Abteen
کاربر فعال
فارس: چهارمين خودروي ملي با نام دنا كه در دو رنج 14 تا 18 ميليون تومان براي نوع ELX و 18 تا 25 ميليون تومان براي نوع LX قيمتگذاري شد.
دنا بر روي پلت فرم سمند و در كلاس ابعادي D و در گونه LX و ELX توليد خواهد شد.
نوع LX دنا با مشخصات پايه و در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون تومان و نوع ELX اين خودرو به عنوان يك محصول لوكس در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 14 تا 18 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته مصلح معاون مركز تحقيقات ايران خودرو، دنا بهتدريج جايگزين سمند خواهد شد و به اين ترتيب براي صادرات 10 هزار دستگاه از اين خودرو در بازارهاي جهاني برنامهريزي صورت گرفته است.
وي طول عمر دنا را 7 سال عنوان كرد و گفت: در اين خودرو طراحي جديد بدنه، تزئينات داخلي و خارجي و ارتقاي سيستمهاي پلتفرمي مدنظر بوده است.
مصلح با بيان اينكه توليد آزمايشي دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: توليد تجاري اين محصول از اسفندماه 90 شروع ميشود.
وي با بيان اينكه دنا استانداردهاي 55 گانه توليد خودرو را كسب ميكند اظهار داشت: اين خودرو در زمان 11.9 ثانيه شتاب صفر تا 100 را طي ميكند و در زمان 18.41 ثانيه قادر به طي مسافت 400 متري است.
معاون مركز تحقيقات ايران خودرو مصرف سوخت سيكل تركيبي دنا را در 100 كيلومتر 7.4 ليتر اعلام كرد و گفت: اين خودرو قابليت كسب كردن استاندارد آلايندگي يورو 4 را داراست.
به گفته وي، دنا با گيربكس دستي عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامهريزي براي توسعه اين محصول با گيربكس اتوماتيك نيز در حال انجام است.
مصلح تصريح كرد: دنا از نظر قواي محركه در 4 نوع توليد ميشود كه شامل LX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF7 گاز سوز است.
"دنا " به عنوان چهارمين خودروي ملي كشور بعد از سمند، تيبا و رانا توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها طراحي شده است.
فارس: وزير صنايع در حالي از اصطلاح "چهارمين خودروي ملي " براي دنا استفاده كرد كه اين خودرو بر روي پلتفرم سمند يعني همان نخستين خودروي ملي، طراحي و توليد شده است.
با توجه به توليد دنا بر روي پلتفرم سمند، اين خودرو جديدترين مدل سمند محسوب ميشود و نميتوان آن را يك محصول جديد با طراحي و پلتفرم منحصر به فرد به شمار آورد.
دنا كه امروز در حضور وزير صنايع، روساي كميسيونهاي اقتصادي و نايب رييس اول مجلس، رئيس سازمان گسترش و جمعي از مديران شركت ايران خودرو رونمايي شد، طي مدت 9 ماه بر روي پلتفرم سمند طراحي شده و در مقايسه آن با سمند ميتوان به تغيير چراغهاي جلو، آينههاي بغل، سپر جلو و عقب و همچنين برش روي گلگير و انحناي روي درها و گلگير اين خودرو اشاره كرد، از نظر تزئينات داخلي نيز ميتوان گفت بيشترين شباهت را به سمند سورن دارد.
محصول جديد ايران خودرو هر چند از نظر ظاهري، شكل و شمايل لوكس و زيباتري را نسبت به مدلهاي قبلي سمند داراست ولي بايد ديد اين زيبايي تا چه حد قابليت جذب مشتري را در رنج قيمتي اعلام شده، دارد.
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع در اين مورد در گفتوگو با فارس اظهار داشت: در افق 1404 بايد شاهد طراحي 4 پلت فرم جديد در كشور باشيم كه بر روي هر كدام از اين پلتفرمها، پنج محصول جديد توليد و عرضه ميشود.
وي ادامه داد: براي دستيابي به توليد اين 20 محصول بايد حدود 3 هزار ميليارد تومان جهت طراحي و تكميل زيرساختها سرمايهگذاري شود.
