[ مهندسی مدیریت اجرایی ] گفتگو و معرفی اعضا مهندسی مدیریت اجرایی

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی در مورده دروس شامل تبصره 10 چیزی میدونه؟ من خودم یه چیزایی خوندم و میدونم. میخوام بینم کسی اطلاعات بیشتری نداره؟در ضمن تبصره10 واسه دروسه رشته پروژست
 
  • Like
واکنش ها: pme

H.SH-P

عضو جدید
سلام به همه ی مهندسان پروژه و اجرایی:gol:من دانشجوی ترم 3 مهندسی مدیریت پروژه هستم(البته هنوز به اندازه ی یه ترمم پاس نکردم:biggrin:),خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم و امیدوارم بتونم از تجربیات شما استفاده کنم.
خیلی تاپیک باحالیه,من تموم 37 صفحه اش رو خوندم(خسته نباشم:victory:)در ضمن همین جا جا داره که از (آرماندیس)و(pme) تشکر کنم چون خیلی زحمت کشیدن و باعث شدن تاپیک همیشه سرپا باشه,ببخشید اگه زیاد حرف زدم

ممنون از همه:victory:
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی در مورده دروس شامل تبصره 10 چیزی میدونه؟ من خودم یه چیزایی خوندم و میدونم. میخوام بینم کسی اطلاعات بیشتری نداره؟در ضمن تبصره10 واسه دروسه رشته پروژست
همون دروس ريزشين؟
روي برد يه چيزايي در مورد اين تبصره نوشته بود ولي چون ديدم فعلاً شامل حالم نميشه زياد توجه نكردم! اگه بخواين بيشر پرس و جو مي كنم و بهتون اطلاع مي دم!:redface:
سلام به همه ی مهندسان پروژه و اجرایی:gol:من دانشجوی ترم 3 مهندسی مدیریت پروژه هستم(البته هنوز به اندازه ی یه ترمم پاس نکردم:biggrin:),خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم و امیدوارم بتونم از تجربیات شما استفاده کنم.
خیلی تاپیک باحالیه,من تموم 37 صفحه اش رو خوندم(خسته نباشم:victory:)در ضمن همین جا جا داره که از (آرماندیس)و(pme) تشکر کنم چون خیلی زحمت کشیدن و باعث شدن تاپیک همیشه سرپا باشه,ببخشید اگه زیاد حرف زدم
ممنون از همه:victory:

سلام
به به! خوش اومدين:gol:
يعني چند واحد پاس كردي؟:w02:
ما هم خيلي خوشحاليم كه به اين باشگاه اومدين و هم رشته ي ما هستين:love:
واقعاً خسته نباشين:redface:
منو آرمانديس فعالان اين دو رشته در باشگاه هستيم:thumbsup2:
اختيار دارين بازم خوشحال مي شي كه سر بزني:w27:
 
آخرین ویرایش:

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی مهندسان پروژه و اجرایی:gol:من دانشجوی ترم 3 مهندسی مدیریت پروژه هستم(البته هنوز به اندازه ی یه ترمم پاس نکردم:biggrin:),خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم و امیدوارم بتونم از تجربیات شما استفاده کنم.
خیلی تاپیک باحالیه,من تموم 37 صفحه اش رو خوندم(خسته نباشم:victory:)در ضمن همین جا جا داره که از (آرماندیس)و(pme) تشکر کنم چون خیلی زحمت کشیدن و باعث شدن تاپیک همیشه سرپا باشه,ببخشید اگه زیاد حرف زدم

ممنون از همه:victory:

سلام ....

ممنون از لطفت دوست عزیز . خیلی خوش اومدی . امیدوارم که اومدنت اینجا دائمی بشه و در کنار هم به دانشجوهای اجرایی و پروژه کمک کنیم .
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
همون دروس ريزشين؟
روي برد يه چيزايي در مورد اين تبصره نوشته بود ولي چون ديدم فعلاً شامل حالم نميشه زياد توجه نكردم! اگه بخواين بيشر پرس و جو مي كنم و بهتون اطلاع مي دم!:redface:


مرسی .گفتم که یه سری اطلاعات دارم میخوام بیشتر راجع به این موضوع مطلب بدونم

 
  • Like
واکنش ها: pme

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام میخواستم از دروس ارشد بپرسم؟من رشته فنی لیسانس دارم با 10 سال سابقه مدیریت حالا تصمیم گرفتم ارشد مدیریت اجرایی(ام-بی-ا) امتحان بدم.میتونی کمکم کنی؟مرسی

متاسفانه من تا الان فرصت نکرده بودم جواب شما رو بدم . تو پست بعدی یه سری اطلاعات در مورد ارشد میذارم امیدوارم به دردتون بخوره .:gol:
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی


در ایران اولين دوره مديريت اجرايي در دهه 70 میلادی توسط مرکزی تحت عنوان
ICMS و با همکاری دانشگاه هاروارد راه اندازی شد که متاسفانه بعد از انقلاب مورد بی توجهی قرار گرفت و منحل گردید. دومین گام در این راستا توسط سازمان مدیریت صنعتی برداشته شد که در اواخر دهه 60 شمسی اقدام به راه اندازی دوره مدیریت اجرایی كرد. سرانجام در اول دهه 80 شمسی دانشگاه صنعتی شریف به اتکای وجهه منحصر به فرد خود اقدام به راه اندازی این رشته با توجه به نیاز شدید کشور نمود. در حال حاضر علاوه بر سازمان مدیریت صنعتی, دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی و علم و صنعت ایران نیز دارای دوره کارشناسی ارشد با گرایش مدیریت اجرایی و دانشگاه شریف با گرایشMBA هستند. همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی در دو واحد علوم تحقیقات تهران و اهواز پذیرش دانشجو در گرایش مدیریت اجرایی صورت می‌گیرد.

