چرا روزه میگیریم؟؟؟

memarmemar

عضو جدید
کاربر ممتاز
فواید روزه داری از نظر پزشکی ثابت شده
اما به طور کلی کسی که اسلام را پذیرفت در اجرای احکامش باید تسلیم امر خدا باشه حتی اگر فلسفه اون عمل را نمی دونست

حرفت متینه ولی میدونید همه ی ما مسلمون به دنیا اومدیدم خودمون که انتخاب نکردیم! غیر اینه؟؟؟
وقتی خودمونو شناختیم با جون و دل اعمالش رو انجام میدیم ینی با اعتقاد! خب چ اشکالی داره اول طرف بدونه که همه ی حرفای اسلام و خدا بر سود و منفعت ماست؟؟؟
خب همه ی ماها حرفامون درسته هااااا ولی در مرحله ی خودش!
ممکنه خیلی از ما با وجود مسلمان بودنمون اطلاعات زیادی نداشته باشیم راجع به دینمون ولی مسلمانیم چون اجدادمونم بودن!
 

mersad20

کاربر فعال
حرفت متینه ولی میدونید همه ی ما مسلمون به دنیا اومدیدم خودمون که انتخاب نکردیم! غیر اینه؟؟؟
وقتی خودمونو شناختیم با جون و دل اعمالش رو انجام میدیم ینی با اعتقاد! خب چ اشکالی داره اول طرف بدونه که همه ی حرفای اسلام و خدا بر سود و منفعت ماست؟؟؟
خب همه ی ماها حرفامون درسته هااااا ولی در مرحله ی خودش!
ممکنه خیلی از ما با وجود مسلمان بودنمون اطلاعات زیادی نداشته باشیم راجع به دینمون ولی مسلمانیم چون اجدادمونم بودن!
مسلمان بودن به خاطر ابا و اجداد بدرد لای جرز دیوار میخوره
اصول دین تحقیقه نه تقلیدی
نمیتونی بگی خدا هست چون پدرم میگه تقلید در اصول دین حرررررررررررررررررامه
حرف از اسلامی است که با یقین پذیرفته شده باشه در این مرحله اگر این دین دستور به ترک خوردن و اشامیدن بده میشه چشم بسته هم قبول کرد و دلیل نخواست
گرچه هزاران دلیل بر روزه داری وجود داره
 

memarmemar

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی مسیر اشتباه باشه.... ادم شک می کنه.

خب ینی تو معتقدی در همه حال دچار اشکال و اشتباه نمیشی؟؟؟؟
موضوع من دفاع از هیچ قشری نیست!چ اونکه شک کنه چ اونکه نکنه!منظور من فقط من و شماها نیستین منظور من کل جامعه است!منظور من بلاهاییه که دچارش میشن! وباعث میشه شاید عمری عبادت به فنا بره!
میدونین ماها (منظورم خیلی هاست)ضعیف شدیم!میتونیم با حداقل یک دلیل علمی منطقی بازم مطمعن بشیم هرچند میدونم الان میگید اعتقاد به خدا از این چیزا نمیخواد. ولی این مال کسیه که خیلی روی خودش کار کرده نه عموم!
 

memarmemar

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسلمان بودن به خاطر ابا و اجداد بدرد لای جرز دیوار میخوره
اصول دین تحقیقه نه تقلیدی
نمیتونی بگی خدا هست چون پدرم میگه تقلید در اصول دین حرررررررررررررررررامه
حرف از اسلامی است که با یقین پذیرفته شده باشه در این مرحله اگر این دین دستور به ترک خوردن و اشامیدن بده میشه چشم بسته هم قبول کرد و دلیل نخواست
گرچه هزاران دلیل بر روزه داری وجود داره

منظورمو بازم متوجه نشدین!!! توی این دوره همه با یقین اسلام دارن الان؟؟؟؟؟خودت بگو؟؟؟دارن؟؟؟؟اگه دارن چرا گناه؟چرا بی حجابی؟مگه خدا توی قران نمیگه روسری هاتونو به گریبان نزدیک کنید؟؟؟ چرا نمیکنن؟مگه نمیگه با نامحرم با فاصله باشید؟؟؟همین. کارو میکنن الان؟؟؟؟هان؟خودتون قضاوت کنید؟؟؟؟
من حرفم واسه عمومه! یک کم فک کنید!
منم میگم مسلمونی اون مدلی به درد. لای جرز سی سانتی میخوره:Dولی وضع موجود همینه!!!
ااااا قربون پسر.خب من میگم اول باید طرفو هالیش کنی اقا اسلام خوبه بعد بگی حالا تسلیم باش!
فک میکنم رفتارها و وضعیت ما ادم ها نشون بده اعتقادمونو! به جامعه نگاه کن!!
 
