پاسخ نماینده ایران به گزافه گویی‌ های نماینده آمریکا و انگلیس

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
پاسخ نماینده ایران به گزافه گویی‌های نماینده آمریکا و انگلیس

زهرا ارشادی، معاون نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و انگلیس بیان کرد که آنان باید سیاست های خود را اصلاح کنند.​


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ ارشادی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به گزافه گویی‌های نماینده آمریکا و انگلیس واکنش نشان داد.

متن پاسخ نماینده ایران به شرح زیر است:

خانم رئیس،
نماینده آمریکا و انگلیس بار دیگر با مقصر دانستن ایران تلاش کرد مسئولیت خود را در قبال اوضاع کنونی سوریه و منطقه انکار کند.

جمهوری اسلامی ایران قویا این اتهامات را رد می کند. ایران هرگز به دنبال کمک به سرریز مناقشه در منطقه نبوده و به دنبال تشدید یا گسترش تنش به کل منطقه نیست. علیرغم ابراز نگرانی از سرریز تنش در منطقه، آمریکا تلاش می کند از این وضعیت برای بی ثبات کردن سوریه و منطقه سوء استفاده کند.

ایالات متحده مسئول تمام جنایات رژیم اسرائیل است. اقدامات وحشیانه و نسل کشی در غزه بدون رضایت صریح و حمایت همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی و همچنین مشارکت آمریکا امکان پذیر نبود. باعث تعجب است که ایالات متحده در مورد حمایت از غیرنظامیان در غزه صحبت می کند و همچنین نگرانی های خود را در مورد نقض قوانین بشردوستانه ابراز می کند، در عین حال بیش از شش ماه است که شورای امنیت را از اقدام فوری و مناسب برای توقف جنگ در غزه متوقف کرده است.

اگر ایالات متحده واقعاً به غیرنظامیان اهمیت می دهد و حقوق بین الملل بشردوستانه را رعایت می کند، باید از سرزنش ایران خودداری کند و در عوض رژیم اسرائیل را مجبور به اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس کند.

و اما اتهامات انگلیس. به جای انداختن تقصیر به گردن دیگران، انگلیس باید با اشتباهات خود مقابله کند و سیاست های زیانبار خود را که بر مردم منطقه تأثیر منفی گذاشته است، اصلاح کند. رنج طولانی مدت مردم فلسطین که بیش از هفت دهه ادامه دارد را می توان مستقیماً به سیاست های استعماری بریتانیا ردیابی کرد.
 
بالا