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]گرايش‌ها:[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اين رشته در حال حاضر داراي دوگرايش مدیریت اجرایی و MBA مي‌باشد. امکان حضور داوطلبان از تمامی رشته ها اعم از فنی مهندسی, علوم تجربی, انسانی و... در رشته مدیریت اجرایی وجود دارد.

[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]واحدهاي درسي در دانشگاه:[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]بطور خلاصه برنامه آموزشى دوره کارشناسى ارشد مديريت اجرايى بصورت زير مي‏باشد: [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]الف- دروس جبراني:[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تحقيق در عمليات[/FONT] : 3 واحد
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]احتمال و آمار مهندسى[/FONT] : 3
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت عمليات I مقدماتى : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]3 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اصول مديريت و تئورى سازمان : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]3[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ب- دروس اصلى [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت سازمانهاى پيچيده ديدگاه استراتژيک (با کارگاه آموزشى) : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت منابع انساني:- تحليل رفتارى و مديريت منابع انسانى (با کارگاه آموزشى) : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت منابع مالي:- حسابدارى مديريت [/FONT]: [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت مالى و اقتصاد مديريت [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت تکنولوژى و نوآورى : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت طرحهاى توسعه [/FONT]: [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت بازار:- بازاريابى [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- بازرگانى بين المللى [/FONT]: [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مديريت اطلاعات:- سيستم هاى اطلاعات مديريت (با کارگاه آموزشى): [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مهارت هاى عمومى مديريت و مسائل جاري: [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مهارتهاى عمومى مديريت (کارگاه آموزشى) [/FONT]: [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مسايل جارى مديريت اجرائى واحدهاى توليدى، خدماتى و طرحهاى عمرانى (سمپوزيوم) [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif](1) براى هر واحد کارگاه آموزشى ساعاتى برابر دو واحد نظرى در نظر گرفته شده است. [/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ج- دروس اختيارى (5 يا 6 واحد) [/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مجموعه الف- مديريت استراتژيک: [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تحليل محيط داخلى و بين المللى [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- برنامه ريزى استراتژيک: [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت تحول و اجراى برنامه هاى استراتژيک [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]3 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- تحليلى از استراتژيهاى سازمانى موفق و ناموفق [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- پروژه : [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]4 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]جمع [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مجموعه ب: مديريت توليد و عمليات: [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت توليد و عمليات پيشرفته [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]3 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- پژوهش عمليات پيشرفته [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- مديريت واحدهاى خدمات :[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اقتصاد مهندسى :[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]2 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- پروژه [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]4 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]د- سمينار و پايان نامه [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]پايان نامه [/FONT]:[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]4 [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]آينده شغلي:

[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دوره کارشناسى ارشد مديريت اجرائى به منظور پرورش کادر مديريت اجرايى بنگاههاى توليدى و خدماتى خصوصى، تعاونى و دولتى و نيز تأمين مدير براى طرحهاى بزرگ عمرانى طراحى و ايجاد شده است. برنامه بهبود نظام مديريت در سطح واحدهاى توليدى و خدماتى از طريق رشته مديريت اجرائى، لازمه دستيابى به اهداف خاص آموزشى زير است: [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]_ آماده کردن شرکت کنندگان براى قبول وظايف مديريت از طريق آشنايى با آخرين دستاوردهاى دانش مديريت و تقويت قابليتهاى تحليل، ابتکار، خطرپذيرى، ارتباطات، تصميم گيرى و بالاخره رهبرى مؤسسات تابعه. [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]_ ايجاد زمينه جهت ارتباط نزديکتر و موثرتر ميان مديران و کادر مشاوران و کارشناسان مديريت از طريق دستيابى به ديدگاهها و زبان مشترک علمى، در جهت استفاده بهينه مديران از کادر مذکور. [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]از اينرو انتظار مى رود شرکت کنندگان اين رشته مهارتهاى زير را کسب نمايند: [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]_ نگرش علمى به مديريت: اين مهم از طريق آشنائى وسيع با تجربيات دنياى صنعتى و پژوهش هاى معمول در رشته مديريت و نيز پى بردن به اهميت نگرش علمى به مسايل مديريت محقق خواهد شد که در آنصورت از تفکر يک بعدى، شتاب زدگى در عمل و پيش داورى درباره روشهاى کارآمد مديريت که از ويژگى هاى نگرش غيرعلمى است پرهيز خواهد شد. [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]_ کسب دانش مديريت: آشنايى مديران با تجربيات کشورهاى صنعتى و نيز تحقيقات انديشمندان مديريت موجب ارتقاء سطح دانش هايى در اين زمينه مى شود و اين امر از سوئى زمينه استفاده مؤثرتر از فنون جديد مديريت را توسط مديران فراهم مى کند و از سوى ديگر ارتباط و همکارى نزديکترى ميان مديران و کارشناسان مديريت ايجاد کرده موجب مى شود که مديران از مشاوران و کادر ستادى خود بهتر استفاده کنند.