آخرین ویرایش:

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
یعنی من این همه صحبت کردم آخرش اینا شد برداشت؟
من کجای صحبت هام گفتم تسلیم نباشیم یا بدون دلیل نپذیریم؟
کل دین در دو مرحله خلاصه میشه:
1. تحقیق
2. تقلید
وقتی من کاملا عقلانی و با ادله و برهان پذیرفتم وجود و یگانگی و ... الله رو، در مرحله بعد به طور کامل تقلید میکنم،
تا اینجا شد تسلیم
ازاینجا به بعد عقل سلیم میوفته دنبال دلایل.


آها حالا داریم کم کم به هم میرسیم.
"به طور کامل تقلید میکنم،"​

خب یه حکمی رو بهت میگن، اینجا باید چکار کرد؟
یعنی مثلا خمس رو باید بعد از یک سال داد.

اینجا باید به طور کامل تقلید کنیم، یا بگیم: نه اول باید ببینم دلیلش چی میشه بعد برم تقلید کنم. ؟
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
اگه طرف به خداشک نداشته باشه بله باید تسلیم باشه ولی مشکل از جایی شروع میشه که به خدا هم شک میکنن!!!!!
من اینارو از خودم نمیگماااا.:(:w05::w06:
چی بگم!!!نگم بهتره!
ماها هرچقدرم ادم های قوی و خداشناسی باشیم بازم یک لحظه ادمو برفنا میده!نمونه بارزش شیطان!
گاهی ما ادم ها کارامون که با مشکل مواجه میشه ممکنه فکرهای ناجوری هم به ذهنمون بیاد!
فقط همینو میدونم که خدالحظه ا ی به حال خودمون نذاره مارو!


آها حالا شد.
اول بهم بگید طرف مقابل به چه چیز خدا شک داره؟
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
حرفت متینه ولی میدونید همه ی ما مسلمون به دنیا اومدیدم خودمون که انتخاب نکردیم! غیر اینه؟؟؟
وقتی خودمونو شناختیم با جون و دل اعمالش رو انجام میدیم ینی با اعتقاد! خب چ اشکالی داره اول طرف بدونه که همه ی حرفای اسلام و خدا بر سود و منفعت ماست؟؟؟
خب همه ی ماها حرفامون درسته هااااا ولی در مرحله ی خودش!
ممکنه خیلی از ما با وجود مسلمان بودنمون اطلاعات زیادی نداشته باشیم راجع به دینمون ولی مسلمانیم چون اجدادمونم بودن!

نه بعضی نظرات به نظرم اشتباهه.
از راه علوم تجربی نباید خدارو اثبات کرد و ایمان افراد رو قوی کرد. ائمه معصومین و اصلا خود خدا هم میتونستن از راه علمی این کارو انجام بدن.

بهترین و مطمئن ترین راه، عقل است. باید به افراد اصول عقاید یاد داد. چیزی که بهمون یاد ندادن.
اصول عقاید یعنی با دلیل به یگانگی خدا برسیم. با دلیل به اثبات معاد برسیم. با دلیل به عدل خدا پی ببریم و....
همش با دلیل هست ولی دلیل عقلانی.
 

Hossein_sh_s

کاربر بیش فعال
آها حالا داریم کم کم به هم میرسیم.
"به طور کامل تقلید میکنم،"​

خب یه حکمی رو بهت میگن، اینجا باید چکار کرد؟
یعنی مثلا خمس رو باید بعد از یک سال داد.

اینجا باید به طور کامل تقلید کنیم، یا بگیم: نه اول باید ببینم دلیلش چی میشه بعد برم تقلید کنم. ؟
خب معلومه که کامل باید تقلید کرد،
یک مثال هم من میزنم،
من با تحقیق اسلام آورده ام،
حالا احکام میگه طلا از هر نوعی برای مرد حرامه، خب اگه من ایمان به اسلام داشته باشم بدون چون و چرا میپذیرم و طبعیت میکنم، این از تسلیم، نقطه سرخط.
از این به بعد با اطلاع از این که طلا برای مرد حرامه میرم دنبال دلایلش، نه به این علت که اگه دلیل علمی نداشته باشه دیگه حکم رو نپذیرم بلکه برای پی بردن به اینکه چرا حرامه؟
مثل این میمونه که ما نتیجه و فرمول نهایی رو داریم، حالا میخواهیم اثباتش رو یاد بگیریم،

