سوال

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه من اطلاعاتی میخواستم راجع به دلایل ایجاد آلارم ارت فالت و دلیل اینکه چرا باید یه همچین مشکلی برای مثلا روتور ژنراتور پیش بیاد و روتور اتصال کوتاه بشه. کسی میتونه در این مورد منو راهنمایی کنه و اینکه چرا موقع بار گیری این مشکل بیشتر بروز میکنه ؟ قبلش بگم من نمی خوام راجع به این آلارم برام توضیح بدین من می خوام بدونم چطور میشه از پیش آمدن همچین مشکلی جلوگیری کرد.
امیدوارم این سوال هم مثل سوالهای دیگه ام بی جواب نمونه.
 

rashidishahram

مشاور صنعت برق
بیشتر بدلیل زخمی شدن عایق هادی ها در اثر ضربه و یا استفاده در محل نامناسب بر اساس IP
 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون آقای رشیدی. من الان پاسخ شما رو دیدم. ولی برای ژنراتور نیروگاه که موقع بهره برداری آلارم ارت فالت نداده ولی وقتی به خاطر یه دلیل دیگه تریپ می کنه. مثلا مشکل داخل بویلر موقع راه اندازی این مشکل پیش میاد . شما می دونین دلیلش چی می تونه باشه . اگه خطای بهره بردار موقع راه اندازیه اون خطا چی هست.
 

MOSTAFA-H

عضو جدید
ممنون آقای رشیدی. من الان پاسخ شما رو دیدم. ولی برای ژنراتور نیروگاه که موقع بهره برداری آلارم ارت فالت نداده ولی وقتی به خاطر یه دلیل دیگه تریپ می کنه. مثلا مشکل داخل بویلر موقع راه اندازی این مشکل پیش میاد . شما می دونین دلیلش چی می تونه باشه . اگه خطای بهره بردار موقع راه اندازیه اون خطا چی هست.

ایا این فالت بیشتر در موقع سنکرون کردن با ژنراتور یا شبکه پیش میاد یا نه ؟ نوع سنکرون چیه ؟ قدرت ژنراتور چقدره ؟
یا ژنراتور به صورت منفرده؟
اگه تک ژنراتوره علاوه بر پاسخ مهندس رشیدی مشکل جاروبک ها و نامرغوبیت ذغالهای تولید داخل و غیر یکنواختی چگالی و بودن حفره فلزی و هوا مثلادر نوع کاوه در ژنراتورهای کوچیک تا8 mw مطرحه البته خطا رله ها در کالیبره ناصحیح و عدم مهارت رلیاژر در عملکرد هم زمان رله ارت فالت با مثلا اور کارنت هم پیش میاد .
 
آخرین ویرایش:

rashidishahram

مشاور صنعت برق
ممنون آقای رشیدی. من الان پاسخ شما رو دیدم. ولی برای ژنراتور نیروگاه که موقع بهره برداری آلارم ارت فالت نداده ولی وقتی به خاطر یه دلیل دیگه تریپ می کنه. مثلا مشکل داخل بویلر موقع راه اندازی این مشکل پیش میاد . شما می دونین دلیلش چی می تونه باشه . اگه خطای بهره بردار موقع راه اندازیه اون خطا چی هست.
سلام.
ببخشید من یک قسمت از سوال شما رو اشتباه متوجه شده بودم. بارگیری رو فکر کردم منظورتون بارگیری برای حمل هست البته اشتباه خنده داری هم هست.
بیشترین احتمال همونطور که دوست خوبم گفتن در قسمت عدم تنظیم هماهنگی رله هاست. بخصوص که چون ارت فالت هست معمولا موقع ستینگ احتمال فراموشی برای ست کردن وجود دارد یا ابنکه اشتباها روی کمترین زمان تنظیم می گردد. که اگر این حالت هست زمان عملکرد رله ارت فالت با زمان عملکرد over current همان رله بایستی یکسان باشد. تا ارت فالت رله مذکور over current پایین دست را زودتر قطع نکند. احتمالا اتصال کوتاه در پایین دست هست ولی بدلیل زمان تنظم شده ارت فالت مذکور زودتر عمل می کند.
 
بالا