[/FONT]http://www.ejraee.com
 
  • Like
واکنش ها: pme

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
100 نکته بازاریابی برای کسب و کارهای خرد وکلان ( قابل توجه بچه های مدیریت اجرایی )



1- نگذاريد روزتان بدون پرداختن به حداقل يك فعاليت بازاريابي شب شود.
2- درصدي از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه ساليانه بازاريابي تعيين كنيد.
3- هر سال اهداف خاص بازاريابي را تعيين و هر سه ماه يك بار آنها را ارزيابي و تنظيم نماييد.
4- يك پوشه براي نگهداري ايده هاي بازاريابي اختصاص دهيد.
5- هر روز و هر ساعت كارت ويزيت را همراه تان داشته باشيد.
6- يك سنجاق سينه شخصي با آرم شركت تان طراحي كنيد و در جلسات به كت خود بزنيد.
بازار هدف
7- نسبت به تحولاتي كه شايد روي بازار هدف، محصول يا استراتژي بازاريابي شما تاثير بگذارد، هوشيار باشيد.
8- مطالعات تحقيق بازاريابي درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه هاي بازار هدف خود را بخوانيد.
9- آگهي هاي رقباي خود را گردآوري كنيد و با مطالعه آنها، اطلاعاتي درباره استراتژي، ويژگي ها و مزاياي محصولات آنها به دست آوريد.
10- از مشتريان بپرسيد چرا شما را انتخاب كردند و خواستار توصيه هايي براي بهبود كيفيت شويد.
11- از مشتريان سابق بپرسيد چرا شما را رها كردند.
12- بازار جديدي شناسايي كنيد.
13- به يك فهرست پستي مربوط به حرفه تان بپيونديد.
توسعه محصول
14- يك خدمت، تكنيك يا محصول جديد ارائه دهيد.
15- نسخه اي ساده تر، ارزان تر يا كوچك تر از محصول يا خدمت خود پديد آوريد.
16- نسخه اي شكيل تر، گران تر، سريع تر يا بزرگتر از محصول يا خدمت خود ارائه دهيد.
17- خدمات خود را بهنگام كنيد.
آموزش، منابع و اطلاعات
18- يك تيم مشاوره در زمينه بازاريابي و روابط عمومي مركب از همكاران و صاحبان كسب و كارهاي مشابه را گردهم آوريد و به تبادل انديشه و مسائل صنفي بپردازيد.
19- براي كاركنان خود يك صندوق پيشنهادات بگذاريد.
20- در سمينارهاي بازاريابي حضور يابيد.
21- كتاب هاي بازاريابي را بخوانيد.
22- مشترك نشريات مكتوب و اينترنتي بازاريابي شويد.
23- هرماه يك جلسه بازاريابي با كاركنان يا مباشران خود بگذاريد تا درباره استراتژي و وضعيت بازار بحث كنيد و ايده هاي تازه بگيريد.
24- به انجمن يا سازمان هاي مرتبط با حرفه تان ملحق شويد.
25- يك پوشه را براي يافتن طراح، نويسنده و ساير حرفه اي هاي بازاريابي كنار بگذاريد.
26- يك مشاور بازاريابي جهت همفكري استخدام كنيد.
27- «سفري خلاق» به شهر يا كشوري مترقي داشته باشيد تا تكنيك هاي بازاريابي آنجا را ياد بگيريد.
قيمت گذاري و پرداخت
28- ساختار قيمت گذاري تان را تجزيه و تحليل كنيد و ببينيد كجاي آن نياز به اصلاح و تنظيم دارد.
29- به مشتريان امكان دهيد با كارت اعتباري پرداخت كنند.
30- به مشتريان ثابت، تخفيف دهيد.
31- شگردهاي معامله پاياپاي را بياموزيد. به اعضاي برخي باشگاه ها، گروه هاي حرفه اي و سازمان ها در مقابل تبليغ محصولات و خدمات شما در نشريات شان تخفيف بدهيد.
32- براي «پرداخت هاي سريع» و نقد، تخفيف قائل شويد و از مشتريان ثابت به صورت قسطي پول بگيريد.
ارتباطات بازاريابي
33- براي مشتريان كنوني و بالقوه تان يك خبرنامه منتشر كنيد.
34- بروشوري از محصولات و خدمات تان را چاپ كنيد.
35- همراه بروشورهاي خود يك برگه نظرسنجي بگنجانيد كه پول تمبرش را شما پرداخته ايد. بدين ترتيب مي توانيد بازخورد ارزشمندي از مشتريان دريافت كنيد.
36- يادتان باشد كارت ويزيت درون جعبه كارايي ندارد، حتما آن را پخش كنيد. به هر مشتري بالقوه دو كارت ويزيت و بروشور بدهيد تا يكي را نگه دارد و ديگري را به دوستانش بدهد.
37- براي هركدام از بخش هاي بازار هدف تان يك كارت ويزيت و بروشور خاص طراحي كنيد، (مثلا يكي براي سازمان ها و نهادهاي دولتي و يكي براي كاسب كارها و مصرف كنندگان)
38- يك پوستر يا تقويم با آرم شركت تان چاپ كنيد و به مشتريان هديه بدهيد.
39- روي سربرگ، برگه هاي فاكس يا صورتحساب، شعار يا جمله اي در وصف فعاليت خود به چاپ برسانيد.
40- در بروشورهاي خود نظرات مثبت مشتريان درباره كالا و خدمات خود را به چاپ برسانيد.
41- يك فهرست پستي جديد را امتحان كنيد. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست هاي كنوني پست مستقيم خود بيافزاييد يا به فكر كنار گذاشتن فهرستي بيافتيد كه توقعات شما را برآورده نمي كند.
42- براي بازاريابي به شيوه پست مستقيم از پاكت هاي رنگي يا بزرگ استفاده كنيد يا نامه هايي را روي كاغذ سفيد بدون خط بفرستيد تا كنجكاوي گيرنده را برانگيزد.
رابطه با رسانه ها
43- از انتشار نشريات جديد متوجه شويد تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستيد.
44- در روزنامه هاي عادي يا اقتصادي و نشريات تخصصي مطلب بنويسيد.
45- مقاله اي به قلم خود چاپ كنيد و نسخه هاي آن را براي همكاران تان بفرستيد.
46- در تنظيم اخبار فعاليت شركت خود كوشا باشيد و آنها را به موقع و چندين بار براي مطبوعات ارسال كنيد.
47- يكصدمين، پانصدمين يا يكصد هزارمين مشتري خود را در مطبوعات معرفي كنيد.
