با سلام
سوال دیگه ای هم داشتی، من هر کاری میکنم نویز تصویرم صفر بشه اصلا نمیشه. میشه کمکی تا نویز رو صفر کنم یا تو ستینگ کاری انجام بدم که نویزی در کارم نباشه. و اینکه تو رندر در حالت دفالتم وقتی تصویر بزرگ رندر میگیرم . بعضی جاهای تصویر رندر گرفته نمیشن ! میدونید چرا !
با سپاس و تشکر
دو راه هست. اول اضافه کردن نور داخلی به محیط ،که آسونترین روشه ولی ممکنه شما اینو نخواسته باشید. در اینصورت راه دوم ، بالا بردن کیفیف رندره. یعنی استفاده از پیشفرضهای بهتر ،یا دستکاری تنظیمات فعلی.
کلا وی-ری نور محیطی رو هم محاسبه میکنه،یعنی نوری که غیر مستقیم محیطو روشن میکنه و بهش "نور جهانی" یا
GI= global illumination
هم میگن. مثل وقتی که اتاقتون روشنه ،بی اینکه آفتاب به داخلش بتابه...وداره از طریق نور محیط، یا آسمون به صورت غیر مستقیم روشن میشه. یه اصطلاح دیگه هم داریم که میشه اونو "بازگشت نور" یا یه همچوچیزی ترجمه کرد:
light bounce
مثل وقتی که شما توپی رو به دیوار میزنید، اون "بازگشت" میکنه ، ولی خب انرژیش تا حدی کمتر میشه. همین اتفاق واسه نور هم میفته.
حالا وی-ری واسه محاسبه،نورهای تابشی مستقیم و نیز برگشتی، از 4 الگوریتم مختلف (که عموما توسط فیزیکدانها ارائه شده) بهره میبره که عبارتند از
photon map
Light cash
Irradiance map
(deterministic) monte carlo
شما میتونید به وی-ری بگید که در محاسبه نور اصلی و همچنین نور برگشتی ،از کدوم الگوریتمها استفاده کنه. روشهای محاسباتی اینها و لذا تنظیماتشون با هم فرق داره...و شما بسته به صحنتون باید الگوریتم مناسب رو انتخاب کنیدو مثلا در فضاهای بیرونی ، نور غیر مستقیم اهمیت کمتری داره، در حالیکه در فضاهای داخلی بر عکسه.حالا شما به وی-ری میگید که موتور محاسباتی اصلی از کدوم و موتور محاسباتی فرعی از کدوم الگوریتم پیروی کنه
یعنی
primary engine , secondary engine
کدام الگوریتمها باشن.
یه کاری که وی-ری میکنه "میانسازیه " یا همون
interpolation
یعنی میاد برخی نقاط رو محاسبه دقیق میکنه و نقاط میانی رو "میانسازی" میکنه. لذا مثلا با ترکیب 2 الگوریتم جدا ، ابتدا کل صحنه رو با یکی حساب میکنه ( موتور اصلی) و سپس جزییات رو با دیگری (موتور فرعی یا الگوریتم دوم) میانسازی تقریبی میکنه.
به طور مختصر:
photon map
در ترکیب با یکی دیگه از الگوریتما واسه نتایج سریع در رندر داخلی خوبه. مثلا ترکیب فوتون مپ با لایت کش.....موتور اصلی رو لایت کش و موتور فرعی رو فوتون مپ بدید و همین صحنه رو باز رندر بگیرید. میبینید که اینبار نتیجه بهتر و کم لکه تره و سریع ولی کم دقت. در مورد سایر الگوریتما: کلا لایت کش سریع ، با تقریب خوب و با قابلیت محاسبات زیاده. و از همه دقیقتر "مونت کارلو" که خیلی دقیقه ولی وقتی خودش به تنهایی استفاده بشه...یه عالم نقطه ریز دارید ، مگه اینکه تنظیماتشو بسیار بالا ببرید.. یه گزینه خوب دیگه هم واسه فضاهای داخلی ،ترکیب "مونت-کارلو" با لایت کشه...که دقت رو مونت-کارلو و میانسازی رو لایت کش انجام بده. با اینححال اگه شما بالاترین دقت وی-ری رو میخواهید ، باید از کواسی (یا دیترمینیستیک) مونت -کارلو استفاده کنید و تنظیماتشو بالا ببرید.من در تصویر، از ترکیب مونت-کارلو و لایت-کش استفاده کردم و اینهم نتیجه: