هرنان دیاز آلونسو Hernan Diaz Alonso

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در اینجا به معرفی این معمار آرژانتینی و بررسی کارهای او میپردازیم...معماری که کمتر ازش اسم برده میشه البته تو کشورمون در حالی که نگاهی نو داره به معماری ..............
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هرنان دیاز الونسو :فکر نمی کنم کامپیوتر تفاوت چندانی با دیگر محصولاتی که توان افرینندگی دارند داشته باشد، فکر نمی کنم استفاده از کامپیوتر به معنای فروپاشی و فقدان اختیار[انسان] باشد، اما می پذیرم که نوعی انتقال قدرت است. به هر حال بر این باور دارم که معماری با تکنیک پیش می رود، استفاده از کامپیوتر درست مانند استفاده از شابلن مثلث یا دایره یا قوس است، درست مانند استفاده از پرگار است اما در یک صورت بندی تازه.نسل ادم هایی مثل پیتر آیزنمن، تام مِـین و اریک اُوِن مُس در مواجه با کامپیوتر این سئوال در ذهنشان پیش می امد"کامپیوتر چه کاری می تواند برایم انجام دهد؟"، فکر می کنم نسل من بیش تر با این ره یافت با کامپیوتر مواجه می شود "من چه چیزی می توانم از تو بخواهم"، ما بیشتر مشتاق کشف این واقعیت هستیم که کامپیوتر می تواند چه چیزی برایمان به ارمغان بیاورد. برای مثال فیلم بیگانه ی ریدلی اسکات را در نظر بگیرید، فیلم محصول سال 1979 است، در ان زمان استفاده از کامپیوتر برای مدلینگ ان چنان فراگیر نبود و اسکات از مکوئیت برای مدلینگ مخلوقاتی استفاده کرد که هیچ وقت به صورت کامل نمایش داده نمی شدند و صرفا بخش هایی از بدنشان را می دیدیم. اما در قسمت سومِ بیگانه، ساخته دیوید فینچر، ما کل پیکره ان مخلوق خیالی را می بینیم که در اب شنا می کند، چرا که کامپیوتر اجازه مدلینگ ان ها را می دهد؛ ما شاهد ظهورنوعی زیبایی شناسی هستیم که کاملا تحت شمول تکنیک و کامپیوتر حادث خواهد شد، زیبایی شناسی ای که گونه شکیل و فاخرش را هم در فرم فیلم ماتریس و هم در محتوای اثر می بینید.
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلپ مورالس؛ هرنان دیار آلونسو و معماری نور


این پروژه مانند یکی از رویکردهای کلیسای جامع ، یک ترکیب معماریست که مرزهای پالایش و بی نظمی را ادغام می کند و اولین تجربه برای یک بازدیدکننده می شود . این تجربه مانند یک سفر از طریق فضای درونی ساختمان و به دنبال نور معنوی ادامه دارد . این سفر ، برای مؤمن و غیر مؤمن ، به کشف شرایط تاریکی و نور مقدس نامتناهی می پردازد . پروژه کُلُپ مورالس COLOP MORALES توسط شاگردان هرنان دیاز آلونسو در دانشگاه هنرهای کاربردی وین طراحی شده است .

COLOP MORALES از هرنان دیار آلونسو ،چین



منبع :www.etoood.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلیسای جامع حلقوی وین؛ هرنان دیاز آلونسو و باز زایی لایه های نامنتظر شهری

کلیسای جامع حلقوی وین؛ هرنان دیاز آلونسو و باز زایی لایه های نامنتظر شهری


پروژه chi wai CHAN از شاگردان آلونسو به بررسی مفاهیم مختلف و نوع شناسی یک ساختمان مذهبی می پردازد و آن را به نیازهای معاصر و احساسات نزدیک می کند . خیلی ها احساس می کنند که اصول مذهب کاتولیکی تنها یک اثر مقدس پرآب و تاب در بیرون است ، بدون هیچ مفهومی در فضای داخلی . این سطحی نگری به جای یک نگاه معنوی ، عامل اصلی برای اکتشاف است . این پروژه مفهوم و تأثیر " لاشه دقیق و حساس " یا اسکلت خطوط سیال آشکار می کند که به طور منسجم با هم جاری می شوند تا به تأثیر " تبدیل یک بخش به کل و تبدیل کل به بخش " دست یابد . طرح تاریک و گمراه کننده مانند یک کلیسای جامع در شهر Gotham است . تیپولوژی آیکونوگرافیک یک کلیسای جامع گوتیک ، با عنصر رسمی برج و اساس آن برای ماندگاری به نمایش در می آید . ویژگی های رسمی متحرک و موزاییک کاری زینتی سطوح و دکوراسیون، بر یک کلیسای گوتیک تأثیر می گذارد . کلیسای جامع به عنوان یک بنیاد تنها در مازاد وجود دارد .

کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو

کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو


کلیسای جامع حلقوی وین از هرنان دیاز آلونسو
منبع .اتود
www.suckerpunchdaily.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ظرافت مکانیکی ، یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

ایده اصلی پروژه ICDEM ارزیابی دین به عنوان یک قدرت عرفانی و مرموز است که در حادثه ای ناگوار رخ می دهد . او مردم را جمع کرده و تعاملات و تبادلات اجتماعی را ایجاد میکند . کلیسای جامع در این مورد با ایده یک " کمپ مذهبی " همانند یک فضای عمومی طراحی شده . هم زمان مکانیکی و ظریف است با اثرات نور که در طول شبانه روز تغییر می کند . دستور کار زیبایی شناسی ، فضایی را ایجاد می کند که تلاش دارد به سوال " بازنمود و تمثال مقدس چیست ؟ " پاسخ دهد . از آنجا که موضوع اصلی این دورۀ شاگردان آلونسو گوتیک فیکشن و فرهنگ فرعی آن است ، این پروژه تلاش دارد تا ایده سبک گوتیک و تباهی و خراب کردن را توسط سیستم ساختاری خود که در محدودۀ فروپاشیست ، به هم متصل می کند . در این برنامه ، پلان سنتی کلیسای جامع به یک سیستم عمودی تبدیل شده . سیستم گردشی عمودی که جایگزین صحن و رواق های کلیسا شده اند ، به فضاهای اصلی برج متصل می شود . آثاری که طراح پیش از طراحی این پروژه می خوانده ، می شنیده و می دیده چنین است :

hot chip, prince, hercules and love affair, JT, Matix series, Alien vs. Predator, H.R. Giger, Alexander Mcqueen shows, Lady Gaga videos



یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو


یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو


یک کلیسای جدید برای وین از هرنان دیاز آلونسو

منبع : اتود
www.suckerpunchdaily.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانه زُمبای؛ هرنان دیاز آلونسو و تکتونیک فیگوراتیو

خانه زُمبای؛ هرنان دیاز آلونسو و تکتونیک فیگوراتیو



لکس کورنلیوس : این پروژه به بررسی چگونگی درک ما نسبت به سکونتِ قلمرو های به ظاهر غیر قابل سکنی ، می پردازد . پروژه ، مفاهیم متضاد شکل-زمین و شکل-پیکر را به عنوان مکانیسم ایجاد ابهام همزمان و ارتباط بین ساختمان و groundscape ، کشف میکند . در این معنا ، groundplane به طور استراتژیک با نزدیکی به ساختمان برای ایجاد یک فضای قابل سکنی ، ضخیم و ستبر می شود . این تجزیه مرز یا لبه های ساختمان ، وسیله جدایی از محیط خصمانه اطراف می شود . خانه zombie در لس آنجلس ، اطراف دو حجم اصلی سازماندهی شده که مانند یک گردش مرکزی به فضاهای پشتیبانی ثانویه عمل می کند که در داخل زمین تعبیه شده اند . این طرح مجموعه ای از حیاط های کوچک را ایجاد می کند که فضاهایی بین دیواره بیرونی و حجم داخلی بوجود می آورد که فضاهای فعالی نیز هستند . این فعالیتها ، نیازمند جداسازی کمتری از واقعیت های خشن محیط خارجی هستند .

خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو

خانه زُمبای از هرنان دیاز آلونسو


منبع : http://www.etoood.com
www.suckerpunchdaily.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باغ هرنان دیاز آلونسو در لوس انجلس؛ سیبر ـ درامِ سبز


پروژه "باغ The Garden" نتیجه دو دستورکار کاربردی مختلف هستند ، باغ گیاهشناسی در آستانه فروپاشی . رقابت بین معماری و زندگی گیاه ، مانند یک درام در این پروژه بازی میکند ، درجایی که معماری برای غربال کردن اتمسفر برای دانه ، گرده و... طراحی شده در حالی که ماهیت گیاه تنها برای منابع و ترویج اهمیت دارد . همانند دو کاربرد در هم تنیده ، فروپاشی قریب الوقوع و بخشی از چرخه زندگی معماری است . The Garden به شدت در سراسر اثرات سینماتیک و اسپاسم برای ایجاد یک احساس ناخوشایند ساخته شده . چیزی که این پروژه را تحت تأثیر قرار داده ، به گفته طراح ، مستند های طبیعت مانند سیاره زمین و زندگی و نیز فیلم هایی مانند ایالات مخدوش و سیاره وحشی هستند . طراح در هنگام کار و پیشرفت این پروژه ، چیزهایی که می خوانده ، میشنیده و می دیده ازاین قبیل بوده : گریگوری ایساکس ، تامی مک کوک ، ویلرز ، آلتون الیس و نورث وود .