48- يك جايزه ساليانه به راه اندازيد و آن را در بوق و كرنا كنيد. مثلا مي توانيد به بهترين كارمند سال شركت يا سازمان خود جايزه بدهيد.
49- در زمينه رسانه و روابط عمومي آموزش ببينيد يا مطالبي درباره آن بخوانيد.
50- در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني حضور يابيد.
51- در مورد صنعت يا تخصص خود سفارش يك برنامه تلويزيوني بدهيد و آن را به شبكه محلي خود بدهيد تا به عنوان يك برنامه عادي پخش كند.
52- نامه اي به سردبير روزنامه يا مجله محلي تان بنويسيد و او را به ناهار دعوت كنيد.
53- اخبار خود را همراه عكس مربوطه به مطبوعات بفرستيد.
54- مرتبا روزنامه ها و مجلات را براي يافتن فرصت هاي روابط عمومي بخوانيد.
55- براي مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصي كسب و كارتان بفرستيد.
56- در صنعت خود تحقيق كنيد و پس از كشف يافته اي مهم، آن را در اختيار مطبوعات بگذاريد.
خدمات مشتري و رابطه با مشتري
57- از مشتريان تان بخواهيد كه بازگردند.
58- تماس هاي تلفني مشتريان را بدون فوت وقت پاسخ دهيد.
59- روي دستگاه پيامگير تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات كار شركت، مكان و فرد پاسخگو را ضبط كنيد.
60- روي دستگاه پيامگير تلفن، پيامي بيادماندني يا «نكته روز» را ضبط نماييد.
61- براي مشتريان تان نمايش يا هر رويداد جالب ديگر را سازماندهي كنيد يا بليت تئاتر و سينما و... برايشان بفرستيد.
62- در دفترتان با حضور مشتريان يك سمينار برگزار كنيد.
63- تشكرنامه هاي دستنويس خوش خط براي مشتريان بفرستيد. مي توانيد براي جشن تولدشان يا ساير مناسبت هاي سال، كارت تبريك ارسال كنيد.
64- مقالات جالب را كپي كنيد و همراه كارت ويزيت و بروشورتان براي مشتريان كنوني يا بالقوه بفرستيد.
65- بخشي از وب سايت خود را به مشتريان اختصاص دهيد.
66- هرازگاهي دكور محل ملاقات خود با مشتريان را از نو طراحي كنيد.
شبكه رابط ها و تبليغ دهان به دهان
67- به يك اتاق بازرگاني يا ساير سازمان هاي مرتبط بپيونديد.
68- بروشور خود را براي اعضاي سازمان هايي كه عضويت شان را داريد، بفرستيد.
69- در ايام تعطيل، ميهماني تجاري بگيريد.
70- پس از شركت در يك همايش، براي شركت كنندگان آن نامه بفرستيد.
تبليغات
71- در فصل هاي اوج فعاليت تجاري براي كسب و كارتان تبليغ كنيد.
72- يك شماره تلفن راحت و بياد ماندني بگيريد.
73- براي سايت اينترنتي خود، آدرس بيادماندني انتخاب كنيد و آن را در كليه ارتباطات بازرگاني قيد نماييد.
74- از طريق پست مستقيم، كسب و كار خود را مشتركا با ساير حرفه اي ها تبليغ كنيد.
75- در يك دايركتوري ويژه يا كتاب زرد تبليغ نماييد.
76- به منظور دستيابي به بازارهاي خارجي، آگهي دو يا چند زبانه چاپ كنيد. اين آگهي را در نشريه اي پرمخاطب قرار دهيد.
77- به مشتريان خود هداياي تبليغاتي نظير خودكار، پدماوس يا ماگ بدهيد.
78- درون پاكت نامه يا مرسولات پستي، چيزي برجسته بگذاريد تا كنجكاوي گيرنده تحريك شود.
79- مقابل پياده روي دفترتان به كمك ليزر يك پيام تبليغاتي بتابانيد.
80- برچسب هاي جالبي براي نصب روي شيشه اتومبيل طراحي و بين مشتريان توزيع كنيد.
81- آگهي هاي خود را كدگذاري و نتايج شان را دنبال كنيد.
82- تابلو ساختمان تان و تابلوهاي راهنماي داخلي و خارجي آن را بهبود ببخشيد.
83- اگر فكر مي كنيد آرم شركت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آميزي كنيد.
84- حامي مالي يك مسابقه ورزشي يا برنامه راديويي و تلويزيوني شويد.
رويدادهاي ويژه
85- در نمايشگاه هاي مربوط به حرفه تان، حتما يك غرفه بگيريد.
86- همراه سازمان هاي غيرانتفاعي، مانند موسسات حمايت از كودكان معلول، اسپانسر يك برنامه يا ضيافت شويد.
87- در دبيرستان ها سخنراني كنيد و به دانشجويان درباره حرفه آينده شان توصيه كنيد.
88- خياباني در منطقه جغرافيايي تان انتخاب و اعلام كنيد كه نظافت آن را سازمان يا شركت شما برعهده مي گيرد. رهگذران با ديدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسنديده تان خواهند شد.
89- بخشي از وقت و پول خود را به سازمان هاي خيريه يا غيرانتفاعي اختصاص دهيد و نتايج آن را در مطبوعات به چاپ برسانيد.
90- يك سي دي يا فيلم آموزشي درباره خدمات خود تهيه كنيد.
91- كتاب تاليف كنيد.
ايده هاي فروش
92- روزنامه ها و نشريات تخصصي را براي به دست آوردن فرصت هاي تازه تجاري و آگاهي يافتن از عزل و نصب هاي شركت ها بخوانيد.
93- شعارها و استراتژي هاي بازاريابي تان را به اطلاع وكيل، حسابدار، بانكدار، تعميركار و كانون تبليغاتي تان برسانيد و بدين ترتيب نيروي فروش خود را به رايگان گسترش دهيد.
94- ساعات فعاليت خود را افزايش دهيد.
95- حتي در ايام تعطيل گروهي را جهت ارائه خدمات به مشتريان اختصاص دهيد.
96- نمونه هاي محصولات خود را در دفترتان به نمايش بگذاريد.
97- به مشتريان سابق تلفن بزنيد يا برايشان نامه بفرستيد تا آنها را دوباره جذب كنيد.
98- از طريق اينترنت سفارش بگيريد.
99- به مشتريان اينترنتي خود اطمينان دهيد كه سيستم امنيتي سايت شما قابل اعتماد است.
100- از زمان پاسخگويي به سفارش ها بكاهيد و روند سفارش مجدد را تسهيل كنيد



