واریز یارانه نقدی"مستمر" خواهد بود

آقا سید

مدیر بازنشسته
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از آغاز پرداخت تسهیلات یارانه‌ای به بخش صنعت خبرداد و گفت: واریز یارانه‌های نقدی به حساب مردم "مستمر" خواهد بود.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی درباره سهم 30 درصدی تولید از محل درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی گفت: با همکاری وزارت صنایع و معادن طی چند روز گذشته پرداخت یارانه به بخش صنعت در یک مورد آغاز شده است.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با بیان اینکه بسته صنعت به جمع بندی رسیده است، افزود: در حال حاضر پرداخت تسهیلات یارانه‌ ای با نرخ سود 4 درصد به تولید کنندگان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنایع و معادن اسامی برخی تولیدکنندگان را اخذ و واحدهایی را در این زمینه شناسایی کرده است، گفت: برای بخشی از واحدها منابعی از محل تن خواه اخذ شده که این منابع به حساب تولید کنندگان واریز می شود تا آمادگی برای اجرای طرح را کسب کنند.

فرزین درباره 10 درصد منابعی که در اختیار دولت بوده و می تواند بر اساس سرفصلها به بخشهای مورد نظر اختصاص دهد؟ گفت: در بسته های هدفمندی یارانه ها تمام این موارد دیده شده، در بسته ها مشخص است که چه میزان از منابع از محل ماده 8 و چه میزان از محل ماده 11 قانون هدفمندی یارانه ها خواهد بود.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت ادامه داد: مثلا در بخشهایی که هزینه دولت افزایش می یابد، قطعا این منابع از محل منابع ماده 11 قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است یارانه های نقدی در ماههای ابتدایی واریز و بعد از مدتی قطع شود؟ خاطرنشان کرد: قطعا پرداخت یارانه و واریز آن به حساب مردم مستمر خواهد بود.

به گزارش مهر، در ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها آمده است: دولت مجاز است حداکثر تا پنجاه درصد (50%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را در قالب بندهای زیر هزینه نماید:
الف- یارانه در قالب پرداخت نقدی و غیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوار پرداخت شود.
ب - اجراء نظام جامع تأمین اجتماعی برای جامعه هدف از قبیل:
1- گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقاء سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج.
2- کمک به تأمین هزینه مسکن، مقاوم سازی مسکن و اشتغال.
3- توانمندسازی و اجراء برنامه‌های حمایت اجتماعی.

تبصره 1 - آئین نامه اجرائی این ماده شامل چگونگی شناسایی جامعه هدف، تشکیل و به هنگام سازی پایگاههای اطلاعاتی مورد نیاز، نحوه پرداخت به جامعه هدف و پرداختهای موضوع این ماده حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزرای امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره 2ـ دولت می تواند حساب هدفمندسازی یارانه ها را بنام سرپرست خانواده های مشمول یا فرد واجد شرایط دیگری که توسط دولت تعیین می شود افتتاح نماید. اعمال مدیریت دولت در نحوه هزینه کرد وجوه موضوع این حساب از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزینه ها و برگشت وجوهی که به اشتباه واریز شده اند مجاز است.

همچنین براساس ماده 11 این قانون، دولت مجاز است تا بیست درصد (20%) خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای هزینه کند.

تابناک
 
بالا