میشه بپرسم تا الان فکر میکردید من دارم چی میگم؟
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
خب معلومه که کامل باید تقلید کرد،
یک مثال هم من میزنم،
من با تحقیق اسلام آورده ام،
حالا احکام میگه طلا از هر نوعی برای مرد حرامه، خب اگه من ایمان به اسلام داشته باشم بدون چون و چرا میپذیرم و طبعیت میکنم، این از تسلیم، نقطه سرخط.
از این به بعد با اطلاع از این که طلا برای مرد حرامه میرم دنبال دلایلش، نه به این علت که اگه دلیل علمی نداشته باشه دیگه حکم رو نپذیرم بلکه برای پی بردن به اینکه چرا حرامه؟
مثل این میمونه که ما نتیجه و فرمول نهایی رو داریم، حالا میخواهیم اثباتش رو یاد بگیریم،

خب همون اول اینارو میگفتی اخوی!
البته باید یادآور شد که دلایلی که پیدا میکنیم، بازم نمیشه قطعی دربارش حرف زد.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلاممم.
هر گزاره و دستور دینی لزوما یک قصد و انگیزه ای در خود حضرت حق داره.
روزه هم یکی از این دستورات دینیه.
اینکه از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی خورده نشه در واقع یک واقعیته که حقیقتی داره در خود خدا....اون حقیقت خود اون انگیزه و غرضه.
وقتی میگیم حتما حکمتی داره......لزوما آیت یا نشانه ای در این گزاره دینی حبس شده.نشانه ها و آیات کلام و زبان خدا هستند و خدا از طریق آیات (آیه مبنای معرفت شناسی)با انسان ها حرف میزنه.
کشف این آیات و نشانه ها دارای سلله مراتبیه.
اگه علم بخواد کشفش کنه صرفا میتونه اون بعد طبیعی مضرات یا فوایدش رو درک کنه.امروز ممکنه بگه مفیده و فردا بگه مضر.بخصوص با این علوم پوزیتیویسمی و مشاهده گرا.
مسئله عقل در حوزه شنیدمان و کردمان در مورد بعضی از انسان ها مطرحه و اون منجر میشه به ایمان.
اینکه اون دوستمون اون اول گفتن بعضیامسخره میکنن به این دلیله که مسئله عقل در اون انسانها موضوعیت نداره.فکر دارن ولی عقل ندارن....اینی که میگم توهین نیستا.چون عقل از سوی خدا هدیه داده میشه و گزاره پیشینی در انسان نیست....بله همه انسان ها تفکر میکنن ولی تعقل نه.تعقل ریشه در ایمان داره.
انهای مسیر عقل حوزه دیدمان حقیقته.یعنی جایی که عقل حقیقت رو خودش به چشم میبینه(البته نمیتونه برای بقیه تعریف کنه چون زبانش رو نداره) این دیدن حقیقت(حالا اینجا میشه دیدن حقیقت روزه که همون قصد وانگیزه اولیه بوده) لزوما از دروازه تقوا عبور میکنه.(ان تتقوا لله یجعل لکم فرقانا-انفال آیه 29) بعد از تقوا فرقان به انسان داده میشه و با اون حقیقت رو میبینه و در اینجا پی به حقیقت روزه(که اینجا بحث درموردشه) رو میبینه و اون قصد و انگیزه براش مکشوف میشه)
پس تا قبل از اون مرحله شنیدمان عقلانی و کردمان عقلانی موضوعیت داره که این ریشه در ایمان داره.
پس دلیل اینکه طرف تو گرمای 40 درجه و طول روز بیش از 17 ساعت روزه میگیره ایمانشه.(البته مسائلی مثل رژیم و ... هم وجود داره که اون ارزش معنوی نداره)
چون علم لزوما عمل رو در پی نداره.....ولی ایمان لزوما عمل رو بدنبال داره.البته دونستن هم از ندونستن بهتره.



من متخصص دین نیستم ولی اهمیت مفاهیم رو تا حدودی میدونم. درک حقیقت روزه در کشف رابطه بین فطرت(سیستم عامل وجودی هر شخص) و افطاری و عید فطر و خود فاطر(خود خدا) نهفته شده.
شاید سوال پیش بیاد چرا ائمه این حقیقت رو بیان نکردن.......چون زبانش رو نداشتن.درست مثل انبیا که گنگ خواب دیده اند.