نویسنده : جويس بوسك Joyce Bosc
مترجم: روزنامه تفاهم
 

H.SH-P

عضو جدید
سلام
به به! خوش اومدين:gol:
يعني چند واحد پاس كردي؟:w02:
ما هم خيلي خوشحاليم كه به اين باشگاه اومدين و هم رشته ي ما هستين:love:
واقعاً خسته نباشين:redface:
منو آرمانديس فعالان اين دو رشته در باشگاه هستيم:thumbsup2:
اختيار دارين بازم خوشحال مي شي كه سر بزني:w27:
ممنونم,تو 2 ترم گذشته 25 تا پاس کردم:cry::crying2::wallbash:
آره واقعا معلومه که فعالین:thumbsup2:
(یکی از اون شکلکایی که خیلی دوس داری واست میذارم:w02:)
خوش امدی تازه وارد
مرسیhamidelahi;)
سلام ....

ممنون از لطفت دوست عزیز . خیلی خوش اومدی . امیدوارم که اومدنت اینجا دائمی بشه و در کنار هم به دانشجوهای اجرایی و پروژه کمک کنیم .
من هم امیدوارم که با اومدن به اینجا اطلاعتم بیشتر بشه و بتونم اطلاعات خودمو در اختیار دیگران قرار بدم:)
 
  • Like
واکنش ها: pme

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو پیام نور این اتفاقا طبیعیه من دوستی دارم الان ترم 5 اما کلا 30 واحد پاس کرده ان شالله خوب میشه امیدتون به خدا باشه
 

H.SH-P

عضو جدید
آخه چرا من درس نمی خونم...!!!؟
دیروز امتحان فیزیک2 داشتم,هیچی نخونده بودم برگمو سفید تحویل دادم...آخه چراااااااااااا....
 
  • Like
واکنش ها: pme

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخه چرا من درس نمی خونم...!!!؟
دیروز امتحان فیزیک2 داشتم,هیچی نخونده بودم برگمو سفید تحویل دادم...آخه چراااااااااااا....


اصلاً امتحان نمی دادی که بهتر بود ... اشکال نداره واقعاً چرا ؟؟!! من تصمیم گرفتم برم کتابخونه توام می تونی همینکارو بکنی البته با یکی از دوستات که به هوای هم درس بخونین .
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم,تو 2 ترم گذشته 25 تا پاس کردم:cry::crying2::wallbash:
آره واقعا معلومه که فعالین:thumbsup2:
(یکی از اون شکلکایی که خیلی دوس داری واست میذارم:w02:)
خب منم تو سه ترم گذشته 42 واحد پاس كردم:cry:
واقعاً من عاشق اين شكلكم:)w02:):love:
آخه چرا من درس نمی خونم...!!!؟
دیروز امتحان فیزیک2 داشتم,هیچی نخونده بودم برگمو سفید تحویل دادم...آخه چراااااااااااا....
ولي من ديروز امتحان اصول مديريت ساخت داشتم كه خيلي آسون بود فكر كنم 6 نمره رو بگيرم:thumbsup2:
چرا درس نمي خوني؟:w02:
مي خواي 8 ساله بشي؟:w02:
ميتوني PHD بگيري:thumbsup2:
راستي منم اين ترم فيزيك 2 دارم ;)
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما هم هفته بعد 3شنبه امتحان استانداردهای مدیریت پروژه داریم همه کتاب بجز 3 فصل.کسایی که دیدنش میدونن من چه حجمی از کتابو می گم واسم 2a کنید
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما هم هفته بعد 3شنبه امتحان استانداردهای مدیریت پروژه داریم همه کتاب بجز 3 فصل.کسایی که دیدنش میدونن من چه حجمی از کتابو می گم واسم 2a کنید
آره كتابشو ديدم مي خواستم اين ترم بردارم كه متاسفانه ارائه نشد
موفق باشي:gol:
 

