جوایز افتخار آمیز موسسه ی AIA- معماری 2011

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
موسسه ی معماران آمریکا در 2011 دریافت کنندگان جایزه ی افتخاری موسسه را انتخاب کرد ، که بالاترین شناخت حرفه ای از آثار برتر معماری، معماری داخلی و طراحی شهری می باشد. برگزیده ها از میان 700 پروژه ی ارسالی انتخاب شده اند ، 27 نفر دریافت کننده از سراسر جهان که در AIA 2011 همایش ملی و طراحی نمایشگاه در نیو اورلئان New Orleans امتیاز آورده اند. هیات داوران برای جوایز افتخار آمیز موسسه در 2011 برای معماری شامل: دیوید میلر David Miller , کرسی استادی, مشارکت میلر هال Miller Hull ؛ اشلی کلارک Ashley Clark ، شرکتهای طراحی زمین؛ . کورتیس فنترس Curtis Fentress ، معماران فنترس Fentress Architects ؛ تی گونی هاربو T. Gunny Harboe ، معماری هاربو Harboe Architect ؛ دیوید نیومن David Neuman ، دانشگاه ویرجینیا؛ لوئیس پوندرز Louis Pounders ، معماران ANF ؛ سارا اسنودگروس Sarah Snodgrass ، نماینده ی AIAS ، دانشگاه نوادا Nevada لاس وگاس؛ آلیسون ویلیامز Allison Williams ، پرکینز Perkins و ویل Will و جنیفر یوس Jennifer Yoos. در زیر 10 تا از پروژه های برنده معماری رده بندی شده اند:




مرکز هنری دی Arts Center Dee و تئاتر چارلز ویلی Charles Wyly Theatre را اجرا کردند ؛ دالاس Dallas ، تگزاس Texas- طراحان معماری: رکس اوما REX|OMA- دستیار معمار: کندال Kendall ، همکاران هیتون Heaton Associates: با موقعیت عقب نشاندن خانه و امکان بالا بردن دارد جلو خانه و پایین بردن سالن کنفرانس به جای محدود کردن آن، 80300 فوت مربع، 575 صندلی" تئاتر ماشینی" گسترش فن آوری برج پرواز و صحنه درون سالن، بی نهایت از انواع صحنه را در موقعیت های مختلف برای مخاطبان ارائه میکند .آزاد کردن پیرامون سالن اجرا، اجازه می دهد که خیال و واقعیت، زمان و مکان مورد نظر را ترکیب کند. و به تعامل بیشتر بین هنرمندان و کارکنان اجرایی و ترویج همکاری های داخلی جدید اجازه می دهد.

مرکز دیانا کالج بارنارد Barnard College Diana Center ، شهر نیویورک New York ، وایس مانفرد WEISS/MANFREDI / معماری، منظر، شهرسازی:98000 فوت مربع ساختمان چند کاربری نو آورانه ترین رابطه برای زندگی هنری، اجتماعی و معنوی در این کالج را برپا می کند. این تاسیسات با همدیگر فضاهایی برای هنر ، معماری، تئاتر و تاریخ هنر و نیز دفتر دانشکده ، یک اتاق ناهار خوری، و یک کافه به ارمغان می آورد. بازنگری نوع ساختمان چند کاربردی، مرکز دیانا کالج های پیشین پراکنده شده را گرد هم می آورد. برنامه ها و حوزه ها با تنظیم کنار هم قرار دادن بصری ،میان رشته ها دعوت به همکاری می کند.


آسمان خراش افقی Horizontal Skyscraper / مرکز وانک Vanke Center ؛ شنژن Shenzhen، چین China، معماری استیون هال Steven Holl Architects: ساختمان در بالاتر از چشم انداز واقع شده است، آزاد کردن آن برای استفاده ی عمومی و برای یک طرح منحصر بفرد از بازسازی اکوسیستم ، با بلند کردن ساختمان در خارج از زمین می باشد . پروژه هم ساختمان است و هم منظره، پیچیده شدن ظریف آن ، مهندسی پیشرفته و محیط طبیعی است. طرح چشم انداز برای به حداقل رساندن اجرا، فرسایش و انواع دیگر از آسیب های زیست محیطی مرتبط با توسعه کار می کند. علاوه بر این، پروژه به کار گرفتن بیشترین افکار پیشرو پایدار طراحی استراتژیکی می باشد.



موزه جدید آکروپلیس New Acropolis Museum ، آتن Athens ، یونان Greece ، با معماری برنارد تسچومی Bernard Tschumi و همکارش مایکل فوتیادیس Michael Photiadis : پایه های موزه به روی پیلوتی بالای کاوشهای باستانی موجود شناور شده است ، و با شبکه ای از ستونها از سایت حفاظت می کند. سطح شیبدار شیشه ای مشرف به کاوشهای باستانی ،به گالری ها در وسط منجر می شود ، فرمی از با ارتفاع دو برابر تماشایی اتاق توسط ستونهای بلند پشتیبانی می شود.در بالا، گالری مستطیل شکل پارتنون که در اطراف حیاط داخلی قرار داده شده ، را ساخته است، چرخیده است بطرف افریز دقیقا همانطور که پارتنون در قرن های پیش بود.