این سوال در مورد نماز هم پرسیده میشه دیگه........جوابای مختلفی در سطوح فهم های مختلف داده میشه ولی زیباترین بیان حکمت نماز مربوط به امام خمینیه که در کتاب سرالصلاه ،حکمت نماز رو تمرین در محضر بودن میدونه.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
خب معلومه که کامل باید تقلید کرد،
یک مثال هم من میزنم،
من با تحقیق اسلام آورده ام،
حالا احکام میگه طلا از هر نوعی برای مرد حرامه، خب اگه من ایمان به اسلام داشته باشم بدون چون و چرا میپذیرم و طبعیت میکنم، این از تسلیم، نقطه سرخط.
از این به بعد با اطلاع از این که طلا برای مرد حرامه میرم دنبال دلایلش، نه به این علت که اگه دلیل علمی نداشته باشه دیگه حکم رو نپذیرم بلکه برای پی بردن به اینکه چرا حرامه؟
مثل این میمونه که ما نتیجه و فرمول نهایی رو داریم، حالا میخواهیم اثباتش رو یاد بگیریم،

میشه بپرسم تا الان فکر میکردید من دارم چی میگم؟


یه سوال:
اگه دلیل روزه گرفتن رو خدا بهت بگه، آیا بازم روزه رو به خاطر خدا میگیری یا به خاطر دلیلش؟ مثلا فلان ضرر بهت نرسه.
 

memarmemar

عضو جدید
کاربر ممتاز
آها حالا شد.
اول بهم بگید طرف مقابل به چه چیز خدا شک داره؟

به خیلی چیزا! البته ترجیح میدم چیزی نگم!چون. واقعا حال و حوصله تایپش نیست!
این حرفام از دریچه ی نگاه. خودم واسه خودم نیست حرفام. واسه ی دیگرانه که میبینم!
میگم حرفامون همهش درسته ولی هرکدوم در جای خودش در مرحله خودش!
 

