هندسه ی مقدس

mehdiezz

عضو جدید
:gol:هندسه ی مقدس
اصل قطعاتی از کتابfreddy silva, رازهای موجود

مي‌دانيد برادر مطالعه هندسه ملموس منجر به مهارت در هنرهاي علمي مي‌شوددر حاليكه مطالعه هندسه قابل درك و عقلاني منجر به مهارت در هنرهاي عقلاني مي‌شود زيرا اين علم يكي از دروازه هاست كه مي‌توان از آن به دانش ذات روح رسيد و اينكه آن ريشه تمامي دانش هاست.
اصل هندسه مقدس) واكنش و تجربه ها در مورد تمامي موضوعات زيبا با توانايي منحصر بفردمان جهت تشخيص نيمه خود آگاه تربيت هندسي از آشفتگي زودگذر امكانپذير مي‌شود. در اين سطح، كمال موجود در معبد يونان يا نقاشي Vinci ساده نيست زيرا آن از طيف يا مواد خاص ساخته شده است اما به خاطر نسبت هاي هارموني موجود در طرح آنها با قوانين هندسه مقدس محدود مي‌باشد كه خود مظهر امواج هارموني انرژي ملودي و تناسب جهاني است آنچه احساس ما به آن پاسخ مي دهد هارموني هاي هندسي و تناسبي و اشكال موجي ايجاد شده در طول به كارگيري هندسه مقدس است. همانطوريكه در اسلام و در تمامي مذاهب هندو و ابراهيم آمده است، هندسه مقدس ابزاري براي مشاهده بقاياي خدا و تعدد آن در تربيت جهاني ارائه مي‌دهد. بطور قابل توجهي مذهب اسلام هنوز در مذهب اصلي خود از بقاياي دستكاري شده حقيقت ازلي وجود دارد. اشكال هنري و مساجد آن همچنين معماري هاي امروزه بيشتر ساختار جهان، نمادهايي از دنياي راستين به عنوان مخلوق خدا را تلفيق مي‌كنند. در حقيقت اسلام عقلاني به اين روش ستوده شده است. كه در آن فلسفه رياضي منصوب به روش فيثاغورث – افلاطون تاريخ باستان اما در يك دنياي كاملاً مقدس عادي از ناسيوناليسم و خرد گرايي كه سرانجام سنت هاي محرمانه عقلاني يونان را از بين برد. بنابراين آن تصادفي نيست كه ما در هنر اسلامي شاهد نمادهايي هستيم كه بازتاب كننده اصل مطلب است. شايان ذكر است كه اسلام به عنوان سرپرست هندسه مقدس به جاي آغازگر آن معروف شده است. آن در جائيكه اين دانش منشاء دنيوي داشته صحت ندارد اما اشكال آن در سراسر Yantms و مندالاي هندو، تبتي و بودايست، حكاكي هاي سلتك و تزئين كتاب حتي در نقاشي هاي شني آمريكاي شمالي مشهود است مالكان اوليه هندسه مقدس مصريان بوده اند كه اسرار خود در طرحهاي خاكي معابد خود، ديوانگار شان در اهرام Giseh كه بطور يكدست بيشتر قاونين اصلي جهان را دارد و اينكه اينك بيشتر دانش آموزان آموزشي ديده به فيثاغورث نسبت داده مي‌شود. اگرچه اين افراد آموزش ديده از هندسه سر براي تمامي حالات كاربرد دنيوي استفاده كرده اند با اين وجود واژه geo-metry يا مقياس خاك در طبيعت متافيزيكي بود. به خاطر اينكه هندسه مقدس جهان را نشان مي دهد، اشكال محض و تعادل پويا داراي هدف عالي هستند:
دستيابي به كل معنويت از طريق خود بازتاي، بنابراين نسبتش ساختاري به كارهاي درون خود مي‌دهند. يه عبارت ديگر روشي براي تفكر درون شهودي براي يافتن علت كم وبيش جامع. همانطوريكه هندسه دان معروف Robert lawlor مشاهده كرده است، هدف ضمن اين آموزش، توانمند ساختن مغز براي كانال شدن است كه در طول آن زمين بتواند به زندگي انتزاعي، كيهاني آسمانها دست يابد.
عملكرد هندسه، رسيدن به روشي است كه در آن جهان نظم يافته و حفظ مي‌شود. نمودارهاي هندسي مي تواند به عنوان لحظات آشكار كننده عملكرد جهاني، ازلي و مستمر پنهان از درك حسي ها دريافت شوند. بنابراين فعاليت محاسبه اي مي‌تواند روشي براي بينش عقلاني و معنوي باشد. به عنوان آينه آشمانها ، هندسه مقدس بطور آزادانه در طول چشم انداز مصر هزاران سال به عنوان روشي براي جاي دادن تربيت جهاني برروي خاك به كار رفته است همانطور در ضرب المثل تات آنها بازتاب يافته است. As Above ,So Below
در نتيجه، عمل حفظ ثبت هاي انتزاعي اين دانش براي نسل هاي آينده در سراسر اروپا در ساختارهاي اعجاب انگيز از قبيل كليساي Chartres تصويب شده است يكي از سروده هاي روحاني بسيار شكوهمند براي هندسه مقدس و غير گزينشي آْن به تنهايي كل كتابها را پر كرده است.