H.SH-P

عضو جدید
اصلاً امتحان نمی دادی که بهتر بود ... اشکال نداره واقعاً چرا ؟؟!! من تصمیم گرفتم برم کتابخونه توام می تونی همینکارو بکنی البته با یکی از دوستات که به هوای هم درس بخونین .
آخه آرماندیس جون تو که استاد ما رو نمی شناسی...:evil:
گفت هر کی غیبت کنه 2 نمره از میان ترمش کم میشه :cry:بعدشم یه دلیل داشت که شرکت کردم اونم اینه که استاد ما 3 تا میان ترم میگیره بعد میانگین این میان ترما رو به عنوان میان ترم اصلی در نظر میگیره(این تازه اولیش بود)هنوز 2 فرصت دیگه دارم:thumbsup2:
راجع به درس خوندن تو کتابخونه 100% باهات موافقم چون تا حالا چند بار امتحان کردم جواب داده;)
 

H.SH-P

عضو جدید
خب منم تو سه ترم گذشته 42 واحد پاس كردم:cry:
واقعاً من عاشق اين شكلكم:)w02:):love:

ولي من ديروز امتحان اصول مديريت ساخت داشتم كه خيلي آسون بود فكر كنم 6 نمره رو بگيرم:thumbsup2:
چرا درس نمي خوني؟:w02:
مي خواي 8 ساله بشي؟:w02:
ميتوني PHD بگيري:thumbsup2:
راستي منم اين ترم فيزيك 2 دارم;)
بازم از من بهتری;):)w02:)
فقط به خاطز تو:w02::w02:
نمی دونم:question:!!!!؟تو می دونی:(
اکه هی بالاخره لو رفتم از کجا فهمیدی:thumbsup2::)w02:)
باباPHDمی خوام چکار تو هم دلت خوشه ها:razz::)w02:)
پس اگه کمک خواستم می تونم روت حساب کنم دیگه...:w11::)w02:)
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازم از من بهتری;):)w02:)
فقط به خاطز تو:w02::w02:
نمی دونم:question:!!!!؟تو می دونی:(
اکه هی بالاخره لو رفتم از کجا فهمیدی:thumbsup2::)w02:)
باباPHDمی خوام چکار تو هم دلت خوشه ها:razz::)w02:)
پس اگه کمک خواستم می تونم روت حساب کنم دیگه...:w11::)w02:)
چه خبرته نه تا اون حد:d
هر كمكي از دسم بربياد در خدمتم:redface:
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخه آرماندیس جون تو که استاد ما رو نمی شناسی...:evil:
گفت هر کی غیبت کنه 2 نمره از میان ترمش کم میشه :cry:بعدشم یه دلیل داشت که شرکت کردم اونم اینه که استاد ما 3 تا میان ترم میگیره بعد میانگین این میان ترما رو به عنوان میان ترم اصلی در نظر میگیره(این تازه اولیش بود)هنوز 2 فرصت دیگه دارم:thumbsup2:
راجع به درس خوندن تو کتابخونه 100% باهات موافقم چون تا حالا چند بار امتحان کردم جواب داده;)

آره دیگه اگه اینجوریه خوب شده باز رفتی . از حالا به بعد دیگه باید بچسبیم به درسامون
میان ترمام که کم کم شروع میشه . این همه درسم رو هم تلنبار شده :cry: .
 

khanom-mohandes

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام

ميگم دوستان كسي هست كه منابع كارشناسي ارشد رشته مهندسي مديريت پروژه رو داشته باشه؟

بعد ميشه بگيد گرايشهاي اين رشته چيه؟

خيلي ممنون:gol:
 

H.SH-P

عضو جدید
آره دیگه اگه اینجوریه خوب شده باز رفتی . از حالا به بعد دیگه باید بچسبیم به درسامون
میان ترمام که کم کم شروع میشه . این همه درسم رو هم تلنبار شده :cry: .​
آره واقعا,تلنبارو خوب اومدی:cry:خدا خودش به خیر کنه...:smile:
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندسی معکوس چیست؟

مهندسی معکوس چیست؟

اگر سابقه صنعت و چگونگی رشد آن در کشورهای جنوب شرقی آسیا را مورد مطالعه قرار دهیم به این مطلب خواهیم رسید که در کمتر مواردی این کشورها دارای ابداعات فن آوری بوده اند و تقریبا در تمامی موارد کشورهای غربی (آمریکا و اروپا) پیشرو بوده اند. پس چه عاملی باعث این رشد شگفت آور و فنی در کشورهای خاور دور گردیده است ؟

در این نوشتار یه یکی از راهکارهای این کشورها در رسیدن به این سطح از دانش فنی می پردازیم .

در صورتی که به طور خاص کشور ژاپن را زیر نظر بگیریم، خواهیم دید که تقریبا تمامی مردم دنیا از نظر کیفیت محصولات آنها را تحسین می کنند ، ولی به آنها ایراد می گیرند که با کپی برداری از روی محصولات دیگران به این موفقیت دست یافته اند.