Hossein_sh_s

کاربر بیش فعال
یه سوال:
اگه دلیل روزه گرفتن رو خدا بهت بگه، آیا بازم روزه رو به خاطر خدا میگیری یا به خاطر دلیلش؟ مثلا فلان ضرر بهت نرسه.
یه نفر از امام رضا(ع) پرسید شما چطور حتی فکر گناه هم به ذهنتون خطور نمیکنه؟ امام صبر کردند تا موقع مناسبی جواب فرد رو بدهند،
با هم داشتند از کوچه ای رد میشدند، کنار کوچه فضولات حیوانی بود، امام از اون فرد پرسیدند شما فکر خوردن این فضولات به ذهنتون میرسه؟ فرد جواب داد نه، امام فرمودند آگاهی ما نسبت به گناهان مثل آگاهی شما نسبت این فضولاته! برای همین حتی فکر گناه هم به ذهنمون نمیرسه.
الان این جمله امام یعنی اینکه معصومین به خاطر فقط حکمت از دستورات پیروی میکنند و نه به خاطر اطاعت...؟!!!
چرا فکر میکنید این دو با هم منافات دارند؟
همون خدایی که احکام و قوانین رو تبیین کرده، همون خدا هم امر کرده به تفکر و تعقل در آیات، روایات، خلقت و ...
مگه معاد یک اصل نیست، پس چرا بشر این همه به تفکر در موردش دعوت شده؟
این دو هیچ تناقضی که با هم ندارند هیچ، مکمل نیز هستند.
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه نفر از امام رضا(ع) پرسید شما چطور حتی فکر گناه هم به ذهنتون خطور نمیکنه؟ امام صبر کردند تا موقع مناسبی جواب فرد رو بدهند،
با هم داشتند از کوچه ای رد میشدند، کنار کوچه فضولات حیوانی بود، امام از اون فرد پرسیدند شما فکر خوردن این فضولات به ذهنتون میرسه؟ فرد جواب داد نه، امام فرمودند آگاهی ما نسبت به گناهان مثل آگاهی شما نسبت این فضولاته! برای همین حتی فکر گناه هم به ذهنمون نمیرسه.
الان این جمله امام یعنی اینکه معصومین به خاطر فقط حکمت از دستورات پیروی میکنند و نه به خاطر اطاعت...؟!!!
چرا فکر میکنید این دو با هم منافات دارند؟
همون خدایی که احکام و قوانین رو تبیین کرده، همون خدا هم امر کرده به تفکر و تعقل در آیات، روایات، خلقت و ...
مگه معاد یک اصل نیست، پس چرا بشر این همه به تفکر در موردش دعوت شده؟
این دو هیچ تناقضی که با هم ندارند هیچ، مکمل نیز هستند.
امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: وجدتک اهلا للعباده فعبدتک: تو را شایسته ی عبادت یافتم , پس عبادت کردم.
چرا از پیش خودمون نتیجه گیری میکنیم؟؟
این حرفا همش وقت تلف کردن.
اگه اصول اعتقادات ما محکم باشه مشخصه که خدا هست , خدا عادل هست , خدا حکیم هست , ... اون خدا پیغمبری داره , اون پیغمبر عصمت داره , امامی داریم و امامانمون معصومن و دستوراتی که دادن عقل من میگه دیگه بی برو برگرد قبولش کن.
والا من انقد عقلمو کامل نمیدونم که بخوام جلوی ائمه چراشو بپرسم.چون شک ندارم حرف اونها بی برو برگرد درسته.
حالا شما میخواین دنبال دلیل باشین و همه چیزو با دلیل ثابت کنین اگه عمرمون کفاف همه ی علوم رو میده بسم الله.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
یه نفر از امام رضا(ع) پرسید شما چطور حتی فکر گناه هم به ذهنتون خطور نمیکنه؟ امام صبر کردند تا موقع مناسبی جواب فرد رو بدهند،
با هم داشتند از کوچه ای رد میشدند، کنار کوچه فضولات حیوانی بود، امام از اون فرد پرسیدند شما فکر خوردن این فضولات به ذهنتون میرسه؟ فرد جواب داد نه، امام فرمودند آگاهی ما نسبت به گناهان مثل آگاهی شما نسبت این فضولاته! برای همین حتی فکر گناه هم به ذهنمون نمیرسه.
الان این جمله امام یعنی اینکه معصومین به خاطر فقط حکمت از دستورات پیروی میکنند و نه به خاطر اطاعت...؟!!!
چرا فکر میکنید این دو با هم منافات دارند؟
همون خدایی که احکام و قوانین رو تبیین کرده، همون خدا هم امر کرده به تفکر و تعقل در آیات، روایات، خلقت و ...
مگه معاد یک اصل نیست، پس چرا بشر این همه به تفکر در موردش دعوت شده؟
این دو هیچ تناقضی که با هم ندارند هیچ، مکمل نیز هستند.


نقل به مضمون:
شخصی که در خانه امام معصوم بود ،از امام پرسید چرا قیام نمیکنید ؟ شما که اینهمه شیعه دارید.
امام به کوره ای که در کنارشان روشن بود اشاره کردن و گفتن خودتو پرت کن توی کوره.
وقتی که آن شخص از این کار ترسید و نرفت، امام به غلامش امر کرد که بپر در کوره.
آن شخص بدون مکث کردن ، پرید داخل کوره.
امام فرمود اگر چندتا ازین افراد داشتم، قیام میکردم.

خب الان اون غلام امام، دلیلی میدونست؟ یا اینکه به امامش اطمینان داشت؟
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقل به مضمون:
شخصی که در خانه امام معصوم بود ،از امام پرسید چرا قیام نمیکنید ؟ شما که اینهمه شیعه دارید.
امام به کوره ای که در کنارشان روشن بود اشاره کردن و گفتن خودتو پرت کن توی کوره.
وقتی که آن شخص از این کار ترسید و نرفت، امام به غلامش امر کرد که بپر در کوره.
آن شخص بدون مکث کردن ، پرید داخل کوره.
امام فرمود اگر چندتا ازین افراد داشتم، قیام میکردم.

خب الان اون غلام امام، دلیلی میدونست؟ یا اینکه به امامش اطمینان داشت؟
احسنت.
حالا ما بریم ثابت کنیم آتیش سوزان و چه تاثیراتی میتونه روی پوست داشته باشه. مفیده یا مضره.
تا بخوایم فکر کنیم غلام رفته و برگشته.
 

