توصیه رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد

mehran1951

عضو جدید
هر چند امید اتابکی به گفته خودش تابستان را برای درس خواندن از دست داده اما فرصت مهر ماه تا زمان کنکور را با یک برنامه ریزی دقیق به گونه ای استفاده کرده که موفق به کسب رتبه 9 در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در گرایشهای صنایع و مالی شده است.

اتابکی در جشن تقدیر از رتبه های برتر و هدایت تحصیلی کنکور 93 که به همت دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع موسسه پژوهش برگزار شد، گفت: من تمام فرصت تابستان را از دست دادم و فقط با شرکت در دو کلاس مهم، از اول مهر شروع کردم و همزمان با آزمون آزمایشی ادامه دادم. در دو آزمون آخر به ترتیب رتبه های 200 و 19 را کسب کردم. این تفاوت رتبه به دلیل زمان بندی دروس تخصصی در برنامه ام بود. نکته مهم این است که اعتماد به نفسم را بعد از کسب رتبه 200 همچنان حفظ کردم.

امید اتابکی تاکید کرد که باید برای دروس زبان و دروس تخصصی متناسب با خود درس وقت بگذاریم و نباید به هیچ وجه از روش مطالعه دیگران تقلید کنیم. وی ادامه داد: یک برنامه کلی را هر روز تغییر ندهید. برنامه مخصوص خودتان را بریزید و به ترتیب وقت و ساعت تعیین شده درس بخوانید . به مرور ساعت مطالعه تان را تا قبل از کنکور افزایش دهید و مطمئن باشید از این استمرار نتیجه می گیرید.

وی فشرده بودن ساعت های مطالعه را حیاتی دانست و توضیح داد: برای اینکه ساعت های مطالعه مفیدی داشته باشید با واقعیت ظرفیت خودتان درس بخوانید و اگر کشش 3 ساعت درس دارید 6 ساعت فرصت خودتان را هدر ندهید. در حقیقت نصف این زمانی که اختصاص می دهید بی فایده است.

اتابکی در آخر اضافه کرد: توکل به خدا را فراموش نکنید که بزرگترین عامل انگیزشی برای درس خواندن و خسته نشدنتان است.

منبع : دانشجو انلاین
 

mehran1951

عضو جدید
رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: نکته‌ها را ته‌نشین کنید

رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: نکته‌ها را ته‌نشین کنید

هدف داشتن شاید شعاری به نظر برسد ولی رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش صنایع آن را تجربه کرده و رمز موفقت خود می داند. سارا کبودوند در آغاز توصیه هایش در همایش هدایت تحصیلی کنکور 93 که به همت دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع موسسه پژوهش برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین و اولین عامل موفقیت، انگیزه است به بیان توصیه هایش پرداخت: مشخص بودن هدف بسیار کمک کننده است و مانند بنزین در خودرو عمل می کند. برنامه ریزی درست و منطقی و از ان مهمتر اینکه تا لحظه آخر به آن پایبند باشید از نکات اساسی موفقیت هستند.استمرار در درس خواندن برای ایجاد و نهادینه شدن عادت درس خواندن در وجودتان نیز از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد.کبودوند در ادامه در توضیح اینکه اگر محدودیت زمانی هم ندارید، با برنامه ریزی این محدودیت را ایجاد کنید گفت: این محدودیت زمانی ذهن شما را با شتاب می کند تا کارهای فرعی و افکار زائد را از خودتان دور کنید.او همچنین توصیه هایی برای بعد از اتمام خواندن درس داشت: بعد از اتمام خواندن درس، حتی با وجود اینکه بسیاری از نکات فراموشتان شده است، تست های طبقه بندی شده بزنید. چون موقع تست زدن اگر چیزی را فراموش کرده باشید، عطشی برای دانستن آن نکته در شما ایجاد می شود که با مطالعه و مرور، در ذهنتان ته نشین می شود.کبودوند به عنوان نکته آخر اضافه کرد: هیچ درسی را کنار نگذارید و هر طور شده همه را بخوانید. این باعث می شود هم استرس اضافی به شما وارد نشود و هم در روز کنکور اگر درس های دیگر سخت بودند همین دروس به کمک تان بیاید.