این بخش اگر هم که درست باشد و در صورتی که کپی برداری راهی مطمئن برای رسیدن به هدف باشد چه مانعی داردکه این کار انجام شود. این مورد ، به خصوص در باره کشورهای در حال توسعه و یا جهان سوم با توجه به شکاف عمیق فن آوری بین این کشورهای و کشورهای پیشرفته دنیا ، امری حیاتی به شمار می رود و این کشورها باید همان شیوه را پیش بگیرند ( البته در قالب مقتضیات زمان و مکان و سایر محدودیت ها ). به عنوان نمونه ، قسمتی از تاریخچه صنعت خودرو و آغاز تولید آن در ژاپن را مورد بررسی قرار می دهیم :

تولید انبوه خودرو در ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم و در سال 1920 بوسیله کارخانه های " ایشی کاواجیما " آغاز شد که مدل ژاپنی فورد آمریکایی را کپی کرده و به شکل انبوه به بازار عرضه نمود .

همچنین شورلت ژاپنی AE جزو اولین خودروهای کپی شده آمریکایی توسط ژاپنی ها بود که به تعداد زیاد تولید می شد. سچس با تلاش فراوانی که انجام شد ( آنهم در شرایط بحرانی ژاپن در آن دوره ) مهم ترین کارخانه خودروسازی ژاپن یعنی "تویوتا" در سال 1932 فعالیت خود را با ساخت خودرویی با موتور " کرایسلر " آغاز نمودو در سال 1934 نوع دیگری از خودرو را با موتور " شورلت " ساخته و وارد بازار نموده و از سال 1936 ، اولین تلاشها برای ساخت خودرویی تمام ژاپنی آغاز شد.البته تا مدت ها ژاپنی ها مشغول کپی برداری از اتومبیل ها ی آمریکایی و اروپایی بودند. آنها خودروی پاکارد و بیوک آمریکایی و رولزرویس ، مرسدس بنز و فیات اروپایی را نیز تولید کردند که همین تولیدها زمینه ساز گسترش فعالیت خودروسازی ژاپن شد و سرانجام در دهه 1960 پس از سعی و کوشش فراوان اولین اتومبیل تمام ژاپنی که دارای استاندارد جهانی هم بود ساخته و به بازار عرضه شد.

در تمامی مطالب فوق رد پای یک شگرد خاص و بسیار مفید به چشم می خورد که " مهندسی معکوس" (Reverse engineering ) نام دارد. مهندسی معکوس روشی آگاهانه برای دستیابی به فن آوری حاضر و محصولات موجود است . در این روش متخصصین رشته ها ی مختلف علوم پایه و کاربردی از قبیل مکانیک ، فیزیک و اپتیک ، مکاترونیک، شیمی پلیمر، متالورژی، الکترونیک و... جهت شناخت کامل نحوه عملکرد یک محصول که الگوی فن آوری مذکور می باشد، گروه های تخصصی را ایجاد می کنند و با تجهیزات پیشرفته و دستگاههای دقیق آزمایشگاهی به همراه سازماندهی مناسب تشکیلات تحقیقاتی و توسعه ( R&D ) سعی در بدست آوردن مدارک و نقشه ها ی طراحی محصول فوق دارند تا پس از مراحل نمونه سازی (Prototyping ) و در صورت لزوم ساخت نیمه صنعتی (Pilot plant ) تولید محصول را طبق استاندارد فنی محصول الگو آغاز کنند. همانگونه که اشاره شد استفاده از روش مهندسی معکوس برای کشورهای در حال توسعه روش بسیار مناسبی جهت دسترسی به فن آوری ، رشد و توسعه آن می باشد. این کشورها که در موارد بسیاری از فن آوری ها در سطح پایینی قرار دارند ، در کنار روشها و سیاست ها ی دریافت دانش فنی، مهندسی معکوس را مناسب ترین روش دسترسی به فن آوری تشخیص داده و سعی می کنند با استفاده از روش مهندسی معکوس ، اطلاعات و دانش فنی محصولات موجود ، مکانیزم عمل کرد و هزاران اطلاعات مهم دیگر را بازیابی کرده و در کنارآن با روشهای مهندسی مستقیم (Forward enineering ) و روشهای ساخت قطعات ،و استفاده از تجهیزات و تسترهای خط مونتاژ و ساخت مانند قالب ها ، گیج و فیکسچرها و دستگاههای کنترل ، نسبت به ایجاد کارخانه ای پیشرفته و مجهز جهت تولید محصولات فوق اقدام نمایند.

مهندسی معکوس ممکن است در رفع معایب و افزایش قابلیت های محصولات موجود نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال در آمریکا ، مهندسی معکوس توسط شرکت " جنرال موتور" بر روی محصولات کمپانی "فورد" و نیز بر عکس ، جهت حفظ وضعیت رقابتی و رفع نواقص محصولات به کار برده می شود.

بسیاری از مدیران کمپانی های آمریکایی ، هر روز قبل از مراجعه به کارخانه ، بازدیدی از جدیدترین محصولات عرضه شده در فروشگاه ها و نمایشگاه های برگزار شده انجام داده و جدیدترین محصولات عرضه شده مربوط به محصولات کمپانی خود را خریداری نموده و به واحد تحقیق و توسعه تحویل می دهند تا نکات فنی مربوط به طراحی و ساخت محصولات مذکور و آخرین تحقیقات ، هر چه سریعتر در محصولات شرکت خود نیز مورد توجه قرار گیرد.