Hossein_sh_s

کاربر بیش فعال
نقل به مضمون:
شخصی که در خانه امام معصوم بود ،از امام پرسید چرا قیام نمیکنید ؟ شما که اینهمه شیعه دارید.
امام به کوره ای که در کنارشان روشن بود اشاره کردن و گفتن خودتو پرت کن توی کوره.
وقتی که آن شخص از این کار ترسید و نرفت، امام به غلامش امر کرد که بپر در کوره.
آن شخص بدون مکث کردن ، پرید داخل کوره.
امام فرمود اگر چندتا ازین افراد داشتم، قیام میکردم.

خب الان اون غلام امام، دلیلی میدونست؟ یا اینکه به امامش اطمینان داشت؟
خلط مطلب نکنید، این دو موضوع چه ربطی به هم داره،
شما میخاهی حرف خودتو ثابت کنی یا یه نتیجه درست از بحث بگیری،
شما اصلا کامنت های منو میخونید؟
من بارها به شما گفتم باید به طور مطلق عمل کنیم و تحقیق برای دلایل به علت دیگه ای هست،
من توی کامنت چند خط نوشتم، شما به هیچ کدومش جوابی ندادی، اونوقت میای یه موضوع بی ربط تحویل من میدی،
شما میای در مورد موضوعی با قطعیت نظر میدید که هیچ اصلاعی دربارش ندارید و صرفا نظر شخصی تون مطرح میکنید، حتی از مطرح ترین منابع و حوادث و قضایا در مورد اون موضوع هم خبر ندارید،
این همه موضوع برای شما مطرح کردم، این همه منبع برای شما معرفی کردم، به جای اینکه یکم، فقط یکم در موردشون اطلاعات کسب کنید، میاید و یه سری جواب کلیشه ای و بی ربط که بارها در موردشون بهتون هشدار دادم رو تکرار میکنید.
خستم کردید، اگه همین فتواهایی که میدید راضیتون میکنه، بهش عمل کنید.
من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم/تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
 
آخرین ویرایش:

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
خلط مطلب نکنید، این دو موضوع چه ربطی به هم داره،
شما میخاهی حرف خودتو ثابت کنی یا یه نتیجه درست از بحث بگیری،
شما اصلا کامنت های منو میخونید؟
من بارها به شما گفتم باید به طور مطلق عمل کنیم و تحقیق برای دلایل به علت دیگه ای هست،
من توی کامنت چند خط نوشتم، شما به هیچ کدومش جوابی ندادی، اونوقت میای یه موضوع بی ربط تحویل من میدی،
شما میای در مورد موضوعی با قطعیت نظر میدید که هیچ اصلاعی دربارش ندارید و صرفا نظر شخصی تون مطرح میکنید، حتی از مطرح ترین منابع و حوادث و قضایا در مورد اون موضوع هم خبر ندارید،
این همه موضوع برای شما مطرح کردم، این همه منبع برای شما معرفی کردم، به جای اینکه یکم، فقط یکم در موردشون اطلاعات کسب کنید، میاید و یه سری جواب کلیشه ای و بی ربط که بارها در موردشون بهتون هشدار دادم رو تکرار میکنید.
خستم کردید، اگه همین فتواهایی که میدید راضیتون میکنه، بهش عمل کنید.
من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم/تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
شما از دست من ناراحت نشو برادر!:D
نوشتار گاهی این مشکلات رو داره. اگه میخای مورد به مورد جواب بدم، باید یا شماره بزاری و سوال کنی یا اینکه تک تک بپرسی.

