معرفی: در طول بیست و پنج سال گذشته، عکاسی در مطالعات فرهنگ بصری به جایگاه مرکزی منتقل شده و خود را در رشتههای گوناگونی جای داده است. این روند با خود تنوع و گوناگونی رویکردها را در مطالعه تصاویر عکاسی به ارمغان آورده است.
این کتاب دیدگاههای هیجانانگیزی در رابطه با نظریههای عکاسی امروزی از برخی از منتقدان پیشرو جهانی و نظریهپردازان برتر، ارائه داده و به معرفی معنی جدیدی از عکاسی میپردازد.
این کتاب با اشاره به پرسشی در رابطه با تاریخ عکاسی، به بازبینی کار برخی از بانفوذترین نظریهپردازان ازجمله رولان بارت، والتر بنیامین، و گروه اکتبر پرداخته است.
ازجمله موارد دیگر اشاره شده در این کتاب میتوان عکاسی در گفتمان حقوق بشر، عکس فوری، ابعاد لمسی و شنوایی در مشاهده عکاسی و غیره را نام برد.