 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز


موزه هنر کارولینای شمالی North Carolina Museum of Art، رالی Raleigh ، کارولینای شمالی North Carolina ، توماس فیفر Thomas Phifer و همکاران: موزه در ماهیتش ، یک فضای واحد 65000 فوت مربعی است، توسط دیوارهایی با ارتفاع نا تمام درون گالری جدا شده است. هیچکدام از اتاقها به طور کامل محصور نشده ومجزا نیست . در بالای سر صدها روزن سر گنبد وجود دارد که در داخل برای ***** کردن اشعه های زیان آور طیف کامل نور روز تنظیم شده است. و در این حالت به آرامی درخشان واقع می شود، این اثرهنری تازگی و طراوت را وسعت می دهد. در خارج، پانل های آلومینیومی بطور مثبت واقع شده که ادامه ی ساختمان را در مباحثه با چشم انداز محصور کرده است. از نقاط برتر مایل بر روی سطح خارجی ، فولاد ضد زنگ را صیقل داده و به طور غیر منتظره آنرا تسخیر کرده است و بازتاب ها می درخشند.



میدان جکسون One Jackson Square ، شهر نیویورک New York City ، شرکت کوهن پدرسن فاکس Kohn Pedersen Fox : این ساختمان مسکونی 35 واحدی لوکس، واقع در روستای گرینویچ Greenwich Village در منهتن Manhattan در بالاترین نقطه به معماری شهر اولیه ی نیویورک متمرکز شده است . فرم پلکانی حجم ساختمان از 11 تا 7 طبقه، از شمال تا جنوب، منطبق بر قوانین منطقه ای و واسطه ی مقیاس های گوناگون از محله ی اطراف است. با موجدار شدن باند شیشه تک تک طبقات هویدا می شوند ، با ایجاد یک روبان؛ مانند یک سری از تحدب و تقعر در امتداد دیوار خیابان.



ساختمان مجمع فورد The Ford Assembly Building ، ریچموند Richmond ، کالیفرنیا California، معماران لوگان دان مارسی ونگ دان لوگان Marcy Wong Donn Logan Architects: پروژه به یک مدل تاریخی زوال یافته از تجدید حیات شهری و پایداری تبدیل شده است. در حال حاضر، کارخانه ی 1931 ماشین آلبرت کان Albert Kahn برا ی خانه های یک هکتاری هنری فورد ، محل رویداد عمومی، رستوران، خرده فروشی و اجاره کنندگان از جمله سان پاور SunPower و مونتن هاردور Mountain Hardwear می باشد. 500000 فوت مربع ساختمان کنار آب عظمتی الهام بخش بوده است حتی به عنوان یک ویرانه ی زلزله زده، آجری، فولادی و بتنی. از این رو، هدف از طراحی پروژه بازتاب سده ی اخیر ما منجر به ادغام عناصر معماری مدرن برای برنامه های ساختمانی مختلف امروز در حالیکه مکمل می شود و بالا بردن اشکال قدرتمند عمارت است.



موزه ی هنر مدرن سانفرانسیکو San Francisco Museum of Modern Art ؛SFMOMA ، بام های سبز، سانفرانسیسکو San Francisco ، کالیفرنیا، معماران جنسن Jensen ، معماران جنسن و میسی Jensen & Macy Architects : بام های سبز موزه ی هنر مدرن سان فرانسیسکو هوای گالری تعریف شده را توسط تقاطع پیکر بندی شده ، فضا و نور باز کرده است. تمام دیوار پشتی طبقه ی بالای موزه برداشته شد، اجازه یک اتصال یکپارچه از گالری به باغ را می دهد. پنجره وسیع بزرگی در این گشایش جدید منظره ای رو به بالا به سمت باغ را ارائه می دهد ،که ارائه آن مانند نقاشی چشم انداز از داخل گالری است. لعاب شیشه ای وسیع ارتباطی بهم پیوسته موزه به کوشک به نوبه ی خود از طریق پانل های شیشه ای کشویی بزرگ به باغ باز میشود.




بندرگاه ورودی سرزمین آمریکا U.S. Land Port of Entry ؛ واررود Warroad ، مینه سوتا Minnesota ،شرکت معماری جولی اسنو Julie Snow Architects: بندرگاه ورودی آمریکا ،ماموران محور مطالبه از گمرک و حفاظت مرزی سی بی پی پشتیبانی می کند ، مسئول تامین امنیت مرزهای کشور و ترویج تجارت قانونی ومسافرت می باشد. این تسهیلات 43000 فوت مربعی از سه حوزه ی مجزای محصور شده تشکیل شده است همراه با سایه بان مداوم پیوند یافته است. جایگاه های ساختمان اصلی محل کار افسر و سلول های دارایی ، جایگاهها ی ساختمان ثانویه گاراژ وابسته به بازرسی برند ها ، فضای آزمایشگاه و محدوده ی خط آتش، و ساختمان تجاری برای تخلیه و بازرسی برند های تجاری، استفاده شده است.




موزه ی هنر دانشگاه میشیگان University of Michigan Museum of Art ،آن آربور Ann Arbor ، میشیگان Michigan ، متحدین آثار معماری Allied Works Architecture : گسترش اخیر و نوسازی ساختمان هنرهای زیبای 1908 ، موزه را به سمت فضای باز دانشگاه و جامعه ی منطقه ای بوسیله ی روشن کردن پوشش ساختمان و اجازه ی دسترسی عمومی بیشتر به مناطق مشترک باز کرد. علاوه بر این از سه شاخه گالری شکل گرفته بوسیله ی بتن ، سنگ آهک، فولاد و شیشه که پرتو افکنی می نماید از آتریوم مرکزی و تعریف فضای بیرونی مربوطه تشکیل شده است. این منظره ی جدید با سایت درگیر شده است و به فضایی که حدفاصل ارتباط آن با محیط اطراف است تبدیل شده است.

مـنـــــــبـع : www.etoood.com

 
بالا