اينكه اين دانش روش آن را ساخته British Isles مي‌تواند در طرحهاي خاكي و طرحهاي كلي بناهاي كلان سنگ، كليساهاي قرون وسطي و فراواني ميدان هاي سنگي مشاهده شود. بنابراين روشن است كه آيا آنچه پشت هندسه مقدس قراردارد براي محققان جهت حركت در يك راه طولاني براي حفظ آن و براي نسل هاي آينده حائز اهميت است. با ظهور علم فتوگرافي اشعه x مشخص شد كه ساختار فيزيكي عناصر تحت الشعاع ترتيب طرح دار فواصل محصور يك گره مركزي است. فرضيه كلي اينكه طبيعت ساده بطور احساسي متشكل از ذرات است اين مفهوم را مي‌رساند كه الگوهاي اصلي دنياي ماده اشكال موجي هندسي است. طعنه در اين جا اين است كه با انتخاب بررسي واقعيت درباره هندسه بيشتر فرهنگ هاي باستان با علم معاصر تشخيص داده است. و از آنجائيكه جهان مخلوق خداوند است، آن بطور تئوري نشان مي‌دهد كه براي ساختارهاي فيزيكي با نسبت هاي خلقت، جهان بايد الگو قرار گيرد. در چنين كاري، معابد دروازه هاي ورود به كارهاي باطني دنياي فيزيكي و دنياي دروني آگاهي است. اين دروازه هركسي را قادر به تركيب خود با خدايان مي كند. متأسفانه، از آنجائيكه اين سه محل با يكديگر، لبه دايره در محوطه با مركز در محل قديمي Druid كه Whiteleafed ناميده مي‌شود، را تشكيل مي‌دهند. Michel دريافت كه اين سه محل مقدس از يكديگر به سك فاصله بوده اند و اينكه محل هاي اختصاصي آنها به نكات طلوع آفتاب و نسبت هاي مقدس مطابقت دارد. همچنين محل هاي مقدس در فرهنگ هاي ديگر در رابطه هندسي با يكديگر قرار دارند و با موسيقي و آهنگ مقدس كه با جهان و فصل ها همگام شده حفظ شده اند.
احساس، صوت و شكل) علم تنها آغاز براي كشف اين روابط صوت و مواد است. با آغاز علم جديد Cymatic، محقق سويس Hans jenny آزمايشاتي را انجام داد كه نشان مي داد پودرها، خميرها و مايعات ساكن كه با تن هاي خالص، شنود پذير روح مي‌گرفتند، الگوهاي جريان را شكل مي‌دهند كه تمامي آنچه در طبيعت، هنر و معماري يافت مي‌شود را منعكس مي‌كنند. او نشان داد كه رابطه اي بين صدا و شكل وجود دارد كه در حقيقت موضوع جهان، آشكار سازي فيزيكي ارتعاش است. و همچنين چندين مقاله در Spirit of Maat گزارش شده است.
دكتر Masavv Emato بارها ثابت كرده است كه از طريق تصوير برداري كريستال هاي آب نشان داد كه ارتباط هندسي بين تفكرات انساني و احساسات و شكل زيادي از مواد كه اطراف ما است، وجود دارد. آبي كه Emato نشان داده است با موسيقي زيبا يا عشق بدست مي‌آيد و دستخوش تغييرات مولكولي به اشكال هندسي، زيبا و هارموني مي‌شود. عكس اين مطلب نيز اتفاق مي‌افتد: تفكر و احساس منفي يا ناآرام موجب بي نظمي و بي شكلي كريستال هاي آب مي‌شوند. اين ايده ها، بازتاب هاي مدرن از اصول ازلي شناخته شده در تمامي فرهنگ هاي بومي و باستاني مي باشند.
همانگونه كه Billy yellow ، پزشك Navajo خلاصه مي كند: وظيفه ما سرودن جهان، سرودن زيبايي است. جهان بازتابي از ترانه ماست.
دين معابد با صرفنظر شدن از بين رفته اند بنابراين تعجب ما درباره ناديده ها ورابطه ما با آن است فرضاً به دليل اينكه بيشتر ساختار جامعه ما بصورت بدون راهبر و مردود مي‌باشند.
وقايع متعددي وجود دارند كه ما را به واژگوني تأسف انگيز تفكر منجر سازد. همانطوريكه Robert lawlor مي‌گويد تفكر مدرن در دسترسي شد در به مفهوم اصلي دارد زيرا زبانهاي اروپايي به اين نياز دارند كه كلمات كليدي و فعل ها با اسامي همراه باشد. بنابراين ما اكشال زباني نداريم كه با آن پروسه يا فعاليتي كه حامل مطلب نيست را تصور كنيم. رنسانس آثار بزرگ اخير را برمبناي هندسه مقدس مي‌پندارد كه از طريق افلاطون، فيثاغورث كه سركوبي با ايجاد كليساي كاتوليك بقا يافته، حفظ شده اند با به كارگيري تحقيقات افزايش در سكلارسيم و حركت كلي به سمت نظريه عقلاني و آناليز گرايي جهان، ارتباطات به عملكردهاي متافيزيكي و همادين به كار رفته است تا زمان نيوتون سكلارسيم دانشمند قرن 17، منطق عقل حاكم چنين تسلط رسيده است كه همه علم رمز گونه بطور ناگزير به نهان ماندن محكوم شده اند.













































http://rapidshare.de/files/28251990/ConflictDesertS2rip.part1.rar.html
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
M I N A [معماری اسلامی]:هندسه در معماري اسلامي معماری ایرانی واسلامی 0

Similar threads

بالا