تکنولوژی پارک تمام اتوماتیک خودرو

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز


اتومبیل ایران - سیستم های کمک پارک ترکیبی از سنسورها و کنترلهایی هستند که به راننده در پارک خودرو کمک میکنند و اکنون بر روی خودروهایی از Lexus، Toyota و Ford نصب شده اند. اکنون Bosch اعلام کرده که قصد دارد این تکنولوژی را طوری گسترش دهد که سیستم نهایی به صورت کاملا اتوماتیک عمل پارک را انجام دهد.
سیستمهای کنونی به راننده کمک میکنند که خودرویش را با استفاده از اعمال خود راننده از قبیل فرمان دادن، ترمز گرفتن، گاز دادن و... به درون فضای پارک هدایت کند. اما با سیستم جدید Bosch نیازی نیست که راننده هیچ کاری انجام دهد، اگر چه عملیات میتواند به سادگی فشار دادن ترمز یا چرخاندن فرمان به راننده واگذار شود.
سیستم جدید Bosch نه تنها خودرو را پارک میکند بلکه به شما کمک میکند که آن را از فضای پارک بیرون بیاورید. وقتی که راننده ی دیگری فضای لازم برای خروج خودرو از پارک را با پارک نامناسب از شما میگیرد اغلب کارتان خیلی سخت میشود، سیستم جدید Bosch کمک میکند که خودرو را بدون نگرانی از خراشیده شدن بدنه یا هر چیز دیگری به بیرون از فضای پارک منتقل کنید، همچنین هنگام پارک در گاراژهای تنگ، زاویه ی مناسب را برای ورود خودرو به گاراژ تنظیم میکند.
سیستم های جدید Bosch شامل تجهیزات حفاظتی و ایمنی نیز خواهند بود، سنسورهایی در جلو، عقب و دو طرف خودرو که برای پارک استفاده میشوند امکان تشخیص دوچرخه ها، حیوانات یا افراد در حال عبور را نیز به سیستم میدهند.
در ادامه ی راحتی و ایمنی، Bosch سیستم جدیدش را به عنوان یکی از کاهش دهنده های ترافیک در محیط شلوغ شهری معرفی میکند. با سیستمهای نیمه اتوماتیک فعلی زمانی که برای پارک خودرو در یک خیابان شلوغ لازم است میتواند کاهش پیدا کند و با سیستمهای تمام اتوماتیک، دیگر خودروها معطل پارک کردن طولانی، کج و معوج و پر از وسواس دیگر رانندگان حاضر در خیابان نمیشوند.
سیستم های نیمه اتوماتیک Bosch هم اکنون بر روی حدود 200 مدل از خودروها وجود دارند اما این شرکت هنوز اعلام نکرده که چه زمانی سیستم تمام اتوماتیک خود را به صنعت خودروسازی جهان هدیه خواهد کرد. خب، شما قصد دارید از سیستم پارک اتوماتیک Bosch استفاده کنید؟ صادق باشید!
در حاشیه: حرکت سریع تکنولوژیک کمپانی های مختلف دنیا برای دستیابی به مهمترین شاخص خودرو یعنی رفاه و ایمنی سرنشینان بدون لحظه ای توقف ادامه دارد اما باید از خودمان بپرسیم: خودروهای تولیدی کشور عزیزمان ایران در چه سطحی از ایمنی و رفاه هستند؟! جواب این سوال را هر راننده ی ایرانی به خوبی میداند...
 
آخرین ویرایش:

#nobody#

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی ;)
یه روزی تکنولوژی خیلی جالبی بود، ولی الان دیگه دانشجوها هم میتونن این سیستم رو درست کنن.
یه سرچ تو یوتیوب بکنین فیلمای زیادی از خودروهای مدل پیدا میکنین که این سیستم بوسیله دانشجوها روشون سوار شده...

راستی قبل از toyota و lexus و ford روی bmw سوار شده بود. شرکت bmw فعالیت زیادی روی پارک بدون راننده داره و هدف اصلیش هم از اجرای این سیستم کمک به خانوما بوده که اکثرا توی پارک دوبل مشکر دارن
 

Similar threads

بالا