نیم دنده در ماشینهای دیزل

حامد۲۵

عضو جدید
نیم دنده

نیم دنده

کامیونهای دارای نیم دنده یک دنده و کشویی روی شافت ورودی گیربکس(شافت کلاج) وجود دارد این کشویی دو حالتی است و حالت خلاص ندارد چون نیرو رو از شافت کلاج به شافت پایینی گیربکس منتقل میکند(عمل نکردن نیم دنده مثل بریدن صفحه کلاج است و کامیون حرکت نمیکند)فقط به دو صورت با شافت پایین درگیر میشود در اولین حالت که کشویی به سمت کلاج است دنده اصلی مثلا دنده۴است.ادامه.
 

حامد۲۵

عضو جدید
ادامه نیم دنده

ادامه نیم دنده

در حالت دوم راننده به وسیله یک دکمه که روی دسته دنده است کشویی را با نیروی باد به سمت شافت اصلی گیربکس جابجا میکند در این حالت دنده بزرگتری از شافت اصلی(شافت بالایی) با دنده کوچکتری از شافت پایین گیربکس درگیر میشود و سرعت شافت پایینی گیربکس افزایش مییابد اینجا فقط سرعت شافت پایینی یا همیشه گرد را افزایش دادیم و دنده اصلی مثلا۴هنوز درگیره این حالتو میگن دنده ۴و نیم یا دنده۹
 

حامد۲۵

عضو جدید
متاسفانه عکس نداشتم واستون بزارم خودم گیربکس یه کشنده اویکو۳۳۰رو باز کردم که متوجه شدم.سوال داشتین در خدمتم
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
متاسفانه عکس نداشتم واستون بزارم خودم گیربکس یه کشنده اویکو۳۳۰رو باز کردم که متوجه شدم.سوال داشتین در خدمتم

سلام

اگه می تونی به فصل 15 کتاب زیر یه نگاه بنداز، از رو اون یه توضیح روشن تر بده! فک کنم عکساش بدرد بخوره!
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...خودرو/page15?p=7193117&viewfull=1#post7193117
 

حامد۲۵

عضو جدید
معرفی سایت

معرفی سایت

سلام دوست عزیز به سایتwww‎_kfz‎_tech.de/engl/Getriebelkw.htmمراجعه کنین یک گیربکس ۱۶سرعته بجز دنده عقبها رو نشون میده البته ۴تا هم سرعت واسه دنده عقب داره که نشون نداده، روی هر دنده ای که کلیک کنین مسیر انتقال قدرت رو نشون میده دنده های زوج حالت زدن نیم دنده رو نشون میده دنده۲همون دنده ۱هست که با زدن نیم دنده حاصل شده
 

Similar threads

بالا