مأموريتي كه مرد شماره 2 دانشگاه آزاد از جزئيات آن بي‌خبر است

IranianWay

عضو جدید
خبرگزاري فارس: در حالي كه بيش از 5 ماه از حضور مهدي هاشمي رفسنجاني در لندن مي‌گذرد و دانشگاه آزاد چند روز پس از خروج وي از كشور، اعلام كرد كه مهدي هاشمي براي انجام كارهاي مربوط به دانشگاه آزاد از كشور خارج شده است، مرد شماره 2 دانشگاه آزاد از جزئيات اين مأموريت خبر ندارد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، مهدي هاشمي رفسنجاني فرزند اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از اغتشاشات ايام پس از انتخابات 22 خرداد، در اوايل شهريور سال جاري به يكباره كشور را به مقصد لندن ترك كرد كه پيرو آن سوالات فراواني در اذهان عمومي راجع به اين اقدام فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شكل گرفت.
بسياري از مردم و كارشناسان، رفتن مهدي هاشمي به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وي مبني بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمي‌دانستند و خواستار بازگردان وي به ايران براي حضور در دادگاه بودند؛ مسئله‌اي كه هم‌اكنون نيز به قوت خود باقي است.
اين شائبه‌ها آنجا بيشتر تقويت شد كه در چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده آشوب هاي پس از انتخابات، مسعود باستاني از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادي با اشاره به محورهايي كه از سوي مهدي هاشمي رفسنجاني به مديريت سايت "جمهوريت " داده شده بود، گفت: حمله به عملكرد 4 ساله دولت و تضعيف نهادهاي قانوني كشور(سپاه ،بسيج، شوراي نگهبان و...) و القاي تقلب و التهاب‌آفريني در انتخابات جزو محورهايي بود كه دستور كار داشتيم.
همچنين حمزه كرمي مدير سايت جمهوريت نيز در دادگاه اعلام كرد كه مهدي هاشمي در انتخابات پولشويي، سند سازي و از بيت‌المال هزينه مي‌كرد.
اما پيرو اين شائبه‌هاي جدي، دفتر هيئت‌امناي دانشگاه آزاد به دفاع از مهدي هاشمي رئيس اين دفتر، پرداخت و با صدور اطلاعيه‌اي سفر وي را يك "مأموريت سازماني " عنوان كرد.
دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد در اين اطلاعيه خود تصريح كرد كه مهدي هاشمي رئيس دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد جهت بازديد و رسيدگي دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از كشور، چندين روز قبل از دادگاه مورخ 3 شهريور 88 به خارج از كشور عزيمت كرده و قطعاً بعد از اتمام "مأموريت سازماني " خويش جهت پاسخگويي به مطالب كذب مطرح شده در دادگاه به كشور بازخواهد گشت.
اما اكبر هاشمي رفسنجاني پدر مهدي هاشمي نيز در ديدار با دانشجويان در سفر خود به مشهد مقدس، در پاسخ به سوالات و اعتراضات دانشجويان راجع به سفر مهدي هاشمي به خارج از كشور پاسخ‌هايي ارائه كرد.
آنچنان كه در متن ارسالي از سوي دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از اين ديدار آمده است، هاشمي در پاسخ به سوالات دانشجويان درباره مهدي هاشمي رفسنجاني مي‌گويد: "خيال مهدي از پرونده‌هايش راحت راحت است! "
اما هاشمي رفسنجاني در ادامه به نقش مهدي هاشمي در كميته غيرقانوني "صيانت از آرا " اشاره كرده و مي‌گويد:‌من مطمئنم مهدي در اين انتخابات در هيچ بخشي دخالت نداشت، "جز در مسئله كميته صيانت از آرا ". مهدي نه پولي دارد و نه به كسي پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادي در اغتشاشات شركت كنند، در حالي كه از اين كارها بيزار است!
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص علت سفر پسرش به لندن هم اينچنين مي‌گويد كه: "ما در دانشگاه آزاد اسلامي شش واحد در خارج از كشور داريم كه همه آنها مشكل دارند. مي‌بايست كسي مي‌رفت و رسيدگي مي‌كرد. از لندن شروع كرديم و به لبنان رفتيم كه بايد توسعه پيدا كند. واحد دوبي مشكلات خاصي دارد. در زنگبار زمين دادند كه هنوز نتوانستيم شروع كنيم. در ارمنستان و تاجيكستان هم واحد داريم. بايد رسيدگي مي‌كرد كه رفت. دلش مي‌خواهد بيايد و من مي‌گويم اول كارهايت را تمام كن و انجام بده و بعد بيا. از اين طرف هم مرتب تهمت مي‌زنند كه او هم هميشه جواب مي‌دهد. "

