نقد و تحليل گنبد هزاره

lamsoo

عضو جدید
سلام بچه ها . كسي اطلاعاتي درباره گنبد هزاره لندن داره . واسه نقد اين مكان بهش نياز دارم . توي سايت هاي ديگه فقط عكس نماي بيرونيشو گير آوردم . اطلاعات مربوط به خود بنا هم به زبان لاتينه . . . . .كسي برش و يا پلاني هم كه واضح باشه ازش داره .ممنون ميشم در اين تاپيك اطلاعاتتون رو قرار بدين . مرسي.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
[h=2]گنبد هزاره[/h]یکی از بزرگترین کارهای معماری قرن بیستم که آخرین آنها نیز هست معرفی شده است. این بنا که برای برگزاری جشن های آغاز هزاره سوم در لندن طراحی و اجرا شد، و درست در ماه دسامبر ۱۹۹۹ به پایان رسید با استفاده از جدیدترین فن آوری سازه و معماری یعنی سیستم کابل و پوشش غشائی خلق گردیده است.
گنبد هزاره ریچارد راجرز برای القاء مفهوم هزاره بود که به مناسبت دومین هزاره تولد حضرت مسیح (ع) بود سعی کرد از مفهوم گنبد که بار مذهبی و سنتی قوی ای دارد استفاده کند و پس از نگاه به سنت و فرهنگ این فرم را طوری در بستر فیزیکی خود قرار دهد که گویی برای همیشه در آنجا قرار داشته و بخشی از بسترش میباشد در عین حال که با استفاده از پوشش چادری و خوابیده و سیستم کابلی سعی در القاء فرم های نرم و منحنی نزدیک با طبیعت دارد.
 
بالا