من از متن قبلی شما داستان رو متوجه شدم. خب منم برای استدلال خودم، داستان آوردم تا برای شما از معصومین دلیل بیارم. نمیفهمم چرا میگید خلط کردم؟
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام. طاعاتتون قبول.
خوب من نمیخام بحث کنم. فقط میخام یه چیزی رو فک کنم دوبار تو باشگاه گفتم الانم میبینم که هست بازم میگم امیدوارم مفید باشه
اونم اینکه یه سری چیزای ریز و باریکی هست که توجه نمیشه بهش و صحنه های ناخوشایندی پیش میاد. یعنی ادم نه تنها چیزی یاد نمیگیره تازه با اعصاب خورد باید تصمیم بگیره دیگه ادامه نده.
اول اینکه شما به موضوع تاپیک دقت کن: چرا روزه میگیریم؟ خوب سوالی پرسیده شده و جوابی مسلما میطلبه. اما اتفاقی ک میوفته غالبا چی هست؟ مباحثه!!! ببینید مثلا من خودم چند خط در حد چیزی که معتقدم بهش سعی کردم بگم. نظر من بود صرفا. بیش از اون چن خط هم اصلا سوادم اجازه ی ادامه دادن نمیداد و اصلا فضا فضای ادامه دادن و بحث نیست!!! و حالا اتفاقی که بعضا میبینم میوفته اینه که مثلا طرف یه نظری داره بعد توی تمام پستاش اونو به شیوه های مختلف میخاد القا کنه و بعضا اگ با سوال و مخالفتی هم روبرو میشه بازم ادامه میده و اصلا توجهی نداره. این که آداب بحث کردن نیست هست؟شما خواستی نظرتو بگی خوب بگو. اما اگر قدرت مباحثه نداری واردش نشو. مثلا همین روزه. خداییش چنتا کتاب خوندن کسایی ک بحث میکنن؟ چن ساعت تحلیلش کردن؟ چن ساعت بهش فکر کردن و بالاپایینش کردن؟ یکی میاد از زمان ملامحمدصدر شیرازی میگه که یه جور تلنگر ظریف هست و شاید اصلا کسی متوجهش نشد که ایشان منظورشون چی هست. چه ربطی به قضیه تحقیق و تقلید و تبیین و اینها داره. و در نهایتم که اینطوری شد.
واقعا خواهشم اینه که برای جلوگیری از تنشهایی ک بعضا ایجاد میشه بین نظر دادن و مباحثه یک فرقی قائل بشید. و کسایی که نظر میدن چه لزومی داره به جنگ نظرات دیگران برن اونم بدون دلایل کافی؟ خوب نظرتو دادی اوکی مرسی. صاحب تاپیک بعدا همه رو میخونه و شاید حالا بتونه به یه جایی هم برسه شایدم نرسه.
ببخشید ک پر حرفی کردم. التماس دعای فراوان دارم از همگی.
 