* عضو هيئت امنا؛ فعلا بي‌اطلاع

با وجود اطلاعيه دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد كه رياست آن بر عهده شخص مهدي هاشمي رفسنجاني است و همچنين اظهارات اكبر هاشمي رفسنجاني، كريم زارع عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در پاسخ به تماس‌هاي مكرر خبرنگار فارس همچنان اعلام مي‌كند كه در اين خصوص اطلاعات كافي ندارد و بايستي ابتدا تحقيق كرده و سپس در اين مورد اطلاع‌رساني كند.
كريم زارع طي مصاحبه‌اي با خبرگزاري فارس در مورخ 27 دي درباره مأموريت مهدي هاشمي رفسنجاني از سوي دانشگاه آزاد گفت كه عادت من اين است كه تا از موضوعي به طور كامل خبر نداشته باشم در مورد آن صحبتي نمي‌كنم، لذا من در اين باره مي‌پرسم و خبر مي‌دهم.
با اين وجود و با گذشت 20 روز از اين مصاحبه كريم زارع و گذشت 5 ماه از سفر مهدي هاشمي رفسنجاني به لندن، كريم زارع عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد همچنان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر چند و چون مأموريت مهدي هاشمي، مدت زمان اين مأموريت، جزئيات آن، زمان برگشت وي و ... اعلام مي‌كند كه بايد ابتدا در اين مورد تحقيق كرده و سپس اطلاع‌رساني كند.
كريم زارع مي‌گويد كه هنوز موضوع مأموريت آقاي مهدي هاشمي برايش مشخص نشده! وي همچنين ادامه مي‌دهد كه "من گفته‌ام كه موضوع مأموريت آقاي هاشمي را به من بگويند ولي هنوز به من چيزي نگفته‌اند! "
در هر حال عدم اطلاع عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد و معاون پارلماني اين دانشگاه كه پس از عبدالله جاسبي رئيس اين دانشگاه، مرد شماره 2 دانشگاه آزاد به شمار مي‌آيد، از مأموريت مهدي هاشمي امري عجيب به نظر مي‌رسد و اصحاب رسانه و مردم كشورمان همچنان منتظر اطلاع از جزئيات بيشتر مأموريت مهدي هاشمي و زمان بازگشت وي به ايران هستند.
در عين حال سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه مبني بر ارجاع پرونده مهدي و فائزه هاشمي رفسنجاني به دادسرا نيز موضوعي است كه بيش از پيش اطلاع‌رساني دقيق‌تر دانشگاه آزاد درباره مهدي هاشمي را ضروري مي‌سازد.
 

nimaparham

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما تا اونجایی که اطلاع دارم و از منابعی موثق ، مهدی هاشمی که رئیس امنیت و اطلاعات خانواده هاشمی رفسنجانی طی سالیان بود و هاشمی مخزن اسرار نظام هست ، با مدارک و اسناد فراون ازجنایات و کثافت کاریهایی که تاکنون توسط حکوت و آغا انجام شده از کشور خارج شده ، و یه سوپاپ اطمینانی هست برای حفاظت از رفسنجانی و موسوی و .... که در صورتیکه امنیت اونا به خطر بیفتد ٰ به انتشار اسناد جنایات این رژیم خواهد پرداخت.
و ظاهرا به این دلیل حکومت از هر نوع اقدامی بر علیه موسوی و ... هراس دارد . وگرنه این حکومت ددمنش تر از ان هست که به خواسته مردم توجه داشته باشد و اگر امکانش را داشت زودتر از این ها صدای موسوی و کروبی را خفه می کرد . بقول احمد جنتی ٰ ما کار خودمان را که دوست داریم و می خواهیم ، می کنیم و مردم یه چند روز شلوغ می کنند بعد هم که ارام می گردند و ما هم سالها با ارامش حکومت می کنیم

 

Similar threads

بالا