1.با همتايان خود ملاقات هاي منظم داشته باشيد.
2. نقاط قوت و ضعف خود را تحليل کنيد.
3.هدف هاي خود را مشخص سازيد.
براي اين که مدير خوبي باشيد توصيه هاي زير را جدي بگيريد:
۱) لبخند بزنيد: حتي لبخند مصنوعي نيز چهره را زيباتر مي کند.
۲) مديريت نگاه داشته باشيد: بيش از ۷۰ درصد زماني که با مخاطبان خويش گفت وگو مي کنيد به چشم آن ها نگاه کنيد ولي مواظب باشيد نگاه در عين مهرباني و صميمي بودن، محکم و قاطع باشد.
3) همدلي را به نحو احسن انجام دهيد: خودتان را به جاي کارکنان بگذاريد واز زاويه ديد آن ها هم به موضوع نگاه کنيد، حرف هاي آن ها را بشنويد ولي تصميماتي قاطع مبتني بر آگاهي، اتخاذ کنيد.
4) قانون انسانيت را رعايت کنيد: در هر تصميمي ابتدا از خودتان بپرسيد آيا اين انساني ترين کاري است که مي توانم انجام بدهم؟
5) اضطراب به خود راه ندهيد: سربازان، عاشق فرمانده اي هستند که بحران را مديريت کند و متزلزل نباشد.
6) الگوي نظم باشيد: اگر قاعده و چارچوبي براي کارکنان تعيين مي کنيد خودتان قبل از ديگران مجري آن باشيد.
7) پرکار باشيد: سخت تر، هوشمندانه تر و عاشقانه تر کار کنيد، در اين صورت از سوي همکاران ديده مي شويد و آن ها نيز دليلي براي کم کاري نخواهند داشت.
8) مطلع باشيد: مديران قوي در زمينه آموزش و مطالعه مستمر ميزان دانش و آگاهي خويش را پيوسته ارتقا مي دهند. کارکنان نيز تمايل دارند از فردي فرمان بگيرند که به دانش او اعتقاد داشته باشند.
منبع : روزنامه خراسان 1392/02/15
2. نقاط قوت و ضعف خود را تحليل کنيد.
3.هدف هاي خود را مشخص سازيد.
براي اين که مدير خوبي باشيد توصيه هاي زير را جدي بگيريد:
۱) لبخند بزنيد: حتي لبخند مصنوعي نيز چهره را زيباتر مي کند.
۲) مديريت نگاه داشته باشيد: بيش از ۷۰ درصد زماني که با مخاطبان خويش گفت وگو مي کنيد به چشم آن ها نگاه کنيد ولي مواظب باشيد نگاه در عين مهرباني و صميمي بودن، محکم و قاطع باشد.
3) همدلي را به نحو احسن انجام دهيد: خودتان را به جاي کارکنان بگذاريد واز زاويه ديد آن ها هم به موضوع نگاه کنيد، حرف هاي آن ها را بشنويد ولي تصميماتي قاطع مبتني بر آگاهي، اتخاذ کنيد.
4) قانون انسانيت را رعايت کنيد: در هر تصميمي ابتدا از خودتان بپرسيد آيا اين انساني ترين کاري است که مي توانم انجام بدهم؟
5) اضطراب به خود راه ندهيد: سربازان، عاشق فرمانده اي هستند که بحران را مديريت کند و متزلزل نباشد.
6) الگوي نظم باشيد: اگر قاعده و چارچوبي براي کارکنان تعيين مي کنيد خودتان قبل از ديگران مجري آن باشيد.
7) پرکار باشيد: سخت تر، هوشمندانه تر و عاشقانه تر کار کنيد، در اين صورت از سوي همکاران ديده مي شويد و آن ها نيز دليلي براي کم کاري نخواهند داشت.
8) مطلع باشيد: مديران قوي در زمينه آموزش و مطالعه مستمر ميزان دانش و آگاهي خويش را پيوسته ارتقا مي دهند. کارکنان نيز تمايل دارند از فردي فرمان بگيرند که به دانش او اعتقاد داشته باشند.
منبع : روزنامه خراسان 1392/02/15