هدايت تصريح كرد: اين پلت فرمها در يك بازه زماني 18 تا 24 ماه به توليد خواهند رسيد و بر اين اساس اواخر سال گذشته طراحي و توليد 2 پلت فرم در ايران خودرو براي توليد يك محصول زير قيمت 10 ميليون تومان و يك محصول با قيمت 13 تا 17 ميليون تومان مصوب و ابلاغ رسمي شد.
وي افزود: در اين زمينه ساز و كار نيروي انساني، توسعه دفاتر طراحي و توليد و مشاركتهاي بينالمللي لازم نيز در حال فراهم شدن است.
معاون وزير صنايع در تعريف خودروي ملي نيز به فارس گفت: خودروي ملي در 2 بخش طراحي و زنجيره تأمين تعريف ميشود.
وي ادامه داد: در بخش طراحي، يك خودرو بايد از نظر بدنه، بخش مونتاژ و تست و قطعات اصلي مربوط به موتور و گيربكس داخلي باشد.
وي تصريح كرد: برخي خودروها مانند دنا بر روي يك پلت فرم ملي توليد ميشوند و طراحي موتور، گيربكس و حامل خودرو يك گام اول در توليد خودروي ملي محسوب ميشود.
به گفته هدايت، زنجيره تأمين گسترده نيز يكي از الزامات دستيابي به توليد خودرو ملي است كه در حال حاضر 1800 سازنده در ايران وجود دارد كه نيازمند ارتقاء هستند تا وارد زنجيره توليد خودروي ملي شوند.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 90 درصد قطعات خودروهاي ملي در داخل توليد ميشود.
هدايت در مورد امكان توليد خودروي با قيمت كمتر از 10 ميليون تومان نيز گفت: خودروي با حجم موتور در حد 1200 تا 1300 سي.سي زير 10ميليون تومان قابليت عرضه دارد.
امروز برخلاف رونماييهاي قبلي كه در شركت ايران خودرو صورت ميگرفت قيمت دنا بطور دقيق اعلام نشد و مسئولان ايران خودرو فقط به اعلام رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون توماني براي اين خودرو بسنده كردند و اعلام قيمت نهايي به آينده موكول شد، شايد اين تأخير تا حدي به خاطر مشخص شدن قيمـتگذاري خودرو در سال آينده يعني زمان عرضه دنا به بازار و تأثير اجراي طرح هدفمند سازي يارانهها در بهاي خودرو باشد.
علي اصغر سرايي نيا، معاون فروش ايران خودرو در اين مورد به فارس گفت: قيمت دنا براي انواع ال.ايكس و اي.ال.ايكس در آينده اعلام خواهد شد.
در كنار اين مسائل، خودروسازان امروزه با بحثهاي فراتر از موضوعات اقتصادي روبرو هستند كه يكي از آنها رعايت الزامات فرهنگي در توليد محصول است. در اين راستا اخيراً وزارت ارشاد مصوب كرد كه نام خودروهاي داخلي بايد به صورت فارسي بر روي بدنه آنها نصب شود، اين مساله امروز در رونمايي دنا مشاهده نشد و نام اين خودرو مانند محصولات قبلي خودروسازان داخلي به صورت انگليسي بر روي صندوق عقب نصب شده بود.
به اين تريب به نظر ميرسد ايران خودرو براي تجاري سازي دنا بايد نام فارسي اين محصول را بر روي خودرو نصب كند.
خودروي دنا سردمدار نسل جديدي از خودرو با نشان ملي است و اين خودرو تحولي تازه درطراحي و ارائه محصول در کشور محسوب مي شود.
به گزارش ايکوپرس ، مهندس نيما مصلح معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو از تازه ترين دستاوردهاي طراحي و علمي براي اين خودرو استفاده كرده و با استفاده از پلتفرم داخلي، زيرساختي براي گونه هاي مختلف محصول با قواي محركه گوناگون، فراهم ساخته است.