joghd123

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. طاعاتتون قبول.
خوب من نمیخام بحث کنم. فقط میخام یه چیزی رو فک کنم دوبار تو باشگاه گفتم الانم میبینم که هست بازم میگم امیدوارم مفید باشه
اونم اینکه یه سری چیزای ریز و باریکی هست که توجه نمیشه بهش و صحنه های ناخوشایندی پیش میاد. یعنی ادم نه تنها چیزی یاد نمیگیره تازه با اعصاب خورد باید تصمیم بگیره دیگه ادامه نده.
اول اینکه شما به موضوع تاپیک دقت کن: چرا روزه میگیریم؟ خوب سوالی پرسیده شده و جوابی مسلما میطلبه. اما اتفاقی ک میوفته غالبا چی هست؟ مباحثه!!! ببینید مثلا من خودم چند خط در حد چیزی که معتقدم بهش سعی کردم بگم. نظر من بود صرفا. بیش از اون چن خط هم اصلا سوادم اجازه ی ادامه دادن نمیداد و اصلا فضا فضای ادامه دادن و بحث نیست!!! و حالا اتفاقی که بعضا میبینم میوفته اینه که مثلا طرف یه نظری داره بعد توی تمام پستاش اونو به شیوه های مختلف میخاد القا کنه و بعضا اگ با سوال و مخالفتی هم روبرو میشه بازم ادامه میده و اصلا توجهی نداره. این که آداب بحث کردن نیست هست؟شما خواستی نظرتو بگی خوب بگو. اما اگر قدرت مباحثه نداری واردش نشو. مثلا همین روزه. خداییش چنتا کتاب خوندن کسایی ک بحث میکنن؟ چن ساعت تحلیلش کردن؟ چن ساعت بهش فکر کردن و بالاپایینش کردن؟ یکی میاد از زمان ملامحمدصدر شیرازی میگه که یه جور تلنگر ظریف هست و شاید اصلا کسی متوجهش نشد که ایشان منظورشون چی هست. چه ربطی به قضیه تحقیق و تقلید و تبیین و اینها داره. و در نهایتم که اینطوری شد.
واقعا خواهشم اینه که برای جلوگیری از تنشهایی ک بعضا ایجاد میشه بین نظر دادن و مباحثه یک فرقی قائل بشید. و کسایی که نظر میدن چه لزومی داره به جنگ نظرات دیگران برن اونم بدون دلایل کافی؟ خوب نظرتو دادی اوکی مرسی. صاحب تاپیک بعدا همه رو میخونه و شاید حالا بتونه به یه جایی هم برسه شایدم نرسه.
ببخشید ک پر حرفی کردم. التماس دعای فراوان دارم از همگی.
شما چنتا کتاب خوندی؟
مشکل اینجاس که هر کی نظر خودشو میگه. من میگم از زیان دین حرف بزنیم.هر جا دین حرفی نداشت بعد نظر خودمونو بیاریم.
مثلا یکی از بارز ترین مشخصه هاش اینه که دوستمون خاطره ای نقل کردو آخرش خودش نتیجه گیری کرد.بدون اینکه یه نگاهی تو احادیث روایت ها و ... داشته باشه.
از دین صحبت کنیم!!!! چرای اینکه روزه میگیریم توو اجادیث و روایت ها مشخص شده.این تاپیک فقط حکم زبون درازی به دینو داره.انگار هیجا و هیچکس از بزرگان دین در مورد روزه حرف نزده.بابا این همه حدیث هست.
بحثو نپیچونین.
تووو امضات نوشتی منو خدا ... شما همه!!! امضات با حرفات یکی نیست!!!
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شما چنتا کتاب خوندی؟
مشکل اینجاس که هر کی نظر خودشو میگه. من میگم از زیان دین حرف بزنیم.هر جا دین حرفی نداشت بعد نظر خودمونو بیاریم.
مثلا یکی از بارز ترین مشخصه هاش اینه که دوستمون خاطره ای نقل کردو آخرش خودش نتیجه گیری کرد.بدون اینکه یه نگاهی تو احادیث روایت ها و ... داشته باشه.
از دین صحبت کنیم!!!! چرای اینکه روزه میگیریم توو اجادیث و روایت ها مشخص شده.این تاپیک فقط حکم زبون درازی به دینو داره.انگار هیجا و هیچکس از بزرگان دین در مورد روزه حرف نزده.بابا این همه حدیث هست.
بحثو نپیچونین.
تووو امضات نوشتی منو خدا ... شما همه!!! امضات با حرفات یکی نیست!!!
امضای من و در کل منی که من باشم کاملا خصوصیه و اصلا ربط این موضوع رو به حرفام نمیدونم. کجای حرف بنده با امضام هم خونی نداشته!!!
اینکه من چندتا کتاب خوندم واقعا نشمردم چون کار بیهوده ای هست. و احیانا شما میشمری چنتا میخونی؟ بهتر بود میپرسیدی چه کتابایی خوندم. واژگان رو لطفا با تامل بیشتری به کار ببرید.منظور خودمم تعداد کتابا نبود بلکه کلا میزان مطالعه و سواد مدنظرم بود. اونم تو این موضوع خاص نه کلا.
در ضمن اذعان کردم که سوادم در حدی نبود که بخوام بحث کنم بعد حالا نمیدونم این جبهه گیری شما با توجه به اعتراف بنده چه معنی میتونه داشته باشه؟
نظر نظر هستش و اینکه از زبان دین باشه یا نباشه مهم نیست اینکه درون محتواش توهین نباشه یا میل به جنگ با نظرات دیگران مهم تر هستش.
برای از زبان دین حرف زدن مطالعه لازم هست. تحقیق لازم هست. شما به رشته های بچه ها نگاه کن. هیچکدوم متخصص علم کلام یا کلا امور دینی نیستن هستن؟ البته من نمیگم اطلاعات ندارن و هرگز حرفم این نبود بلکه فقط صرفا حرفام توصیه بود. اگر از زبان دین بشه محکم و متقن و با اطلاعات درست حرف زد که خیلی خوبه ولی نیازمند مطالعه هست. اونم نه یه خط و دو خط.
در ضمن شیرین ترین بحث ها از نظر من بحثایی هستن که دو طرف هردو یک مجهولی دارن و دو طرف در حد علامه اطلاعات زیادی دارن. نه که بعضا من میبینم بعضیا یه چیزی صددر صد براشون معلومه و در حد چند خط هم اطلاعات ندارن ولی قصد بحث هم دارن.
ایشالا که این بحث و بحثای دیگه در مسیر درستش ادامه پیدا کنه. هر بحثی مفید نیست. بعضی بحث ها ویرانگره. من بحثی رو که توش کوچکترین توهین یا تعصب کوری ببینم همیشه میذارم کنار. بحث با این دوتا جور در نمیاد. تو بحث همه باید صادقانه دنبال یه جوابی باشن. و انقد این هدف شیرینه که اصلا چرا باید توهین بشه چرا باید یه دندگی الکی باشه؟ منظورم اینجا نیست ها کلا بحثایی که دیدم رودارم میگم.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا