سانحه هولپیمای تایوانی

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» با شماره پرواز 235با 58 مسافر حدود ساعت 11 صبح روز چهارشنبه (15 بهمن) دقایقی پس از بلند شدن به دلیل نقض فنی و برخورد با یکی از پل های رودخانه شهر تایپه مرکز منطقه تایوان، به داخل رودخانه سقوط کرد.

تاکنون اجساد 35 مسافر از داخل رودخانه خارج شده اما جسدهای هشت مسافر دیگر این پرواز که گفته می شود جان خود را از دست داده اند، پیدا نشده است.

مقام های شورای ایمنی حمل و نقل تایوان شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه هواپیما نشان می دهد هواپیما دقایقی پس از پرواز هر دو موتور سمت چپ و راست خود را با فاصله ای اندک و یکی پس از دیگری از دست داده است.

براساس این بیانیه، صداهای ضبط شده از مکالمه های خلبان و کمک خلبان به خوبی بیانگر این موضوع است که موتورهای این هواپیما دو دقیقه پس از پرواز دچار مشکل شده است.

آنان همچنین اعلام کردند که دلیل سقوط هواپیما به داخل رودخانه، تلاش خلبان برای برخورد نکردن هواپیما با ساختمان های داخل شهر بوده و به همین دلیل او سعی داشته با هدایت هواپیما به سمت رودخانه بزرگ شهر، آن را در منطقه ای غیرمسکونی به زمین بنشاند.

این سانحه هوایی در مجموع 15 مجروح داشت که در همان ساعات اولیه سقوط هواپیما از سوی مردم و امدادگران نجات یافتند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که جنازه یافت شده خلبان نشان می دهد، او تا لحظه مرگ برای حفظ جان مسافرانش تلاش می کرده است.

31 مسافر کشته شده این هواپیما چینی بودند و دولت پکن برای تسلی خاطر خانواده های قربانیان، آنها را روز پنجشنبه (یک روز بعد از وقوع حادثه) با یک پرواز اختصاصی به شهر تایپه انتقال داد تا از نزدیک شاهد تلاش امدادگران باشند.

عمر این هواپیما یک سال اعلام شده و از آوریل سال 2014 فعالیت خود را در خطوط هوایی تایوان شروع کرده است.

این دومین حادثه برای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» در یک سال گذشته محسوب می شود.

یک فروند دیگر از این هواپیماها دوم مردادماه سال جاری در جزیره «پنگو» تایوان سقوط کرده بود که در آن حادثه 48 نفر جان خود را از دست دادند.
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این دومین هواپیما فرانسوی "آ‌ تی آر72" خطوط هواپیمایی ترنس آسیا است که در یکسال گذشته سقوط کرده.مسافران هواپیمای دیگر در هنگام سقوط تا این حد خوش شانمس نبودند و تمام 48 مسافر آن در جا کشته شدند.

دانلود کنید






















 
آخرین ویرایش:

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ظاهرا امسال سال خوبی برای تربوپراپ های کلاس مسافربری نیست به خصوص تو فاز تیکاف و اونم با از کار افتادن هر دو موتور که احتمال اون از نظر احتمال خیلی خیلی پایینه
فیلم نشون میده که در یک روز ابری هواپیما در لحظه اخر قبل برخورد به سمت چپ بنک میزنه و مشخصه که هنوز فرامین به خلبان پاسخ میده و در حالت استال کامل وارد نشده و کاهش ارتفاع شدید بعد بنک شدید اتفاق میوفته. چرخ ها در حالت بسته هستند که برای جلوگیری از ایجاد درگ لازم هستش و زمان به قدری کوتاه هست که وقت باز کردن اونها برای فرود اضطراری نیست
 
آخرین ویرایش:

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2]«سرنگون کردن عامدانۀ بویینگ 727[/h] یک فروند بویینگ 727 عامدانه به زمین زده شد تا یک مستند ساخته شود. شبکۀ مستند نشنال جئوگرافیک برای تولید یکی از مستندهای خود نیاز به ثبت لحظات سقوط یک هواپیما داشت.




یک فروند بویینگ 727 عامدانه به زمین زده شد تا یک مستند ساخته شود. شبکۀ مستند نشنال جئوگرافیک برای تولید یکی از مستندهای خود نیاز به ثبت لحظات سقوط یک هواپیما داشت.


در این هواپیما به جای مسافران عادی، مسافران عروسکی قرار داده شدند. هم‌چنین سه نفر از اعضای تیم‌‍ پرواز نیز لحظاتی قبل از اصابت به زمین، با چتر از هواپیما بیرون پریدند و هواپیما تا لحظۀ اصابت به زمین از راه دور کنترل شد.

دانشمندان ، کارشناسان و خلبان‌ها هم این بازسازی را فرصتی مناسب برای بررسی سقوط هواپیما و شناخت ضعف‌های فنی آن دانستند. این آزمایش در سال 2012 و در در صحرای مکزیک انجام گرفت.

در این آزمایش مشخص شد که خلبان و کمک خلبان‌ها در چنین سقوط‌هایی جان‎‌شان را از دست می‌دهند، مسافرانی که در وسط هواپیما قرار دارند زخمی می‌شوند و کسانی که در عقب هواپیما می‌نشینند، آسیبِ کمتری می‌بینند.
 

Similar threads

بالا