وي افزود: خودرو دنا، محصول آينده نگري و خودباوري مهندسان ايراني است و ايران خودرو مي تواند اين محصول را بدون هيچ محدوديتي در همه جاي دنيا عرضه و يا در سايت هاي خارج از كشور توليد كند.
معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو با اشاره به اينکه با توجه به بحران اقتصادي که دردنيا به وجود آمده، استراتژي ما استفاده از حداکثر توان داخلي است، خاطر نشان ساخت: تلاش ما اين است كه كار ايراني را براي ايراني ايجاد كنيم و توانستيم از توان ملي استفاده كنيم و اين حائز اهميت است.
مصلح، مهمترين ويژگي هاي خودروي دنا را از نظر ايمني، مطابقت با استاندارد هاي ايمني تصادف از پهلو وجلو، کيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو، کمربند هاي ايمني سه نقطه اي جلو و عقب و با پيش کشنده و محدود کننده نيرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف عنوان کرد.
وي افزود: اين خودرو از نظر رفاهي مجهز به سامانه تهويه مطبوع اتوماتيک (براي کليه مدلها)، فرمان برقي براي مدل اي ال ايکس، سامانه کمک پارک عقب، آينه هاي جانبي برقي و ستون فرمان قابل تنظيم است.
معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو در پايان اظهار داشت: مهمترين وِيژگي هاي خودرو دنا ازنظر عملکردي، برخورداري از سامانه الکترونيکي مالتي پلکس، قابليت تجهيز به سامانه ناوبري ماهواره اي، سامانه ضد سرقت، قابليت تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو و رينگ اسپرت آلومينيومي است.
تا لود شدن تصاویر صبر کنید...
--------------------------------------
My Previous Posts
شوخی زن و شوهری!!!(Animated)
مراحل تبدیل فندک به موتور!
موهای رنگ و وارنگ!!!
آش نخورده!آخرین نوع ابزار 2011!!!
معجزه آرایش روی خانم ها و آقایان
20 عکس خیره کننده و فوق العاده زیبا
15 مدل متنوع برای بستن بند کفش(با آموزش و اسم)!
20 عکس از دختران به سبک Vexel
خنده دار و جالب فقط از هند...
دنا بر روي پلت فرم سمند و در كلاس ابعادي D و در گونه LX و ELX توليد خواهد شد.
نوع LX دنا با مشخصات پايه و در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون تومان و نوع ELX اين خودرو به عنوان يك محصول لوكس در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 14 تا 18 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته مصلح معاون مركز تحقيقات ايران خودرو، دنا بهتدريج جايگزين سمند خواهد شد و به اين ترتيب براي صادرات 10 هزار دستگاه از اين خودرو در بازارهاي جهاني برنامهريزي صورت گرفته است.
وي طول عمر دنا را 7 سال عنوان كرد و گفت: در اين خودرو طراحي جديد بدنه، تزئينات داخلي و خارجي و ارتقاي سيستمهاي پلتفرمي مدنظر بوده است.
مصلح با بيان اينكه توليد آزمايشي دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: توليد تجاري اين محصول از اسفندماه 90 شروع ميشود.
وي با بيان اينكه دنا استانداردهاي 55 گانه توليد خودرو را كسب ميكند اظهار داشت: اين خودرو در زمان 11.9 ثانيه شتاب صفر تا 100 را طي ميكند و در زمان 18.41 ثانيه قادر به طي مسافت 400 متري است.
معاون مركز تحقيقات ايران خودرو مصرف سوخت سيكل تركيبي دنا را در 100 كيلومتر 7.4 ليتر اعلام كرد و گفت: اين خودرو قابليت كسب كردن استاندارد آلايندگي يورو 4 را داراست.
به گفته وي، دنا با گيربكس دستي عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامهريزي براي توسعه اين محصول با گيربكس اتوماتيك نيز در حال انجام است.
مصلح تصريح كرد: دنا از نظر قواي محركه در 4 نوع توليد ميشود كه شامل LX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF7 گاز سوز است.
"دنا " به عنوان چهارمين خودروي ملي كشور بعد از سمند، تيبا و رانا توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها طراحي شده است.
