مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

masoudfn

عضو جدید
در حال حاضر دو نوع شرکت برای ارائه درگاه پرداخت اینترنتی در ایران وجود دارد، شرکت‌های PSP و شرکت‌های پرداخت یاری. تنها ۱۲ شرکت PSP بصورت انحصاری از بانک مرکزی دارای مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور هستند. شرکت‌های پرداخت‌یاری نیز برای تسهیل فرایند بهره‌گیری از روش‌های پرداخت در بستر اینترنت ایجاد شده‌اند که از خدمات ۱۲ شرکت استفاده می‌نمایند.

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از شرکت‌های PSP و پرداخت‌یاری متفاوت و هر کدام دارای مزایا و معایبی می‌باشد. با توجه به دانش فنی، هزینه، نوع کسب و کار و زمانی که دارید می‌توانید تصمیم بگیرید از کدام شرکت برای دریافت درگاه پرداخت اقدام نمایید. در ادامه بصورت کلی مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را شرح خواهیم داد.


مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط از شرکت‌ رایان پی

شرکت‌های پرداخت‌یاری به منظور تسهیل فرایند ارائه خدمات پرداخت الکترونیک ایجاد شده‌اند. مراحل ثبت درخواست تا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این شرکت‌ها، آسان‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد و اغلب اوقات طی محدوده زمانی کمتر از دو ساعت پس از ثبت درخواست و ارسال مدارک هویتی توسط متقاضی، درگاه پرداخت آماده استفاده خواهد بود.

مراحل ثبت تا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی شامل سه مرحله به شرح زیر می‌باشد:

  1. ثبت درخواست: ارسال درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از طریق تکمیل و ارسال فرم ثبت نام
  2. احراز هویت: بارگزاری مدارک و اطلاعات هویتی مانند اطلاعات و تصاویر کارت ملی، شناسنامه و …
  3. نصب و فعال سازی: نصب درگاه پرداخت اینترنتی در سایت و فعال سازی آن
 
بالا