فیلــتر های فرکانسی

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
فیلـتر فرکانسی


بارها نام فیلـتر را شنیده اید.فیلـترهوای موتور،فیلـتر بنزین و...
همانگونه که از این نام و کاربرد های آن برمی آید برای تصفیه یک عنصر از عناصری است که از دید ما نامطلوب است و به آن نیازی نداریم و مزاحم و دست و پا گیرند و اگر شرشان کم نشود از سر ما ،نمی توان نتیجه مناسب و زیاد خوبی را گرفت . در الکترونیک از مدارهایی استفاده می کنند تا فرکانس های اضافی که از دید طراح مزاحم به حساب می آیند حذف و یا حد اقل کم رنگ تر شوند و توان فرکانس مطلوب بیشتر از توان فرکانس نامطلوب شود. برای ساخت فیلـترها از اساس کار خازن و سلف در جریان AC و این قانون که هنگامی که ما دو مقاومت داشته باشیم جریان از مقاوتی عبور می کند که کوچک تر است .
فیلـتر(صافی)
ما اگر بخواهیم کار فیلـتر را به چیزی تشبیه کنیم می توانیم به کار غربال تشبیه کنیم.همانگونه که ما با غربال ناخالصی های عدس را می گیریم،با فیلـتر هم فرکانس هایی را که نیاز نداریم از بین راه شرشان را از سر خود کم می کنیم و تنها به فرکانس یا فرکانس هایی که نیاز داریم اجازه عبور و رفتن به خروجی را می دهیم.
.پس فیلـتر فرکانسی مانند غربال برای ما فرکانس های نامطلوب را حذف می کند.امّا ما مانند غربال که انواع گوناگون دارد و هر یک برای غربال یک نوع محصول کشاورزی مفید است، فیلـترهای گوناگونی داریم،البته همه آنها در چند دسته خلاصه می شوند.
چند فرمول که برای بحث لازم می شود





 

Behzad nejati

عضو جدید
خیلی ممنون از مطلبت من فکر میکنم بد نبود در مورد ***** های میان گذر ومیان نگذر بحث می کردیم
 

mosizaza

عضو جدید
خیلی ممنون از مطلبت من فکر میکنم بد نبود در مورد ***** های میان گذر ومیان نگذر بحث می کردیم

سلام کافیه تو Google این عیارت رو سرچ کنید "Band Pass Filter" یا "Band Stop Filter" تا هزاران مطلب در مورد این ***** های که قابلیت رد کردن و ***** کردن بازه های مختلف فرکانسی رو دارن براتون پیدا بشه
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
anishtain_bahosh دیتا شیت تقویت کننده های نویز پایین در باند فرکانسی UHF مخابرات 1

Similar threads

بالا