ماسک برای پوست چرب

Majid Nemo

عضو جدید
ماسک برای پوست چربماسک لیمو ترش
لیمو ترش فایده بسیاری برای پوستهای چرب و لک دار دارد به شرط آنکه از لیموی تازه استفاده نمایید. ساده تری نوع ماسک با استفاده از آبلیمو بدین شکل تهیه می شود :
نصف پیمانه برنج را بصورت کته شلی بپزید. کته را آسیاب کرده و با یک قاشق غذا خ وری آبلیمو مخلوط نمایید تا بصورت کرم نسبتاً غلیظی در آید.
ماسک گل
سفیده تخم مرغ را کمی بزنید تا کمی کف کند. یک قاشق غذا خوری خاک رس بهداشتی را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و چند قطره عرق نعنا به آن بیافزایید. مواد را کاملاً با هم مخلوط کرده و به روی صورت بمالید.



ماسک توت فرنگی
کافی است یک پیمانه توت فرنگی را پوره کرده و به مدت ده تا پانزده دقیقه به روی صورت خود قرار دهید.
ماسک خیار
خیار را به شکل ورقه های نازک بریده و آنهارا روی پوست صورتتان قرار دهید. ۱۵ دقیقه در آرامش کامل دراز کشیده و سپس پوستتان را با آب بشویید.
ماسک سفیده تخم مرغ
یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید تا کمی کف کند. ی قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب نارنج را با سفیده مخلوط کرده و خوب بزنید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.
ماسک ریشه بابا آدم
اگر پوستتان مرتب جوش می زند از این ماسک استفاده کنید. سه تکه ریشه بابا آدم را با دو لیون آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید. سپس این دم کرده را روی پوست صورت، بویژه در نقاطی که جوش دارد مالیده و قبل از شستن نیم ساعت صبر کنید.
ماسک آرد برنج
یک قاشق آرد برنج تازه را با مقداری آب نارنج مخلوط کرده و به صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خودرا بشویید.
ماسک کاسنی
کاسنی را با کمی آب جوشانده و سه قاشق از این عصاره را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه به روی صورت نگه دارید.

منبع :
 

Similar threads

بالا