نام و نشان تجاری

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
هر کار آفرین و کسی که صاحب یک کسب و کار و بنگاه اقتصادی است لازم است در رابطه با برند و نام و نشان تجاری مطالبی را بداند. نام و نشان عبارت است از یک نام، اصطلاح، علامت؛ نشانه؛ طرح و یا ترکیبی از آنها که مصرف کننده به کمک آن بین محصولات یک شرکت و محصولات رقبا تمایز قایل میشود.

برند آن هویت و تصویری است که شما را اژز رقبا و از دیگر شرکت ها جدا می کند. نام کالا جز همین موارد است. شما برای ایده ها و محصولات و خدمات خود اسم انتخاب می کنید؛ نام انتخاب می کنید؛ آرمی را برای شرکت خود انتخاب می کنید؛ یک علامت تجاری را برای محصولات یا خدمات ثبت می کنید.

نام باید کاملا ساده باشد؛ دارای آهنگ خوب و دلنشین باشد؛ نباید نام و برند از یک لغت و اصطلاح دیگری گرفته شده باشد که در فرهنگ ما خوب تعریف نشده باشد. نام و نشان باید تلفظی روان و معنایی مناسب داشته باشد.

یکی از مواردی که بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند بسته بندی است که یکی از عناصر بسیار مهم بازاریابی به شمار می آید. بسته بندی باید بتواند اهداف مختلفی را یر آورده کند. بسته بندی باید بتواند از کالا محافظت و نگهداری کند. بسته بندی باید باعث آسان شدن حمل و نقل و انبار داری کالا شود.

خیلی از محصولات بسته بندی خوبی دارند ولی در زمان حمل و نقل دچار مشکل می شوند و وقتی که اجناس روی هم گذاشته می شوند؛ بسته بندی ها به دلیل نداشتن مقاومت لازم از هم پاشیده می شوند. باید بتوانیم به راحتی از بسته بندی استفاده کنیم و بتوانیم از آن در تبلیغات کنیم.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که مصرف کنندگان بتوانند یک ارتباط خوبی با آن برقرار کنند و راحت در دست هایشان جا بگیرد و زمان استفاده کردن دچار مشکل نشوند. در بسته بندی باید ایمنی مشتری را هم در نظر داشت.



وزارت تعاون معاونت پژوهش،آموزش و کار آفرینی تعاونی ها
 

Similar threads

بالا