جالب است بدانید که مهندسی معکوس حتی توسط سازندگان اصلی نیز ممکن است به کار گرفته شود، زیرا به دلایل متعدد ، نقشه ها ی مهندسی اولیه با ابعاد واقعی قطعات ( مخصوصا زمانی که قطعات چندین سال پیش طراحی و ساخته و مکرر اصلاح شده است) مطابقت ندارد براین مثال جهت نشان دادن چنین نقشه هایی با ابعاد واقعی قطعات و کشف اصول طراحی و تلرانس گذاری قطعات ، بخش میکرو سویچ شرکت honywell از مهندسی معکوس استفاده نموده و با استفاده از سیستم اندازه گیری CMM ( Coordinate measuring machine ) با دقت و سرعت زیاد ابعاد را تعیین نموده و به نقشه های مهندسی ایجاد شده توسط سیستم CAD منتقل می کنند.متخصصین این شرکت می گویند که روش مهندسی معکوس و استفاده از ابزار مربوطه ، به نحو موثری زمان لازم برای تعمیر و باز سازی ابزار آلات ، قالب ها و فیکسچرها ی فرسوده را کم می کند و لذا اظهار می دارند که : " مهندسی معکوس زمان اصلاح را به نصف کاهش می دهد. "

مهندسین معکوس علاوه بر اینکه باید محصول موجود را جهت کشف طراحی مورد بررسی قرار دهند، باید مراحل بعد از خط تولید یعنی انبارداری و حمل و نقل را از کارخانه تا مشتری و نیز قابلیت اعتماد را در مدت استفاده مفید مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. چرا که مثلا فرایند آنیلینگ مورد نیاز قطعه ، ممکن است برای ایجاد مشخصات مورد نظر در هنگام عملکرد واقعی محصول یا در طول مدت انبار داری و حمل و نقل طراحی شده و لزوم وجود آن تنها در هنگام اجرای مراحل مذکور آشکار خواهد شد.

چه بسا که بررسی یک پیچ برروی سوراخی بر بدنه محصول ( که به قطعات و اجزای دیگر متصل نشده ) ، متخصصان مهندسی معکوس را ماهها جهت کشف راز عملیاتی آن به خود مشغول کند ، غافل از آنکه محل این پیج ، امکانی جهت تخلیه هوا ، تست آببندی یا امکان دتسرسی به داخل محصول جهت تست نهایی می باشد.

از سوی دیگر مهندسین معکوس باید عوامل غیر مستقیمی را که ممکن است در طراحی و تولید محصول مذکور تاثیر بگذارند ، به دقت بررسی نماید.به دلیل اینکه بسیاری از این موارد با توجه به خصوصیات و مقتضیات زمانی و مکانی ساخت محصول مورد نظر ، توسط سازندگان اصلی ، توجیه پذیر است اما ماجرای آن به وسیله مهندسین معکوس فاجعه ساز باشد. مثلا فرایند تولید قطعات تا حدود قابل بستگی به تعداد محصولات مورد نیازو ... د ارد. اگر تعداد محصولات مورد نیاز درکشور ثانویه بسیار کمتر از کشور اصلی ، که در حد جهانی و بین المللی فعالیت می کند ، باشد ؛ پس به عنوان مثال تعیین فرایند یک قطعه با باکالیتی ( نوعی پلیمر) از طریق ساخت قالب های چند حفره ای با مکانیزم عملکرد خود کار با توجه به معضلات پخت قطعه در داخل قالب ، می تواند برای مهندسین معکوس فاجعه ساز شود_ اگر که این مهندسان از فرایندهای ساده تر با توجه به تیراژ تولید محصول و نیز خصوصیات تکنولوژیکی کشور خود استفاده نکنند. بنابراین مرحله بعد از کشف طراحی، تطبیق طراحی انجام شده بر مقتضیات زمانی و مکانی کشور ثانویه می باشد که باید به دقت مورد توجه متخصصین مهندسی معکوس واقع شود.

در پایان می توان گفت که : " گرچه ممکن است مهندسی معکوس یک کاربرد غیر معقول و نامناسب از کاربرد هنرو علم مهندسی به نظر برسد اما یک حقیقت از زندگی روزمره ما به شمار می رود.

http://www.mechanicalengineer.blogfa.com/
 

H.SH-P

عضو جدید
اینجا چرا اینقدر خلوت شد:cry::wallbash:
برو بچ کسی نمونه سوال فیزیک2 داره واسم بذاره(البته یاسمن خانوم(pme)بیشتر روی صحبتم با شماست,اسمتو درست گفتم؟:question:)
فقط خواهشا سریعتر ممنون:gol::heart:
 

mina14

عضو جدید
سلام مهندسی مدیریت پروژه و مهندسی مدیریت اجرایی اینقدر جدیدن که هنوز کارشناسی ارشدشون نیومده پس فعلا دنبال منابع نباش
رشته من مهندسی مدیریت اجراییه و از این موضوع مطمئنم چون خودمم دنبال منابع ارشد بودم
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام مهندسی مدیریت پروژه و مهندسی مدیریت اجرایی اینقدر جدیدن که هنوز کارشناسی ارشدشون نیومده پس فعلا دنبال منابع نباش
رشته من مهندسی مدیریت اجراییه و از این موضوع مطمئنم چون خودمم دنبال منابع ارشد بودم


سلام ...
زیادم مطمئن نباشید دوست عزیز . چون این رشته در مقطع کارشناسی جدیده ولی در مقطع ارشد خیلی وقته که ارائه میشده.
 
بالا