فارس: وزير صنايع در حالي از اصطلاح "چهارمين خودروي ملي " براي دنا استفاده كرد كه اين خودرو بر روي پلتفرم سمند يعني همان نخستين خودروي ملي، طراحي و توليد شده است.
با توجه به توليد دنا بر روي پلتفرم سمند، اين خودرو جديدترين مدل سمند محسوب ميشود و نميتوان آن را يك محصول جديد با طراحي و پلتفرم منحصر به فرد به شمار آورد.
دنا كه امروز در حضور وزير صنايع، روساي كميسيونهاي اقتصادي و نايب رييس اول مجلس، رئيس سازمان گسترش و جمعي از مديران شركت ايران خودرو رونمايي شد، طي مدت 9 ماه بر روي پلتفرم سمند طراحي شده و در مقايسه آن با سمند ميتوان به تغيير چراغهاي جلو، آينههاي بغل، سپر جلو و عقب و همچنين برش روي گلگير و انحناي روي درها و گلگير اين خودرو اشاره كرد، از نظر تزئينات داخلي نيز ميتوان گفت بيشترين شباهت را به سمند سورن دارد.
محصول جديد ايران خودرو هر چند از نظر ظاهري، شكل و شمايل لوكس و زيباتري را نسبت به مدلهاي قبلي سمند داراست ولي بايد ديد اين زيبايي تا چه حد قابليت جذب مشتري را در رنج قيمتي اعلام شده، دارد.
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع در اين مورد در گفتوگو با فارس اظهار داشت: در افق 1404 بايد شاهد طراحي 4 پلت فرم جديد در كشور باشيم كه بر روي هر كدام از اين پلتفرمها، پنج محصول جديد توليد و عرضه ميشود.
وي ادامه داد: براي دستيابي به توليد اين 20 محصول بايد حدود 3 هزار ميليارد تومان جهت طراحي و تكميل زيرساختها سرمايهگذاري شود.
هدايت تصريح كرد: اين پلت فرمها در يك بازه زماني 18 تا 24 ماه به توليد خواهند رسيد و بر اين اساس اواخر سال گذشته طراحي و توليد 2 پلت فرم در ايران خودرو براي توليد يك محصول زير قيمت 10 ميليون تومان و يك محصول با قيمت 13 تا 17 ميليون تومان مصوب و ابلاغ رسمي شد.
وي افزود: در اين زمينه ساز و كار نيروي انساني، توسعه دفاتر طراحي و توليد و مشاركتهاي بينالمللي لازم نيز در حال فراهم شدن است.
معاون وزير صنايع در تعريف خودروي ملي نيز به فارس گفت: خودروي ملي در 2 بخش طراحي و زنجيره تأمين تعريف ميشود.
وي ادامه داد: در بخش طراحي، يك خودرو بايد از نظر بدنه، بخش مونتاژ و تست و قطعات اصلي مربوط به موتور و گيربكس داخلي باشد.
وي تصريح كرد: برخي خودروها مانند دنا بر روي يك پلت فرم ملي توليد ميشوند و طراحي موتور، گيربكس و حامل خودرو يك گام اول در توليد خودروي ملي محسوب ميشود.
به گفته هدايت، زنجيره تأمين گسترده نيز يكي از الزامات دستيابي به توليد خودرو ملي است كه در حال حاضر 1800 سازنده در ايران وجود دارد كه نيازمند ارتقاء هستند تا وارد زنجيره توليد خودروي ملي شوند.
وي افزود: در حال حاضر بيش از 90 درصد قطعات خودروهاي ملي در داخل توليد ميشود.
هدايت در مورد امكان توليد خودروي با قيمت كمتر از 10 ميليون تومان نيز گفت: خودروي با حجم موتور در حد 1200 تا 1300 سي.سي زير 10ميليون تومان قابليت عرضه دارد.
امروز برخلاف رونماييهاي قبلي كه در شركت ايران خودرو صورت ميگرفت قيمت دنا بطور دقيق اعلام نشد و مسئولان ايران خودرو فقط به اعلام رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون توماني براي اين خودرو بسنده كردند و اعلام قيمت نهايي به آينده موكول شد، شايد اين تأخير تا حدي به خاطر مشخص شدن قيمـتگذاري خودرو در سال آينده يعني زمان عرضه دنا به بازار و تأثير اجراي طرح هدفمند سازي يارانهها در بهاي خودرو باشد.
