یه سوال از طراحی اجزا

straxico

عضو جدید
سلام
علت بیشتر بودن بار اسمی c10 از c0 در یاتاقان ها توی جدول زیر چی میتونه باشه؟
c10 باری هستش که 10 درصد یاتاقان ها در دور معین خراب میشن
c0 بار استاتیکی ای هست که یاتاقان ها توی اون خراب میشن
عقلا c10 باید از c0 کوچکتر باشد... کسی میدونه جریان چیه؟


IMG_20141002_233454.jpg
 

mehdi amiry

عضو جدید
سلام
علت بیشتر بودن بار اسمی c10 از c0 در یاتاقان ها توی جدول زیر چی میتونه باشه؟
c10 باری هستش که 10 درصد یاتاقان ها در دور معین خراب میشن
c0 بار استاتیکی ای هست که یاتاقان ها توی اون خراب میشن
عقلا c10 باید از c0 کوچکتر باشد... کسی میدونه جریان چیه؟


مشاهده پیوست 222570

سلام نه این طور نیست.
c10 یعنی 10 درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 16.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
C0 یعنی 0درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 8.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
طبیعی است که بیرینگ با بار بیشتر درصد خرابی بیشتری دارد.
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام نه این طور نیست.
c10 یعنی 10 درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 16.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
C0 یعنی 0درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 8.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
طبیعی است که بیرینگ با بار بیشتر درصد خرابی بیشتری دارد.

یعنی الان جواب دادین.
فکر نمی کنم آره قاعدتاً باید C10 که برای بار دینامیکی از C0 که برای بار استاتیکی کوچکتر باشه. استاندارد اصلی خود SKF رو چک می کنم ببینم جریان چیه.
سلام
علت بیشتر بودن بار اسمی c10 از c0 در یاتاقان ها توی جدول زیر چی میتونه باشه؟
c10 باری هستش که 10 درصد یاتاقان ها در دور معین خراب میشن
c0 بار استاتیکی ای هست که یاتاقان ها توی اون خراب میشن
عقلا c10 باید از c0 کوچکتر باشد... کسی میدونه جریان چیه؟


مشاهده پیوست 222570

استارتر نحوه برخورد قبلیتون رو در سایت نپسندیدم احتمالاً می دونین منظورم چیه!. سعی کنید در زندگی کمی انسانی تر برخورد کنین و الا با پتک روزگار روبرو خواهید شد.
 
آخرین ویرایش:

mehdi amiry

عضو جدید
سلام نه این طور نیست.
c10 یعنی 10 درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 16.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
C0 یعنی 0درصد بیرینگها در 1000000دور با بار 8.8(مشخص شده در جدول) خرابی دارند.
طبیعی است که بیرینگ با بار بیشتر درصد خرابی بیشتری دارد.

با عرض شرمنده گی اصلاح شد.

C0 مقدار باری است که در نقطه اعمال آن، تنش به حدود 4600MPa برای بیرینگها خود تنظیم، 4200MPa برای سایر بیرینگها و 4000MPa برای رولبیرینگها. که این تنش، ساچمه را تقریبا به اندازه 0.0001 قطر ساچمه تغییر شکل دائمی می دهد.
با این تفاسیر:
C0 مقدار باری نیست که بیرینگ درآن بار خراب شده باشد. و از لحاظ شرایط محاسبه ی نمی توان C0 و C را با هم مقایسه کرد.
در ادامه کاتالوگ SKF را در رابطه با بار استاتیکی پیوست کردم.

مشاهده پیوست 6000_EN_00_03_Selection_of_bearing_size.pdf
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
با عرض شرمنده گی اصلاح شد.

C0 مقدار باری است که در نقطه اعمال آن، تنش به حدود 4600MPa برای بیرینگها خود تنظیم، 4200MPa برای سایر بیرینگها و 4000MPa برای رولبیرینگها. که این تنش، ساچمه را تقریبا به اندازه 0.0001 قطر ساچمه تغییر شکل دائمی می دهد.
با این تفاسیر:
C0 مقدار باری نیست که بیرینگ درآن بار خراب شده باشد. و از لحاظ شرایط محاسبه ی نمی توان C0 و C را با هم مقایسه کرد.
در ادامه کاتالوگ SKF را در رابطه با بار استاتیکی پیوست کردم.

مشاهده پیوست 222786

همین طوره در واقع اگر عمیق تر بررسی کنیم جنس ضریب استاتیکی از نوع لهیدگی است و جنس ضریب دینامیکی از نوع پدیده رشد ترک و دو پدیده تنش لهیدگی و خستگی یا همون رشد ترک با هم ارتباطی ندارند هر چند تلاش طراحان در استاندارد سازی این بوده که دو ضریب را به هم نزدیک کنند تا بهینه سازی صورت پذیرد.
 

Similar threads

بالا