجود دارد که بیان می کند "حقیقت نسبی است و حقیقت مطلق وجود ندارد" و همچنین میدانیم که عدالت نیز نسبی می باشد و عدالت مطلق معنایی ندارد.
با توجه به این قانون فلسفه جوابی برای این سوال بیابید که 13 قرن است بدون جواب مانده است و بزرگترین فیلسوفان جهان نتوانستند برایش جوابی بیابند :

تصور کنید لیوانی بر روی میزی وجود دارد که پر از آب است . به شکلی که فضایی خالی در آن وجود ندارد. ثابت کنید این لیوان خالی است.

موفق باشید ;);););););)

اون دوستان زرنگی که میگن خدا مطلق هست
اول بیاین وجودش اثبات کنید بعدا سر مطلق بودنش حرف بزنید
 

AMIR-ALI

عضو جدید
نه اتفاقا خیلی هم با جوابت حال کردم.
برادر من خودم هنوز جواب رو نمیدونم. برا همین تاپیک زدم. ما به عنوان مثلا دانشجو باید جویای علم باشیم. منم دارم سعی میکنم چیزی یاد بگیرم.

یه چیزی هم بگم که یادم رفته بود در متن اصلی بنویسم. تا کنون چندین فیلسوف بزرگ جهان مثل مارکس , انگلس , Voltaire و نیچه این موضوع رو بررسی کردند و همه جوابی براش آوردند و فیلسوف بعدی اون جواب رو رد کرده و جواب جدیدی داده و هنوزم که هنوزه جوابی برای این سوال وجود نداره. بره همینه که من از فلسفه لذت میبرم.

اگر امکان داشته باشه نظر فلاسفه هم ذکر کنی عالی میشه
 

waffen

اخراجی موقت
اون دوستان زرنگی که میگن خدا مطلق هست
اول بیاین وجودش اثبات کنید بعدا سر مطلق بودنش حرف بزنید

همینه دیگه ...
هیچ جور نمیشه خدا رو اثبات کرد.
همه هم میدونند. خدا یه وسیله ی ذهنی برای انسانهاست. اگر نباشه بعضی ها دیوانه میشند.
 

waffen

اخراجی موقت
اگر امکان داشته باشه نظر فلاسفه هم ذکر کنی عالی میشه

من حقیقتا نتونستم مال بیشترشون رو پیدا کنم.
ولی یه مطلبی بلاخره براش پیدا کردم که توش با استناد با نیچه و ولتر رسیدن به "هیچ فلسفی" رو تنها راه اثبات این قضیه میدونند.
در حقیقت اونهایی که گفتند هر کسی واقعیت رو از دیدگاه خودش میبینه و واقعیت رو نسبی فرض کردند و واقعیات دنیا رو نتیجه ی تفکر انسان دونستند درست گفتند.
 
آخرین ویرایش:

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من این سوال سواله مسخره ایه!
قرار نیست هر سوالی که فیلسوفای بیکار میکنن جواب داشته باشه یا حتی سواله درستی باشه:razz:
این سوال همونطور که از صورتش پیداست برا هر فرد یه جوابی داره که بستگی به ذهنه فرد و نگرشش به دنیا داره و یه جواب واحد نداره که بخان بهش برسن;)
 

waffen

اخراجی موقت
به نظر من این سوال سواله مسخره ایه!
قرار نیست هر سوالی که فیلسوفای بیکار میکنن جواب داشته باشه یا حتی سواله درستی باشه:razz:
این سوال همونطور که از صورتش پیداست برا هر فرد یه جوابی داره که بستگی به ذهنه فرد و نگرشش به دنیا داره و یه جواب واحد نداره که بخان بهش برسن;)

lk که نگفتم جواب واحدی داره. اصلا ممکنه جوابی نداشته باشه. مهم اینه که مخ شما رو برای مدتی به کار بگیره. هر چی باشه علمی هست از این بهتره که بریم تو تاپیک های "امروز تولد ننه بزرگ منه تبریک بگید" شرکت کنیم.
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اما بهتره سوالا طوری باشه که اخرش یه چیزی بهمون اضافه کنه نه اینکه اخرو اولش یکی باشه و نتیجه ای نداشته باشه
 

waffen

اخراجی موقت
اما بهتره سوالا طوری باشه که اخرش یه چیزی بهمون اضافه کنه نه اینکه اخرو اولش یکی باشه و نتیجه ای نداشته باشه
عزیز من این سوال داره یکی از تئوری های بزرگ فلسفه یعنی "واقعیت نسبی" رو بررسی میکنه.
حالا اگر شما نمی تونید جواب بدید یا علاقه ای به این نوع سوالات ندارید اون یه بحث دیگه هست. فلسفه با همه ی علوم فرق داره و خیلی سخت هست (اگر غیر ممکن نباشه) به یک جواب کاملا صحیح برسید و معمولا تمامی نظرات در اون دارای مخالفان و موافقانی هستند. ریاضی نیست که بگه 2+2=4
 

Similar threads

بالا