ahad-sanobary
عضو جدید
گفته بودم که مطلبی رو راجع به گیرباکس ماکسیما براتون بزارم
اینم مطلبی در مورد گیربکس ماکسیما
حدود 25 سال پیش کارخانه nisan ژاپن طرحی رو برای کمتر کردن مصرف سوخت رو
به یک نفر مهندس جوان واگذار کرد
این طرح عبارت بود از طراحی وتولید گیرباکسی که موقع تعویض دنده ها نیاز به
کم کردن دور موتور نباشد چون بعد از کم کردن دور موتور وتعویض دنده برای بالا بردن
مجدد دور موتور نیاز به فشار بیشتر بر روی پدال گاز نیاز می باشد که باعث افزایش
مصرف سوخت میشود
با توجه به مفاد طرح مهندس مذکور به دنبال طراحی مناسب برای این گیر باکس کرد
بعد از تحقیقات فراوان به این فکر افتاد که از طرح نوعی خودرو قدیمی با نام
خودرو اصتحکاکی استفاده بنماید
خودرو فوق الذکر دارای سیستم بسیار جالبی میباشد. در قسمت انتهای موتور
جایی که جدیدا محل بسته شدن فلایویل میباشد صفحه بزرگی به شکل مخروط
بسته شده بود که چرخی شبیه چرخ های درشکه نیرو را با استفاده از اصطحکاک
بوسیله زنجیر به محور اصلی منتقل میکرد
این چرخ به شکلی روی صفحه بزرگ میچرخید که از سمت مرکز صفحه به سمت بیرون
آن توسط یک اهرم جابجا میشد
این جابجایی باعث ایجاد نسبت توانهای مختلف شده بود وهنگامیکه چرخ در مرکز
صفحه قرار میگرفت خودرو در حالت خلاص کار میکد

انشا الله ادامه مطلب رو با عکسهای مربوطه براتون میزارم
اینم مطلبی در مورد گیربکس ماکسیما
حدود 25 سال پیش کارخانه nisan ژاپن طرحی رو برای کمتر کردن مصرف سوخت رو
به یک نفر مهندس جوان واگذار کرد
این طرح عبارت بود از طراحی وتولید گیرباکسی که موقع تعویض دنده ها نیاز به
کم کردن دور موتور نباشد چون بعد از کم کردن دور موتور وتعویض دنده برای بالا بردن
مجدد دور موتور نیاز به فشار بیشتر بر روی پدال گاز نیاز می باشد که باعث افزایش
مصرف سوخت میشود
با توجه به مفاد طرح مهندس مذکور به دنبال طراحی مناسب برای این گیر باکس کرد
بعد از تحقیقات فراوان به این فکر افتاد که از طرح نوعی خودرو قدیمی با نام
خودرو اصتحکاکی استفاده بنماید
خودرو فوق الذکر دارای سیستم بسیار جالبی میباشد. در قسمت انتهای موتور
جایی که جدیدا محل بسته شدن فلایویل میباشد صفحه بزرگی به شکل مخروط
بسته شده بود که چرخی شبیه چرخ های درشکه نیرو را با استفاده از اصطحکاک
بوسیله زنجیر به محور اصلی منتقل میکرد
این چرخ به شکلی روی صفحه بزرگ میچرخید که از سمت مرکز صفحه به سمت بیرون
آن توسط یک اهرم جابجا میشد
این جابجایی باعث ایجاد نسبت توانهای مختلف شده بود وهنگامیکه چرخ در مرکز
صفحه قرار میگرفت خودرو در حالت خلاص کار میکد


انشا الله ادامه مطلب رو با عکسهای مربوطه براتون میزارم