► •*♥*•◄ تصاویر طرح قایق پرنده ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصاویر طرح قایق پرنده یک طراح مبتکر نوعی قایق بادبانی آینده را طراحی کرده است که بسیار پرقدرت و سبک بوده و از این قابلیت برخوردار است که به یک هواپیما تبدیل شود. به گزارش خبرگزاری مهر، این طراح که "یلکن اوکتوری" نام دارد به دلیل طراحی وسایل نقلیه آینده شهرت دارد.
وی در پروژه جدید خود قایق بادبانی را طراحی کرده است که "قایق پرنده" (Flying Yacht) نام دارد. این قایق آینده در حقیقت ادغام و تعامل نوآورانه میان فناوری هوانوردی و فناوری دریانوردی است.
براساس گزارش لارپوبلیکا، فاصله میان انتهای دو بال این قایق در شرایطی که به هواپیما تبدیل شده باشد 4/90 متر و ارتفاع بادبانها در شرایطی که به قایق بادبانی تبدیل می شود 6/27 متر است. حداکثر سرعت این قایق بادبانی آینده 390 کیلومتر بر ساعت است.
این قایق با برخورداری از چهار دکل پرنده می تواند به یک هواپیما تبدیل شود. در این فرایند تغییر شکل، بادبانها جمع می شوند و چهار دکل متحرک در جهت افقی پایین آمده و به دو بال تبدیل می شوند.
مساحت بادبانها هزار و 302 متر مربع است. هر دکل می تواند به صورت مجزا و از طریق دو سیستم جک تغییر جهت دهد و در بهترین موقعیت مسیر باد قرار گیرد.


قایق در حالی که بادبانها باز است
دکلها می توانند به صورت مجزا حرکت کرده و در بهترین موقعیت مسیر باد قرار گیرند
دو موتور بر روی دماغه قایق قرار گرفته اند که در زمان پرواز به کار می روند
چهار دکل متحرک به صورت افقی پایین آمده و دو بال هواپیما را ساخته اند
 
بالا