علي اصغر سرايي نيا، معاون فروش ايران خودرو در اين مورد به فارس گفت: قيمت دنا براي انواع ال.ايكس و اي.ال.ايكس در آينده اعلام خواهد شد.
در كنار اين مسائل، خودروسازان امروزه با بحثهاي فراتر از موضوعات اقتصادي روبرو هستند كه يكي از آنها رعايت الزامات فرهنگي در توليد محصول است. در اين راستا اخيراً وزارت ارشاد مصوب كرد كه نام خودروهاي داخلي بايد به صورت فارسي بر روي بدنه آنها نصب شود، اين مساله امروز در رونمايي دنا مشاهده نشد و نام اين خودرو مانند محصولات قبلي خودروسازان داخلي به صورت انگليسي بر روي صندوق عقب نصب شده بود.
به اين تريب به نظر ميرسد ايران خودرو براي تجاري سازي دنا بايد نام فارسي اين محصول را بر روي خودرو نصب كند.
خودروي دنا سردمدار نسل جديدي از خودرو با نشان ملي است و اين خودرو تحولي تازه درطراحي و ارائه محصول در کشور محسوب مي شود.
به گزارش ايکوپرس ، مهندس نيما مصلح معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو از تازه ترين دستاوردهاي طراحي و علمي براي اين خودرو استفاده كرده و با استفاده از پلتفرم داخلي، زيرساختي براي گونه هاي مختلف محصول با قواي محركه گوناگون، فراهم ساخته است.
وي افزود: خودرو دنا، محصول آينده نگري و خودباوري مهندسان ايراني است و ايران خودرو مي تواند اين محصول را بدون هيچ محدوديتي در همه جاي دنيا عرضه و يا در سايت هاي خارج از كشور توليد كند.
معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو با اشاره به اينکه با توجه به بحران اقتصادي که دردنيا به وجود آمده، استراتژي ما استفاده از حداکثر توان داخلي است، خاطر نشان ساخت: تلاش ما اين است كه كار ايراني را براي ايراني ايجاد كنيم و توانستيم از توان ملي استفاده كنيم و اين حائز اهميت است.
مصلح، مهمترين ويژگي هاي خودروي دنا را از نظر ايمني، مطابقت با استاندارد هاي ايمني تصادف از پهلو وجلو، کيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو، کمربند هاي ايمني سه نقطه اي جلو و عقب و با پيش کشنده و محدود کننده نيرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف عنوان کرد.
وي افزود: اين خودرو از نظر رفاهي مجهز به سامانه تهويه مطبوع اتوماتيک (براي کليه مدلها)، فرمان برقي براي مدل اي ال ايکس، سامانه کمک پارک عقب، آينه هاي جانبي برقي و ستون فرمان قابل تنظيم است.
معاون طراحي و توسعه محصول ايران خودرو در پايان اظهار داشت: مهمترين وِيژگي هاي خودرو دنا ازنظر عملکردي، برخورداري از سامانه الکترونيکي مالتي پلکس، قابليت تجهيز به سامانه ناوبري ماهواره اي، سامانه ضد سرقت، قابليت تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو و رينگ اسپرت آلومينيومي است.
تا لود شدن تصاویر صبر کنید...
نمای جلو





نمای عقب



نمای کنار


نمای داخل


--------------------------------------
My Previous Posts
شوخی زن و شوهری!!!(Animated)
مراحل تبدیل فندک به موتور!
موهای رنگ و وارنگ!!!
آش نخورده!آخرین نوع ابزار 2011!!!
معجزه آرایش روی خانم ها و آقایان
20 عکس خیره کننده و فوق العاده زیبا
15 مدل متنوع برای بستن بند کفش(با آموزش و اسم)!
20 عکس از دختران به سبک Vexel
خنده دار و جالب فقط از هند...