1- این هواپیما دارای 4موتور زیر بال هست که موتور زیر بال باعث ایجاد pitching می شود.
2- خط تراست بالاتر از مرکز ثقل است: در این حالت نقش موتور پایدار کننده است و گشتاور موتور همواره دماغه را به سمت پایین حرکت می دهد.
3- زاویه سویپ الف)باعث افزایش tipvortex شده و نوک بال قبل از ریشه وامانده می شود. ب)ایجاد جریان عرضی می کند.ج)به علت افزایش حاشیه استاتیکی با زاویه سویپ، پایداری استاتیکی افزایش می یابد. د) زاویه سویپ ضریب برا را کاهش می دهد. و) باعث بهبود پایداری سمتی و طولی می شود.
پس مشخص است که این هواپیما پایدار بوده و کنترل پذیری و در نتیجه قابلیت مانور کمتری دارد.
به نظر من:
هواپیما در حال دور موزون با زاویه غلت حدود 50-60 درجه است (پس rudderدرگیر غلبه بر سرش جانبی است) که ناگهان این زاویه به 80-90 درجه افزایش می یابد.این مشخص می کند که در بال پایین رفته (بال چپ) زاویه حمله افزایش یافته و واماندگی صورت می پذیرد ( tipvortex هم یادمون نره). در بال بالا رفته (بال راست)، جهت جریان نسبی مقدار واماندگی را کاهش می دهد و لذا نوک تولید برا می کند.این امر باعث افزایش زاویه غلت می کند و به خاطر اثر ذاتی خود هواپیما (بالاتر بودن خط تراست از مرکز ثقل) دماغه هواپیما پایین می رود و یا به اصطلاح nose down صورت می گیرد. از طرفی چون میزان غلت افزایش یافته و دور موزون از بین رفته لذا سرش جانبی بوجود می آید که هواپیما را به طرف بال راست منحرف می کند این امر بوسله tipvortex بال چپ تشدید می شود.پس در کل هم هواپیما دچار استال شده و هم تمایل به انحراف از طرف بال پایین رفته به طرف بال بالا رفته دارد،که دقیقاً قبل از لحظه برخورد با زمین دیده می شود، به این خاطر به نظر من این هواپیما دچار spin(فرچرخ) اون هم از نوع تخت و سریع شده و بدلیل اینکه ارتفاع هواپیما خیلی پایین است بخوبی قابل تشخیص و رؤیت نیست.