منبع اتود
www.suckerpunchdaily.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرم های آستانه ای و در حال فروپاشی؛ استیون ما / هرنان دیاز آلنسو

فرم های آستانه ای و در حال فروپاشی؛ استیون ما / هرنان دیاز آلنسو



استیون ما, سال گذشته عنوان بهترین پایان نامه ی کارشناسی ارشد در اس سی آی آرک را کسب کرد. این پروژه بسیار تأثیر گذار بود. عنوان پایان نامه ی او اگزابرانت - فرم های آستانه ای و زیبا شناسی کالوگرافیک نام داشت و استاد راهنمای او در این پروژه هرنان دیاز آلنسو بود. نظراستیون درباره ی این پروژه چنین است: این اثر از نظر شخصی سازی سبکی مفهومی معاصر از سبک است. به واقع پرداختی فاخر از یک ترکیب به هم پیوسته از فرم و عناصر زیباشناسانه می باشد.
این پایان نامه تحقیقی است در این باره که فرم و زیباشناسی چگونه می تواند اثرگذار باشند. هدف دیگر این پایان نامه تکامل یافتن گونه ای جدید, سبکی جدید و یا زیباشناسی جدید از طریق تولید وضعیت های آستانه ای و در حال فروپاشی است. فرم های آستانه ای و در حال فروپاشی یک وضعیت میانجی هستند که به واسطه ی ابهام, گشودگی و تعین ناپذیری تعریف می شوند. وضعیت آستانه ای به یک گذرگاه فانی و موقتی بین وضعیت های آلترناتیو منتج می شود. این اثر یک فرم آستانه ی موقتی است که به جای ایجاد تضاد بین دو فرم درگیر پدید آوردن رابطه بین آنهاست.​
این پایان نامه فرمی آستانه ای است که مکرراً رابطه ی بین سیستم ها در خلق فرم های که حداکثر تنش را در رابطه با دیگر فرم ها ایجاد کرده و در یک وضعیت پایدار از گذری ناتمام به تعلیق در آورده است, را متحول می کند. این گذر ناتمام این امکان را فراهم می سازد, که هرکس به ظن خود اصالت را تشخیص دهد. در این روند درک همسان بودگی تا حدی از بین می رود, و مقداری سردرگمی جایگزین آن می شود.​
فرم آستانه ای یک وضعیت میانجی از جهشی بی انتها است, که رشدی نامحدود را ممکن می سازد. زیبا شناسی کالوگرافیکال یک زبان سبکی فرمال است که در هماهنگ کردن خوانایی در توالی ترکیب کردن و مخلوط کردن سیستم های فرمال پیچیده به تکامل خواهد رسید. کیفیت فرمال کالوگرافی یک چیدمان فضایی پیچیده را ممکن می سازد که سیالیت خنثی را کنترل می کند. ایده ی فرم های آستانه ای و در حال فروپاشی با ادغام زیباشناسی کالوگرافیکال توانمندی خلق یک وضعیت ماندگار را دارد.
http://www.etoood.com
http://ds13.uforg.net
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پاویون موسیقی وین؛ تبلور فیزیک زوال / انبساط / سقوط
........................................

موریتس مامبور یک پاویون موسیقی برای بازار کارمیلیتر در وین طراحی کرده است. ایده ی این پروژه با محوریت این موضوع که کیفیت ها به صورت نوعی به مثابه تلقی کیفیت های غیر معمارانه ای که می تواند به شکل هدفمند به منظور ترک جاه طلبی معمولی تولید و حفظ یک لحظه ی بی نقص زیبا شناسانه به کار گرفته شود مورد تأمل قرارمی گیرد. خواصی مثل زوال, انبساط و سقوط مهار شدند تا اتمسفری را که احساسات ما که از یک طرف نامتعین و از طرفی رمانتیک هستند را تولید کنند. منطق سلولی پروژه گسترش مداوم و به نوبه ی خود, تکامل پیوسته ی این کیفیات و احساسات را ممکن می سازد.​
طراحی به عنوان بخشی از برنامه ی " اکسسیو" با راهنمایی های آلنسو و استیون ما پردازش یافت. این پروژه قطعه ای از گفتگویی بی وقفه می باشد که خودمختاری انضباطی، ظهور پارادایم های زیباشناسانه و گونه زایی سیستماتیک را ممکن می سازد . هر سال این برنامه بر یک موضوع خاص که پس از آن به عنوان یک دوره ی سه ترمی کارشناسی ارشد در طراحی معماری متمرکز است برگزار می شود. دانش آموزان دانش خود را به واسطه ی بررسی و کاربرد هم نظریه های در حال ظهور و هم حوزه ی طراحی جدید بسط می دهند. پروژه های استودیو در کنار کارگاه های آموزشی مرتبط با طراحی و سمینارها, بر چالش های توسعه و بسط دامنه ی تکنولوژی های در حال ظهور در طراحی و تولید معماری تمرکز دارد.








منبع :http://www.etoood.com
www.evolo.us
 
بالا