منبع : دانشجو انلاین

 

mehran1951

عضو جدید
رتبه 4 گرایش صنایع صنایع: زبان برگ برنده ام بود

رتبه 4 گرایش صنایع صنایع: زبان برگ برنده ام بود

هر چند به توصیه مشاورهای کنکور، نمی توان هر نسخه ای را برای همه پیچید اما شاید تجربه موفق رضا یوسفی برای شما هم مفید باشد. او برگ برنده خود را در ربان انگلیسی می داند.رضا یوسفی رتبه 4 گرایش صنایع صنایع، توصیه هایش را با این نکته شروع کرد که در تابستان بیشتر وقتم را برای زبان گذاشتم و تا پایان آبان، برای دادن آزمون تافل، تقریبا روزی 14 ساعت زبان می خواندم. وی در ادامه افزود: بعد از این آزمون بود که دروس تخصصی را شروع کردم. در آزمون آزمایشی اول رتبه ام 24 شد و این باعث شد امید زیادی به من تزریق شود. اما در آزمون دوم چون هیچکدام از مباحث را نخوانده بودم رتبه حدود 200 آوردم. این باعث شد ارشد را جدی تر بگیرم و انگیزه ام را چند برابر کرد. در روز کنکور هم زبان برگ برنده من بود که باعث شد کمی و کاستی های سایر درصدهایم را پوشش بدهد.یوسفی در پایان به نکته ای اشاره کرد که به نظرش نقش اساسی در موفقیت او داشت: من از ترم سوم هیچ کدام از دروسم را به صورت انفرادی نخواندم و همواره با دوست صمیمی ام و به صورت گروهی درس خواندیم. این نقش اساسی را در بهتر فهمیدن دروس و ایجاد انگیزه داشت.رضا یوسفی نیز یکی دیگر از رتبه های برتری بود که در همایش هدایت تحصیلی کنکور 93 که به همت دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع موسسه پژوهش برگزار شد، شرکت کرده بودند.

منبع : دانشجوانلاین

 

mehran1951

عضو جدید
رتبه 1 ارشد مهندسی صنایع: مهم نیست چقدر درس خواندید

رتبه 1 ارشد مهندسی صنایع: مهم نیست چقدر درس خواندید

در طی دوران درس خواندن برای کنکور ارشد، روزهایی پیش می آید که ناامید و خسته می شوید و انگیزه ای برای ادامه ندارید، چه چیزی در این شرایط کمک کننده است؟
توحید رضا زاده رتبه 1 گرایش صنایع صنایع، مالی و بهره وری توصیه می کند: به نظر من اولین قدم در موفقیت، تبیین صریح و واضح هدف است و اینکه این هدف تا چه میزان استحکام دارد و انگیزه زاست.

او ادامه داد: در طول مدتی که برای کنکور درس می خوانید با زمان هایی روبرو می شوید که از درس خواندن حالت زدگی پیدا می کنید. یادآوری هدف اولیه شما باعث ایجاد انگیزه دوباره در شما می شود.

جمله مهمی هست که می گوید اگر هدف نداشته باشید آینده تبدیل به حال، حال به گذشته و گذشته تبدیل به ندامت جاودانه خواهد شد. پس برای خودتان هدف مشخص کنید.
رضا زاده تاکید کرد در کنکور اینکه چقدر خواندید و چقدر زحمت کشیدید اهمیتی ندارد و آنچه حیاتی است این است که چقدر از داشته هایتان استفاده کنید و با توجه به تغییرات این سالها مهارت زدن تست ها را داشته باشید.

توحید رضا زاده نیز یکی دیگر از رتبه های برتری بود که در همایش هدایت تحصیلی کنکور 93 که به همت دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع موسسه پژوهش برگزار شد، شرکت کرده بودند.

منبع : دانشجوانلاین

 

portgirl

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همایش زندگی به علاوه تحصیلات عالیه رفته بودم اونجا هم بر هدف تمرکز بیشتری داشتن...
واقعا هدف داشتن و یه اراده قوی برای رسیدن به اون هدف خیلی مهمه...
 

portgirl

عضو جدید
کاربر ممتاز
زبان خیلی تاثیر داره...
اما واقعا زبان ارشد سخت میاد...
 

behzad-hr

عضو جدید
کاربر ممتاز
از من به تمام کسایی که قصد خوندن برای ارشد دارند نصیحت که بیخیال درس بشید و برید سراغ کار
 

mehran1951

عضو جدید
از من به تمام کسایی که قصد خوندن برای ارشد دارند نصیحت که بیخیال درس بشید و برید سراغ کار


راستش یه پیش شرطم داره بهزاد عزیز ، اونم اینکه کاری پیدا بشه احیانن

مگه نه ارشد خوندن از سربازی رفتن بهتره انگار
 

شایسته69

عضو جدید
سلام اقا بهزاداگه جایی کار پیدا کردیددست ماروهم بگیرید بی نصیب نمونیم...........:biggrin:
 
بالا