گزارش سانحه هواپیمای c130

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این گزارش نشان دهنده اوضاع واقعی هوانوردی ایران است
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
این گزارش نشان دهنده اوضاع واقعی هوانوردی ایران است

یا شما خیلی بد بینی یا من خیلی خوش بینم.ولی هر چی که هست این بلاییه که سر کشوری میاد که خودش تکنولوژی ساخت نداره،تلاش برای کسبش هم نمی کنه،تحریم هم هست،قطع رابطه هم هست،هواپیماهاش مال عهد دقیانوس هست و ... خوب گلستان شد دیگه!
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یا شما خیلی بد بینی یا من خیلی خوش بینم.ولی هر چی که هست این بلاییه که سر کشوری میاد که خودش تکنولوژی ساخت نداره،تلاش برای کسبش هم نمی کنه،تحریم هم هست،قطع رابطه هم هست،هواپیماهاش مال عهد دقیانوس هست و ... خوب گلستان شد دیگه!

اگه قطعه نداره دلیلی نداره پرواز کنه لا اقل از دستور العمل ها پیروی کنه سانحه یک هوا پیما وقتی تمامی سرویس تعمیر و نگهداریش انجام بشه و خطای انسانی در کار نباشه بی معنیه ریشه یابی این دلایل هستش که عمق فاجعه رو نشون میده بحث بحث طراحی نیست یا تکنولوژی طراحی و ساخت .این هواپیما قبلا طراحی شده و صلاحیت پروازش تایید شده از کار افتادن موتور در طراجی پیشبینی میشه و خلبان اموزش ان رو هم طی میکنه پس دلایل یک سانحه چیزی فرا تر از ان هستش و معمولا مدیران خطا کار برای فرار از زیر سوال رفتن خودشون حرفی را که شما اشاره فرمودید بیان میکنن
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
اگه قطعه نداره دلیلی نداره پرواز کنه لا اقل از دستور العمل ها پیروی کنه سانحه یک هوا پیما وقتی تمامی سرویس تعمیر و نگهداریش انجام بشه و خطای انسانی در کار نباشه بی معنیه ریشه یابی این دلایل هستش که عمق فاجعه رو نشون میده بحث بحث طراحی نیست یا تکنولوژی طراحی و ساخت .این هواپیما قبلا طراحی شده و صلاحیت پروازش تایید شده از کار افتادن موتور در طراجی پیشبینی میشه و خلبان اموزش ان رو هم طی میکنه پس دلایل یک سانحه چیزی فرا تر از ان هستش و معمولا مدیران خطا کار برای فرار از زیر سوال رفتن خودشون حرفی را که شما اشاره فرمودید بیان میکنن

حرف شما درست وقتی قطعه نداره اجازه پرواز نباید داده بشه،گر چه این مطلب تو مراکز نظامی خیلی رعایت نمیشه.قبول هم دارم که تقریباً تمام C-130 ها از رده خارجند و باید گراند بشن.ولی شما در نظر بگیرید،C-130 ها گراند،F-4 و F-5 و ... گراند اصلاً چرا دور بریم همین بویینگ های خودمون بعضی هاشون خیلی وقته که عمر تجاریشون تمام شده و علی رغم ضرر ده بودن پرواز می کنن،خوب اگه همه ی اینها رو گراند کنن چون قطعه دست اول ندارن، هواپیمایی تعطیل میشه!
اینجاست که QC زیر آبی میره و ...! وگرنه وقتی VOR خرابه نمیرن از رو یکی بر دارن رو یکی دیگه نصب کنن تازه بعدش بفهمن ای بابا اون دومی هم خراب بود.
من نمی گم کارشون درسته ولی شما خودتون رو بذارید جای یکی از همون مدیرای خطا کار، یا قطعه نداری یا اینقدر قیمت بالاست و هزار جور واسطه برای خریدش لازمه که قیدش رو میزنی.از لحاظ سیاسی و هزار جور کوفت و زهرمار دیگه مجبوری که هواپیما بفرستی این ور اون ور دنیا تا بگی آره ، ما هم هستیم. خوب حالا چیکار می کنی؟ هیچی،یه خورده مقررات رو دور میزنی.
راستی من از مدیر و اینها نیست یه وقت فکر کنید دارم از خودم و اینا دفاع می کنم.می دونم این چیزی که نوشتم اتفاقیه که داره تو مملکت میفته.
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما تو همین سانحه به علت انسانی توجه کنید هواپیمای c130 میتونه حتی اگر دو موتورش هم در یک سمت از کار بیفته و اوت بشه باز هم بشینه همیشه در یک حادثه مجموع دلایل هستش که باعث حادثه و سانحه میشه نه فقط ضعف فنی هر چند ضعف فنی هم دلیل بر ضعف مدیریت هستش چه خرد جه در حد کلان ولی طبق گزارش عامل انسانی دلیل اصلی این سانحه ذکر شده و همچنین اساتید نظامی همیشه خودشون رو پشت دلایل استراتژیک و امنیتی مخفی میکنن شما بگین این 7 8 تا خبر نگار مثلا اگه زمینی میرفتن یا با یه هواپیمای دیگه میرفتن کدوم یک از اولویت های نظامی و استراتژیک زیر سوال میرفت یعنی اینقدر مهم بود که این ادمها همین خالا با یه هواپیمای ترابری نظامی باید حرکت میکردن؟؟؟ تا جایی که پایلوت بیچاره به رگ غیرتش بر بخوره تا پرواز کنه؟؟ اصلا از نظر نظامی تو این موقعیت اولویتی در کار بوده؟؟؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
یه گفتگوی منطقی بود


سلام،
موافقم و از گفتگوی با شما لذت بردم!ایشالله تو یه گفتگوی داغ منطقی دیگه سعادت رو در رویی با شما نصیبم بشه.

دلتون شاد و توانا بود
یا علی
Sparrow
 

Similar threads

بالا